Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278189 keer)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #200 Gepost op: 23-01-2015, 21:40:12 »
Vond het wel een opmerkelijk moment tijdens opdracht 1 vakantiekiekjes.
Rik, Ajouad & Carolina moeten een foto maken van iedereen die minder dan 2 tatoeages  heeft. Ze overleggen en vervolgens zegt Rik tegen Ajouad: "Dan gaan wij samen op de foto". Terwijl de foto gemaakt word hoor je Martine over de porto vragen "Wie is Muis?" want zij zijn bezig met een foto te maken van het Historisch Huis. Rik doet net of hij niets hoort en vraagt snel of ze de andere namen niet door moeten geven via de porto. Dat pakt goed uit want vervolgens begint Ajouad alle locatie's op te noemen en houd de porto bezet. Maar Martine vraagt daarna meteen weer "Wie is Muis" en nu kan Rik er niet meer onderuit en zegt dan ook dat het zijn bijnaam is. Vond ik opmerkelijk, de foto is al gemaakt bij de Hollandse Kerk en er word ook geen nieuwe meer gemaakt, Rik vertrekt.
Hij probeerde dus in eerste instantie zijn bijnaam "Muis" te verdoezelen, daarmee zou de foto van het Historisch Huis mislukken maar uiteindelijk is de foto van de Hollandse Kerk ook fout want daar had iedereen, op Carolina na, op moeten staan. 

Ik had erg sterk de indruk dat die stem van Martine er daar overheen is geplakt  en de vraag in werkelijkheid pas later kwam. (Dat het er overheen is gemonteerd in vrij duidelijk, het was anders nooit zo helder te horen geweest, dat het op een ander moment is gedaan is mijn interpretatie)
Je ziet ook Ajouad en Carolina totaal niet op die vraag reageren en op zijn minst van ajouad had ik dan wel een reactie verwacht. Verder gaat hij een paar seconden later wel naar de juiste locatie (in zijn eentje). Als het zijn bedoeling was geweest te mollen had hij helemaal kunnen verzwijgen dat hij "muis'is en/of de weg kwijt kunnen raken.

En die foto van de hollandse kerk, die was ook zonder deze actie wel mislukt. Margriet en Rik zouden namelijk ook niet komen voordat Rik bij hen is geweest. Daarnaast ziet ook Victor het niet zitten om met zijn allen naar één locatie te rennen terwijl er nog verschillende locaties open staan.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 22:43:05 door Yaco »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #201 Gepost op: 24-01-2015, 00:30:30 »
Smoel? Je mag ook gewoon mond zeggen hoor klinkt wat aardiger...
je hebt gelijk, zat waarschijnlijk in nujij-discussie modus. "opgefokt" door mensen die soms nogal domme dingen (of ze nou echt dom zijn of gewoon simpleminded op dergelijke onderwerpen, laat ik even in het midden) zeggen :P

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #202 Gepost op: 24-01-2015, 12:51:05 »
Domme dingen of niet dan hoef je nog niet zo te reageren.
Iedereen heeft een eigen verdachte en dat maakt het juist leuk! Ik bedoel hoe leuk is het als we allemaal al weten wie de Mol is? Dat we allemaal hetzelfde denken? En allemaal dezelfde persoon verdenken?
Ik denk oprecht dat Rik de Mol is, misschien zit ik er helemaal naast maar wat maakt dat uit? Laat ons lekker speculeren...
En daarbij andere kandidaten hebben ook heel veel actie's die erg kandidaats zijn bijvoorbeeld, en dan word dat door anderen ook weer zo gepraat van "ja maar dat kan ook tactiek zijn van de Mol bla bla" wie ben ik dan om meteen te zeggen dat iemand "dom" is?
 
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 12:58:51 door Molletjuh »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #203 Gepost op: 24-01-2015, 22:55:38 »
"Blijkbaar stond in de villa, op het eiland, een foto van de mol. Als ik dus goed om me heen had gekeken, dan had ik misschien wel een van mijn medekandidaten op die foto herkend. Waarom let ik nou nooit op, als het moet?" *grijns*

De mol een tekst op laten lepelen [...]
Deze opmerking is alleen terecht als Rik de mol is. Dus daar hoeft niemand zich nog over te buigen totdat we weten dat Rik inderdaad de mol is. Wat (naar mijn vrij stellige mening) niet zo is, en de argumenten daarvoor zijn legio (vind ik). Hij maakt zichzelf bekend als Muis in de foto-opdracht (onmols), geeft de groep veel informatie in de lasergameopdracht nadat hij af is (onmols), gaat af zonder geld (overwegend onmols bevonden bij molpunten).

En we weten allemaal dat een muis geen mol is natuurlijk ;D

Dat hij een joker weggeeft in ruil voor informatie, maakt hem hooguit een beetje naïef, maar mijns inziens nog geen mol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #204 Gepost op: 25-01-2015, 00:44:32 »
Wisten jullie dat Rik ook acteur is?
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #205 Gepost op: 25-01-2015, 02:03:07 »
Wisten jullie dat Rik ook acteur is?
:P Wel altijd als zichzelf. Die gesprekjes met correspondenten bij het nieuws zijn toch ook vaak ingestudeerd. Hij zal het vast wel een beetje kunnen. ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #206 Gepost op: 25-01-2015, 14:37:59 »
Aflevering 2:
Margriet & Martine hebben opdracht van de Mol gekregen te zorgen dat één van hen penningmeester wordt in ruil voor jokers. De Mol wil natuurlijk dat dit lukt, want alleen dan kan hij een tegenprestatie eisen (200 euro uit de pot stelen). Als er bij de museumopdracht eindelijk wat geld gewonnen is, werpt Rik zich op als tegenkandidaat, zodanig dat Margriet zich het penningmeesterschap uiteindelijk brutaal moet toe-eigenen. Waarom zou de Mol doen wat Rik doet? De Mol wíl dat het Margriet (of Martine) wordt!

Dit soort dingen (het duidelijk niet hebben van Mol-voorkennis) weegt bij mij dusdanig zwaar en maken dat ik Rik eigenlijk wel durf door te strepen als Mol.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2015, 14:42:31 door Jayne »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #207 Gepost op: 25-01-2015, 14:45:08 »
Als er bij de museumopdracht eindelijk wat geld gewonnen is, werpt Rik zich op als tegenkandidaat, zodanig dat Margriet zich het penningmeesterschap uiteindelijk brutaal moet toe-eigenen. Waarom zou de Mol doen wat Rik doet? De Mol wíl dat het Margriet (of Martine) wordt!

Het is op initiatief van Evelien en Marlijn die zich daarbij aansluit dat Rik kandidaat voor het penningmeesterschap wordt. Maar inderdaad verwacht ik niet dat de Mol dan toehapt en zelfs "ok, ik doe het wel" zegt. Toch zou het zo kunnen zijn dat Mol Rik weet (wel die voorkennis dus) dat Margriet en Martine hier een stokje voor zullen steken, maar dan heeft hij het wel risicovol gespeeld.

(Overigens heb ik om andere redenen een voorzichtige streep door Rik als Mol gezet. Zie pagina 10 van dit topic.)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #208 Gepost op: 25-01-2015, 17:20:52 »
Ik denk oprecht dat Rik de Mol is, misschien zit ik er helemaal naast maar wat maakt dat uit? Laat ons lekker speculeren...
En daarbij andere kandidaten hebben ook heel veel acties die erg kandidaats zijn bijvoorbeeld, en dan word dat door anderen ook weer zo gepraat van "ja maar dat kan ook tactiek zijn van de Mol bla bla" wie ben ik dan om meteen te zeggen dat iemand "dom" is?
Volgens mij doelde SomeOne op de mensen op NuJij.  :)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #209 Gepost op: 25-01-2015, 17:36:58 »
Volgens mij doelde SomeOne op de mensen op NuJij.  :)
klopt helemaal. Jullie zijn mijn vrienden de komende maanden :P Enne, Rik is ook een van mijn mollen hoor :P
« Laatst bewerkt op: 25-01-2015, 17:52:30 door SomeOne_01 »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #210 Gepost op: 26-01-2015, 00:15:29 »
Trouwens...Rik draagt (in aflevering 4, tijdens de portretten opdracht) een t-shirt met wat lijkt chinese tekens. Ik ben de mol, net zoals Susan Visser?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2015, 00:20:49 door SomeOne_01 »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #211 Gepost op: 26-01-2015, 09:06:47 »
Wat ik dan weer grappig vind en niet kan laten n.a.v Riks bijnaam "Muis" is even googelen op Molmuis. En ja hoor het diertje bestaat echt!

"Zonder twijfel het minst bekende zoogdier van Nederland: de Molmuis (Arvicola scherman), ook wel bergwoelrat genoemd. Niet verwonderlijk, want hij komt alleen voor in Zuid-Limburg en leeft vooral ondergronds. Pas sinds 2005 wordt hij als zelfstandige soort onderscheiden van de woelrat, die in heel Nederland voorkomt. Daarvoor werd hij beschouwd als een ondersoort (Arvicola terrestris scherman) met een eigen leefwijze. Een verschil met watergebonden woelrat was al veel langer duidelijk. De molmuis leeft op het land en dan vrijwel uitsluitend ondergronds, waar hij gangen graaft als een mol."


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #212 Gepost op: 26-01-2015, 10:46:43 »
[] komt Rik op mij, wederom, erg kandidaats over als hij naar Viktor snauwt: "Zet dat ding aan! Hij staat niet aan!" omdat Viktor blijkbaar zijn porto niet aan heeft staan. Vervolgens ziet hij er persoonlijk op toe dat de porto aan wordt gezet.

Heb ik ook genoteerd als sterke-kandidaat-aanwijzing. Lees je mee Pac ?  :P
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #213 Gepost op: 27-01-2015, 01:51:33 »
"Historische mislukking..." @47.10
"...dat een kandidaat totaal trapt in het verhaal van de Mol...."

Mooie Rik!  ::vergroot::


Edit: omdenken... : "dat een kandidaat totaal trapt in het verhaal van de Mol...".


*Alsof Rik trapt in het verhaal van Marlijn...neen...juist vice versa..*

« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 02:14:33 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #214 Gepost op: 29-01-2015, 19:04:49 »
Deze week de afleveringen nog eens terug gekeken. Alles wat die man zegt is o zo verdacht (noemen ze ook wel tunnelvisie toch?). En als het dan gaat over een aanvallende mol, hij geeft iedereen de schuld, maakt iedereen verdacht... Ik zou het mooi vinden als hij het was.
Maar misschien is hij wel gewoon zo in real life, ken hem tenslotte alleen maar als nieuwslezer ;-)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #215 Gepost op: 29-01-2015, 20:32:07 »
OK. Het is nu duidelijk: Rik is de Mol! (Journaal ging niet door, beeld op zwart)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #216 Gepost op: 29-01-2015, 20:32:37 »
Beetje hele foute grap als je weet waarom ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #217 Gepost op: 29-01-2015, 20:32:46 »
OK. Het is nu duidelijk: Rik is de Mol! (Journaal ging niet door, beeld op zwart)
om maar meteen heel duidelijk te zijn. Dit zijn nu even geen grappen. Soortgelijke dingen worden direct verwijderd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #218 Gepost op: 30-01-2015, 09:47:30 »
Sinds Rik de ' witte eikel'  spotte en zo twee teams op tijd de bioscoop in loodste heb ik hem eigenlijk afgeschreven als mol.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #219 Gepost op: 30-01-2015, 09:51:26 »
Zo heb ik er inmiddels ook al verschillende afgestreept (eigenlijk iedereen wel) die naar mijn idee te kandidaats zijn maar de Mol zit er toch echt tussen. Een Mol moet naar mijn idee af en toe ook wel kandidatengedrag vertonen om niet teveel op te vallen. Als het op een ander moment maar weer "goed word gemaakt" met een goede mollenstreek. Zoals ik al zeg over iedere kandidaat valt wel iets te zeggen. Mijn inziens is een Mol echt niet alleen maar bezig met mollen, de Mol moet ook vertrouwen kweken. Om vervolgens op de juiste momenten toe te slaan.

Ik blijf nog bij Rik. Gewoon zijn doen en laten, de manier hoe hij overkomt ik vind hem verdacht. Ook de joker die weggeven word vind ik heel raar. Dat doe je normaal niet als kandidaat, hij gaf het wel heel makkelijk weg. En de 2e joker bleef uiteindelijk gespaard maar ook Martine had bijna een joker te pakken.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 10:19:14 door Molletjuh »