Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 277857 keer)

Offline haviksoog

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #220 Gepost op: 30-01-2015, 11:07:56 »
Sinds Rik in de helicopter probeerde te zorgen    dat er niet op het strand gekeken zou worden is hij mijn mol. Hij zei eerst, hier komt strand dus daar is zeker niks. Daarna zei hij, aan mijn kant is alleen strand dus ik kijk aan jouw kant mee. Alleen de mol kon weten dat ze op het srand stonden. Dus dit kon geen actie zijn van een kandidaat die de mol speelt...

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #221 Gepost op: 30-01-2015, 11:09:39 »
Hij zei toch aan mijn kant is de zee?

Offline haviksoog

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #222 Gepost op: 30-01-2015, 11:45:48 »
Daarvoor zei hij: hier komt strand dus daar is zeker niks! Vond ik erg verdacht

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #223 Gepost op: 30-01-2015, 18:04:21 »
Daarvoor zei hij: hier komt strand dus daar is zeker niks! Vond ik erg verdacht

Rik zei heel iets anders.
Hieronder de tekst:

Rik: Nee ook niks

Chris: Oh wat is dit moeilijk joh

Rik: We gaan richting de zee, heb je dat gezien?

Chris: Ja

Rik: Daar zijn ze sowieso niet

===============================

Chris: Zijn we nou blind

Rik: hè

Chris: Of hebben wij het nu helemaal niet

Rik: Ik zie aan mijn kant is nu de zee dus ik kan niet kijken ik kijk wel even met jou mee

Chris: Het zou logisch zijn om inderdaad een aanwijzing op het strand te geven

Rik: Op het strand ja ik zie geen strand

Chris: Aan deze kant

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #224 Gepost op: 30-01-2015, 19:54:13 »
Agree met molmuis !
ik ben van mening dat de mol idd ook kandidatengedrag vertoont en vertrouwen wil kweken , maar ben het eens met tweety.
De mol zou imho bij zon grote opdracht niet de sleutel zijn om de opdracht te laten slagen.
Goede keuzes maken, oke. Maar de sleutel zijn ?
bovendien vond ik hem bij de discussie om het penningmeesterschap te kandidaats.
Ik ben er van overtuig dat rik niet de mol is
dennis for mole !

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #225 Gepost op: 30-01-2015, 21:41:07 »
Rik krijgt volgende week een aanbod van de Mol omdat hij penningmeester is geworden. Waarschijnlijk kan hij geld uit de pot halen in ruil voor jokers. Als Mol weet je dit van tevoren, daarom is het wel verdacht dat Rik zo graag wilde dat iemand anders penningmeester werd.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #226 Gepost op: 30-01-2015, 21:45:14 »
Niet zo zeer dat iemand anders penningmeester werd maar dat hij het zelf wilde worden.

Offline mollientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #227 Gepost op: 30-01-2015, 21:49:27 »
Wat mij opviel;  nadat hij martine de joker had gegeven vertelde Rik hoe "dom" (kan niet op het goede woord komen ) hij was ofzo en eindigde met "maarja, zo is de mol!"

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #228 Gepost op: 30-01-2015, 22:06:56 »
Ja heel apart dat Rik steeds penningmeester wil zijn... zo obvious. En nu is het hem gelukt ook

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #229 Gepost op: 30-01-2015, 22:10:49 »
Wat mij opviel;  nadat hij martine de joker had gegeven vertelde Rik hoe "dom" (kan niet op het goede woord komen ) hij was ofzo en eindigde met "maarja, zo is de mol!"
geeft hij ook niet bij zo'n beetje ieder verbondje aan dat hij misschien naïef is en dat dit misschien wel "een verbond met de mol" is? Dat zou je ook kunnen lezen als bekentenis

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #230 Gepost op: 30-01-2015, 22:31:48 »
Rik zorgde er eigenhandig voor dat Klutsdorp omgegooid werd, pakketjes in het water. Een van die pakketjes bleef achterdrijven, vierde pakketje met 500 euro niet naar Geldrop?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #231 Gepost op: 30-01-2015, 22:37:16 »
Volgens mij deed de boot dat hoor ;) die vaarde er gewoon dwars over heen  ::rofl::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #232 Gepost op: 30-01-2015, 23:09:03 »
2 dingen zitten me wel dwars..
Dat hij voor geld koos in de eerste opdracht, maar dat is op zich nog goed te praten.
En dat hij voor het eerst door Viktor, de afvaller, als 1 van zijn verdachten wordt genoemd  :-\\
Verder vertrouw ik hem voor geen meter hoor  ;D
Snel nog eens terugkijken deze afl, veel te verwarrend...

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #233 Gepost op: 30-01-2015, 23:16:49 »
Rik die vlak langs Marlijn loopt als ze een joker pikt: ff checken... aah ze pakken de jokers, dan hoef ik ze niet te betrappen, die jokers koopt de rest wel terug.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #234 Gepost op: 30-01-2015, 23:16:58 »
Ik ben kwijt op wie Victor allemaal zat, maar ik dacht 3 vrouwen + Rick.. is het dan niet een grotere kans dat de mol op z'n minst een man is?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #235 Gepost op: 30-01-2015, 23:17:57 »
Ik ben kwijt op wie Victor allemaal zat, maar ik dacht 3 vrouwen + Rick.. is het dan niet een grotere kans dat de mol op z'n minst een man is?

Noemde Viktor Chris ook niet?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #236 Gepost op: 30-01-2015, 23:18:25 »
Ik ben kwijt op wie Victor allemaal zat, maar ik dacht 3 vrouwen + Rick.. is het dan niet een grotere kans dat de mol op z'n minst een man is?
Hij noemde Rik, Chris, Martine en Margriet

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #237 Gepost op: 30-01-2015, 23:19:58 »
2 dingen zitten me wel dwars..
Dat hij voor geld koos in de eerste opdracht, maar dat is op zich nog goed te praten.
En dat hij voor het eerst door Viktor, de afvaller, als 1 van zijn verdachten wordt genoemd  :-\\
Verder vertrouw ik hem voor geen meter hoor  ;D
Snel nog eens terugkijken deze afl, veel te verwarrend...


Carolina had Rik ook als verdachte die had wel een groen scherm.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #238 Gepost op: 30-01-2015, 23:21:14 »
Ah, prima! Mijn aflevering wilde niet terugspelen.

Daarnaast merkte ik alleen op dat hij, als hij met Martine zit te praten, zegt "Ik was weer eens dom" waarbij dom dusdanig gemompelt wordt dat het klinkt als 'd'mol', maar dat is vrees ik gewoon mijn tunnel.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #239 Gepost op: 30-01-2015, 23:25:17 »
Rik doet me qua jokergedrag terugdenken aan Milouska naar Liz, Patrick richting Art. De mol doet de jokers weg bij de vleet, uit naiviteit volgens de biecht en om zijn woord te houden richting Martine. Maar het maakt de mol geen klap uit, want hij heeft toch niks aan jokers in het spel. Wel aan mensen in het spel houden die kandidaten zijn die de mol niet verdenken in de test. Zo houd je het als mol lastiger voor de kandidaten in het spel die jou als mol wel in de smiezen hebben.

Ja, de tunnel is dan toch eindelijk in zicht. Ik zie genoeg hints (moet ze maar even per aflevering nu op een rij zetten), genoeg potentiële molsabotageacties, genoeg beste molposities ingenomen worden door Rik. En dan dit gedrag t.a.v. jokers, idem aan Chris met zijn niet ontvangen vrijstelling van Ajouad. Hij pikt hem niet terug, heeft vrede ermee en zegt tegen Ajouad: gebruik ze goed, je zult ze nodig hebben = typische moluitspraak. Maar dat doet Rik nu net zo goed tegenover Martine  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan