Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 86378 keer)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Afleveringtitels
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2015, 03:42:05 »
Het zit ook in een uitdrukking : "Met ... kan ik lezen en schrijven", dat betekent dat je met die persoon meteen op 1 lijn zit. Het kan dus ook slaan op de duootjes die meteen een klik met elkaar hebben.
Als dit klopt vraag ik mij af wie de partner van Pieter was...

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2015, 12:18:27 »
Volgens mij kan je met de letters van 'lezen en schrijven' de naam van Evelien vormen. ::vergroot::

Het kan natuurlijk niks zijn, maar ik vind het alleszins toch opvallend.
Is me nu pas opgevallen maar in de titel 'lezen en schrijven' zit ook de naam van Chris verborgen... ::vergroot::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2015, 21:49:34 »
Het zit ook in een uitdrukking : "Met ... kan ik lezen en schrijven", dat betekent dat je met die persoon meteen op 1 lijn zit. Het kan dus ook slaan op de duootjes die meteen een klik met elkaar hebben.

En vandaag dus "scheepsrecht", van een ander spreekwoord.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2015, 21:50:26 »
Titel aflevering twee is Scheepsrecht.

Marlijn die drie keer ging kijken bij de schilderijen?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Afleveringtitels
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2015, 22:08:29 »
Twee keer toch? Ik dacht zelf, er is deze aflevering in beeld 3x gemold. Twee keer door een kandidaat omdat de Mol hen dat gevraagd had, en de derde keer door de Mol zelf.

Dus één keer door Marlijn en één keer door Margriet, en de derde keer door de Mol, namelijk:...
The British are not impressed.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2015, 22:13:23 »
Of dat er drie keer geld is verdiend

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2015, 22:21:53 »
Ik denk dat scheepsrecht slaat op de opdrachten en of deze gelukt zijn. In de eerste 2 werd er niets verdient, maar in de derde wel. Dus derde maal is scheepsrecht voor de kandidaten.
~Mol

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2015, 22:23:01 »
Ik denk dat scheepsrecht slaat op de opdrachten en of deze gelukt zijn. In de eerste 2 werd er niets verdient, maar in de derde wel. Dus derde maal is scheepsrecht voor de kandidaten.

Dat zou goed de "eerste" uitleg van de titel kunnen zijn maar vaak is er nog een tweede cryptische die naar de Mol verwijst. Niet altijd trouwens.

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2015, 22:27:19 »
Dat zou goed de "eerste" uitleg van de titel kunnen zijn maar vaak is er nog een tweede cryptische die naar de Mol verwijst. Niet altijd trouwens.
I know, maar ik had deze mogelijkheid nog niet gezien hier, en wel andere mogelijkheden die ook niet naar de mol wezen.

Als het klopt dat iemand een schilderij met een schip had in de opdracht in de National Gallery, weet iemand dan ook of dat schilderij 3 keer verplaatst is? Dat zou een uitleg zijn... '3x is scheepsrecht'. Na 3 keer hing het schip recht/goed.
~Mol

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2015, 22:32:14 »
Ik denk dat 'scheepsrecht' slaat op het feit dat de Mol nu 'eindelijk' drie keer heeft kunnen Mollen. Aflevering 1 werd er door de groep al genoeg gemold denk ik, dus hoefde de Mol niet veel te doen.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2015, 22:39:43 »
En wie was dat?

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2015, 22:47:37 »
En wie was dat?
In mijn ogen heeft Carolina niet veel positieve betekenis gehad voor de groep, en de betekenis die ze wél had was negatief (bij de schilderijen keek zij toch één keer terwijl ze zei dat ze het wel goed had, bij de tuk-tuk opdracht bekeek ze de verkeerde 'balk' en bij de kar-opdracht kon ze het Rik lekker moeilijk maken door onopgemerkt aan de kar te hangen) voor de kandidaten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2015, 23:04:10 »
Of 3x is scheepsrecht slaat op het feit dat de mol nu 3 kandidaten heeft kunnen verleiden de door de mol aangeboden joker in te zetten. Mogelijk krijgt Martine ook nog een briefje met een tegenopdracht.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2015, 23:15:55 »
Wat mij nog te binnen schiet: Lezen én schrijven. Twee zaken. Duo? Het seizoen van de duo's, dus waarom niet ook ik de titels? Ga ik even op blijven letten...

Na (1) Lezen en (2) Schrijven is het nu (3) Scheepsrecht?
Al zou ik dan nog geen idee hebben wat dat zegt over de Mol... ::ohno::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2015, 23:19:00 »
De afleveringstitels slaan altijd op minstens 5 dingen, dat ik hier nooit een serieuze theorie in zie.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2015, 23:58:29 »
En vandaag dus "scheepsrecht", van een ander spreekwoord.

"Spreek" woord / "Zeg" er 's ?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2015, 00:02:14 »
"Spreek" woord / "Zeg" er 's ?

Oops, bedoelde uitdrukking.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2015, 00:03:38 »
Oops, bedoelde uitdrukking.

Nee,nee, spreekwoord lijkt me prima  ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2015, 00:37:58 »
Dat zou goed de "eerste" uitleg van de titel kunnen zijn maar vaak is er nog een tweede cryptische die naar de Mol verwijst. Niet altijd trouwens.
Bij gebrek bij enig idee over de mol na aflevering 2, heb ik dit nog even aan mijn mol van aflevering 1 proberen te knopen. Rik lukt het pas bij de derde poging (die wij te zien krijgen) om de kar op te tillen.

Poging 1 - Rik: "Nee, dat gaat niet lukken."
Poging 2 - Rik: "Too heavy."
Poging 3 - Rik: "OK. Kan 'ie?"

(Een meter verder stoppen ze overigens alweer omdat het voor Carolina & Margriet te zwaar is geworden.)

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2015, 11:09:31 »
Hardop denkend:
Drie maal is scheepsrecht...
Oftewel XXX is scheepsrecht. Dat zou ook kunnen verwijzen naar de witte eikel :D of naar Amsterdam?
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg