Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 276411 keer)

Offline Sarai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #80 Gepost op: 8-01-2015, 22:51:50 »
Ik vind Rik heel verdacht hier, deze opdracht kon heel makkelijk gehaald worden(door de ruime tijd en de behulpzame bevolking) dus des te meer reden om de held uit te hangen en die kar de hele weg te trekken.


Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2015, 09:34:23 »
Als Art na opdracht 3 vraagt: is Margriet nog steeds de penningmeester? Zegt Rik, nóg wel.
Als er nu een bericht of tegenprestatie van de mol komt waardoor er weer een andere penningmeester moet worden gekozen kan dit duiden op voorkennis, iets om wellicht in de gaten te houden?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2015, 10:04:04 »
Rik deed zijn best?

Dat mannetje dat 2 kleiner was dan hem kon hem met gemak optillen.

Je zou denken dat je de eerste keer proberen alles geeft, maar nee, hij werd ontmaskerd en deed daarna enorm zijn best om hard werkend over te komen.
Want als je groter bent, ben je automatisch ook sterker.
En weten hoe je zoiets aanpakt maakt natuurlijk ook niets uit.
En de materialen in Sri Lanka zijn gebouwd op de lengte van Nederlandse mannen.

Misschien is het anti-tunnelvisie hoor, maar ik zie voorlopig bij hem geen mols gedrag.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2015, 10:58:07 »
Toen Art vroeg wie de penningmeester wilde worden, viel het mij op dat Rik niet echt hapte toen hij naar voren werd geschoven.
Later zegt hij inderdaad dat Margriet "nog wel" de penningmeester is

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2015, 11:01:56 »
Rik was degene die zei dat er maar één iemand moest gaan kijken ipv twee. Als hij dat niet had gedaan, was er helemaal niets verdient in de eerste opdracht. Dat laat hem weer wat zakken op m'n lijstje.
Dat was opvallend inderdaad.

Offline Toob020

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2015, 15:42:19 »
Wat mij opviel:
- Rik droeg bij de Tuk Tuk opdracht een shirt met opdruk '58'. 5+8 = 13 en de 13e letter is M(ol)
- Rik zet in de tuk tuk de telefoon uit terwijl die nog rijdt. Je ziet dat Marlijn ze opnieuw moet bellen (zij drukt toetsen in, terwijl de anderen door hun telefoon praten)
- bij de kar-opdracht zegt hij dat de kar te zwaar is. Pas als een oude man m optilt, kan hij het ineens ook. Ook als Margriet niet mee tilt, redt hij het met Carolina. Is het een act?
- bij de executie draagt hij een matrozenshirt - met opnieuw een code: 69. 6+9 = 15, het 15e seizoen
- titel is scheepsrecht (marineshirt)
- 3 x is scheepsrecht; Rik is de derde kandidaat die een groen scherm krijgt

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2015, 17:45:35 »
Als Art na opdracht 3 vraagt: is Margriet nog steeds de penningmeester? Zegt Rik, nóg wel.
Als er nu een bericht of tegenprestatie van de mol komt waardoor er weer een andere penningmeester moet worden gekozen kan dit duiden op voorkennis, iets om wellicht in de gaten te houden?

Zeker, immers Margriet heeft tweehonderd euro uit de pot gehaald.

Offline widm addict

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2015, 21:20:41 »
Je ziet zwarte vogels in aflevering 1, de leader én in aflevering 2 vlak na de opdracht in de Art Gallery. Lijkt me dus dat ze van belang zijn. Kan iemand zien wat voor vogels het zijn? Als het Raven zijn, kan het op Rik slaan. Hij is namelijk voorzitter geweest van een dispuut binnen ALSV Quintis. Een studentenvereniging uit Leiden met in hun wapen de raven van Wodan (genaamd Hugin en Munin).

Offline Black Molly

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2015, 01:18:33 »
Als oud-lid van diezelfde studentenvereniging kan ik mij ook nog herinneren dat ons verteld werd, dat Hugin en Munin  overdag de hele wereld over vlogen, om Wodan 's avonds al het nieuws dat zij gehoord hadden, in zijn oor te fluisteren. Dan slaan de raven helemaal op Rik (als nieuwslezer bedoel ik). Alleen vrees ik dat de vogels uit de afleveringen 'gewoon' kraaien zijn, gezien het feit dat raven volgens mij veel groter zijn (we hadden een opgezette raaf op de sociëteit en die was best imposant)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 01:38:33 door Black Molly »

Offline vlees

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2015, 03:04:32 »
Alleen vrees ik dat de vogels uit de afleveringen 'gewoon' kraaien zijn, gezien het feit dat raven volgens mij veel groter zijn

De vogels leken inderdaad best wel klijn. Een kraai is 40-50 cm breed. Een raaf 1.20m (bron: Wikipedia (Ja, tegen alle docenten in claim ik nu gewoon dat Wikipedia een bron is))

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2015, 10:10:03 »
Ik heb eerst het forum afgestruind, omdat ik verwachtte dat iemand het al gehoord/gepost had, maar wat te denken van deze:

Alas Rik de test heeft gemaakt, is er op de achtergrond een geluid te horen, dat heel goed te interpreren valt als ''MOL''.


Uiteraard, voor degene die het horen wil. Ik kreeg hem doorgespeeld van een medespeurder.

Hier komt het fragment:



Heb hem onder een spoilertag gezet, omdat ik terughoudend ben in het plaatsen van links.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 10:12:05 door Bodejos »

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2015, 10:29:49 »
Ik heb eerst het forum afgestruind, omdat ik verwachtte dat iemand het al gehoord/gepost had, maar wat te denken van deze:

Alas Rik de test heeft gemaakt, is er op de achtergrond een geluid te horen, dat heel goed te interpreren valt als ''MOL''.


Uiteraard, voor degene die het horen wil. Ik kreeg hem doorgespeeld van een medespeurder.

Hier komt het fragment:



Heb hem onder een spoilertag gezet, omdat ik terughoudend ben in het plaatsen van links.

Wauw ik hoor t ook

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2015, 10:35:42 »
Het is natuurlijk zo dat je het hoort omdat je erop attent wordt gemaakt.......maar het is beslist geen kraai.

Offline Toob020

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2015, 10:37:01 »
In de bioscoop was vlak voor het nummer van de mol, een commercial te zien voor Anchor Boter.
Een nieuwspresentator is een anchor.
Toevallig staat er op Riks t-shirt tijdens de executie ook een anker...

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2015, 15:06:34 »
Als Rik de mol is, wil hij dat Margriet of Martine penningmeester wordt.
Hij heeft het nu slim gespeeld dat hij nu een soort van reserve is voor als Margriet eruit gaat.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #95 Gepost op: 10-01-2015, 15:34:42 »
Ok, je wil graag achteraan staan...met nog eentje, duwen, die precies kan zien dat jij ineens iets van de kar duwt. nee hoor, je wil vooraan, de kar trekken, dan kan je schudden met dat ding, dat je daardoor er uit ziet als een bezwete otter, nouja...

De kar schud behoorlijk, als we rik niet in beeld zien, maar hun kar wel...en bij hun kar gaat alles fout, terwijl de kar van Marlijn, Evelien en Viktor weinig tot geen problemen heeft en bij het rijst uitladen door Ajouad, Chris en Martine ook niks te mollen valt...

Offline Jetski

  • Forumlid
  • Art is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #96 Gepost op: 10-01-2015, 15:44:36 »
Ok, je wil graag achteraan staan...met nog eentje, duwen, die precies kan zien dat jij ineens iets van de kar duwt. nee hoor, je wil vooraan, de kar trekken, dan kan je schudden met dat ding, dat je daardoor er uit ziet als een bezwete otter, nouja...

Citaat

Viktor staat op een bepaald moment alleen achter, dat moet Rik toch ook lukken?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #97 Gepost op: 10-01-2015, 15:46:08 »
@Jetski, mwah, zou ik niet op vertrouwen...en je bent een man, dus hoffelijk, meer kans :)

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #98 Gepost op: 10-01-2015, 23:54:39 »

Dit vond ik ook een sterke. Rik is nieuws'anchor'.

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2015, 09:21:27 »

Dit vond ik ook een sterke. Rik is nieuws'anchor'.

Dit is zeker goed bedacht en ik zou het ook een leuke hint vinden, maar ik vraag me af waarom de drie dames zo'n voordeel zouden krijgen op de anderen, die de reclame niet zien....??