Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278215 keer)

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #660 Gepost op: 27-02-2015, 12:35:32 »
Ik denk dat Rik de winnaar is.

Hij kwam als eerste aan bij Art. Waarschijnlijk is dit hem toen verteld.
Vervolgens houdt Art zijn verhaal. Op het moment dat hij zegt: Wie is de mol? Kijkt hij heel lang Rik aan. Het kwam op mij over dat Art dacht: "Zeg het maar, jij weet het, jij bent de winnaar."


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #661 Gepost op: 27-02-2015, 12:47:01 »
Nou dit dus heb ik vanaf het begin dus ook in mij achterhoofd gehad. Rik is niet zomaar een naam natuurlijk, daar hebben ze héél veel moeite voor moeten doen.  En ook dat ze dit jaar de ontknoping live doen, ze willen echt uitpakken met de bekendmaking van de Mol.

Kan een afleidingsmanouvre zijn. Misschien de ultieme instinker. Qua reputatie misschien de winnaar?

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #662 Gepost op: 27-02-2015, 14:05:23 »
Kan een afleidingsmanouvre zijn. Misschien de ultieme instinker. Qua reputatie misschien de winnaar?

Nee hoor, gewoon de Mol! ;D

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #663 Gepost op: 27-02-2015, 15:24:39 »
Als Rik de mol blijkt te zijn, dan ben ik ten eerste blij, maar dan vind ik ook dat hij het super heeft gedaan!
Voor mij voldoet hij aan mijn "goede mol-criteria"  ;)
Hij heeft bij opdrachten nagenoeg niets verdiend en lijkt er ook voor gezorgd te hebben dat er door de hele groep niets werd verdiend. Dus hij heeft niet alleen maar op de "makkelijke" manier gezorgd voor een lage pot.
Hij heeft, heel gewaagd, geld uit de pot gehaald 750 en 750 euro. Door het vertrouwen van Marlijn te winnen heeft hij zelfs hulp van haar daarbij gekregen.
De molbriefjes vond ik persoonlijk wel een leuke toevoeging.
Al met al is de pot laag, dus die missie van de mol is geslaagd.

Ten tweede moet een mol zorgen dat hij niet wordt verdacht. Dat alleen Margriet hem nu aan het eind verdenkt vind ik een hele mooie prestatie. Hij heeft ook zijn best gedaan om andere kandidaten verdacht te maken na opdrachten, dus  ::ok::
Dat hij Marlijn bevoordeelt heeft vind ik onzin. Door haar vertrouwen te winnen heeft hij haar juist benadeeld!. Oke, ze heeft dan wel de finale gehaald, maar ze verdenkt hem nog steeds niet, dus zal ze niet winnen. Zie ik weinig voordeel van in... Dat hij haar voor dat vertrouwen veel Jokers heeft gegeven is juist gewaagd. En enkele jokers kunnen een kandidaat uiteindelijk toch niet redden als die op de verkeerde mol zit. Zou wat anders zijn als hij haar vrijstellingen had gegeven ipv jokers...
Heel slim van hem om Chris zijn Jokers af te pakken om toch overtuigend kandidaats over te komen. Dat hij ze vervolgens voor de zoveelste keer aan marlijn geeft zou haar aan het denken moeten hebben gezet.

Blijkt hij kandidaat te zijn geweest, dan heeft hij met al zijn weggeverij wel veel over gehad voor Marlijn of hij deed het om Mols over te komen. Als hij niet de mol is dan ben ik wel benieuwd naar zijn beweegredenen.

Dat hij een too obvious mol is ligt mijn inziens dan vooral aan de productie/montage. Ze hadden namelijk makkelijk wat dingen weg kunnen laten, zeker de laatste 2 afleveringen. Dit is ook het enige wat me nog wat onzeker maakt aangaande zijn mol-zijn. Maar niet Rik zijn fout.

Goed, dat is mijn mening en daar hoef ik niet vanaf te worden gebracht. Ik vind het goed zo.
Mocht Margriet de mol zijn dan kan ik me daar ook in vinden, leuk mens, al zou het wel heel apart zijn dat iedereen ( van haar medekandidaten) haar verdacht van het begin af aan. Dan ben ik benieuwd wat ze er aan gedaan heeft om de kandidaten op andere gedachten te brengen.
Marlijn als mol prefereer ik persoonlijk niet, ik vind haar meer een kandidaat type. Maar zie ook wel momenten dat ze gemold heeft, door bv verkeerde nummers te roepen op het strand. Maar zou de keren dat ze geld heeft gepakt in opdrachten niet zo goed begrijpen. Op momenten dat het niet echt nodig was  ???

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #664 Gepost op: 27-02-2015, 17:12:23 »
Zal een journaallezer niet weten dat het is 'leugentje om bestwil' en niet 'leugentje voor bestwil'?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #665 Gepost op: 27-02-2015, 17:20:01 »
Zals Margriet 't is zou ik d'r alleen genadeloos irritant hebben gevonden, en ik vind het zonde als de mol juist die persoon is waarvan ik iedere aflevering hoopte dat ze af zou vallen.
Dat heb ik dan weer bij Marlijn.

Ik lees hier net ook dat Art op de chat heeft gezegd dat de mol zelf die mol briefjes heeft bedacht. Deze briefjes hadden best een grote invloed op de serie. Dat de mol iets met zoveel invloed toe heeft mogen voegen aan het spel past ook wel in dit idee als ik er over nadenk.

Ik ben niet voor Rik als mol, maar stiekem zou ik dit hele idee best stoer vinden.
Die bewering zou ik met een flinke korrel zout nemen. Er werd ook beweerd dat Kees zelf het enkel-enkel-dubbel-dubbeldansje had bedacht, wat (waarschijnlijk) niet zo bleek te zijn.

Een mol die één kandidaat zonder goede reden 3 jokers geeft, vind ik echt not done.  ::ohno:: Zeker als je ziet dat mensen nog steeds problemen hebben met Patrick die Art één onterechte joker gaf, geloof ik gewoon niet dat een mol dit zou doen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #666 Gepost op: 27-02-2015, 17:26:16 »
Zal een journaallezer niet weten dat het is 'leugentje om bestwil' en niet 'leugentje voor bestwil'?
Precies! Dat zeg ik hierboven dus... eerst zegt hij het wel degelijk goed: OM. Maar alle keren daarna maakt hij er ineens VOOR van. Obvioussssss.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #667 Gepost op: 27-02-2015, 17:33:36 »
Precies! Dat zeg ik hierboven dus... eerst zegt hij het wel degelijk goed: OM. Maar alle keren daarna maakt hij er ineens VOOR van. Obvioussssss.

En een zin voor Margriet niet doorgeven en dit toegeven in de biecht. Ja sorry, vergeten. Hoe obvious wil je het hebben  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #668 Gepost op: 27-02-2015, 17:40:40 »
En een zin voor Margriet niet doorgeven en dit toegeven in de biecht. Ja sorry, vergeten. Hoe obvious wil je het hebben  ::bravo::

Ik denk dat hij zichzelf op het laatst nog even verdacht probeert te maken voor Marlijn, want dat is zijn concurrent.
Dus is Margriet de mol.

Nee hoor, ik geloof dat niet echt. Maar de gedachte laat me ook niet helemaal los, vandaar dat ik 'm toch maar drop. Gewoon eens kijken hoe het forum dat ziet. Er werd in de toespraken van Art zo de nadruk gelegd op het verbondje van Rik en Marlijn en of Marlijn daarmee wel goed zat, dat ik me niet goed kan voorstellen dat dat de ontknoping is. Of liever gezegd dat de regie daar nu al zoveel over weggeeft.


Rik doet er alles aan om zichzelf nog even verdacht te maken bij Marlijn. Ik denk dat Marlijn eerder op Margriet zat dan Rik, en daar is Rik zelf ook bang voor.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 18:47:01 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #669 Gepost op: 27-02-2015, 17:45:11 »
Hoe obvious wil je het hebben  ::bravo::
Nou ja, dus niet TOO obvious.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #670 Gepost op: 27-02-2015, 17:48:38 »
Ik denk dat Rok dewinnaar wordt en dat ie dus daarom naast Art moest staan.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #671 Gepost op: 27-02-2015, 17:48:53 »
Nou ja, dus niet TOO obvious.....

Schiet mij maar lek, het mag ons molloten niet duidelijk worden gemaakt?  ::rofl:: En Margriet en al die bloemen is niet TOO obvious?  ::) Dat vind ik dus het vreemde, iedereen is lyrisch in het Margriet topic over de bloemen, onschuld-hint wat zeker weten TOO obvious is, is er ook zoiets voor Rik te vinden dan mag het niet of is het fout  ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #672 Gepost op: 27-02-2015, 17:51:33 »
Die bewering zou ik met een flinke korrel zout nemen. Er werd ook beweerd dat Kees zelf het enkel-enkel-dubbel-dubbeldansje had bedacht, wat (waarschijnlijk) niet zo bleek te zijn.

Dit had hij wel zelf bedacht, maar niet als hint. Hij had dit al jaren eerder bedacht en de crew ontdekte dat er een mogelijke hint in zat. (Heb ik eens van een crewlid vernomen.)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #673 Gepost op: 27-02-2015, 18:33:26 »
Nee hoor, ik geloof dat niet echt. Maar de gedachte laat me ook niet helemaal los, vandaar dat ik 'm toch maar drop. Gewoon eens kijken hoe het forum dat ziet. Er werd in de toespraken van Art zo de nadruk gelegd op het verbondje van Rik en Marlijn en of Marlijn daarmee wel goed zat, dat ik me niet goed kan voorstellen dat dat de ontknoping is. Of liever gezegd dat de regie daar nu al zoveel over weggeeft.


Ze gaven ook doodleuk weg dat Chris eruit vloog...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #674 Gepost op: 27-02-2015, 18:45:08 »
Ze gaven ook doodleuk weg dat Chris eruit vloog...

Vond ik ook erg jammer! Spannendst moment van een aflevering, je hartslag gaat omhoog, en bam weg spannendste moment van de aflevering, door zo'n stomme spoiler wat ze zelf uitzenden ::ohno::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #675 Gepost op: 27-02-2015, 19:04:37 »
Ik denk dat Rok dewinnaar wordt en dat ie dus daarom naast Art moest staan.
wie is Rok? is dat zoiets als Albert, de vijfde musketier?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #676 Gepost op: 27-02-2015, 19:30:48 »
Dit had hij wel zelf bedacht, maar niet als hint. Hij had dit al jaren eerder bedacht en de crew ontdekte dat er een mogelijke hint in zat. (Heb ik eens van een crewlid vernomen.)
Maar dat is wel wat anders dan: hij had het dansje bedacht omdat in morse enkel enkel voor i staat en dubbel dubbel voor m en dat spreek je in het Engels dan weer uit als I am, dus I am the mole, etc.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #677 Gepost op: 27-02-2015, 19:53:14 »
Maar dat is wel wat anders dan: hij had het dansje bedacht omdat in morse enkel enkel voor i staat en dubbel dubbel voor m en dat spreek je in het Engels dan weer uit als I am, dus I am the mole, etc.

Klopt.

Offline LionLover

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #678 Gepost op: 27-02-2015, 20:25:36 »
2 minuten geleden op het NOS-journaal:

Rik presenteerde het journaal, en had het over The Dress, de jurk die iedereen in andere kleuren ziet. Zijn afsluitende zin: "Zo ziet u maar, niets is wat het lijkt."

Briljante grap  ::rofl::

Maar nee, beste mensen met tunnelvisie, dit is geen hint  :P

Offline ieeerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #679 Gepost op: 27-02-2015, 20:27:07 »
2 minuten geleden op het NOS-journaal:

Rik presenteerde het journaal, en had het over The Dress, de jurk die iedereen in andere kleuren ziet. Zijn afsluitende zin: "Zo ziet u maar, niets is wat het lijkt."

Briljante grap  ::rofl::

Maar nee, beste mensen met tunnelvisie, dit is geen hint  :P

Ik had het ook bijna gepost, hahaha!
Vond het toch wel geniaal. :'D