Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278230 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #460 Gepost op: 16-02-2015, 19:51:07 »
Ik blijf het frappant vinden dat Rik de tolk tegen het lijf loopt.....En als ik het nog een keer kijkt, lijkt het een setup.
Wanneer hij zegt Vote for Me, I am the Mole, zegt de tolk/dame Yes I Know You? Yes yes...Alsof ze elkaar al hebben gezien, en zij eigenlijk iets verklapt? Ik vond Rik minder enthousiast overkomen in zijn campagne, maar wat als hij inderdaad denkt met de tolk al het meeste werk te hebben gedaan? Dit moment bedoel ik, rond 2.54

Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #461 Gepost op: 16-02-2015, 19:58:32 »
maar wat als hij inderdaad denkt met de tolk al het meeste werk te hebben gedaan? Dit moment bedoel ik, rond 2.54

Maar dan zou je toch denken,...als je al zoveel voorafgaand werk hebt verricht met n tolk (dat betekent dus dat de crew dit geregeld zou hebben) dat je dan minstens je best doet bij het werven van stemmen???? En laat het nou net Rik zijn die het meest slap overkomt...

Margriet komt ook niet charmant over maar probeert iig nog dat mensen 'haar face rememberen'
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 20:00:31 door FS »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #462 Gepost op: 16-02-2015, 21:44:02 »
Maar dan zou je toch denken,...als je al zoveel voorafgaand werk hebt verricht met n tolk (dat betekent dus dat de crew dit geregeld zou hebben) dat je dan minstens je best doet bij het werven van stemmen???? En laat het nou net Rik zijn die het meest slap overkomt...

Margriet komt ook niet charmant over maar probeert iig nog dat mensen 'haar face rememberen'
Ja FS helemaal met je eens!! Door deze opdracht is Rik weer beetje gedaald bij mij. Vond het ook heel rustig en gematigd overkomen.
Meer L

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #463 Gepost op: 17-02-2015, 14:53:47 »
Ik heb eens de tijd genomen om alle afleveringen eens terug te kijken. We gaan alweer naar aflevering 8 en voor mij waren sommige dingen alweer wat vaag geworden. Ik heb nu ook alleen terug gekeken om alles rondom Rik eens goed te observeren en dan vooral de opdrachten, mogelijke molactie’s maar ook gewoon opvallende dingen. Natuurlijk ook veel gelezen hier op het forum. Altijd handig om alle mogelijke molactie’s in opdrachten eens op een rij te zetten. Wat mij bezig hield was dat Rik tijdens de speech in de verkiezingsopdracht zegt dat hij nog helemaal geen geld heeft verdient. Het is een hele lijst geworden. Ik zie nu dat het niet in één bericht past dus ik ga iedere opdracht even plaatsen in een apart bericht.

Aflevering 1 Lezen en schrijven


Opdracht 1: Zoek de 5 reizigers

• Rik was samen met Evelien op een perron waar geld te vinden was.
• We zien Rik tegen het raam van de trein leunen met duidelijk  het logo De Mol van de enveloppe in beeld. Nou is dit geen molactie, maar zou toch een aanwijzing kunnen zijn omdat we het vaker terug gaan zien gedurende de afleveringen.
• Verder eigenlijk bijna niet in beeld. Chris/Ajouad met de vrijstellingen is waar het om draait.
• Wel is zeker dat Rik en Evelien niet de hele tijd bij elkaar zijn geweest (ze controleerden elkaars tassen ook) dus er was in ieder geval ruimte om te mollen.
• Over deze 1e opdracht valt eigenlijk nog weinig te zeggen betreft mogelijke molactie’s.
• Deze opdracht wordt geen geld verdiend.

Opdracht 2: De rode draad

• Rik geeft aan dat de mensen in de controlekamer moeten wisselen.
• Rik is alleen even op pad geweest (te zien op de achtergrond als hij terug loopt naar de controlekamer 32:07)
• Als Evelien en Martine bezig zijn met het plaatsen van camera 6 roept Pieter: “Het is de verkeerde camera”. Rik ontkent dat: “Nee hij moet andersom”. Als ze Evelien en Martine te pakken hebben via de porto roept Rik het hardst dat ze de verkeerde camera hebben.
• Evelien en Martine brengen camera 6 terug.
• Ondertussen melden Victor en Carolina zich die zich bevinden op de plek voor camera 6.  
(Die Evelien en Martine dus terug brengen)
• Rik is zich daar nog steeds mee aan het bemoeien ondanks dat zijn aandacht gevraagd word door Margriet. Rik zegt dat Victor en Carolina camera 3 moeten hebben, Pieter geeft dat door.
• Als Viktor en Carolina zich melden in de controlekamer is Rik er ineens vandoor  met camera 6. Hij gaat terug richting de plek waar Evelien en Martine net die camera van hebben terug gebracht.
• Rik heeft zelf geen rode streep gevonden, dus waarom loopt Rik met camera 6 naar een plek waarvan hij al weet dat die camera daar niet nodig is?
• Daar is vervolgens de stekker los van de camera, wat tijd kost en hij leid vervolgens ook de dames af die bezig zijn met het plaatsen van hun camera.
• Rik biecht “anders geteld te hebben” betreft beeldscherm/camera combinaties.
• Rik rekt tijd op verschillende manieren en zaait verwarring. Hij heeft zowel sturing in de controlekamer als met de camera’s. Hij gaat op een cruciaal moment met camera 6 op pad terwijl hij weet dat het niet de goede plek is. Rik vind zelf geen lijnen. Hij is alleen op pad geweest.
• Deze opdracht geen geld verdient.

Rik stemt op Marlijn.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 19:59:12 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #464 Gepost op: 17-02-2015, 14:54:19 »
Aflevering 2 Scheepsrecht


Opdracht 1: National Gallery

• Rik is aan het begin van de opdracht weer vrij weinig in beeld.
• Als Rik met een schilderij komt aanzetten bij de wand van Ajouad word hij boos omdat het schilderij daar niet hoort -->terecht = fout.
• Rik maakt Marlijn verdacht in zijn biecht dat ze niet één ging kijken maar wel liefst twee keer €200,- weg.
• Rik oppert op het laatst om nog een laatste check te doen. Er gaan er maar liefst 2 kijken dus weer €200,- weg.
• Rik gaat waarschijnlijk zelf niet kijken,  om zelf buitenschot te blijven?
• Rik zijn muur komt niet veel in beeld. Drie schilderijen zijn fout, van de rest weten we niets.
• Naast de laatste check waarmee er alsnog €200,- van het bedrag af gaat, en het foute schilderij wat Rik bij Ajouads wand wou plaatsen valt er verder weinig  te zien uit de beelden.  Behalve dat Rik zich met andere aan het bemoeien was. Maar volgens het dagboek van de Mol heeft de Mol zich waarschijnlijk rustig gehouden. Er valt te lezen: “De opgezette val werkte veilloos”.  
• De groep verdiend uiteindelijk €100,-

Dan het penningmeesterschap. De Mol heeft hier 3 opties: Margriet, Martine of zelf penningmeester zijn.  Er is duidelijk onenigheid in de groep maar Rik lijkt de overhand te hebben.
Het lijkt mij dat de Mol  met de voorkennis die hij heeft, het echt niet erg gevonden zou hebben als hij zelf penningmeester werd. Maar Margriet eist de pot op. Mij lijkt dat de Mol dit uiteraard nog liever heeft in dit stadium, want de Mol weet dat Margriet €200,- uit de pot moet halen voor jokers en als dat bekend is in de groep is zijn kans om de pot alsnog in handen te krijgen groot. Goede hulpmol dus. En daarmee maakt Margriet zich verdacht in de groep altijd fijn voor de Mol. De Mol stuur niet voor niets Molbrieven.

Opdracht 2: Regal Theater

• In de bioscoop tiidens de reclames komt er een reclame van Anchor voorbij. Achor = nieuwslezer.
• In de tuk-tuk zegt Marlijn tegen Rik iets over een U-turn. Als Margriet daar naar vraagt zegt Rik dat Marlijn het tegen iemand anders had. --> niet waar.
• Rik maakt Marlijn hier weer verdacht door te zeggen dat ze te snel praat en met andere aan het praten is terwijl dit niet zo is.
• Heeft Rik de telefoon opgehangen? Je ziet Marlijn op een gegeven moment opnieuw nummers intoetsten terwijl ze al contact hadden met elkaar.
• Op het einde van de opdracht komen Rik en Martine Evelien en Ajouad tegen. Samen rijden ze naar het theater.
• Rik verdient hier samen met Margriet €500,- voor de pot.

Opdracht 3: Volkswijk Pettah

• Rik begint al meteen over het herindelen van de kar  “als ik dit nu optil valt alles er aan de achterkant vanaf".
• Vervolgens onderneemt Rik verschillende "pogingen" om de kar op te tillen, pas de 3e keer lukt het.
• Als hij de kar eindelijk vast heeft en optilt hoor je  “I’m the Mole”  erin gemonteerd.
• Wanneer Rik aanloopt zijn er al 10 minuten verstreken.
• Rik loopt af en toe flink te schudden met zijn kar.
• Dankzij de behulpzame bevolking raken er geen pakketjes kwijt. Maar Rik is wel weer flink tijd aan het rekken en met de kar aan het schudden.
• Als groep €1500,- verdient.

Rik stemt op Marlijn. Tijdens executie heeft Rik een shirt aan met een anker.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 18:49:06 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #465 Gepost op: 17-02-2015, 14:55:25 »
Aflevering 3 Verraden

Vooraf zitten ze aan tafel te eten en dan verraad Rik dat ze gaan lasergamen, voorkennis?

Opdracht 1: Lasergamen

• Rik oppert om niet naar eigen enveloppen te zoeken (=verdubbeling) maar te pakken wat je pakken kan.
• Rik geeft wel héél veel aanwijzingen door de porto aan Marlijn. Probeert Rik hiermee Marlijn uit haar concentratie te halen? Hij is in ieder geval weer verwarring aan het zaaien.
• Rik zegt dat hij afgeschoten word, maar Rik gaat af door een boobytrap. Rik in zijn biecht: “Ik heb niet zo heel goed opgelet…sorry!” Rik had ook geen envelop. Verder komt het afgaan van Rik niet duidelijk in beeld.
• Na de opdracht confronteert Rik Marlijn en vraagt wat er fout ging? Want Rik zegt dat Marlijn af ging bij een boobytrap “en daar heb ik je voor gewaarschuwd”. Weer verdacht maken van Marlijn.
• Rik is tijdens deze opdracht weer verwarring aan het zaaien. Hij heeft zelf geen envelop gepakt. Maakt Marlijn weer verdacht.
• Deze opdracht €100,- verdiend.


Opdracht 2: Watervliegtuig

• Rik begint al meteen te vertellen dat hij deze opdracht alles aan Chris overlaat. Hij dekt zich dus al meteen in.
• Ondanks zijn hoogtevrees stapt Rik verdacht makkelijk het vliegtuig in.
• Rik zit maar wat in het vliegtuig, hij luistert naar wat Chris zegt maar laat Chris alle initiatieven nemen. Hij stuurt verder ook niet, hij laat alles van Chris afkomen. Chris begint alweer meteen veelste ver door te denken (zoals altijd) en Rik vind het prima, die doet niet eens moeite om zelf mee te denken.
• Chris is diegene die het woord ‘Bentota’ correct leest. Rik zegt niets.
• Rik & Chris lopen langs de enveloppe met geld.
• Rik tijdens zijn biecht: “Alle dingen we gedaan hebben waren op het initiatief van Chris. Chris heeft kei hard lopen mollen”. Deze aflevering heb ik het idee dat Chris erg verdacht gemaakt word door de productie, maar dus ook door Rik!
• Deze opdracht geen geld verdient.

Opdracht 3: De Test

De afgelopen 2 afleveringen zat Rik op Marlijn. Maar nu ineens is zijn top 3: Chris, Margriet & Carolina. Marlijn is een twijfelgeval geworden samen met Victor. Hij zegt: “Ik wil ze nog niet elimineren, maar misschien word het wel tijd dat ik dat doe”.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 20:04:37 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #466 Gepost op: 17-02-2015, 14:56:00 »
Aflevering 4 M acht

Opdracht  1: Vakantiekiekjes

• Wanneer Rik, Carolina & Ajouad aankomen bij de Hollandse kerk moet iedereen met minder dan 2 tatoeages op de foto leest Rik van het kaartje. Rik heeft er 1, Ajouad geen. Dan gaan wij samen op de foto besluit Rik --> Fout!
• Vervolgens roept Martine “Wiens bijnaam is Muis?” Carolina maakt net op de moment een foto van Rik & Ajouad bij de Hollandse kerk en je hoort zelfs het geluid uit de porto komen die Ajouad vast heeft. Rik praat er meteen overheen en zegt tegen Ajouad dat hij via de porto alle namen moet doorgeven. Slimme zet, want Ajouad begint de hele waslijst door te geven en houd hiermee de porto bezet.
• Vervolgens Martine voor de 3e keer  “Dit is een hele belangrijke mededeling van Martine, wij zijn op zoek naar iemand met de bijnaam Muis”. Rik vervolgens heel droog “Dat ben ik”.  Hier dus weer tijd aan het rekken, hij komt er niet onderuit hij gaat naar Margriet en Chris.
• Vervolgens keert hij weer terug naar Carolina en Ajouad als Carolina hem verteld dat de foto met de tatoeages niet klopt. Iedereen moet op de foto met minder dan 2 tatoeages. Rik zegt “Nee maar 2, toch? Er hoefden maar 2 mensen op de foto, toch?”  Zowel Carolina als Ajouad zeggen nee iedereen moet op de foto, maar toch word de foto niet opnieuw gemaakt.
• Marlijn zegt dat iedereen met lievelingsstad New York naar de grote klok moet komen. Rik vraagt: “Waar is de grote klok?” Marlijn beantwoord: “Tegenover de vuurtoren”.  Even later zegt Rik: “Dit is Rik ik ben onderweg met Carolina naar de vuurtoren en dan naar de grote klok”. Marlijn: “Je moet niet naar de vuurtoren Rik, ik herhaal niet naar de vuurtoren”. Rik: “Je zegt net zelf dat die grote klok tegenover de vuurtoren was”.  
Rik is hier in feite weer verwarring aan het zaaien en Marlijn verdacht aan het maken. Want Rik geeft ineens door dat hij onderweg is naar de vuurtoren i.p.v de grote klok. Marlijn zei het goed, ze zei de grote klok tegenover de vuurtoren.
• Rik komt er niet onderuit, de foto met Margriet en Chris dus deze foto is goed. De foto van Rik met Ajouad (tatoeages) is fout. Ook de laatste foto waar Rik op staat (New York) is fout. Victor word hier erg verdacht gemaakt door de productie, maar misschien is Rik wel diegene die er niet op hoort. Art heeft het over 1 persoon te veel.
• Deze opdracht €750,- verdiend als groep.

Opdracht 2: Russisch Roulette

• Rik begint bij bakje 10 en pakt 3 jokers, we zien het verder niet in beeld of het daadwerkelijk klopt.
• Rikt pakt dus 3 jokers uit bakje 10. Rechtsaf zou hij geld pakken, linksaf zou hij tegen komen: Zwarte vrijstelling - leeg – leeg – groene vrijstelling – geld. Rik weet waar de bom ligt. Waarom begint Rik niet bij 6 of 8 en dan helemaal rond gaan.  Hij zorgt er dus voor geen geld tegen te komen en neemt direct genoegen met 3 jokers.

Na de opdracht benaderd Rik Martine. Rik wil dat Martine hem inseint als ze de ZV gaat inzetten. Dan zal Rik geen joker(s) inzetten en krijgt Martine er 1 van hem NA de test. Martine gaat akkoord.

Opdracht 3: Tapobrane eiland

• Ajouad kiest in eerste instantie “30-50” goede namen, Rik gaat hierin mee. Later zegt Ajouad toch de 50-75 te verkiezen omdat ze er echt veel wisten, Margriet gaat hier ook in mee evenals Chris. Uiteindelijk drukt Rik toch de 30-50 door en dat is fout.
• Ik heb zelf het vermoeden dat de Mol hier gewoon prima mee doet tijdens het onthouden van de namen. Rik zie je weinig in beeld maar als hij even in beeld is, is hij netjes bezig met de namen onthouden. Maar de Mol heeft natuurlijk voorkennis en weet hier dus al dat de opdracht op het laatst makkelijk te verprutsen is door de verkeerde categorie te kiezen.
• Rik kiest hier duidelijk voor het verkeerde antwoord 30-50 goed, terwijl Ajouad, Chris & Margriet duidelijk kiezen voor 50-70. Maar voorheen tijdens het stemmen stemt Rik niet mee. Carolina, Viktor & Marlijn kiezen voor 30-50 dus in feite is de stand gelijk. Maar bij het tellen van de stemmen telt Rik zich ineens wel mee en met zijn keuze voor de 30-50 is hij doorslaggevend en hiermee drukt Rik dus de 30-50 door.
• Tijdens deze opdracht geen geld verdient.

Rik stemt op Margriet & Chris, ook Carolina en misschien een beetje Viktor.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 18:59:45 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #467 Gepost op: 17-02-2015, 14:56:26 »
Aflevering 5 Schaalvergroting


Rik wordt verkozen tot nieuwe penningmeester.

Opdracht 1: Rondleiding

• Tijdens de rondleiding zie je Marlijn naar een houten kistje toelopen. Op de achtergrond zie je dat Rik achter Marlijn aan komt en terwijl ze een joker pakt loopt Rik langs haar af. Rik doet net of hij niets heeft gezien en zegt er niets van.
• Maar een moment later als ze via de trap naar boven gaan zegt Rik nog wel heel droog “Wat zijn dit voor bakjes?” kijkend naar Marlijn.
• In mijn ogen met Rik als Mol is het logisch dat Rik hier niets van tegen de groep zegt. Want als hij de groep erop attendeert is de kans groot dat ze vanaf dat moment alleen nog maar geld pakken. En de Mol wil geen geld verdienen. En wat geeft Rik als Mol nou om die jokers? Hij heeft als Mol voorkennis en weet dat de jokers terug gekocht kunnen worden en ze daarmee dus geen geld verdienen voor de pot. Hij zal ook wel weten dat kandidaten kiezen voor het wegspelen van jokers, want kandidaten willen nou eenmaal geen nadeel bevinden betreft jokers die andere kandidaten bezitten. Daarom is het natuurlijk wel weer lekker kandidaats om een keer te roepen “Zullen we hierna voor het geld gaan?” want hij weet toch wel dat dit niet gebeurd.
• Er word geen geld verdient.

Opdracht 2: Liegen of waarheid

• Rik beantwoord waarschijnlijk 1 vraag goed en 1 vraag fout.
• Hij graaft in zijn eigen vak nummer 7 achter in het hoekje.
• Hier valt naar mijn idee verder weinig over te zeggen. Hij graaft uiteindelijk op toch wel een goede molplek, achteraan waar de andere kandidaten hem maar van 1 kant kunnen zien.
• Hier word geen geld verdiend.

Opdracht 3: Pakketjes bezorgen

• Op het moment dat Chris Rik & Margriet naar haring stuurt wijst Rik naar de verkeerde richting “Haring ligt daar toch”? --> fout. Margriet corrigeert Rik en ze varen de juiste kant op.
• Daarna stuurt Chris Rik & Margriet naar Duur “dat ligt bij Enschede” zegt Chris. Vervolgens maakt Rik ervan “We moeten naar Enschede”.
(Hier deed hij hetzelfde als bij Marlijn afl. 4 opdr. 1 vakantiekiekjes grote klok/vuurtoren)
• Rik en Margriet leveren zelf geen pakketje af in Geldrop.
 •Ook hier dus weer flink verwarring aan het zaaien. Verkeerde kant op wijzen, zeggen dat je naar Enschede moet i.p.v naar Duur en uiteindelijk geen pakket afleveren in Geldrop.
• Hier word €1500,- verdiend in groepsverband.

Rik geeft Martine onterecht alsnog een joker.
Rik stemt op Margriet en Chris zijn twee grote verdachten, misschien op Marlijn “Nee toch niet Marlijn”.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 19:02:51 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #468 Gepost op: 17-02-2015, 14:57:00 »
Aflevering 6 Kantelen


Opdracht 1: De allerslechtste chauffeur

• Rik stuurt aan om een getal te maken dat makkelijk als een jaartal geïnterpreteerd kan worden, 1974.
De 1 komt van Rik, de 9 van Margriet. In eerste instantie vind Rik dat misschien niet zo slim (want veel auto’s) maar hij sputtert nou ook niet bepaald tegen want het is wel een hoog bedrag. De 7 komt weer van Rik maar hoe ze op de 4 komen dat zien we niet. We zien wél dat Rik uiteindelijk aan de slag gaat om de 4 te maken. Dus lijkt me zeer aannemelijk dat Rik ook de 4 heeft voorgesteld.
• Vervolgens is te zien dat Martine (de 1) en Margriet (de 9) netjes hebben gemaakt, vlak bij elkaar. Maar Marijn (7) en Rik (4) hebben hun cijfers helemaal aan de andere kant. Marlijn haar 7 gaat nog, de afstand tussen de 7 van Marijn en 9 van Margriet is al vrij groot maar de 4 van Rik is dus echt veelste ver weg!  En bovendien zijn de 7 & 4 te klein gemaakt. Rik komt hier ook niet mee weg, de auto’s moeten én dichter bij elkaar en ze moeten groter gemaakt worden.                           
• Als de helikopter aan komt vliegen zegt Rik “Daar komt ‘ie, daar komt ‘ie” voorkennis?
• Tijdens de uitzending word het “E” moment van Margriet duidelijk breed uitgemeten, Margriet word flink verdacht gemaakt, door de productie maar ook door de kandidaten. Als de opdracht is afgelopen zegt Rik tegen Chris “We hadden nog even getwijfeld om een punt en komma te maken” Chris geeft te kennen dat het dan voor hem wél duidelijker was geweest. Het lijkt erop dat Rik nog even gebruik heeft gemaakt van de gelegenheid om Margriet nog even extra verdacht te maken bij Chris.
• Rik draagt een shirt met kentekenplaten.
• Hier lijkt Rik goed mee te helpen. Maar hij kiest toch dubieuze getallen die dus makkelijk gelezen kunnen worden als jaartal. Verder maakt Rik in eerste instantie zijn 4 veelste klein en veelste ver verwijderd van de andere cijfers (Marlijn trouwens ook, ze zijn daar samen bezig). Het lijkt alsof Rik voorkennis heeft betreft de helikopter en Rik maakt Margriet nog even extra verdacht bij Chris.
• Deze opdracht wordt geen geld verdiend.

Vervolgens vind Rik een Molbrief op zijn kamer. Rik zegt hierover in zijn biecht “Het was eigenlijk niet eens een vraag aan mezelf..” Mol Rik stuurt zichzelf een molbrief met daarin een vraag aan zichzelf?” Ook wel opvallend: Rik zegt tegen Marlijn die jokers te willen voor €750,- uit de pot en hij wil ze niet langer delen. Het moment erop hebben Rik en Marlijn toch weer een deal in ruil voor 1 joker. De deal: Marlijn het geld achter laten op tafel, zo blijft Rik zelf onverdacht. Ook weer opvallend; Rik duidelijk weer in beeld met het Mollogo bij zijn gezicht als hij de brief vasthoud.

Opdracht 2: Lijnen en getallen

• Om te beginnen, Rik vormt hier een duo met Marlijn. Maar wat zien we nu eigenlijk?

• 34:34
  Rik & Marlijn pakken samen koker 3
  Koker 3 = goed  €250,- verdiend.
  We zien geen koker in beeld.
• 35:20
  Rik & Marlijn pakken samen een koker nummer onbekend
  We weten dus niet of deze goed of fout is.
  We zien wel dat Rik de koker pakt. (Marlijn zegt: "wel geld?")
• 36:33
  Rik pakt koker 14
  Koker 14 = goed €250,- verdiend
  We zien geen koker in beeld. (Maar Rik roept "kokertje")
• 36:52
  Marlijn pakt koker 29
  Koker 29 = fout
  We zien dat Marlijn de koker pakt.

Dus het is duidelijk dat Rik & Marlijn samen 4 kokers hebben gepakt. Rik pakt koker ? en koker 14. Rik levert er echter maar 1 in! Marlijn levert er wel 2 in, koker 3 en koker 29 dat klopt.
Iedereen gaat ervan uit dat Rik maar 1 koker had en dat dit koker 14 is en Rik hiermee €250,- heeft verdiend. Maar dat klopt dus helemaal niet. Waar is de koker met het onbekende nummer gebleven? Die wordt duidelijk gepakt door Rik maar dus niet ingeleverd? Of toch wel?   
Ik verwacht dat Rik hier zijn koker met onbekende nummer (een foute koker) heeft gewisseld voor koker 14 (juiste koker).
Waarschijnlijk dat Rik hier 1 koker met mingeld heeft ingeleverd. De andere koker 14 (die dus goed is) heeft hij waarschijnlijk achtergehouden.     

(En dan klopt het dus als een bus wat Rik zei tijdens de speech dat hij nog NIETS in de pot gebracht heeft!)   

Na deze opdracht ligt er bij Art op tafel een heel groot anker.

Rik heeft dus Marlijn €750,- achter laten leggen op de tafel en vind bij zijn test 2 jokers. Deze zet hij niet in.
We zien hier niet op wie Rik stemt tijdens de test.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 20:11:57 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #469 Gepost op: 17-02-2015, 14:57:24 »
Aflevering 7 Spoorloos

Rik geeft Marlijn weer een joker, hun wegen zullen nu scheiden. Ze geven elkaar een high-five en Rik roept nog zachtjes “succes”.

Opdracht 1: Treinreis

• Als Marlijn haar vraag voorleest van het kaartje staat Rik met een half oor te luisteren. Terwijl Marlijn nog steeds voorleest verdwijnt Rik plotseling uit beeld en verdwijnt in wagon 4. Tijdens dit hele overleg is Rik weg. Rik sluit zich pas weer bij de groep aan als Chris de trein is uitgegaan en weer terug de trein instapt. In zijn biecht maakt Rik meteen Chris weer verdacht door te zeggen “Niemand heeft het kunnen controleren, we moesten hem op zijn blauwe ogen geloven”.
• Tijdens het zoeken van het geld zegt Rik tegen de passagiers “Have you seen something like this up there?” Hij staat en wijst precies naar het verdachte pakketje bovenop het rek waar de bagage ligt, het bruine doosje met zo te zien een afgeplakt Mollogo. Zeer verdacht.
• Rik is dus stiekem weggeweest van de groep en in de coupe waar het geld ligt staat Rik ook nog eens bij het pakket, zo van “ik kijk hier wel, kijken jullie daar maar”. Maar Rik heeft hier dus gewoon de tijd gehad om er stiekem tussen uit te knijpen en dat pakketje af te plakken. Art heeft ook alleen maar gezegd dat er geld in het verschiet lag dus het is zeer aannemelijk dat het gaat om dat kleine bruine pakketje.
• Tijdens deze opdracht word er geen geld verdient.

Opdracht 2: Verkiezingen

• Tijdens het overtuigen van de dorpsbewoners is Rik de enige die letterlijk zegt “Vote for me because I’m the Mole” of alleen maar “I’m the Mole”. Geen van de andere kandidaten doet dit.
• Dat is eigenlijk ook het enigste wat hij doet, hij doet er niet zoveel moeite voor. Gewoon kort & zakelijk “I’m the Mole, vote for me”.
• Tijdens de speech zegt Rik alleen maar dat hij als Mol nog NIETS heeft binnengebracht. 
• Check het gezicht van Rik bij de onthullingen van Chris, hij staat gewoon te glunderen. Je hoort hem bijna denken “Ja Chris ga door maak je maar goed verdacht”.
• Ik denk dat als het de échte Mol zou lukken om te winnen dit de ultieme molactie is aangezien er €2000,- uit de pot gaat. Maar dan zal de Mol wel moeten overtuigen en onthullen, wil de échte Mol dit wel? Wil de echte Mol serieus sterke verdenkingen op zich krijgen?
En de dorpbewoners kiezen die serieus voor de Mol? Snappen ze überhaubt wel waar het over gaat? Wat het precies inhoud?  Misschien kiezen de dorpsbewoners wel gewoon voor de aller leukste, de grappigste, de knappe blonde jongen met blauwe ogen die iedereen in pakt? Wie zal het zeggen…
• Tijdens deze opdracht is dus €2000,- verdient door Chris.

Rik koopt voor €750,- een kans op een groepsvrijstelling. Zijn reden: “Al die overwegingen die door je hoofd gaan: Moet ik de groep redden? Moet ik mezelf redden? Voor wie doe ik dit? Haal ik geld uit de pot voor ons allemaal, of alleen voor mezelf? En wat ook door je hoofd schiet dat je misschien wel niet op de goede Mol zit, ik denk dat ik wel weet wie het is maar… Niets is wat het lijkt bij WIDM”. Dat is toch raar? Twijfels over de Mol maar wel jokers weggeven? Zelfs de voorgaande executie waar 2 jokers klaar lagen zet hij er geen in! Hij lijkt mij vrij zeker van zijn zaak. En nu een groepsvrijstelling verantwoorden onder het mom “Twijfels over de Mol”. Zeer onwaarschijnlijk uiteraard. Wel super slim om te zeggen dat de groepsvrijstelling €1500,- kost, daarmee verdoezeld hij de vorige €750,- voor jokers.
Het word niet duidelijk op wie Rik stemt. Wel zet hij juist nu een joker in. Terwijl hij een kans op een groepsvrijstelling heeft gekocht? Een heel raar moment om een joker in te zetten.

Dit waren alle opdrachten. Nu ik alles opnieuw gezien heb, en dan vooral naar Rik heb gekeken kan het gewoon niet anders dan dat hij de Mol is. Rik stelt altijd veel vragen, als hem een vraag gesteld word stelt hij vaak een tegenvraag. Ook zegt hij vaak iets en voegt daar het woordje “toch” aan toe zodat het een vraag lijkt. Verder valt Rik niet echt op soms is hij onzichtbaar. Rik is ook vaak sturend. Rik zegt ook heel vaak dat hij het niet snapt, dat het niet duidelijk is, of dat hij niet goed heeft opgelet. Soms is hij tijdens bepaalde opdrachten ronduit passief & onoplettend lijkt het. Maar op andere momenten zaait hij weer volop verwarring.
Ook de belangrijke mededeling van Rik dat hij tot dan toe nul euro heeft verdiend zou zomaar kunnen kloppen! Het enigste wat er tot nu toe werd aangenomen was dat Rik €250,- had verdiend door het inleveren van een goede koker. En dat is natuurlijk al belachelijk weinig. Maar dit lijkt niet te kloppen. Als Rik de Mol is doet hij het fantastisch! Geen enkele euro binnengebracht maar juist €1500,- uit de pot gehaald. Geweldig. Een voorbeeldige Mol, zoals Rik het zelf zegt "Ik ben het schoolvoorbeeld van de Mol".
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 19:27:15 door Molletjuh »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #470 Gepost op: 17-02-2015, 15:24:48 »
Dat was een hoop werk molletjuh  ::zweet::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #471 Gepost op: 17-02-2015, 15:27:29 »
Ja idd! Ik ben 4 avonden bezig geweest tot diep in de nacht. Maar ik wilde dit al een tijdje doen dus toch maar eens tijd voor vrijgemaakt  ::trots::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #472 Gepost op: 17-02-2015, 16:01:06 »
Ja idd! Ik ben 4 avonden bezig geweest tot diep in de nacht. Maar ik wilde dit al een tijdje doen dus toch maar eens tijd voor vrijgemaakt  ::trots::
geweldig werk!  ::ok:: maar schiet er niet in door he :P

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #473 Gepost op: 17-02-2015, 16:14:24 »
geweldig werk!  ::ok:: maar schiet er niet in door he :P

Waar slaat dat nou weer op? Iedereen is hier bezig met analyseren van de uitzendingen en ik heb er nu een keer de tijd voor genomen dat te doen voor alle afleveringen tot nu toe, en dan voor mijn mol Rik.
Het is gewoon heel duidelijk ;) Alleen sommige zitten zelf zo diep in een tunnel die zijn niet te overtuigen :P

Enne?? Jij was toch diegene met de afvallerstheorie? Over doorslaan gesproken... :P
« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 08:16:00 door Molletjuh »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #474 Gepost op: 17-02-2015, 16:16:11 »

Het is gewoon heel duidelijk ;) Alleen sommige zitten zelf zo diep in een tunnel die zijn niet te overtuigen :P

Ik vind het top hoor dat je het gedaan hebt  ::ok::

Maar heel eerlijk: Als er iemand diep in de tunnel zit ben jij het hoor. Die analyse is volledig vanuit de Rik tunnel gemaakt.
Geeft niks hoor  ;D

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #475 Gepost op: 17-02-2015, 16:19:54 »
Ik vind het top hoor dat je het gedaan hebt  ::ok::

Maar heel eerlijk: Als er iemand diep in de tunnel zit ben jij het hoor. Die analyse is volledig vanuit de Rik tunnel gemaakt.
Geeft niks hoor  ;D

 ::ohno::
Nee hoor absoluut niet waar! Dit zijn allemaal dingen die we GEZIEN hebben, die gebeurt zijn...ik heb er zelf niets bij gefantaseerd ofzo om naar mijn mol Rik toe te werken.

Dus jij vind het dus normaal dat Rik 0 euro heeft binnen gebracht? Jij vind het normaal dat Rik wél €1500,- uit de pot haalt? Ik zit dan wel in een Rik tunnel maar dat zijn toch echt dingen die Rik allemaal zelf gedaan of gezegd heeft.
Dus niet perse geredeneerd vanuit een tunnel, pure waarnemingen die iedereen kan zien!!


« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 16:22:49 door Molletjuh »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #476 Gepost op: 17-02-2015, 16:22:26 »
Nee hoor absoluut niet waar! Dit zijn allemaal dingen die we GEZIEN hebben, die gebeurt zijn...ik heb er zelf niets bij gefantaseerd ofzo om naar mijn mol Rik toe te werken.


Je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel. Je analyses zijn gebaseerd op Rik. Ik kan zo'n zelfde stuk schrijven over elke andere kandidaat. Wat ik dus bedoel is dat je vooral op Rik gelet hebt daarmee zeg ik niet dat de bevindingen onjuist zijn.

Edit: Maar je plaatste het ook in het Rik topic dus niks aan de hand hoor.  ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #477 Gepost op: 17-02-2015, 16:25:27 »
geweldig werk!  ::ok:: maar schiet er niet in door he :P

Als ik flauw zou willen zijn kan ik deze ook posten in jouw topic over jouw afvallerstheorie  :-*

En zo'n overzicht vind je in elk topic wel terug. Heinz heeft zoiets gedaan voor Margriet als mol, Moedermol en Lonneke14 voor Chris als mol en Mollige voor Martine in haar topic. Dit geeft mooi in een paar berichten gewoon voor alle afleveringen weer wat er per kandidaat zich heeft voorgedaan. En die waarnemingen per aflevering kun je mol of kandidaats inkleuren, net wat je wil. Dus of Rik is de nieuwe Freek Bartels, komt in de finale maar zit finaal fout. Of Rik is een combinatie van Milouska en George door verwarring te zaaien, anderen verdacht te maken, geld uit de pot halen en verder zich van de domme houden. :)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 16:28:12 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #478 Gepost op: 17-02-2015, 16:26:03 »
Je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel. Je analyses zijn gebaseerd op Rik. Ik kan zo'n zelfde stuk schrijven over elke andere kandidaat. Wat ik dus bedoel is dat je vooral op Rik gelet hebt daarmee zeg ik niet dat de bevindingen onjuist zijn.

Ja dat is zeker waar, over iedere kandidaat kan zo'n lijst gemaakt worden. Maar ik vraag me af of die net zo sterk zullen zijn dan de mogelijke molactie's van Rik. Iedereen heeft namelijk geld binnen gebracht BEHALVE Rik. Maar ik heb stiekem ook echt wel op de rest gelet hoor  ;) En geloof me daar zit de Mol niet bij :P
 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #479 Gepost op: 17-02-2015, 16:30:34 »
Maar ik heb stiekem ook echt wel op de rest gelet hoor  ;) En geloof me daar zit de Mol niet bij :P
 

Ik zou alvast een helmpie op gaan zetten als ik jou was wegens instortingsgevaar van deze tunnel  :P

We'll see  >:D