Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 277862 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #340 Gepost op: 11-02-2015, 12:26:19 »
Ik snap die upload functie niet zo, pleur het gewoon in je public folder in je dropbox en pak een publieke link, dan kan je het hier in img tags plaatsen. PLUS, dat afbeeldinkje die je postte is veelste klein, daar kan ik niets op zien.

Mijn excuses. Ik heb het gefikst. Bedankt voor de tip. ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #341 Gepost op: 11-02-2015, 12:26:20 »
Ik merk dat je al comfortabel in de Rik-tunnel zit, maar ik ga toch proberen om enkele 'hints' te debunken. ;D

Op de foto op het eiland na dan ben ik het wel eens als Rik=mol-aanhanger met je poging de boel te debunken. Zelfs met die hints die je dan kunt doorstrepen blijven er nog genoeg andere over die wel waarschijnlijker zijn (lees: die de WIDM-crew daadwerkelijk zou kunnen gebruiken) gezien de afgelopen seizoenen. En daarbij kan je je wel richten op verborgen aanwijzingen, maar voorkennis komt ooit aan de oppervlakte drijven (hoe kon Kim weten dat Pieter-Jan die vraag ging stellen nog voordat ie gesteld was, hoe kon Jon weten dat ze naar Jordanië zouden gaan, etc etc) Of in een andere vorm: Kees die met een bezweet hoofd bij Carolien en Paulien aan kwam zetten en het overduidelijk kwam omdat ie onder een zwart tafellaken achter dat orgel zat  ::rofl::

Die paar verborgen aanwijzingen die ze er dan toch nog in stoppen (al wacht ik nog steeds op een serie zonder verborgen aanwijzingen gewoon om een mindf*ck uit te halen met ons molloten  :P) zijn dikwijls eenvoudig van aard en worden altijd wel gespot. En dan denk ik dus voor Rik aan Anchor-butter, bij Chris aan C15 e.d.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #342 Gepost op: 11-02-2015, 12:32:28 »
Op de foto op het eiland na dan ben ik het wel eens als Rik=mol-aanhanger met je poging de boel te debunken. Zelfs met die hints die je dan kunt doorstrepen blijven er nog genoeg andere over die wel waarschijnlijker zijn (lees: die de WIDM-crew daadwerkelijk zou kunnen gebruiken) gezien de afgelopen seizoenen. En daarbij kan je je wel richten op verborgen aanwijzingen, maar voorkennis komt ooit aan de oppervlakte drijven (hoe kon Kim weten dat Pieter-Jan die vraag ging stellen nog voordat ie gesteld was, hoe kon Jon weten dat ze naar Jordanië zouden gaan, etc etc) Of in een andere vorm: Kees die met een bezweet hoofd bij Carolien en Paulien aan kwam zetten en het overduidelijk kwam omdat ie onder een zwart tafellaken achter dat orgel zat  ::rofl::

Die paar verborgen aanwijzingen die ze er dan toch nog in stoppen (al wacht ik nog steeds op een serie zonder verborgen aanwijzingen gewoon om een mindf*ck uit te halen met ons molloten  :P) zijn dikwijls eenvoudig van aard en worden altijd wel gespot. En dan denk ik dus voor Rik aan Anchor-butter, bij Chris aan C15 e.d.

Helemaal mee eens. Ik heb wel de indruk dat men met een overload aan hints af komt dit seizoen voor elke kandidaat die nu nog in het spel is. Het zou me niet verbazen als men in aflevering 10 zegt dat ze hints als C15, bloemen, Anchor butter of de MAS-enveloppe er hebben ingezet om bewust verwarring te zaaien.

De hints die ik niet heb vernoemd, daar kon ik ook niet direct een tegenargument voor vinden. Dus ik snap dat veel mensen Rik verdenken.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #343 Gepost op: 11-02-2015, 13:24:31 »
Ik zit de laatste afleveringen meer op Chris maar ik blijf alle aanwijzingen naar Rik toch wel opvallend vinden! En ook zijn hoofd tijdens 1 minuut aflevering van morgen vind ik apart op een of andere manier (en hij heeft even oogcontact met Marlijn). Plus dat Art zegt "als zij stemmen op de ECHTE mol" en dan komt Rik in beeld... (maar dit soort fragmentjes zijn er ook voor andere kandidaten geloof ik :P )

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #344 Gepost op: 11-02-2015, 13:46:27 »
Sorry Dutch-babe ::sorry::
Jij weet wel hé hoe blij ik ben met jou ::hug::
Jij hebt super sterke aanwijzingen gevonden en inderdaad zoveel tijd ingestoken!
Dus hierbij mijn pluim voor jou  ::confettie::  ::tandpastasmiley::
Go Dutch-babe ::cheerleader:: Go Dutch-babe  ::cheerleader:: 





 
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 13:52:30 door Molletjuh »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #345 Gepost op: 11-02-2015, 14:35:05 »
De échte Mol!? HUH? Dus mijn gevoel/indruk klopt dus tóch dat er een neppe hulp-mol is dit jaar!? Rik is de echte mol, en er is dit jaar sprake van Chris als neppe hulp-mol heb ik al vanaf het begin nadrukkelijk gezegd. Of wat bedoelde Art? Dank voor het vermelden i.i.g, dit is uitermate interessant.

Art bedoelt daarmee: iedereen speelt nu even de mol, maar alleen als de échte mol (de mol in het programma) wordt verkozen door de bevolking gaat er 2000€ uit de pot.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #346 Gepost op: 11-02-2015, 16:24:26 »
Oh, je mag gerust kritiek hebben op alle aanwijzingen hoor! Ik heb slechts een overzicht gemaakt van (mogelijke!) hints die een aanwijzing kunnen zijn, ik zeg niet dat het zó is. Goed lezen. Relativeren is goed, zolang het maar geen bagatelliseren wordt. Waar voorgaande jaren misschien té ver werd doorgedacht, word dit jaar op internet al snel alles afgedaan met 'toeval en is niks' viel me wel op afgelopen maanden, zelfs die regenboog-kleuren die constant opduiken is volgens sommigen toeval, terwijl het vrijwel in iédere opdracht terugkeert, zelfs in Moltalk. Aan de andere kant: ergens ook wel begrijpelijk dat mensen zo relativerend redeneren, waarschijnlijk is het nog onze kater/trauma van die foto-klikjes die niks bleken vorig jaar!

Heb je bijlage bekeken. Heb je echter ook een geverifieerde bron die sluitend kan aantonen/bevestigen dat die foto daar al op 2010 stond?

Kritiek vind ik zo'n lelijk woord. Ik reageer hier nooit met de instelling om anderen erop te wijzen dat ze fout bezig zijn of zo.

Ik zie mijn post eerder als een soort van boodschap 'probeer ook niet te veel te fixeren en hou de opties open'. Dat zou van mij wel een ontzettend slechte kandidaat maken, want na 6 afleveringen spreid ik nog op 3 personen eigenlijk dus ik zou waarschijnlijk aflevering 3 niet eens gehaald hebben. ;)

Ik wil ook nogmaals benadrukken dat hints van het genre 'Anchor butter', 'voorkennis van lasergame' en 'raar geluid dat lijkt op "I'm the mole" terwijl Rik een kar op heft' ook op mijn lijstje staan van mogelijke hints naar Rik.
Dit te samen met het feit dat Rik in mijn schemaatje het minste kandidaatse dingen deed van de huidige 5 deelnemers zorgt ervoor dat Rik dus 1 van die 3 verdachten van mij is.

Over de bijlage nog: Die foto is van de site http://www.zeeglobe.com/asia/taprobane-island/. Aan de linkerzijde staan 17 foto's en eentje ervan is het. Het reisverslag (want dat is deze webpagina) dateert van 23 september 2010 zoals rechtsboven te zien is.

Bij die foto's redeneer ik zo: De productie weet dat sites als deze volgespamd worden met frames en filmpjes uit WIDM. Wanneer ze dus zeggen 'Oh ja, tussen de foto's stond er eentje van de Mol'. Dan is dat voor mij het teken 'Je gaat daar niets vinden, want we hebben alle frames er uit geknipt'.
Het doet me ook denken aan Patrick Stoof zoals je in een eerdere post zei. Achteraf zei Pieter-Jan: 'De Mol zat op de bus'. Wij hebben echter nooit de Mol in beeld gekregen en dus was zoeken geen optie.

Het zou dus goed kunnen dat in aflevering 10 ook dat trukje wordt gedaan waar heel de serie achteruit wordt gespoeld en op het einde de Mol met die foto in zijn hand op Taprobane staat, terwijl Ajouad op de achtergrond een meisje versiert. ;D

Offline Jacky

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #347 Gepost op: 11-02-2015, 16:37:13 »
Het valt me op de nog niemand met het volgende is gekomen, daarom  heb ik me inschrijven in de hoop dat dit voor meerdere personen handig zou kunnen zijn. Een aantal van jullie tips is mij ook al opgevallen, maar vele ook weer niet.

Ik heb als mol 2105 al vanaf aflevering 1 twee mollen op het oog, maar toch met de nadruk op het mannelijk geslacht. Dit omdat vorig jaar een vrouw de mol was, die het uitstekend had gedaan, want ik had haar niet een keer verdacht.
Nu viel mij op dat in aflevering 1 er een trein voorbij reed en je ziet voornamelijk gewone forensen van het land zelf, maar op een gegeven moment zie je iemand zitten bij het raam met een vreemdsoortige hoofddoek ::oink::, althans volgens mij is het de bedoeling dat je het niet ziet en denk je dat er iemand met een hoofddoek zit. Alleen je ziet aan de arm die in het raam leunt dat die een blanke huidskleur heeft, de hoofddoek ziet er wat overdone uit. Pas na het terugkijken viel me op dat het iemand is met donker en iet wat krullend haar. Gezien eerdere afleveringen, denk aan Patrick Stoof die ook vermond in een bus zat. Dit zijn er maar 2 kandidaten Margriet en Rik, maar Rik heft net iets meer krul. Na alle mol-aktie zoals ook eerder beschreven verdenk ik daarom Rik  :), zeker na het dragen van een kenteken-T-shirt bij de handigste chauffeur aktie.

Maar wie weet ben ik in de Tunnelvalkuil gestapt en ben ik vanaf aflevering 1 alleen nog maar via die hoek aan het zoeken.
Nu maar afwachten of ik het bij het rechte eind heb.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #348 Gepost op: 11-02-2015, 17:00:14 »
Het valt me op de nog niemand met het volgende is gekomen, daarom  heb ik me inschrijven in de hoop dat dit voor meerdere personen handig zou kunnen zijn. Een aantal van jullie tips is mij ook al opgevallen, maar vele ook weer niet.

Ik heb als mol 2105 al vanaf aflevering 1 twee mollen op het oog, maar toch met de nadruk op het mannelijk geslacht. Dit omdat vorig jaar een vrouw de mol was, die het uitstekend had gedaan, want ik had haar niet een keer verdacht.
Nu viel mij op dat in aflevering 1 er een trein voorbij reed en je ziet voornamelijk gewone forensen van het land zelf, maar op een gegeven moment zie je iemand zitten bij het raam met een vreemdsoortige hoofddoek ::oink::, althans volgens mij is het de bedoeling dat je het niet ziet en denk je dat er iemand met een hoofddoek zit. Alleen je ziet aan de arm die in het raam leunt dat die een blanke huidskleur heeft, de hoofddoek ziet er wat overdone uit. Pas na het terugkijken viel me op dat het iemand is met donker en iet wat krullend haar. Gezien eerdere afleveringen, denk aan Patrick Stoof die ook vermond in een bus zat. Dit zijn er maar 2 kandidaten Margriet en Rik, maar Rik heft net iets meer krul. Na alle mol-aktie zoals ook eerder beschreven verdenk ik daarom Rik  :), zeker na het dragen van een kenteken-T-shirt bij de handigste chauffeur aktie.

Maar wie weet ben ik in de Tunnelvalkuil gestapt en ben ik vanaf aflevering 1 alleen nog maar via die hoek aan het zoeken.
Nu maar afwachten of ik het bij het rechte eind heb.


Bedoel je deze?

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #349 Gepost op: 11-02-2015, 18:22:49 »
Thanks dutch-babe voor je mooie overzicht van hints. De ene is voor mij ook geloofwaardiger dan de andere. Maar ik bekijk altijd het totaal-plaatje (vreemde biechten, opvallende acties, follow the money enz) en het plaatje klopt bij Rik tot nu toe gewoon. Dat er ook nog hints gezien worden is erg fijn, want die horen er ook bij :-)
Hij zou een prima mol zijn wat mij betreft.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #350 Gepost op: 11-02-2015, 19:30:12 »
@ Dutch-babe

Ik heb er ook nog eentje van het nos jaaroverzicht.
Met een beetje fantasie lijkt het of hier "mol" staat.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #351 Gepost op: 11-02-2015, 19:31:16 »

Ja, het zou kunnen dat ze de foto van de Mol niet eens hebben laten zien (aan de andere kant: áls er een hint inzit, dan moet het wel getoond zijn, anders zouden ze achteraf immers niet kunnen zeggen "Als je goed had opgelet had je de Mol op de foto kunnen zien" maar waarom zou Art preventief liegen dat de Mol ertussen stond als het niet zo zou zijn? Overigens: in de 1ste aflevering zag je Patrick destijds van de achterkant met petje op in de bus, je zag hem dus wel degelijk maar niet duidelijk.

Maar Art loog niet hoor. Er zal inderdaad een foto gestaan hebben van de Mol. Maar niet in beeld. Dus op een ander tafeltje OF de camera heeft het nooit in beeld gebracht. Dus de kandidaten hadden de kans om het te zien, maar wij niet. Dat is mijn theorie.

Citaat
Dank voor je nuance verder en voor de bijgevoegde bron. Heb het even gecheckt en het klopt inderdaad: de meerderheid van die foto's/foto-lijstjes stonden daar al zie ik. Alleen nét de foto waarover het gaat (waar "Rik's Dubbelganger" dus misschien opstaat) die zie ik daar wel degelijk niet tussen staan, en sowieso: ongeacht of bepaalde foto's destijds al bestonden, een Mol-foto kan er dan nog altijd bij geplaatst zijn, onopvallend tússen foto's die er al stonden.

Even ter illustratie, aangezien ik de foto er niet zie tussen staan.

In de aflevering zie je de "Rik foto" prominent boven een bruin-foto-lijstje staan, bij jou bijlage staat die niet daar i.i.g, de foto ernaast heeft immers een witte achtergrond. En die onderste foto waar 2 mensen in wit staan is volgens mij ook niet "De Rik" foto, op de foto in de aflevering staat namelijk duidelijk een rondje, bij de foto onder staat geen rondje. Ook zie je boven de langste persoon aan rechts staan, op de foto onder staat de langere persoon aan links. Ook staan ze vanaf de zijkant en niet van rechtuit. Dat de kleuren/foto-lijstjes iets wat anders uit zien is logisch verklaarbaar door een andere lichtval maar op geen van de foto's die er staan is o.a hen + dat rondje te bekennen wat te zien was op die "Rik" foto. Of ik moet al iets over het hoofd hebben gezien?

Hoop dat het een beetje duidelijk is, de verbonden lijnen verwijzen naar de foto's die met elkaar vergeleken worden:

Foto 1

Overigens! Het volgende heb ik eigenlijk net, dankzij onze discussie, puur per toeval ontdekt (omdat ik op dat rondje inzoomde aangezien ik dacht dat het een mol-logo was) maar bij grotere resolutie blijkt het gewoon een paraplu! Toeval? Wel vrij opmerkelijk, aangezien in de afleveringen vaker regenboog-paraplu's voorkwamen.

Foto 2

Maar goed, ik zal wel weer de enige zijn die hier een duidelijke paraplu in ziet haha Foto 3 mijn ziel is klaarblijkelijk nog al snel geneigd óveral geheime aanwijzingen in te zien, zelfs als een man langs loopt die toevallig aan z'n oog wrijft zie ik dat als geheime aanwijzing dat hij me ten huwelijk gaat vragen ::rofl:: het moet niet gekker worden Foto 4 maar toch, ik zie vrij evident een paraplu erin.

Hier beide in grotere resolutie: Dubbelganger-Rik-vergelijking en Paraplu-erin-verborgen in grotere resolutie.


Het bolletje is de kop van een spijker of schroef volgens mij. Op bijgevoegde foto zie je dat de foto ervoor steunt op 2 schroeven en dat dat kadertje dan bovenin voor de vorm 2 spijkertoppen heeft ook.

En de foto's zijn uiteraard in de loop der jaren gehusseld en verplaatst. De mensen in het wit zijn volgens mij dezelfde mensen als op de foto.

Wat wel op te merken is: De foto's die we in beeld krijgen, zijn gespiegeld. Ontzettend veel shots zijn gespiegeld deze reeks.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #352 Gepost op: 11-02-2015, 21:07:59 »
Wat wel op te merken is: De foto's die we in beeld krijgen, zijn gespiegeld. Ontzettend veel shots zijn gespiegeld deze reeks.

Wat is er nog meer gespiegeld dan?

Want... In de leader kijken Chris, Martine, Margriet en Marlijn vanuit rechts op, en Rik vanuit links....

(Of: alle mannen kijken vanuit links op, alle vrouwen vanuit rechts. Maar Chris is de enige man die vanuit rechts opkijkt (en dus inconsistent met de rest. Dit hoort eigenlijk in het Chris topic :P )

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #353 Gepost op: 11-02-2015, 21:16:45 »
Wat is er nog meer gespiegeld dan?

Want... In de leader kijken Chris, Martine, Margriet en Marlijn vanuit rechts op, en Rik vanuit links....

(Of: alle mannen kijken vanuit links op, alle vrouwen vanuit rechts. Maar Chris is de enige man die vanuit rechts opkijkt (en dus inconsistent met de rest. Dit hoort eigenlijk in het Chris topic :P )

Er waren volgens mij nog een paar gespiegelde shots. Het beeld van Evelien als ze haar test maakt in aflevering 1.

Het hoort inderdaad niet bij dit topic, maar dat spiegelen valt me dit seizoen meer op dan andere jaren.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #354 Gepost op: 11-02-2015, 22:46:26 »
En daarbij kan je je wel richten op verborgen aanwijzingen, maar voorkennis komt ooit aan de oppervlakte drijven (hoe kon Kim weten dat Pieter-Jan die vraag ging stellen nog voordat ie gesteld was)
Welke vraag?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #355 Gepost op: 11-02-2015, 23:03:25 »
Welke vraag?

Weet niet of dat bedoeld werd, want het is geen vraag, maar Kim wist in aflevering 6 wel al dat het geld dat ze gekozen had op de trap met de boeddha's niet in de pot ging, terwijl Pieter-Jan dat (schijnbaar, als we de montage mogen geloven) nog niet verteld had.

Offline Jacky

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #356 Gepost op: 12-02-2015, 09:58:07 »
THNX, hulpmol, dat plaatje bedoelde ik inderdaad. ::bravo::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #357 Gepost op: 12-02-2015, 10:17:18 »
in de promo voor vanavond, die rode trein, in combinatie met het bloesje dat rik aan heeft. geheit dat er iemand komt en zegt: zie je wel, dat was rik, die non-achtige man in de leader!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #358 Gepost op: 12-02-2015, 21:48:31 »
Wat me opviel tijdens het stemmen winnen in het dorp was dat iedereen bezig was op zijn eigen manier. Martine die zei "Vote for Martine" en de mensen haar naam leerde, Chris die lol had en in hun taal "Ik hou van jullie" zei, Marlijn die aan het zingen was en Margriet "Remember my face vote for me". Maar Rik was de enigste die ook daadwerkelijk zei "Vote for me because I'm the Mole" en later "I'm the Mole". De rest zei alleen "Vote for me".
Verder zei Rik, over de keuze voor een groepsvrijstelling "Haal ik geld uit de pot voor de groep? Of alleen voor mezelf?
Verder slim van Rik om zeggen dat de vrijstelling €1500,- kost ::vergroot::

« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 22:54:56 door Molletjuh »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #359 Gepost op: 12-02-2015, 22:11:51 »
Patrick Stoof is er uit: Rik is een lulletje rozenwater en de mol  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan