Auteur Topic: Dagboek Mol en afvaller  (gelezen 61920 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #120 Gepost op: 19-02-2015, 21:30:24 »
Dagboek Mol aflevering 8

Beste Molfans, als je zolang met elkaar onderweg bent, krijg je een band. Dat is onvermijdelijk maar het maakt je opdracht als Mol niet eenvoudiger.

Je medekandidaten leren je beter kennen en zien sneller een afwijking in je gedrag. Je moet steeds beter op je tellen passen. Over tellen gesproken; wat een schitterende opdracht mochten we doen in de theevelden. Het geld lag letterlijk voor het grijpen. Maar natuurlijk grepen we ook deze keer mis. Is er te laat begonnen met tellen? Is er te langzaam geplukt? Zijn er grote bedragen gemist? Werd er teveel gepraat? Of is het een samenspel van factoren geweest waardoor we de pot weer niet konden vullen?

Het is in ieder geval mooi Mollen in zo’n beeldschone omgeving. Nog maar een paar dagen tot de finale. We zullen zien of het een kwartet blijft of toch een driehoeksverhouding wordt.

Martine, met haar humor en komische talenten, moest helaas afscheid nemen. De achtste test werd haar fataal. Gelukkig hebben wij op de valreep nog een schitterend portret van haar verworven. Tabee Martine, het ga je goed!

De Mol

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #121 Gepost op: 19-02-2015, 21:31:12 »
Dagboek Martine

Ik wist niet wat ik zag! Rood? Huh?

Alsof er een fout was gemaakt.. Lekker arrogant gedacht! ;) Een schok!
Eerst nog een beetje grappen en dan afscheid nemen van de andere kandidaten. Toen richting Art. Kon bij hem eerst geen woord uitbrengen van de emotie. Ontlading.
Zat ik nou op de verkeerde? Of zat ik goed maar wist ik gewoon te weinig?

Een soort roes. Afscheid van iedereen en de taxi in. En steeds maar denken: laat het dan alsjeblieft zo zijn dat ik op de verkeerde zat. Anders is het nog veel zuurder.

Veel appen met mijn vertrouwenspersonen. En eenmaal thuis terugkijken op een geweldige en ook heftige tijd die ik nooit had willen missen. Leuke mensen ontmoet. Veel lol gehad. Me ook af en toe alleen gevoeld. Alles er op en eraan. Wat een bijzondere ervaring. Kan het iedereen aanraden..;)
En tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds rete nieuwsgierig of ik op de goeie mol zat. Gelukkig is er al bijna de ontknoping..

Liefs Martine

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #122 Gepost op: 20-02-2015, 12:04:16 »
In het dagboek van de mol valt de driehoeksverhouding op, en dat terwijl ze toch al een goede band hebben.. ;)
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #123 Gepost op: 20-02-2015, 14:22:01 »
Dagboek Mol aflevering 8

Beste Molfans, als je zolang met elkaar onderweg bent, krijg je een band.
Marlijn heeft een zweetband van Chris gekregen ::jaja::
...óf niet!

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #124 Gepost op: 20-02-2015, 15:16:51 »
Marlijn heeft een zweetband van Chris gekregen ::jaja::

Hahaha...klopt!!  ::rofl:: :)

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #125 Gepost op: 20-02-2015, 20:25:05 »
Je zou best uit het dagboek kunnen afleiden dat de Mol deze aflevering heeft geprobeerd zich minder verdacht te maken (mensen gaan je beter kennen, op je tellen passen). Wat echt heel leuk is voor de Margriet-tunnelaars, maar helaas voor mij kom ik niet van Rik af.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #126 Gepost op: 20-02-2015, 22:53:45 »
Op je tellen passen...Chris was de teller ;).

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #127 Gepost op: 20-02-2015, 23:35:52 »
Op je tellen passen...Chris was de teller ;).




Heel scherp! Wij zitten in de zelfde tunnel Lonneke :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #128 Gepost op: 21-02-2015, 13:16:05 »



Heel scherp! Wij zitten in de zelfde tunnel Lonneke :)

Ik kom er echt niet meer uit ::). Het leuke is dat de Margrietstemmers ook stug in hun tunnel blijven en ook de volhardende Rikstemmers. Het heeft ook geen zin op het eind nog te veranderen in de pool maar toegeven dat jouw mol de mol niet is no way! Dat zal tot ver na de ontknoping nog zo zijn denk ik....Dus het is sowieso Chris ;)!

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #129 Gepost op: 22-02-2015, 22:17:42 »
Op je tellen passen...dat kan ook op Margriet en Marlijn slaan die hardop aan het tellen waren bij de theeplantage.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #130 Gepost op: 23-02-2015, 19:00:19 »
Op je tellen passen...dat kan ook op Margriet en Marlijn slaan die hardop aan het tellen waren bij de theeplantage.
Was Margriet echt hardop aan het tellen?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #131 Gepost op: 23-02-2015, 19:37:07 »
Was Margriet echt hardop aan het tellen?
Ja, je hoort wel geen geluid maar je ziet haar mond wel bewegen en daarop begint Chris te lachen

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #132 Gepost op: 26-02-2015, 23:01:58 »
Ik zag hem er nog niet bijstaan en omg na het lezen heb ik nog meer empathie gekregen voor zover dat nog kon  ::love::

Dagboek afvaller: Chris

Beng!.... Het linker achterportier wordt dichtgeslagen. Ik kijk achterom en zie een wirwar van zwaaiende handen.

Ik zit, nog betraand, op de achterbank van een oude taxi. Ik sla de gekste dingen op in mijn hersenen, dus ook het feit dat dit een rode krakkemikkige auto is. Waanzin, ik sla het hele interieur haarfijn op, automatisch, een scanner.  Achter het stuur een verlegen lachende man, hij weet zich geen raad met dat mannetje achter hem. Logisch; hij zag de emotie zojuist en ziet nu de rode ogen en holle blik, er moet iets verschrikkelijks gebeurd zijn. Dat klopt, er is iets verschrikkelijks gebeurd. Ik heb zojuist de overgebleven kandidaten, Art en het voltallige productieteam innig omhelst, overmand door emoties. In een bubbel waarin de tijd stopte, maar waarin het afscheid pijlsnel volgde. Onherroepelijk. Blijdschap, heimwee, teleurstelling, verbondenheid, ongeloof, verliefdheid op elkaar en 2 jokers vechten om voorrang in het hoofd. Een vloedgolf die niet te stoppen is. Alhoewel…

Na 100 meter rijden wordt alles helder. Mijn hart begint sneller te kloppen van opwinding in plaats van paniek. Wacht ’s effe. Marlijn ging linksvoor zitten bij de executie, dat was haar namelijk gevraagd. Haperde Art nou echt tijdens de executie en deed het scherm niet eerst raar? Tijdens het afscheid zei iemand “Ik zie je heel snel weer he”, met veelbetekenende blik.

Ik hoorde ook nog ergens “Niets is wat het lijkt”, jawel… Een gevoel van rust komt over me en langzaamaan dringt het besef door: Ik zit in de finale!!

Wat een briljante zet van de makers; ik ga al naar de volgende locatie voor het grote finalespel en Rik, Margriet en Marlijn krijgen nu te horen dat ‘Niets Is Wat Het Lijkt’!. Zij zullen tussen nu en een half uur te horen krijgen wie er van hun echt naar huis moet. AU. Wat een wending, wat zwaar voor de echte afvaller. Ik voel medelijden, maar een gevoel van groot geluk maakt zich meester van me. De taxi stopt na een kilometer bij een hotel waar ik met iemand van de productie wat mag lunchen en terwijl hij naar de WC gaat schrijf ik een briefje. De tekst luidt: “Ik wist het, haha”. Ik schuif het briefje onder het kussen van zijn stoel; lachen man, bewijs voor vanavond, kan ik laten zien dat ik er niet in ben getrapt…


Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #133 Gepost op: 26-02-2015, 23:03:16 »
Deel 2 dagboek Chris

Even later stap ik weer in de taxi en snel doe ik m’n ogen dicht en zet het album Stadium Arcadium van de Red Hot Chilli Peppers op m’n oren. Zo kan ik alvast effe wat rust pakken voor de finale. Wat een mazzelpik, zo krijg ik een voorsprong op de rest. Dat album duurt ruim 2 uur en bij elk liedje doe ik m’n ogen even open om te kijken of we al in de buurt zijn van een nieuwe locatie waar ik dan iemand van het productieteam zou zien.  Als ik merk dat het laatste nummer langskomt, ga ik rechterop zitten, ik ben al behoorlijk lang onderweg. Ik kijk op mijn telefoon en zie wat smsjes van Rik, Marlijn en Margriet waarin ze me sterkte wensen en kusjes. Glimlachend sms ik dat ik hen ook mis. Tot zo! Inmiddels hou ik de wegwijzers in de gaten en zie ik allerlei plaatsnamen passeren. Haha, geen Colombo. Geen route naar het vliegveld dus. Terwijl ik check waar de zon staat om te bepalen in welke richting we dan wel rijden, zie ik in mijn ooghoek een verkeersbord met plaatsnaam Colombo, 20 kilometer. Ik verstijf, heel even. Dan kom ik tot de conclusie dat de finale zal worden gespeeld in de buurt van Colombo, opdat we daarna snel met z’n allen in de buurt van het vliegveld zijn om terug te vliegen. Dat is productioneel en logistiek wel zo handig. Damn, wat slim van de productie. De taxichauffeur zet me uiteindelijk af bij een schitterend hotel en zegt niets over het feit dat hij me vannacht zal ophalen om me naar het vliegveld te brengen. Ik heb namelijk, van de productie, een ticket gekregen om vannacht terug te vliegen naar Amsterdam. Een zogenaamd ticket, natuurlijk. Daarom zegt die taxichauffeur niet dat ie me later weer komt ophalen :).

Ik neem een verrukkelijke douche waarna ik voldaan effe op bed ga liggen, het is 17.00 uur inmiddels. Ik bel daarop mijn liefde en vertel haar dat ze waarschijnlijk zo gebeld wordt met de boodschap van de productie dat ik haar waarschijnlijk ga bellen. Om te zeggen dat ik eruit lig en naar huis kom. Maar dat dat dus eigenlijk niet echt zo is. Dan realiseer ik me dat ze uiteraard al lang is gebeld, dus nu moet mee spelen en zeg haar lachend het volgende: ‘Liefste, ik weet dat je waarschijnlijk al gebeld bent en dat je moet doen alsof je van niks weet, dus je hoeft helemaal niets te zeggen, het is goed zo, ik ga het je niet moeilijk maken, haha.” Ik vertel haar verder dat de grote finale bijna staat te beginnen en ik dus pas over 2 dagen naar huis kom. Mocht ze nog niet gebeld zijn, zeg ik, dan weet je dat ik het weet. En zo. Ik bespeur niets raars bij mijn vriendin en dat is best raar. Ik val in slaap met de gedachte dat ze het verdomme goed meespeelt, haha, knap. Om het uur word ik wakker en denk dat ik de camera- en geluidsman bij mijn deur hoor om me te wekken met draaiende camera. En dat de finale kan beginnen. Steeds is het vals alarm. Dan krijg ik om 02.00 uur een wake up call van de receptie, de taxi naar het vliegveld is er. En een wake up call is het.

Ik sta op en pak m’n tas, loop langzaam naar buiten en zie inderdaad een taxi met chauffeur. Indringend kijk ik ‘m aan, ‘Are you really gonna bring me to the airport?’.

Fuck. Die 2 jokers, die 2 jokers. Wacht effe, ze zijn natuurlijk op het vliegveld. Dan is de schok en verrassing het grootst. Een kwartier later, het is inmiddels diep in de nacht, stap ik uit bij de vertrekhal en schieten mijn ogen alle kanten op. Op zoek naar de camera en microfoon, naar Margriet, Marlijn. Naar Rik. De hartslag gaat omhoog, waar zijn ze, waar zijn ze, waar zijn ze nou?

Check in bij balie 12, een lange rij wachtenden en ik sluit aan. Ah, er ligt waarschijnlijk als ik mijn paspoort geef voor het inchecken een brief van de Mol klaar. Als ik aan de beurt ben hoor ik mezelf er expliciet naar vragen. En word niet begrepen. Het zweet breekt me uit als mijn instapkaart wordt overhandigd. Alles voltrekt zich inmiddels in slow motion terwijl ik volledig in paniek raak. Ik geloof het niet. Ik geloof het gewoon niet. Waar zijn ze, kom op hé! De paspoortcontrole, ik kijk nog één keer om en zie in de drukte helemaal niets. Het is over, ik lig eruit. Ik lig eruit.  2 Jokers. Lopend naar de gate voel ik me opgejaagd en kan alleen nog denken aan de 2 jokers die ik zag worden weggenomen door Rik. Wat als, wat als, wat als…

Even later aan boord van het vliegtuig bedenk ik hoe ik de finale wel had kunnen bereiken. Ik ontdek een gigantische gemiste kans en maak mezelf gek. Nee, ja, nog gekker. Dan realiseer ik me dat er een tussenlanding is op het vliegveld van Abu Dhabi. JA! Daar wordt natuurlijk de finale gespeeld. Zo gek dus.

Het is over.
De 2 jokers zeggen nog steeds kiekeboe. 9 Maanden later. Op de gekste momenten.
Heeft iemand het nummer van Stichting Correlatie?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #134 Gepost op: 26-02-2015, 23:04:29 »
Dagboek Mol aflevering 9

Beste Molfans, het vertrek van Chris, vlak voor de finale maakte op ons allemaal diepe indruk.

En toen waren we nog maar met ons drieën. En op zo’n moment kun je niet anders dan even stilstaan bij al die anderen die net als Chris afscheid moesten nemen en het avontuur niet mochten afmaken.

Als Mol heb je een taak. En het is soms een eenzame taak die je moet volbrengen. Dwars tegen alle emoties in. Maar toch is het ook voor de Mol heel fijn om te kunnen delen met vrienden en bondgenoten.

Liefst tot het einde toe. Liegen en bedriegen wordt voor iedereen een tweede natuur. En Chris speelde het spel tot in de finesses. Een envelop met een vraagteken werd hem fataal. Eerder zagen we al dat Chris niet zoveel op had met enveloppen. Nog even en dan is de ontknoping daar. Dan mag ik mijzelf bekend maken. Ik verheug me erop!

De Mol

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #135 Gepost op: 27-02-2015, 02:33:05 »
'delen met vrienden'
Ach, wat lief.. ::hug::

'dan mag ik mijzelf bekend maken, ik verheug me erop'
Eindelijk de waarheid.. ::hypocriet::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #136 Gepost op: 27-02-2015, 07:54:08 »
'delen met vrienden'
Ach, wat lief.. ::hug::

'dan mag ik mijzelf bekend maken, ik verheug me erop'
Eindelijk de waarheid.. ::hypocriet::

Zou er inderdaad ook nog bijpassen. Ik voeg het toe aan het overzichtstopic van Margriet. ::ok::

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #137 Gepost op: 27-02-2015, 10:30:28 »
'delen met vrienden'
Ach, wat lief.. ::hug::

'dan mag ik mijzelf bekend maken, ik verheug me erop'
Eindelijk de waarheid.. ::hypocriet::
Ik zie daar eerder een hint naar Rik in, die zijn jokers deelt met vrienden.
En opgelucht dat hij, als nieuwslezer, eindelijk de waarheid kan vertellen.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #138 Gepost op: 27-02-2015, 10:31:50 »
Ik zie daar eerder een hint naar Rik in, die zijn jokers deelt met vrienden.
En opgelucht dat hij, als nieuwslezer, eindelijk de waarheid kan vertellen.

Ik ook. Ik bedoel als ik lees "delen met vrienden" moet ik nou niet bepaald aan Margriet denken ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #139 Gepost op: 27-02-2015, 10:41:56 »
Dagboek Mol aflevering 9
Maar toch is het ook voor de Mol heel fijn om te kunnen delen met vrienden en bondgenoten.

Pffffffff ja hierdoor denk ik weer meteen Rik, inderdaad.

Ik blijf heen en weer geslingerd worden...

Misschien zijn de onschuld-hints naar Margriet wel werkelijkheid? Als winnaar ben je verder onschuldig. Is ze op die manier verdacht gemaakt, omdat ze winnares is? Ik ben helemaal de weg kwijt ::rofl::