Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 277850 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #700 Gepost op: 28-02-2015, 18:50:32 »
Om kort te zijn: Juist vanwege de aankondiging van Art, in het door Rik gepresenteerde achtuurjournaal van Oudjaarsavond, ben ik me op Rik gaan focussen.

Art had kunnen volstaan met ''morgenavond de eerste aflevering van een nieuw seizoen Wie is de Mol?''. Maar dat deed ie niet.

Die opmerking, en het later nadrukkelijk focussen op de envelop bij het watervliegtuig (juist het apart erop focussen vond ik verdacht) deed me in de richting van Rik denken. Die envelop aan de waterkant kon tot afgelopen donderdag ook nog aan Chris worden gelinkt, maar na zijn exit dus niet meer. De focus op die envelop werd eer later in gemonteerd, ze passeerden hem niet ''toevallig''.

Gecombineerd met het nadrukkelijk tonen van het mol-logo, EN het feit dat ie onder meer die 750 euro heeft weggepoetst, blijf ik bij Rik.

Dat is niet omdat het nou een tunnel is waar ik in zou zitten, ik wil best luisteren (en indien overtuigend genoeg, overstappen naar Marlijn of Margriet) naar argumenten die wijzen naar een van beide dames.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #701 Gepost op: 28-02-2015, 18:53:28 »
Om kort te zijn: Juist vanwege de aankondiging van Art, in het door Rik gepresenteerde achtuurjournaal van Oudjaarsavond, ben ik me op Rik gaan focussen.

Zou het wel tof vinden als het daadwerkelijk een hint blijkt te zijn. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #702 Gepost op: 28-02-2015, 19:05:32 »
"Margriet, we hadden vanaf het begin een stilzwijgend verbond."
Rik zat heel vaak met haar in een duo, het bootje met de koeriersopdracht, de wagen volgeladen en de tuktuk. Maar ook bij de meeste opdrachten zat hij in het team van Margriet(op de gezichtenherkenning bij het station, bentota en de logo opdracht na). Rik zat met Margriet in de rondleiding ipv de tourleiding, ze waren samen op de grond bezig met autootjes cijfertjes te schrijven. De vakantie kiekjes, stond Margriet o.a. op de foto samen met Rik ivm de bijnamen.
wie deze testvragen op Margriet invulde zal ze automatisch ook op Rik hebben ingevuld.

Staat ie ook nog eens in het midden zinnen door te schreeuwen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 19:27:44 door SomeOne_01 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #703 Gepost op: 28-02-2015, 19:26:50 »
"Margriet, we hadden vanaf het begin een stilzwijgend verbond."
Rik zat heel vaak met haar in een duo

Klopt. Ik vind het een sterke hint  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #704 Gepost op: 28-02-2015, 20:07:58 »
Er is maar 1 iemand die een stilzwijgend verbond had met de mol en dat is de mol zelf :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #705 Gepost op: 28-02-2015, 20:19:58 »
Er is maar 1 iemand die een stilzwijgend verbond had met de mol en dat is de mol zelf :)
een narcist noemen we zo iemand...das ook een bloem, margriet. nooooooo....

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #706 Gepost op: 28-02-2015, 20:21:48 »
een narcist noemen we zo iemand...das ook een bloem, margriet. nooooooo....
Een Narcist is geen bloem hoor  ::rofl::

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #707 Gepost op: 28-02-2015, 20:22:40 »
Zou het wel tof vinden als het daadwerkelijk een hint blijkt te zijn. ::ok::

Ik niet, in andere programma's moeten ze geen hints geven als het aan mij ligt.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #708 Gepost op: 28-02-2015, 22:07:09 »
ben ik mee eens, moeten ze niet doen. maar goed...

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #709 Gepost op: 28-02-2015, 22:34:34 »
Zit net de herhaling te kijken van de afgelopen aflevering. Voordat Rik naast Art gaat staan bij het eind-praatje, zegt Art: 'Kom maar hier staan'.

Lijkt het dus erg op dat Art daarvoor aan Rik verteld heeft dat hij de winnaar of verliezer is. Persoonlijk denk ik winnaar, aangezien Rik tijdens het praatje regelmatig lacht.

Ze hebben dan dus gedaan wat ze de meeste andere jaren ook hebben gedaan, eerst de winnaar of verliezer bekend maken en vervolgens is een van de twee anderen de mol. Ze hebben alleen dit jaar besloten het niet uit te zenden, wat het een stuk spannender maakt. Er kunnen nu namelijk nog drie mensen de mol zijn.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #710 Gepost op: 28-02-2015, 23:13:49 »
Als mol zou je - denk ik - niet twee jokers afpakken van één kandidaat, maar van beide kandidaten één. Nu werd Chris door zijn actie benadeeld. Als Rik de mol is, zat Chris sowieso fout en had een joker niks uitgemaakt, maar Chris had ook een openbaring kunnen hebben en plotseling door kunnen hebben dat Rik de mol is. Dan maakt een joker wél veel uit. Mits Rik de mol is natuurlijk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #711 Gepost op: 28-02-2015, 23:24:14 »
Als mol zou je - denk ik - niet twee jokers afpakken van één kandidaat, maar van beide kandidaten één. Nu werd Chris door zijn actie benadeeld.

kan echt niet idd  ::ohno::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #712 Gepost op: 28-02-2015, 23:56:28 »
Als mol zou je - denk ik - niet twee jokers afpakken van één kandidaat, maar van beide kandidaten één. Nu werd Chris door zijn actie benadeeld. Als Rik de mol is, zat Chris sowieso fout en had een joker niks uitgemaakt, maar Chris had ook een openbaring kunnen hebben en plotseling door kunnen hebben dat Rik de mol is. Dan maakt een joker wél veel uit. Mits Rik de mol is natuurlijk.

Ik ben van mening dat 2 Jokers van Chris pakken het slimste was wat Rik kon doen. Zowel als kandidaat als als mol. Tactisch gezien de slimste zet. Als kandidaat zorgde hij er op deze manier voor dat hij van Chris kon winnen met de test (aangezien ze beide Margriet verdenken). Als mol kan hij er alleen op deze manier voor zorgen dat de anderen hem als kandidaat zien. In ieder geval Marlijn zal wel weten dat Rik zogenaamd Margriet verdenkt, dan zou het toch dom zijn om bij Margriet een joker weg te halen? Dat zou Marlijn wantrouwig maken.

Maar goed, dit lijkt het "waarom Rik niet de mol is en ook niet mag zijn"- topic te worden, dus wrs vergeefse moeite  ::)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 23:59:07 door Moljet »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #713 Gepost op: 1-03-2015, 00:01:49 »
Ik ben van mening dat 2 Jokers van Chris pakken het slimste was wat Rik kon doen. Zowel als kandidaat als als mol. Tactisch gezien de slimste zet.

Als mol kan hij er alleen op deze manier voor zorgen dat de anderen hem als kandidaat zien. In ieder geval Marlijn zal wel weten dat Rik zogenaamd Margriet verdenkt, dan zou het toch dom zijn om bij Margriet een joker weg te halen? Dat zou Marlijn wantrouwig maken.



Nee juist niet.. Want Chris verdacht Margriet en Margriet Rik... Dus als mol zou het dan slim zijn om ze bij Margriet weg te halen...

Edit, wantrouwen misschien maar als mol pak je A niet jokers weg bij 1 persoon en B dan sowieso niet bij Chris. Want hij verdacht Rik niet

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #714 Gepost op: 1-03-2015, 00:08:51 »
Nee juist niet.. Want Chris verdacht Margriet en Margriet Rik... Dus als mol zou het dan slim zijn om ze bij Margriet weg te halen...

Edit, wantrouwen misschien maar als mol pak je A niet jokers weg bij 1 persoon en B dan sowieso niet bij Chris. Want hij verdacht Rik niet

Als Rik Marlijn wil laten geloven dat hij op Margriet als mol zit, dan gaat hij toch niet 2 (zelfs niet 1) joker van Margriet afpakken! Want als mol heeft Margriet dan geen voordeel vd jokers. Chris in die visie wel, dat is zijn concurrent. Snap je wat ik bedoel?
En Rik als mol heeft er ook niets aan om de Jokers van Margriet te pakken. Zij is de enige die hem verdenkt, dus gaat toch wel door naar de finale. Het is niet zo dat hij haar er nog uit kan spelen dan..
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 00:15:11 door Moljet »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #715 Gepost op: 1-03-2015, 00:12:07 »
Snap je wat ik bedoel?


haha ik las het ff anders dan je bedoelde. yep snap m. En eens  ::ok::

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #716 Gepost op: 1-03-2015, 00:20:18 »
Ik blijf lekker in deze tunnel zitten mede door de laatste opdracht. Ik ben heel benieuwd naar de reactie van marlijn als hij de mol blijkt te zijn. En ik ben het eens met moljet omtrent de uitleg van het pakken van Jokers.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #717 Gepost op: 1-03-2015, 00:26:28 »
Dan zou je moeten zeggen als Rik de mol is dan pakt hij zowel bij Margriet als bij Chris een joker weg en kan dat verkopen onder het mom van vond het wel eerlijk dat ze allebei een joker inleveren.

Daarbij geloof ik niet dat een mol wacht op dat briefje maar al eerder graait

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #718 Gepost op: 1-03-2015, 00:28:23 »
Dan zou je moeten zeggen als Rik de mol is dan pakt hij zowel bij Margriet als bij Chris een joker weg en kan dat verkopen onder het mom van vond het wel eerlijk dat ze allebei een joker inleveren.

Daarbij geloof ik niet dat een mol wacht op dat briefje maar al eerder graait

Eens. Conclusie: Rik heeft het als kandidaat erg slim aangepakt... Anders had Chris het nog van hem kunnen winnen misschien

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #719 Gepost op: 1-03-2015, 00:32:52 »
Een Narcist is geen bloem hoor  ::rofl::
een narcis wel ;)
Dan zou je moeten zeggen als Rik de mol is dan pakt hij zowel bij Margriet als bij Chris een joker weg en kan dat verkopen onder het mom van vond het wel eerlijk dat ze allebei een joker inleveren.

Daarbij geloof ik niet dat een mol wacht op dat briefje maar al eerder graait
komt kandidaatser over als ie langer wacht? en bij allebei had ook gekunt.  maar dat komt zo mols over....