Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278194 keer)

Offline MollyMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molgoed!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #520 Gepost op: 19-02-2015, 23:33:57 »
Chris is naar mijn idee een veel te spontane, vrolijke en enthousiaste mol. Hij geniet met volle teugen. Volgens mij heeft hij meer gezien dan de productie laat zien en zit hij op de goede mol. Of hij is een perfecte mol. Dan de meest natuurlijke ooit. Zijn opmerking bij opdracht 1 in aflevering 8: "ik geniet verder wel lekker van mijn mol" o.i.d. zou natuurlijk een geweldige verwijzing naar zichzelf zijn. Hij heeft immers de grootste lol om alles en vooral heel veel binnenpretjes. Ik heb Chris nooit verdacht, heb constant op Rik gezeten maar begin na vanavond aan alles te twijfelen  ::oink::

Marlijn is in mijn ogen veel te enthousiast en naïef om de mol te zijn. Als zij de mol is dan verdient ze een pluim als actrice. Ze lijkt zo oprecht fanatiek en slinks om Jokers te bemachtigen.

Margriet komt voor mijn gevoel niet genoeg naar voren. Ze is stil en afzijdig. Reageert bijna té relaxed op alles. Tactiek als kandidaat of een stille mol?

Rik is deze aflevering zo extreem als mol weggezet dat ik aan hem ga twijfelen. Samen met de eerste zinnen van Art over Rik die als serieuze nieuwslezer de mol is... Too obvious? Pfff, misschien wel met opzet gedaan. Ik denk dat de productie over elke kandidaat zo'n stukje opneemt en ze pas op het laatst beslissen welk stukje ze ervoor plakken. Rik werd het meest verdacht. Tactiek om hem extra dik aan te zetten als mol? Het heeft bij mij gewerkt, niet eerder heb ik getwijfeld.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #521 Gepost op: 19-02-2015, 23:35:03 »
Idd Joey en t feit dat het allemaal net iets te obvious is... Goh ik zag maar 1 envelop en goh die was leeg, beetje lachen erbij. Nope, echt een kandidaat die mols wil overkomen. Slim trouwens , zo tegen t einde.. ::ok::

De mol zou het iets subtieler aanpakken, hoop ik in ieder geval

Jij hebt Margriet toch als Mol? Vertel! Wat was er Mols aan Margriet vandaag?
Niets. Ze is mede-verantwoordelijk voor het vinden van de eindbestemming tijdens de Logo's €1500,- & ze verdient nog eens €500,- tijdens de fotocamera opdracht. Als er iets obvious is dan is dat het wel ;)
En ik heb liever dat een Mol obvious loopt te mollen dan een Mol die zich obvious loopt te verschuilen achter een kandidaat en geld in de pot brengt.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 23:37:19 door Molletjuh »

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #522 Gepost op: 19-02-2015, 23:48:55 »
Ik zit ook in deze tunnel. Na afloop van aflevering 1 was Rik mijn mol en dat is hij gebleven, al zijn er wel de twijfels. Echter, die heb ik bij iedereen. Ja Rik werd vandaag misschien duidelijk als mol neer gezet, maar dat zelfde kun je over Margriet zeggen in de aflevering met de opdracht met de auto's zeggen.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #523 Gepost op: 19-02-2015, 23:56:46 »
Rik en Martine die het, nogal grote, logo N034 niet spotten...  ::vergroot::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #524 Gepost op: 19-02-2015, 23:59:05 »
Rik en Martine die het, nogal grote, logo N034 niet spotten...  ::vergroot::

Sowieso heeft Rik een handje van toevallige clueness met geldenveloppen. Frits grapte in Moltalk over 'ja, als anchor kijkt Rik niet verder dan zijn cue lang is' :P Maar het kan nog best een uitvergroting zijn van wat ie in zijn werk doet. Zich richten op 1 punt en de rest om zich heen 'vergeten' of 'niet zien'. Je gaat mij niet wijs maken dat ie èn bij Bentota èn in de fabriek hier èn elders pardoes langs elke enveloppe met geld loopt. Dan issie of een briljante opvolger van Freek (daarom verdacht ik hem vorig jaar naast Susan) of gewoon de mol  ::jaja::

Zijn mollen daarnaast niet blind of in elk geval in het beste geval bijziend? Dan kan je veraf gewoon niet kan kijken, of naja Rik staarde in die fabriek juist veraf en keek niet om zich heen van dichtbij. Hmm..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MollyMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molgoed!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #525 Gepost op: 19-02-2015, 23:59:34 »
Hihi, nou Joey, Rik lijkt er zelfs naar te kijken...

Het zal vast eerder genoemd zijn, maar de betekenis van de naam Rik is 'machtig'. De Mol is machtig en een aflevering heette M acht.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #526 Gepost op: 20-02-2015, 00:30:25 »
Rik en Martine die het, nogal grote, logo N034 niet spotten...  ::vergroot::

 ::ok::
En Rik is ook voorbij een ander logo gelopen, maar Martine zag het logo alsnog. Dat was op het moment dat Rik zijn pen kwijt was.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #527 Gepost op: 20-02-2015, 01:12:50 »
Vreemde actie van Rik?;
Waarom draagt Rik zijn horloge in zijn hand i.p.v. om zijn pols tijdens opdrachten?
Zowel bij thee-opdracht als bij foto-flits-opdracht?


*Snap het niet...*

Edit; Hij zegt ook nog: "Ik had mijn eigen horloge erbij gepakt om de tijd bij te houden..."?
Laat hem lekker om je pols?
Meer ruimte om enveloppen vast te pakken?

« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 01:17:16 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #528 Gepost op: 20-02-2015, 01:15:59 »
Vreemde actie; waarom draagt Rik zijn horloge in zijn hand ipv om zijn pols tijdens opdrachten?
Zowel bij thee-opdracht als bij foto-flits-opdracht?


*Snap het niet...*


Om rechtstreeks te kunnen timen met de stopwatchfunctie? Om je pols kan dat ook wel, maar is toch lastiger om het start/stopknopje te bedienen. Bovendien kan je makkelijker de tijd aflezen als je hem plat op tafel legt, zowel bij het sorteren als bij de flitsopdracht. Je wil niet alleen zelf de tijd kunnen checken, maar wellicht je medekandidaten ook wel ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #529 Gepost op: 20-02-2015, 08:02:13 »
Als rik de mol is vind ik het wel bizar wat voor een grote invloed hij uitoefend op wie de winnaar wordt. Hij is marlijn zo aan het helpen! Zou niet een eerlijke competitie zijn. Of hoort dit ook bij mollen?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #530 Gepost op: 20-02-2015, 09:01:25 »
Het kan altijd in je voor- óf nadeel werken om een bondje te hebben met de mol / kamer te delen....

Als Rik de mol is hangt het er maar net vanaf of Marlijn dat door heeft. Rik heeft - hopelijk  ::tandpastasmiley::) niet gezegd: Marlijn, ik ben de mol, let goed op wat ik allemaal zeg en doe, dan win je dit spel...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #531 Gepost op: 20-02-2015, 09:03:36 »
Als rik de mol is vind ik het wel bizar wat voor een grote invloed hij uitoefend op wie de winnaar wordt. Hij is marlijn zo aan het helpen! Zou niet een eerlijke competitie zijn. Of hoort dit ook bij mollen?

Als Rik de Mol is en 100% zeker is dat Marlijn hem niet verdenkt, dan is het een goede tactiek om haar aan boord te houden. Je wil toch liever zo lang mogelijk je werk als Mol kunnen doen zonder de priemende ogen van de groep op jou gericht.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #532 Gepost op: 20-02-2015, 10:55:09 »
Beetje Kees en Zarayda situatie. Inclusief DE vraag. ;)

Wat mij gisteren nog op viel was het moment dat Chris aan het tellen was, en toen zijn lachen niet in kon houden. Zijn mol was zo aan het mollen, en hij had het door, dat hij zijn lachen niet in kon houden! ;D

Dat moment lijkt op het ontbijt met Kees, Pauline en Carolien. Waar de dames allebei Kees door hadden, en Kees wist dat zij het wisten. :)

Maar, wie was er bij Chris? Volgens mij vooral Rik, die zich ineens met het tellen ging bemoeien.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #533 Gepost op: 20-02-2015, 11:35:18 »
Rik, margriet en marlijn

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #534 Gepost op: 20-02-2015, 15:24:47 »
Rik is de Mol. Hij zegt steeds: Ik of we hebben het niet gezien. Ik had het niet door. Ik weet het niet. Dat soort uitspraken.
Hij doet net alsof hij blind ::vergroot:: is.
Enveloppen niet zien. Logo's niet zien. Grote bedragen niet zien.

Rik brengt ook totaal geen geld binnen. Hij heeft er alleen maar geld uit de pot gehaald. >:D

Offline MollyMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molgoed!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #535 Gepost op: 20-02-2015, 15:36:50 »
Helemaal mee eens hrvdg7. En wie zegt dat hij de enige enveloppe die hij heeft gepakt niet zelf leeg heeft gehaald? Zou leuk zijn straks in aflevering 10. Lachend voor de camera het geld weg moffelen  ::rofl::

En een mol heeft een hekel aan licht. Vertoeft het liefst in het donker. De flitsen van de camera's maken de fabriek tot een onaangename omgeving waar de mol zo snel mogelijk uit wil komen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #536 Gepost op: 20-02-2015, 15:39:57 »
Ja ik vind het ook duidelijk hoor, Rik is de mol! Ik denk juist dat hij wat enveloppen heeft weggemoffeld of inhoud inderdaad heeft weggegooid en zo vaak een verwijzing naar niet zien etc. Inderdaad erg obvious allemaal maar ik zie in de anderen geen mol. Al zou ik Chris of Marlijn fantastisch vinden. Ik vond Marlijn gisteren bijvoorbeeld wel het meest mols overkomen, terwijl ik haar niet verdenk. Maar overduidelijk: Rik volgens mij de enige die 0EURO in de pot heeft binnen gehaald op eigen conto, hebben de anderen wel allemaal gedaan. Top seizoen en allemaal top mollen/ kandidaten wat mij betreft.
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #537 Gepost op: 20-02-2015, 17:12:34 »
Rik brengt ook totaal geen geld binnen. Hij heeft er alleen maar geld uit de pot gehaald. >:D

Ja, mee eens. Mocht hij een kandidaat zijn, dan speelt hij het spel echt op het scherpst van de snede: niets verdienen, jokers weggeven en dan toch zo ver komen.
In het geval hij de Mol niet is, is hij zonder meer de beste kandidaat ooit, die het spel to the max heeft gespeeld en hij zou dan ook de beste winnaar ooit zijn.
Maar dat zal vast niet het geval zijn. Hij is vrijwel zeker 'gewoon' de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ChipGang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #538 Gepost op: 20-02-2015, 18:03:56 »
Speciaal ingelogd om mijn visie op deze jaargang van wie is de mol 2015 te delen.

Wat mij al een tijdje opvalt aan de leader is dat Rik als eerste in beeld komt, daarna volgt (sinds de exit van Martine) een onafgebroken rij van afvallers. Het doet mij denken dat Rik als mol alle kandidaten weg speelt. Ik zag deze "hint" al een tijdje geleden maar de regie heeft het niet zo duidelijk gemaakt door de volgorde van de afvallers niet direct zo te doen.

Als je er nu van uit gaat dat deze lijn doorgetrokken kan worden kom ik uit op het volgende:
Rik is dan de Mol (ook in combinatie met de mededeling dat de volgorde waarop men bekend gemaakt  is belangrijk is)
Marlijn de winnaar (Zoals ze zich ook versprak in de "overhoring" van Rik over de hotelkamer van de mol (waarop Rik laconiek zegt: laat je me nou alsnog zweten?)
Chris de Verliezend finalist
Margriet de finale afvaller of tweede verliezend finalist

Het kan zijn dat ik gewoon te diep in een tunnel zit, maar ik vond het wel heel frappant om zo te zien.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #539 Gepost op: 20-02-2015, 18:17:33 »
Wat een goede ontdekking wb de leader!
Maar Margriet is nu de enige die Rik lijkt te verdenken, dus dan zou zij de winnaar moeten worden  ???

Edit, heb de leader nog eens bekeken en aangezien er geen volgorde in zit weet ik het niet. Zouden de 3 finalisten dan niet juist aan het eind van de leader komen en valt Rik nog af? Als hij de mol is zou Margriet nog af moeten vallen (is de volgende in de leader), maar zij is de enige die hem verdenkt. Dus betwijfel of dit een bruikbare hint is...
« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 18:24:09 door Moljet »