Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278185 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #740 Gepost op: 1-03-2015, 14:42:25 »
Voor mij is deze hele discussie terug te brengen tot de vraag of er gewoon niet te veel jokers in het spel zijn.

Daar heeft iedereen in een apart topic al zijn mening over gegeven, maar beide discussies houden verband. Als je Rik niet de kans geeft om al die jokers te pakken, dan kan hij ze ook niet uitdelen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #741 Gepost op: 1-03-2015, 14:43:50 »
Voor mij is deze hele discussie terug te brengen tot de vraag of er gewoon niet te veel jokers in het spel zijn.

Daar heeft iedereen in een apart topic al zijn mening over gegeven, maar beide discussies houden verband. Als je Rik niet de kans geeft om al die jokers te pakken, dan kan hij ze ook niet uitdelen.

Maar het is op zich niet erg dat hij ze uitdeelt. Alleen als hij de mol blijkt te zijn is het oneerlijk. Anders natuurlijk niet. Hoogstens een beetje dom als kandidaat.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #742 Gepost op: 1-03-2015, 14:45:07 »
Maar Rik weet wel dat zowel Chris als Marlijn op Margriet zitten en door op dat punt een joker aan Marlijn te geven geeft hij haar een voorsprong en benadeelt hij Chris

Zal Rik weten dan hoe de verdenkingen zijn vanuit de groep? Wie verdenkt wie. Mij lijkt het dat ze dat niet openlijk met elkaar gaan bespreken tijdens het eten. En Chris lijkt me nou ook niet de persoon die dat gaat vertellen. Daarnaast is er tot aflevering 8 nog gespreid en zal Rik dan echt weten op wie de kandidaten hun test gaan inzetten?  
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 14:52:13 door Molletjuh »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #743 Gepost op: 1-03-2015, 14:51:51 »
Zal Rik weten dan hoe de verdenkingen zijn vanuit de groep? Wie verdenkt wie. Mij lijkt het dat ze dat niet openlijk met elkaar gaan bespreken tijdens het eten.  

Indien hij de mol is weet hij dat natuurlijk. De mol heeft voorkennis...ook over wie hem verdenkt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #744 Gepost op: 1-03-2015, 14:58:01 »
Maar het is op zich niet erg dat hij ze uitdeelt. Alleen als hij de mol blijkt te zijn is het oneerlijk. Anders natuurlijk niet. Hoogstens een beetje dom als kandidaat.

Ik erger me er in beide gevallen een beetje aan eigenlijk. ;D Jokers zijn een handig betaalmiddel om informatie af te kopen of 1 of ander voordeel. Maar Rik heeft op geen enkel moment voordeel gehaald uit zijn bondgenootschap met Marlijn.

- Hij geeft een joker aan het eind van aflevering 4 met een vage belofte in de plaats, maar Marlijn slaagt er (door Martine en Margriet vooral) niet in om bij de rondleiding jokers voor Rik te scoren.
- Hij koopt voor haar met 500 euro een joker met blijkbaar als enige tegenprestatie dat ze zelf het geld moest achterlaten.
- En in de laatste aflevering is de joker helemaal gratis.

Jokers uitdelen, daar is niks mis mee, maar zorg toch dat het op zijn minst lijkt alsof je er iets voor terug krijgt. Nu was het eigenlijk gewoon Rik die maar jokers uitdeelt en voor wat? Helemaal niets.

Voor een Mol vind ik het te obvious en voor een kandidaat (die zelf toch had gezegd een fan van het programma te zijn) vind ik het weer tactisch te dom gespeeld.


Om toch positief af te sluiten: Als Rik de Mol is, dan is hij voor mij toch een goede Mol, want draai het en keer het, zelfs met zijn 1500 euro "gestolen" uit de pot erbij gerekend, is de pot toch vrij beschamend. En dat zonder opdracht die de pot leeg kon halen zoals bij Anne-Marie Jung en Inge Ipenburg.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #745 Gepost op: 1-03-2015, 14:59:35 »
Ik geen idee wie de mol is Rik of Margriet.

Maar allebei hebben ze naar mijn idee niet goed gedaan als mol(wachten op de mol acties)
Er werd gezegd dat de mol heel erg actief was dat was Rik Margriet was in begin actief om als eerste penningmeester te worden. Ze werd dankzij Rik al vroeg verdacht door de medekandidaten verder was ze erg passief naar mijn idee. Rik heeft Marlijn voorgetrokken dat is oneerlijk tegenover andere kandidaten. ook enveloppen vind ik een rare actie van hem.

De e teken  is een mooie mol actie mocht Margriet de mol zijn.
Als tweede penningmeester worden en iemand anders verdacht is mooie mol actie van Rik.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #746 Gepost op: 1-03-2015, 15:00:40 »
Voor mij is deze hele discussie terug te brengen tot de vraag of er gewoon niet te veel jokers in het spel zijn.

Daar heeft iedereen in een apart topic al zijn mening over gegeven, maar beide discussies houden verband. Als je Rik niet de kans geeft om al die jokers te pakken, dan kan hij ze ook niet uitdelen.

 ::ok::

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #747 Gepost op: 1-03-2015, 15:09:33 »
Misschien is dit al gezegd hoor, maar ik bedenk me ineens nog iets.

Hij heeft geld betaald voor jokers, en toen geld betaald voor groepsvrijstelling en net gedaan of het bij elkaar opgetelde bedrag voor de groepsvrijstelling was. Waarom?

Waarom niet gewoon eerlijk zeggen dat je dat geld hebt betaald voor jokers?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #748 Gepost op: 1-03-2015, 15:16:06 »
Misschien is dit al gezegd hoor, maar ik bedenk me ineens nog iets.

Hij heeft geld betaald voor jokers, en toen geld betaald voor groepsvrijstelling en net gedaan of het bij elkaar opgetelde bedrag voor de groepsvrijstelling was. Waarom?

Waarom niet gewoon eerlijk zeggen dat je dat geld hebt betaald voor jokers?

Mol Rik wou niet laten weten dat hij nu al voor de 2e keer een aanbieding kreeg van de Mol.

Kandidaat Rik wilde niet afgaan voor Margriet en Martine. Het waren toch vooral Marlijn en hij die in aflevering 5 erg graag die pot wilden zien en daarna Margriet verweten dat ze egoïstisch voor de jokers ging.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #749 Gepost op: 1-03-2015, 15:37:11 »
Voor mij is deze hele discussie terug te brengen tot de vraag of er gewoon niet te veel jokers in het spel zijn.

Daar heeft iedereen in een apart topic al zijn mening over gegeven, maar beide discussies houden verband. Als je Rik niet de kans geeft om al die jokers te pakken, dan kan hij ze ook niet uitdelen.

In de basis klopt het hoor, dat Rik de jokers niet kan uitdelen als je hem niet de kans geeft. Maar de vraag of er dus te veel jokers in het spel zijn staat los van de manier hoe Rik met de hoeveelheid jokers omgaat als mogelijke Mol.

Het is onzin om te zeggen dat het niet mols of onmols kan zijn omdat het terug te brengen is op de vraag of er te veel jokers zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #750 Gepost op: 1-03-2015, 16:59:53 »
Rik is niet de mol. Kijk even het moment terug wanneer Art de zwarte vrijstelling toont tijdens de test. Rik kijkt echt met verbazing naar Martine. Marlijn daarentegen kijkt onmiddelijk naar Margriet. Wat ik best verdacht vond.

Je kan er vanuit gaan dat de mol op dat moment reeds op de hoogte was van wie de zwarte vrijstelling.

En waarom zou je als mol willen weten wanneer die zwarte vrijstelling wordt ingezet? Dat vond ik net heel kandidaats.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #751 Gepost op: 1-03-2015, 17:01:47 »
Ik denk dat Rik daadwerkelijk vertrouwen wilde van kandidaten. Iemand waarop hij kon bouwen, daarom gaf hij zijn jokers zo gemakkelijk weg. Persoonlijk vind ik dat geen Molse actie.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #752 Gepost op: 1-03-2015, 17:22:33 »
Had iemand dit al gezien?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #753 Gepost op: 1-03-2015, 17:28:24 »
Waar Photoshop wel niet goed voor is.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #754 Gepost op: 1-03-2015, 17:48:25 »
Jongens, ik heb nu al zoveel reacties gezien waarin geschreven wordt dat rik (als mol) van Chris en Margiet 1 joker moest pakken en niet allebei van chris, maar dit is Wie is de mol, dus waarschijnlijk mocht hij helemaal niet splitsen. En als hij wel 1 joker bij ieder had weggehaald, dan had dit heel erg raar overgekomen op Marlijn. dus dat Rik hierdoor de mol niet meer kan zijn slaat nergens op.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #755 Gepost op: 1-03-2015, 17:57:41 »
Omdat ik ook vind dat de mol geen kandidaat mag bevoorrechten t.o.v. de andere kandidaten heb ik even de executies nagekeken om te zien wat er nu werkelijk gebeurd is.

Nu blijkt dat Marlijn eigenlijk geen voordeel heeft gehad van de jokers die ze van Rik kreeg!
Ze kreeg er 3.

één in aflevering 4, die heeft ze ingezet maar daar had ze niets aan omdat Margriet de zwarte vrijstelling inzette.


Maar hier heeft Rik toch helemaal geen invloed op gehad? In principe is het dus wel bevoordelen, alleen is dat niet gebeurd omdat een factor van buitenaf daar een stokje voor stak.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #756 Gepost op: 1-03-2015, 18:26:13 »
Maar hier heeft Rik toch helemaal geen invloed op gehad? In principe is het dus wel bevoordelen, alleen is dat niet gebeurd omdat een factor van buitenaf daar een stokje voor stak.

Als Rik de mol is wist hij dat de zwarte vrijstelling hoogstwaarschijnlijk in het spel zou komen tijdens die opdracht.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #757 Gepost op: 1-03-2015, 18:44:52 »
Als Rik de mol is wist hij dat de zwarte vrijstelling hoogstwaarschijnlijk in het spel zou komen tijdens die opdracht.

Toch vind ik het onzin om te zeggen dat Rik het allemaal zo gepland had - wel jokers geven maar dat deze niet van invloed waren op het spel:
- Hij was afhankelijk van Margriet of de ZV wel of niet ingezet zou worden.
- Het was puur toeval dat Martine het ZV-verhaal verzon, anders had Marlijn haar joker wel in aflevering 6 ingezet.
- In aflevering 9 zorgt hij ervoor dat Marlijn door gaat ipv Chris als hij de Mol is. Als twee mensen op de verkeerde Mol zitten maakt één joker net zo veel of misschien zelfs wel meer uit voor de uitslag.

Rik heeft Marlijn imho dan ook gewoon bevoordeeld met 3 jokers. Ik had moeite met de joker van Patrick voor Art, maar 3 gaat me te ver.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #758 Gepost op: 1-03-2015, 19:12:42 »
Toch vind ik het onzin om te zeggen dat Rik het allemaal zo gepland had - wel jokers geven maar dat deze niet van invloed waren op het spel:
- Hij was afhankelijk van Margriet of de ZV wel of niet ingezet zou worden.
- Het was puur toeval dat Martine het ZV-verhaal verzon, anders had Marlijn haar joker wel in aflevering 6 ingezet.
- In aflevering 9 zorgt hij ervoor dat Marlijn door gaat ipv Chris als hij de Mol is. Als twee mensen op de verkeerde Mol zitten maakt één joker net zo veel of misschien zelfs wel meer uit voor de uitslag.

Rik heeft Marlijn imho dan ook gewoon bevoordeeld met 3 jokers. Ik had moeite met de joker van Patrick voor Art, maar 3 gaat me te ver.



Hetzelfde geld voor Margriet als ze de mol is  ( 750 euro voor 2 jokers en 750 euro voor de groep vrijstelling) bij de laatste joker ben ik wel met je eens. Ze heeft ook geluk gehad dat Chris en Rik de enveloppen niet heeft gezien en dat Martine haar heeft afgeschoten. 
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 19:18:45 door rubes »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #759 Gepost op: 1-03-2015, 19:44:56 »
Hetzelfde geld voor Margriet als ze de mol is  ( 750 euro voor 2 jokers en 750 euro voor de groep vrijstelling) bij de laatste joker ben ik wel met je eens. Ze heeft ook geluk gehad dat Chris en Rik de enveloppen niet heeft gezien en dat Martine haar heeft afgeschoten. 

Ik snap niet waar je op doelt. Margriet heeft toch geen enkele joker weggegeven? En geen groepsvrijstelling gekocht? Het gaat niet om geld, het gaat om jokers. Ik begrijp dus niet waarom je het envelop-incident van Rik en Chris erbij haalt en het neergeschoten worden door Martine.

In deze opdracht is heel veel gepakt.
Jokers: Ajouad 5, Martine 2, Carolina 3, Rik 3
Margriet ZV.
Alleen Marlijn en Chris hadden  geld en Viktor de bom, dus de laatste twee zouden een nadeel kunnen hebben.
Maar zoals al gezegd was het te verwachten dat na deze opdracht de ZV ingezet zou worden.
Edit: Viktor verdacht, als enige,sinds aflevering 2 Rik al, dus die maakte sowieso al meer kans om de test beter te maken
Ik ben het wel met je eens dat de mol geen kandidaat mag bevoorrechten.

Maar als Viktor dus al meer kans had om de test beter te maken, dan blijft het geven van een joker aan Marlijn toch een bevoorrechting? Ik snap wat je bedoelt met het feit dat Rik ervan uitging dat de ZV ingezet zou worden, maar feit blijft ook dat Rik afhankelijk was van iemand anders of dat wel of niet zou gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 19:47:01 door Conejo »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48