Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 277832 keer)

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #400 Gepost op: 13-02-2015, 21:48:25 »
Leuk plaatje van Rik op z'n instagram van vanavond.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #401 Gepost op: 13-02-2015, 21:51:35 »
Leuk plaatje van Rik op z'n instagram van vanavond.


Haha, prachtig hoe we ineens anders naar het nieuws kijken zo. ::rofl::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #402 Gepost op: 13-02-2015, 22:13:54 »
Maar Rik is de mol niet  ;)
Klopt.  :)

Leuk plaatje van Rik op z'n instagram van vanavond.

Ik zie de gelijkenis wel.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #403 Gepost op: 13-02-2015, 23:27:55 »
Het valt me nog mee van Rik dat hij niet voor een groteis/duurdere kans is gegaan met het aanbod van Art. Toch is het een raar aanbod. Kon hij ook weigeren? Ik denk dan: dit is uitstel van executie. Uiteindelijk is er toch maar één winnaar, dus het is zinloos ook geld te spenderen aan dit soort zaken.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #404 Gepost op: 14-02-2015, 04:01:57 »
Ik denk dat Rik niet de mol is. Waarom zou hij informatie willen van Cris m.b.t. de touwopdracht op het strand? Een mol heeft geen informatie nodig.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #405 Gepost op: 14-02-2015, 05:05:12 »
Dat 'nee schudden is ja bedoelen' is volgens mij specifiek van de Tamils en die zagen ze nu pas voor het eerst.
Nee hoor dat doen ze in heel Sri Lanka, en ook in India. Is een cultureel iets. En dat viel mij ook meteen op bij Rik, hij is zeer belezen en weet veel van de wereld, dit weet hij ook zeker!

Wat mij opviel aan Rik:
- Hij laat momenten zien dat hij 'acteert' in mijn ogen, dan is hij niet helemaal zichzelf (voor zover ik dat kan weten  ::rofl::), en opeens zie je dan weer de authentieke Rik
- Hij heeft wellicht voorkennis gehad over penningmeesterschap en dat hij zo nog geld zou kunnen verduisteren
- Enige die we echt horen zeggen: I'm the mole
- Heeft een tolk bij zich die later ook vertaald, misschien vertaald ze nog iets verkeerds in opdracht van hem?

Ik vond hem in deze aflevering ook juist minder verdacht:
- Hij was heel kalm en relaxed bij overtuigen mensen. Als mol zou ik het dwingender doen zoals Margriet, of enthousiast zoals Chris.
- Zouden ze de mol echt zo'n kans geven bij de executie om geld uit de pot te halen? Niet eerlijk in mijn ogen?
Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #406 Gepost op: 14-02-2015, 08:07:03 »
En dat viel mij ook meteen op bij Rik, hij is zeer belezen en weet veel van de wereld, dit weet hij ook zeker! je weet niets zeker over wat hij wel en niet weet

Wat mij opviel aan Rik:
- Hij laat momenten zien dat hij 'acteert' in mijn ogen, dan is hij niet helemaal zichzelf (voor zover ik dat kan weten  ::rofl::), en opeens zie je dan weer de authentieke Rik De authentieke Rik is alleen bekend bij zijn naasten. Dus met je waarneming is niks mis maar wees bewust dat het subjectief is.
- Hij heeft wellicht voorkennis gehad over penningmeesterschap en dat hij zo nog geld zou kunnen verduisteren Dit geldt ook voor Margriet. Heeft ook moeten betalen als penningmeester voor haar jokers
- Enige die we echt horen zeggen: I'm the mole Met je eens
- Heeft een tolk bij zich die later ook vertaald, misschien vertaald ze nog iets verkeerds in opdracht van hem? Dat plannetje heeft dat niet goed uitgepakt want als hij de mol was had ie moeten winnen. Dus lijkt me niet

Ik vond hem in deze aflevering ook juist minder verdacht:
- Hij was heel kalm en relaxed bij overtuigen mensen. Als mol zou ik het dwingender doen zoals Margriet, of enthousiast zoals Chris. Niet iedereen kan dat.. ik schat zo in dat het een minder outgoing typje is dan Chris. Je bent wie je bent. Hij deed nog redelijk schattig zijn best
- Zouden ze de mol echt zo'n kans geven bij de executie om geld uit de pot te halen? Niet eerlijk in mijn ogen? Denk het wel. Ze zullen achteraf zeggen, Tja , jullie hadden hem aangewezen als penningmeester. Er zijn eerder mollen geweest die gewoon geld lieten verdwijnen uit de pot. Is net zo oneerlijk of eerlijk


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #407 Gepost op: 14-02-2015, 08:11:48 »
Hahaha is zeker subjectief! Maar met achtergrond in neurowetenschappen zie ik wel twee types naar voren komen, en is bij hem de minste resistentie aanwezig. Maar nog steeds subjectief uiteraard. Ik blijf hangen bij Chris en Rik, al zal je zien dat het Margriet is  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #408 Gepost op: 14-02-2015, 08:14:36 »
Margriet, daar ga ik wel vanuit ja.. En dan zal je straks zien dat het toch Rik is..  ::rofl::

Edit: ik heb wel weer eens zin om er eens flink naast te zitten dit jaar eigenlijk... Soort leuk shockmoment. Maar hoop dat dat dan met Chris gebeurd.. :o
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 08:17:48 door FS »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #409 Gepost op: 14-02-2015, 10:04:52 »
Margriet, daar ga ik wel vanuit ja.. En dan zal je straks zien dat het toch Rik is..  ::rofl::

Edit: ik heb wel weer eens zin om er eens flink naast te zitten dit jaar eigenlijk... Soort leuk shockmoment. Maar hoop dat dat dan met Chris gebeurd.. :o

Nou dan hoop ik dat jij je shockmoment dit seizoen mag beleven want Rik is de Mol :P ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #410 Gepost op: 14-02-2015, 11:27:05 »
Chris zegt ook I'm the mole in zijn speech.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #411 Gepost op: 14-02-2015, 11:32:51 »
Chris zegt ook I'm the mole in zijn speech.

Marlijn ook. Ik denk niet dat er een hint te halen valt uit het zeggen van 'I'm the mole'. ;)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #412 Gepost op: 14-02-2015, 11:39:30 »
Marlijn ook. Ik denk niet dat er een hint te halen valt uit het zeggen van 'I'm the mole'. ;)

Ik ook niet, haha, dus daarom zei ik het ook even ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #413 Gepost op: 14-02-2015, 13:09:49 »
Ja klopt tijdens de speech zei bijna iedereen het. Maar daar hielt Rik zich weer heel netjes in ;)
Maar ik doelde juist tijdens het stemmen winnen in het dorp bij de Tamils. Daar is Rik de enigste die daadwerkelijk in beeld zegt: "Vote for me because I'm the Mole". Het werd zelfs 3x gezegt door Rik en nog eens 1x in de bijbehorende biecht. Dat was ook vrijwel het enigste wat Rik zei dus echt serieus was hij niet bezig, kreeg niet eens het idee dat Rik de intentie had om deze opdracht te winnen, maar de belangrijkste boodschap heeft hij wel medegedeeld ;)
Ik zeg verder ook niet dat het een hint is, maar het zou best kunnen. Zeker als je het dagboek van de Mol leest, daarin staat "En dan ineens moet je in een dorp, omringd door je medekandidaten, luidkeels gaan verkondigen dat je de Mol bent." En Rik was daar de enigste die dat deed.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 13:23:21 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #414 Gepost op: 14-02-2015, 20:08:34 »
Op een forum kwam ik dit tegen:


"Deze laatste aflevering met de opdracht van de trein: het geld was te vinden in de coupe waar al die mensen in zaten. Daar waren ze al eerder geweest tijdens de opdracht. Als het goed is heeft de mol toen meteen het geld al weg gepakt. Chris wordt heel duidelijk gefilmd toen hij de wc in ging. Maar wat maar weinig mensen hebben gezien: Toen Marlijn het opdrachtenkaartje voorlas (vanaf 10.55 min) is te zien dat Rik op de achtergrond maar half staat te luisteren. Hij luistert de opdracht niet af maar loopt vervolgens weg. Je ziet Martine nog even kijken op het moment dat hij weg loopt. Vervolgens wordt er overlegd over het antwoord en daarbij zie je dat Rik nog steeds ontbreekt. Alleen Chris, Marlijn, Margriet en Martine overleggen. De titel was "spoorloos". Rik is spoorloos verdwenen."

 ::vergroot:: Ik heb het nagekeken en het klopt ::ok:: Bij die eerste vraag is Rik helemaal niet betrokken, die was de hele tijd weg >:D Pas later toen Chris de trein al uit was geweest sloot hij zich weer aan bij de groep. In zijn biecht zegt hij dan ook nog, (Hij was er dus niet eens bij) "Niemand heeft het kunnen controleren we moesten hem op zijn blauwe ogen geloven".

Hij kiest er voor om voor 750 euro een groepsvrijstelling te nemen. Waarom zou je dat doen? Alleen als je de mol bent is dit begrijpelijk. Als hij onzeker zou zijn over zijn test zou hij ook niet zomaar zijn jokers weg geven.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 20:26:41 door Molletjuh »

Offline MollyMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molgoed!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #415 Gepost op: 14-02-2015, 20:28:06 »
Rik zijn gedrag en houding vind ik opvallend knullig en bijna (?) gemaakt onzeker. Hij is niet het vaakst in beeld, maar ook niet het minst vaak. Hij kan knulligheid faken om een beeld te creëren dat hij de Mol niet kan zijn. Is hij een kandidaat, dan is het juist niet slim om de verdenking van je af te halen. Dan wil je als mol overkomen en dus niet knullig en onzeker. Juist omdat hij nieuwslezer is en altijd de waarheid zegt in zijn functie is het extra leuk als hij de mol is. Daarnaast blijf ik het opvallend vinden dat er steeds honden richting groepsleden lopen. Rik heeft een hond. Maar dat hebben misschien meer kandidaten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #416 Gepost op: 14-02-2015, 20:54:49 »
Toen Marlijn het opdrachtenkaartje voorlas (vanaf 10.55 min) is te zien dat Rik op de achtergrond maar half staat te luisteren. Hij luistert de opdracht niet af maar loopt vervolgens weg. Je ziet Martine nog even kijken op het moment dat hij weg loopt. Vervolgens wordt er overlegd over het antwoord en daarbij zie je dat Rik nog steeds ontbreekt.

Klopt!  ::vergroot::

Offline Raemonn

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #417 Gepost op: 15-02-2015, 00:16:04 »
Eén ding viel mij tijdens de uitzending direct al op..
Rik verdwijnt tijdens het oplezen van een opdracht door Marlijn opeens naar een coupé.
Mogelijk is dat dezelfde coupé waar de groep zich op het laatst in bevindt. In die coupé zag ik dit pakketje:



Er lijkt op dat pakketje (met het geld?) een Mol logo te staan, welke afgeplakt is.
Mogelijk heeft Rik dat gedaan toen hij stiekem verdween.

Een paar tellen later reikt hij naar het pakketje maar er wordt verder niets zichtbaars mee gedaan:



Als Mol zijnde een pakketje wegmoffelen van dergelijk formaat zonder gesnapt te worden lijkt me vrij lastig.
Wie weet was dit een creatieve oplossing om het geld niet te laten opvallen..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #418 Gepost op: 15-02-2015, 01:07:26 »
Verhaal van Rik over bankjes en stoelen verwarrend.
Lijken mij toch echt 2 stoelen. Nummer 11 en 12 in dit geval.
Waarom in biecht? Rik verdacht maken omdat hij dit niet deelt met (overige) kandidaten?

*hoeven we niks mee lijkt me*

Edit; @10.19u
Omnia vincit amor

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #419 Gepost op: 15-02-2015, 01:18:00 »
Verhaal van Rik over bankjes en stoelen verwarrend.
Lijken mij toch echt 2 stoelen. Nummer 11 en 12 in dit geval.
Waarom in biecht? Rik verdacht maken omdat hij dit niet deelt met (overige) kandidaten?

*hoeven we niks mee lijkt me*

Edit; @10.19u

Waarschijnlijk dacht Rik dat de 2 stoelen aan de overkant van het compartiment ook voor monniken waren.

Dit is uiteraard niet zo, want het antwoord 'minder dan 13' was juist.