Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278220 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #760 Gepost op: 1-03-2015, 20:19:15 »
Ik snap niet waar je op doelt. Margriet heeft toch geen enkele joker weggegeven? En geen groepsvrijstelling gekocht? Het gaat niet om geld, het gaat om jokers. Ik begrijp dus niet waarom je het envelop-incident van Rik en Chris erbij haalt en het neergeschoten worden door Martine.



Jij had het over geluk dat Martine loog over ZW en dat hij afhankelijk was van Margriet.
Ik had het erover dat Margriet ook geluk had en afhankelijk was.Chris en Rik de enveloppen niet zagen en dat ze werd afgeschoten door Martine. Bij de aflevering waar de ZW werd gevonden werden ook vele jokers gevonden natuurlijk ga je die inzetten om jezelf te redden als je niet inzet en de andere de jokers wel is de kans groot dat je eruit ligt. 

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #761 Gepost op: 1-03-2015, 21:10:45 »
Ik las het net ergens anders en volgens mij heb ik het hier nog niet gelezen.

Tijdens de opdracht "beslissen en timen" legt Art de jokers zo neer op tafel dat ze naar Rik wijzen, met de tekst De Mol dus naar Rik toe.

En 1 van Riks zinnen was "Ik dacht aan jou een harde dobber te hebben". Rik de ankerman en harde dobber beide gerelateerd aan water/vissen.

Deze misschien wat ver gezocht maar zou wel een mooie kunnen zijn. De ontknoping dit jaar live. Misschien omdat Rik het journaal ook live presenteert? Hebben ze daarom dit jaar gekozen voor een live ontknoping?
Vooral in combinatie met Arts aankondiging "Wie is de Mol? Rik, terug naar jou" en Riks "niets is wat het lijkt" tijdens het journaal zou het best een mogelijke hint kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 21:30:42 door Molletjuh »

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #762 Gepost op: 1-03-2015, 22:17:15 »
Ik zie dit fragment nu voor het eerst. Lijkt wel of Rik er ook een tikkeltje zenuwachtig van wordt (nl. of de hint niet te duidelijk is). Volgens mij is dit wel degelijk een hint!

Ik heb het ook nog eens terug gekeken en je ziet ook dat er wordt ingezoomd als art dat zegt naar het i Amsterdam beeld op de achtergrond.. Op het moment dat hij Rik zegt, staat er alleen I AM naast art in beeld.. Misschien toch een hint  ::vergroot::

Kzal even het plaatje erbij zoeken  ::tandpastasmiley::

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #763 Gepost op: 2-03-2015, 00:36:02 »
Chris moest O huilen. Van geluk, zei hij. Ik filosofeerde: Chris is bevriend geraakt met Margriet, maar stemde wel op haar als zijn mol. Nu hij eruit is, beseft hij, tot groot geluk van zijn nieuw verworven vriendschap, dat Margriet een oprecht persoon is. Rik is de mol.
huh?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #764 Gepost op: 2-03-2015, 00:37:39 »
Chris moest O huilen. Van geluk, zei hij. Ik filosofeerde: Chris is bevriend geraakt met Margriet, maar stemde wel op haar als zijn mol. Nu hij eruit is, beseft hij, tot groot geluk van zijn nieuw verworven vriendschap, dat Margriet een oprecht persoon is. Rik is de mol.


Dat is niet wat hij in het dagboek van de afvaller schrijft.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #765 Gepost op: 2-03-2015, 08:28:25 »
En bij de Roodshow zat hij ook nog steeds op Margriet als mol..

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #766 Gepost op: 2-03-2015, 11:25:02 »
Bij de eerste test van aflevering 9 maakt Marlijn een fout bij vraag 18 ( mocht Margriet de mol zijn) Wat is de favoriete boek van de mol haar antwoordt was The fountainhead dat is de favoriete boek van Chris. Dan heeft ze bij de eerste test niet op margriet maar alles op Chris gezet. Hoe is dan mogelijk dat zij wel door ging en Chris niet.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #767 Gepost op: 2-03-2015, 11:36:37 »
Bij de eerste test van aflevering 9 maakt Marlijn een fout bij vraag 18 ( mocht Margriet de mol zijn) Wat is de favoriete boek van de mol haar antwoordt was The fountainhead dat is de favoriete boek van Chris. Dan heeft ze bij de eerste test niet op margriet maar alles op Chris gezet. Hoe is dan mogelijk dat zij wel door ging en Chris niet.

zoals Chris al zei in de roodshow: die muisklikken moet je niet altijd geloven. Marlijn heeft al een vraag op zichzelf ingevuld net zoals Margriet.

en als het klopt, ze heeft een joker. Dus die fout is ongedaan gemaakt.
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #768 Gepost op: 2-03-2015, 11:42:17 »
Bij de eerste test van aflevering 9 maakt Marlijn een fout bij vraag 18 ( mocht Margriet de mol zijn) Wat is de favoriete boek van de mol haar antwoordt was The fountainhead dat is de favoriete boek van Chris. Dan heeft ze bij de eerste test niet op margriet maar alles op Chris gezet. Hoe is dan mogelijk dat zij wel door ging en Chris niet.

Goed gezien dat dat boek waarschijnlijk bij Chris hoort. (Zie dit interview.) Nu ben ik wel benieuwd bij wie het boek I.M. hoort want dat zou natuurlijk ook een hint kunnen zijn. (Ik Mol. Al is zo'n hint wel erg vergelijkbaar met de I Am hint naar Anne-Marie en vooral I.M. naar Kees.)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #769 Gepost op: 2-03-2015, 12:23:30 »
Heb eens even gekeken en het blijkt dat Rik echt specifiek een liefhebber van thrillers is.

Bron: http://www.nu.nl/boek/2815240/rik-van-westelaken-thrillers-escapisme.html

Nou heb ik die titels eens gegoogeld en het blijken allemaal romans te zijn.
Het enigste wat ik wel zag is dat I.M. staat voor In Memoriam en Ischa Meijer (1943-1995), met wie de schrijfster samenleefde tot diens plotselinge dood. Hij was journalist en radio- en TV-maker.


Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #770 Gepost op: 2-03-2015, 12:28:56 »
http://www.deboekensalon.nl/nieuws/de-boekencollectie-van-rik-van-de-westelaken

Ben ook aan het zoeken, maar wordt van bovenstaande ook nog niet wijzer. Ga even verder zoeken...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #771 Gepost op: 2-03-2015, 12:59:56 »
@Molletjuh. roman = fictief, niet liefdesverhaal.

dat gezegd hebbende, waarom staat overal bij genre roman als dat niet het genre is van het verhaal maar van het boektype? het is fictief. maar is het een detective of een thriller?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #772 Gepost op: 2-03-2015, 13:26:02 »
Over de anchor (journalist) hint ... Die koppelen er aan Rik maar die kan ook op Margriet slaan. Margriet is ook journalist, redacteur/ schrijver.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #773 Gepost op: 2-03-2015, 13:29:32 »
Over de anchor (journalist) hint ... Die koppelen er aan Rik maar die kan ook op Margriet slaan. Margriet is ook journalist, redacteur/ schrijver.

Anchor is geen journalist, maar nieuwslezer/presentator van nieuwsfeiten

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #774 Gepost op: 2-03-2015, 13:30:04 »
Over de anchor (journalist) hint ... Die koppelen er aan Rik maar die kan ook op Margriet slaan. Margriet is ook journalist, redacteur/ schrijver.

Als het een hint is hoort ie wel bij Rik hoor. Hij is de enige anchor

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #775 Gepost op: 3-03-2015, 00:51:16 »
Vrijdag 27 febr. tijdens het NOS journaal van 20.00 uur heeft Rik iets gezegd in het item over het overlijden van Spock (ongeveer in het midden van het nieuws) wat mij aan het denken heeft gezet.

"Met zijn ratio wist hij ??? steeds weer op het juiste spoor te zetten." Daarna heeft Rik het over een rode draad in zijn leven.

Kan het zelf niet stilzetten en opnieuw afluisteren, misschien iemand anders wel?
Misschien heeft het geen betekenis, maar ik weet het niet zeker.

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #776 Gepost op: 3-03-2015, 01:00:02 »
Vrijdag 27 febr. tijdens het NOS journaal van 20.00 uur heeft Rik iets gezegd in het item over het overlijden van Spock (ongeveer in het midden van het nieuws) wat mij aan het denken heeft gezet.

"Met zijn ratio wist hij ??? steeds weer op het juiste spoor te zetten." Daarna heeft Rik het over een rode draad in zijn leven.

Kan het zelf niet stilzetten en opnieuw afluisteren, misschien iemand anders wel?
Misschien heeft het geen betekenis, maar ik weet het niet zeker.

Het gaat over de personage Spock, er zit echt niks achter!
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #777 Gepost op: 3-03-2015, 01:03:25 »
Vrijdag 27 febr. tijdens het NOS journaal van 20.00 uur heeft Rik iets gezegd in het item over het overlijden van Spock (ongeveer in het midden van het nieuws) wat mij aan het denken heeft gezet.

"Met zijn ratio wist hij ??? steeds weer op het juiste spoor te zetten." Daarna heeft Rik het over een rode draad in zijn leven.

Kan het zelf niet stilzetten en opnieuw afluisteren, misschien iemand anders wel?
Misschien heeft het geen betekenis, maar ik weet het niet zeker.

Lijkt me sowieso niet dat Rik in het NOS journaal een hint naar zichzelf als mol gaat geven terwijl hij het over het overlijden van iemand heeft

« Laatst bewerkt op: 3-03-2015, 07:01:48 door Bakkertje, Reden: Tekst aangepast ivm verplaatsen bericht »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #778 Gepost op: 3-03-2015, 12:31:47 »
En dan zou het ook meteen een leuke hit kunnen zijn, I.M (I Am the Mole).

Of.. I.M. > I(k).M(ol). A-M / I am hebben ze wel als hint toegepast toen Anne-Marie de mol was, maar die waren wel een stuk duidelijker in de montage terug te vinden  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #779 Gepost op: 3-03-2015, 17:59:16 »
Of.. I.M. > I(k).M(ol). A-M / I am hebben ze wel als hint toegepast toen Anne-Marie de mol was, maar die waren wel een stuk duidelijker in de montage terug te vinden  :)
En bij Kees (enkel enkel dubbel dubbel).  ::jaja::
Brevis esse laboro, obscurus fio.