Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 277841 keer)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #280 Gepost op: 7-02-2015, 11:07:48 »
Ik hoor die 1e tijdens de karrenopdracht heel duidelijk!! ::tandpastasmiley::


Precies, de eerste is duidelijk. Uit de 2e zou je het kunnen maken als je het heeeeeel graag wilt horen  ;D

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #281 Gepost op: 7-02-2015, 14:09:04 »
I'm the Mole hoor je inderdaad heel duidelijk  ::jaja::
Tweede, hmm. Dat doet me een beetje denken aan dit filmpje van het programma mindf*ck.
https://www.youtube.com/watch?v=8eDYlU2Kc6I
Als je weet wat je wilt horen, kun je het wel horen.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #282 Gepost op: 7-02-2015, 14:43:32 »
Heb nog eens opnieuw gekeken naar de opdracht, met in mijn achterhoofd dit nieuwe feit en nu valt het voor mij wel samen.
Want ik kreeg hier sowieso sterk de indruk dat Rik hier aan het mollen was (zie bijgevoegde quote uit "Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah").

Toen ik de volle karren zag staan ging ik ervan uit dat de karren klaar waren voor vertrek.
Des te vreemder vond ik het dat vanaf het eerste moment dat Rik, Carolina & Margriet in beeld zijn tijdens de opdracht, Rik het blijkbaar al heeft over herindelen van de kar. Want zegt Rik "als ik dit nu optil pleurt alles er aan de achterkant vanaf".   
Het volgende moment waarop Rik de kar vastpakt om op te tillen gaat die kar geen millimeter omhoog. De poging duurt max. 1 sec en dan geeft Rik de brui eraan want het gaat echt niet lukken véélste zwaar... Je kan mij niet wijs maken dat een kerel die kar niet op kan tillen. Zelfs niet een paar centimeter. Vervolgens dat mannetje van 50 kilo op blote voeten die de kar wel op kan tillen. Victor lukt het ook met gemak. Daarna krijgt Rick de kar wonderbaarlijk genoeg wél opgetild. Dan kan je mij niet wijsmaken dat die "eerste poging" een serieuze poging was. Hij was hier naar mijn idee duidelijk de boel aan het vertragen, gelukt 10 minuten vertraging voor vertrek. Was nog mooier geweest als ze voor vertrek de kar heringedeeld hadden dan had de Mol wellicht makkelijker iets achter kunnen laten waardoor er geen geld in de pot zou komen.
Toen ze op pad gingen hadden ze het geluk/de pech dat ze geholpen werden door de lokale bevolking want er is onderweg flink wat spullen gevallen.
Deze opdracht is Rik mijn hoofdverdachte.

Ik zet het volgende voor de zekerheid even in spoiler aangezien het vrij nadrukkelijk naar Rik als Mol wijst, mochten spoiler-tags niet nodig zijn, dan hoor ik het wel.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Echt supergoed gevonden ;) ::ok::
Alleen die 2e tijdens de test hoor ik niet... Kan je mij de exacte tijd geven waarop jij het denkt te horen?
Maar goed alleen die 1e tijdens de karrenopdracht vind ik al supersterk!!
Ik kruip nog dieper de Rik tunnel in.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2015, 14:53:00 door Molletjuh »

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #283 Gepost op: 7-02-2015, 15:56:45 »
Over die shirts van Rik is tijdens Moltalk ook over gesproken, en mooi geïllustreerd met plaatjes. Voor mij is Rik mede daardoor toch echt de mol

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #284 Gepost op: 7-02-2015, 16:17:43 »
Ja de shirtjes zijn ontzettend verdacht, vooral die met de nummerbordjes

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #285 Gepost op: 7-02-2015, 17:53:09 »
Rik is ook mijn Mol en Chris wordt winnaar. Die heeft hem al lang door, zeker na het uitstappen van het watervliegtuig toen ze langs de enveloppe liepen. Dat gekonkel met Martine over die zwarte vrijstelling is alleen maar spel.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #286 Gepost op: 7-02-2015, 18:29:26 »
Ja de shirtjes zijn ontzettend verdacht, vooral die met de nummerbordjes

Denk het nie. Ik, als iemand die 14 Amerikaanse nummerborden op z'n kamer heeft hangen, heb eens even kort hiernaar gekeken. Ik heb even snel 7 van de 10 nummerborden geïdentificeerd, maar kan er niets uithalen. Ook uit de bijnamen van de staten kan ik niets halen.
Dit zijn ze:

ArkansasCalifornië
ColoradoIndiana
IllinoisX
XX
TexasTexas
Ik ben maar gestopt aangezien ik er niets fatsoenlijks bij kan bedenken.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #287 Gepost op: 7-02-2015, 22:45:39 »
Denk het nie. Ik, als iemand die 14 Amerikaanse nummerborden op z'n kamer heeft hangen, heb eens even kort hiernaar gekeken. Ik heb even snel 7 van de 10 nummerborden geïdentificeerd, maar kan er niets uithalen. Ook uit de bijnamen van de staten kan ik niets halen.
Dit zijn ze:

ArkansasCalifornië
ColoradoIndiana
IllinoisX
XX
TexasTexas
Ik ben maar gestopt aangezien ik er niets fatsoenlijks bij kan bedenken.

Het gaat ook niet om de betekenis van de nummerborden, het gaat erom dat Rik 's ochtends voor zijn kledingkast staat, bedenkt welk shirt hij wil aantrekken en dat dat verdorie dan ineens met een heleboel auto's te maken heeft. En dat blijkbaar meerdere keren achter elkaar. Voorkennis??

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #288 Gepost op: 8-02-2015, 00:08:26 »
Ik hoor alleen gezoem.  ???

Rik is in het spel wel enorm naïef. Als Marlijn zou beweren dat een joker voor twee telt als je hem doormidden hakt, zou hij het nog doen ook.
Of doet hij maar alsof?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #289 Gepost op: 8-02-2015, 00:31:54 »
Art spreekt over een "delicate balans" (@01.50) ?....
Vreemde woordkeuze imho...
Of doelt hij op 1 van de shirtjes van Rik?
Zeer delicate balans zwart/wit...


 ;)
Omnia vincit amor

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #290 Gepost op: 8-02-2015, 13:50:12 »
Maar over die 1ste zijn we het dus wel allen eens: daar werd 'I'm the Mole' gezegd. Rik!

Absoluut! Is gewoon duidelijk te horen als je het éénmaal weet  ;) Rik is de Mol, een duidelijkere aanwijzing kan er niet zijn...
Die andere ga ik vanavond eens rustig luisteren. Lopen nu kinderen rond dus kan het niet goed horen, vanavond maar eens doen als ze in bed liggen.

 ::bravo::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #291 Gepost op: 8-02-2015, 13:56:41 »
Een typisch mama appelsapje ;)

Maar Rik: Waarom zou je 500 euro uit de pot betalen voor de joker van iemand anders?!
...óf niet!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #292 Gepost op: 8-02-2015, 13:57:07 »
Rik is in het spel wel enorm naïef. Als Marlijn zou beweren dat een joker voor twee telt als je hem doormidden hakt, zou hij het nog doen ook.
Of doet hij maar alsof?

Als ik zijn Wikipagina bekijk word er mij 1 ding duidelijk: Deze man is echt niet dom.
"Hij volgde het vwo in Uden, behaalde daarna de propedeuse Bestuurskunde aan de Rijksuniversiteit Leiden en studeerde vervolgens Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam waar hij afstudeerde in 1996".
Verder kent hij het spel heel goed en weet hij echt wel hoe hij dit spel moet spelen.
  

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #293 Gepost op: 8-02-2015, 13:58:42 »
Als ik zijn Wikipagina bekijk word er mij 1 ding duidelijk: Deze man is echt niet dom.
Dom is wel iets anders dan niet-tactisch natuurlijk hè?
...óf niet!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #294 Gepost op: 8-02-2015, 14:05:00 »
Dom is wel iets anders dan niet-tactisch natuurlijk hè?

Ja maar wie zegt dat hij niet-tactisch is?
Vind Rik het spel tot nu toe juist slim en tactisch spelen.   

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #295 Gepost op: 8-02-2015, 14:06:05 »
Maar Rik: Waarom zou je 500 euro uit de pot betalen voor de joker van iemand anders?!
Hoe zo? Rik neemt beide jokers toch?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #296 Gepost op: 8-02-2015, 14:10:15 »
Hoe zo? Rik neemt beide jokers toch?
Ja, maar met de belofte om er één aan Marlijn te geven. Had hij maar één joker gekocht en voor zichzelf gehouden dan zat er nu nog 500 euro extra in de pot.
...óf niet!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #297 Gepost op: 8-02-2015, 14:12:19 »
Een typisch mama appelsapje ;)


Oh echt?
Nou ik heb de opdracht zelf meerdere malen bekeken en nooit gehoord! Pas toen Dutch-babe hier melding van maakte hoorde ik het inderdaad heel duidelijk. Dat is voor mij echt geen gevalletje mama appelsapje.
Dit is voor mij gewoon een hele duidelijke hint die tot Dutch-babe er mee kwam niemand had gehoord ::tandpastasmiley::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #298 Gepost op: 8-02-2015, 14:15:37 »
Oh echt?
Nou ik heb de opdracht zelf meerdere malen bekeken en nooit gehoord! Pas toen Dutch-babe hier melding van maakte hoorde ik het inderdaad heel duidelijk. Dat is voor mij echt geen gevalletje mama appelsapje.
Dat is juist hoe een mama appelsapje werkt. Doordat je een bepaalde tekst denkt te horen, hoor je die.
...óf niet!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #299 Gepost op: 8-02-2015, 14:19:55 »
Dat is juist hoe een mama appelsapje werkt. Doordat je een bepaalde tekst denkt te horen, hoor je die.

Denkt te horen?
Ja oké jij zit in een hele andere tunnel maar het is toch echt héél duidelijk I'm the Mole.
Vind het een beetje flauw dat deze hint als mama appelsapje word afgedaan, want het is toch echt een hele sterke hint die op een hele subtiele manier is verwerkt, die nogmaals door NIEMAND anders is opgemerkt. Dat maakt het voor mij geen gevalletje mama appelsap  ::tandpastasmiley::
Maar oké wat denk jij dan te horen?