Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278186 keer)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #360 Gepost op: 12-02-2015, 22:20:20 »
 ::rofl:: Tja ik kan Rik geen ongelijk. Als hij de Mol is en hij krijgt zo'n aanbieding van Art dan zou het behoorlijk "onmols" zijn om voor een gewone executie te kiezen. En de perfecte manier om de €750,- te verdoezelen voor de jokers, je weet wel waar hij er vandaag weer één van aan Marlijn gaf. En dan zet hij ook nog eens net nu zijn eigen joker in? Terwijl hij net een groepsvrijstelling heeft gekocht en dus kans dus behoorlijk groot is dat iedereen gewoon door gaat ::zingen::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 22:31:47 door Molletjuh »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #361 Gepost op: 12-02-2015, 22:24:11 »
Carolien was de Mother of Jokers. Rik is de waardeloze stiefvader van jokers! ;) :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #362 Gepost op: 12-02-2015, 22:26:52 »
Carolien was de Mother of Jokers. Rik is de waardeloze stiefvader van jokers! ;) :P

 ::rofl:: Hij overklast Patrick Stoof in eigen persoon, die kon ook zo goed Art tig jokers toestoppen.  :P Als mol zou ik het briljant vinden, laagste pot ooit, gewoon bam 1500 euro eruit trekken. Maar zo gaat niemand je natuurlijk verdenken. Alhoewel.. bij die speech had ie het over: ik heb als enige nog niks verdiend voor de pot. En dat triggerde Margriet en Marlijn juist in de test om op Rik te stemmen. Hmm... Sowieso liggen die verkiezingspeeches van tig kandidaten mij niet lekker.

Chris biecht op dat ie de mol is èn mollenstreken heeft geleverd in de treinopdracht en bij Bentota. Rik biecht op dat ie als mol nog niks voor de pot heeft verdiend en verzwijgt nog enkel de pot te hebben geroofd...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #363 Gepost op: 12-02-2015, 22:59:11 »
Hoe dwingend stuurde Rik aan op het penningmeesterschap. En hoe goed komt hem dit 'opeens' uit. Toen kon je al aanvoelen dat het later gunstig zou zijn om penningmeester te zijn. Rik was hier overduidelijk op uit en dat getuigt van voorkennis, dus de mol. Sorry, vind het er duimendik bovenop liggen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #364 Gepost op: 12-02-2015, 23:33:51 »
Wel makkelijk voor de mol dat hij zo eenvoudig geld uit de pot kan halen.Hij krijgt de kans van Art op een presenteerblaadje. Zorgen dat je penningmeester wordt en dan kan het geld uit de pot spelen beginnen. Eerst de jokers kopen en dan een vrijstelling voor de groep. Nee, ik denk niet dat het de mol zo makkelijk gemaakt wordt. Rik is een slimme kandidaat die op de juiste mol zit (al horen we niet op wie hij gestemd heeft, denk ik het wel te weten). Dat hij liegt over die 750 euro is slim, zo kan nooit iemand merken dat er al eerder 750 euro uit de pot is gegaan.Het blijft tussen hem en Marlijn. Denk ook dat hij het haar volgende keer gaat vertellen dat hij daarover gelogen heeft. Hij is nu ook meer verdacht omdat hij 1500 euro heeft gezegd. Misschien hoopt hij dat de anderen hem dan meer als mol gaan zien. Zo leidt dat de aandacht af van zijn eigen mol waardoor zijn kansen om te winnen stijgen. Ik zie hem eerder als winnaar dan als mol ::zwaai::. Als hij het wel is vind ik het ook prima.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #365 Gepost op: 13-02-2015, 00:01:42 »
@ 47.25u
 In your face?


Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #366 Gepost op: 13-02-2015, 00:04:51 »
Zeggen dat de groepsvrijstelling 1500 euro kostte, vind ik de eerste echt slimme actie van Rik. Hij speelt dit spel zo ongelofelijk naïef dat ik me soms afvraag of hij niet gewoon doet alsof.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #367 Gepost op: 13-02-2015, 00:16:30 »
Rik is typisch een Kees-mol. Treed altijd op de voorgrond maar het resultaat is 0. Dit kan bijna niet zijn klunzeligheid zijn. De enige persoon die klunzig is, is Margriet, een type paulien cornelisse. Rik wou heel graag penningmeester worden, nu blijkt waarom?

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #368 Gepost op: 13-02-2015, 00:27:28 »
Rik is typisch een Kees-mol. Treed altijd op de voorgrond maar het resultaat is 0. Dit kan bijna niet zijn klunzeligheid zijn. De enige persoon die klunzig is, is Margriet, een type paulien cornelisse. Rik wou heel graag penningmeester worden, nu blijkt waarom?

Idd  ::art:: verdient.
En natuurlijk wou Rik de pot, waarschijnlijk ook met het zicht op de jokers en vrijstelling. Maar het kwam het vast niet slecht uit dat Margriet de pot opeiste. Maar hoe mooi is het dan dat je als Mol het vertrouwen geniet van de groep en verkozen word tot penningmeester en de pot in handen krijgt. En zodoende ook nog eens 2x €750,- kan roven voor jokers en een groepsvrijstelling. En dat dan ook op een sneaky wijze kan verdoezelen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #369 Gepost op: 13-02-2015, 00:43:25 »
Idd  ::art:: verdient.
En natuurlijk wou Rik de pot, waarschijnlijk ook met het zicht op de jokers en vrijstelling. Maar het kwam het vast niet slecht uit dat Margriet de pot opeiste. Maar hoe mooi is het dan dat je als Mol het vertrouwen geniet van de groep en verkozen word tot penningmeester en de pot in handen krijgt. En zodoende ook nog eens 2x €750,- kan roven voor jokers en een groepsvrijstelling. En dat dan ook op een sneaky wijze kan verdoezelen.

Het enige geld dat Rik in de pot bracht, is de foto met muis. En dat was dan nog nadat muis voor de 2e keer omgeroepen werd.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #370 Gepost op: 13-02-2015, 00:46:18 »
En een koker die hij opgraaft

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #371 Gepost op: 13-02-2015, 00:47:40 »
Het enige geld dat Rik in de pot bracht, is de foto met muis. En dat was dan nog nadat muis voor de 2e keer omgeroepen werd.

Ja maar dat was een groepsopdracht. Individueel heeft hij blijkbaar niets verdiend.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #372 Gepost op: 13-02-2015, 00:51:03 »
En een koker die hij opgraaft

Juist. Maar het blijft eigenlijk best wel mager allemaal.

Anderzijds wordt het nu te obvious ook. Jokers weggeven, pot leeg halen nadat hij voor ocharme 200 euro zo nijdig was op Margriet. Ik weet het allemaal niet meer. :-\\

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #373 Gepost op: 13-02-2015, 01:00:57 »
"Handig" dat dé tolk (blijkt later in de tempel) hem ook "toevallig" helpt in het kwartiertje promotie.
Omnia vincit amor

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #374 Gepost op: 13-02-2015, 09:15:29 »
Ik hoop toch niet dat Rik de mol is anders wordt het hem wel heel makkelijk gemaakt. De vorige aflvering 2 jokers kopen voor 750 en nu kon hij weer ik geloof 1000 of 1250 uit de pot halen zonder dat de kandidaten hier vanaf weten. Het kan haast niet dat het de mol zo makkelijk wordt gemaakt.

Aan de andere kant heeft hij het wel slecht gespeeld als hij kandidaat blijkt te zijn. Hij had nog een joker in bezit en besluit toch de kans te wagen om met de hele groep door te gaan. Daarna weet hij dat de kans dat de hele groep doorgaat 2/3 is en zet hij alsnog zijn joker én hij haalt ook nog 1500 uit de pot terwijl deze al niet zo vol zat...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #375 Gepost op: 13-02-2015, 09:54:35 »
"Handig" dat dé tolk (blijkt later in de tempel) hem ook "toevallig" helpt in het kwartiertje promotie.

Ook zoiets ja. Daar loop je niet toevallig tegen aan. Maar zelfs met tolk kwam er in Rik niet zo'n campagnestrateeg los als bij Chris. Als mol doe je toch alles om maar eerste te eindigen zodat - 2000 een feit is?  ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #376 Gepost op: 13-02-2015, 11:01:45 »
Ook zoiets ja. Daar loop je niet toevallig tegen aan. Maar zelfs met tolk kwam er in Rik niet zo'n campagnestrateeg los als bij Chris. Als mol doe je toch alles om maar eerste te eindigen zodat - 2000 een feit is?  ???

Maar zou de échte Mol er baat bij hebben om verkozen te worden als Mol? Ja natuurlijk dan gaat er €2000,- euro uit de pot dat wel. (Maar ingedachte dat Rik al een aanzienlijk geldbedrag verduisterd heeft en zelf vrijwel niets in de pot heeft gebracht zou dit wel héél erg veel worden natuurlijk, er moet wel IETS overblijven >:D) Kreeg zelf namelijk niet de indruk dat Rik echt zijn best aan het doen was om de mensen te overtuigen. Hij zei eigenlijk alleen "Vote for me because I'm the Mole" verder niets. Ook schakelde hij inderdaad de tolk in om dingen te vertalen. Zelf zei Rik in de biecht ook iets in de trant van "Ik snapte er niets van de mensen schudden nee maar later kwam ik erachter dat ze dan ja bedoelen" Yeahhhh right Rik ;) Dat wist jij zeker niet na weken in Sri Lanka te zijn geweest?
Al met al denk ik dat het niet Rik zijn bedoeling was om te winnen, ik bedoel Rik grijpt wel andere mogelijkheden aan om geld te roven uit de pot. Kijk de slinkse manier waarop hij de 2x €750,- verklaard. Want had hij echt willen winnen dan had Rik tijdens de speech natuurlijk  met de billen bloot gemoeten maar dat doet hij natuurlijk niet. Zie het moldagboek. Want hij wil natuurlijk niet als échte Mol door de mand vallen. Dus ik denk zelf dat Rik het hier overliet aan een andere kandidaat ::vergroot::
Om daarna alsnog geld uit de pot te roven ;)
Nou zit ik al vanaf aflevering 2 vol in de Rik-tunnel, en voor mij begint nu ook echt alles op zijn plaats te vallen. De belangrijkste zaken waarom ik denk dat Rik de Mol is: Het penningmeesterschap, strooien van jokers, weinig tot niets binnen halen voor de pot...maar wél geld UIT de pot halen. Maar daarnaast ook een aantal sterke hints/aanwijzingen richting Rik. Ik blijf in de Riktunnel.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 12:39:34 door Molletjuh »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #377 Gepost op: 13-02-2015, 12:42:55 »
Ik denk dat het nu wel duidelijk is: Rik heeft zich duidelijk als Mol gedragen, Niet alleen door 750 euro uit de geldpot te houden, maar ook door de groep voor te liegen over die andere 750 euro, waar ze helemaal geen weet van hadden.


Een een-tweetje (ah la Art en Patrick?) tussen Rik en Marlijn? Rik de mol en Marlijn winnaar?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #378 Gepost op: 13-02-2015, 12:48:21 »
Zelf zei Rik in de biecht ook iets in de trant van "Ik snapte er niets van de mensen schudden nee maar later kwam ik erachter dat ze dan ja bedoelen" Yeahhhh right Rik ;) Dat wist jij zeker niet na weken in Sri Lanka te zijn geweest?

Dat 'nee schudden is ja bedoelen' is volgens mij specifiek van de Tamils en die zagen ze nu pas voor het eerst.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #379 Gepost op: 13-02-2015, 13:23:28 »
Dat 'nee schudden is ja bedoelen' is volgens mij specifiek van de Tamils en die zagen ze nu pas voor het eerst.

Oh oké! Dat heb ik dan weer even gemist.