Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 86380 keer)

Offline Tarara Boom DA

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2015, 13:43:16 »
Het goede resultaat komt na drie pogingen.

Ik denk toch ook aan het geld voor de pot verdienen.

Is de titel van de volgende aflevering al bekend? Ik heb geen televisiegids.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2015, 18:43:51 »
Of 3x is scheepsrecht slaat op het feit dat de mol nu 3 kandidaten heeft kunnen verleiden de door de mol aangeboden joker in te zetten. Mogelijk krijgt Martine ook nog een briefje met een tegenopdracht.

Dat denk ik niet, Marlijn moest 100 euro uit de pot houden, en Margriet 200 euro. Ik vermoed dat iedere tegenprestatie steeds 100 euro per kandidaat kost en dat die 200 euro voor Margriet en Martine geldt.

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Afleveringtitels
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2015, 12:16:36 »
Scheepsrecht: driemaal.
Welke raam heeft drie letters? Wie droeg er de vorige aflevering een shirt met Lucky threes?
Rik.
En rik is journalist, dus daarmee ook het lezen/schrijven van de eerste aflevering verklaard

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2015, 13:39:22 »
Had het al in het topic van Martine gezet maar ik blijf het vreemd vinden; Martine die rond 17:10 drie keer redelijk opvallend naar beneden kijkt. Misschien heel simpel en klein, maar nu we toch bezig zijn met 3x scheepsrecht.. ::tandpastasmiley::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2015, 14:35:56 »
De titel van aflevering 1 had te maken met het getal 2; Lezen en Schrijven. De titel van deze aflevering heeft te maken met het getal 3; drie keer is Scheepsrecht. Als de titel van de volgende aflevering iets met 4 te maken heeft, ga ik het toch in de gaten houden  ::vergroot::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Afleveringtitels
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2015, 15:57:14 »
scheepsrecht kan ook verwijzen naar schip => Anker. Wat is Rik van het Journaal? juist ja...Ankerman => Anchorman!
lezen en schrijven is dan een verwijzing naar zijn werk, hij leest het nieuws, hij schrijft blogs...dingen die journalisten doen...

Ergens las ik ook dat die twee titels beide te maken hebben met gezegden (3 maal is scheepsrecht, ik kan lezen en schrijven met die vent)


Offline Tessan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2015, 16:01:20 »
Verder gaande op de 3; iemand opgevallen dat Carolina het cijfer 3 met haar hand maakt als ze Evelien omhelst bij haar afscheid?

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Afleveringtitels
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2015, 21:24:23 »
De titel van aflevering 1 had te maken met het getal 2; Lezen en Schrijven. De titel van deze aflevering heeft te maken met het getal 3; drie keer is Scheepsrecht. Als de titel van de volgende aflevering iets met 4 te maken heeft, ga ik het toch in de gaten houden  ::vergroot::


Zit zeker wat in. Als vlg afleveringstitel idd een 4 oplevert dan zou het een verwijzing kunnen zijn naar die tweets van de mol. Afvallerstheorie / nummerologie in spoiler topic.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2015, 02:31:33 »
De titel van aflevering 1 had te maken met het getal 2; Lezen en Schrijven. De titel van deze aflevering heeft te maken met het getal 3; drie keer is Scheepsrecht. Als de titel van de volgende aflevering iets met 4 te maken heeft, ga ik het toch in de gaten houden  ::vergroot::
Zelfs als dat gebeurt heb je een rijtje met achtereenvolgende oplopende getallen. En dan?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2015, 08:56:02 »
Ik las dat er nóg een was: dat Rik een schilderij (met een schip erop) recht zette = scheepsrecht? Las deze ergens, dalijk even de aflevering terug kijken om het te verifiëren.

Dat ging om Ajouad en Viktor en er staat geen schip op. Zie het topic "Scheepsrecht", pagina 6 voor een goed screenshot.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2015, 08:58:23 door Heinz »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2015, 23:50:53 »
De derde titel is bekend. Zien we een verband?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2015, 23:53:48 »
We staren ons nu allemaal wel blind op de aflevering titels, maar misschien is het wel weer net als in seizoen 11 (wat ik eigenlijk een beetje hoop) dat er maar in 2 van de 10 (toen 11) titels een aanwijzing verborgen zit/zat.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2015, 23:57:02 »
De derde titel is bekend. Zien we een verband?

Zeker wel, een tunnel is in zicht  :D

De titel van de aflevering is 'lezen en schrijven' en tussen de laatste opdracht en het stemmen, zie je een kort fragment dat Rik bij een andere kandidaat in het molboekje kijkt (is Lezen) en vervolgens iets in zijn eigen boekje noteert (is Schrijven) dit zou dus de titel van de aflevering kunnen verklaren, wijzend naar Rik. Of het gestuurde kaartje wat aankwam = lezen en goed opschrijven.

+

Bij gebrek bij enig idee over de mol na aflevering 2, heb ik dit nog even aan mijn mol van aflevering 1 proberen te knopen. Rik lukt het pas bij de derde poging (die wij te zien krijgen) om de kar op te tillen.

Poging 1 - Rik: "Nee, dat gaat niet lukken."
Poging 2 - Rik: "Too heavy."
Poging 3 - Rik: "OK. Kan 'ie?"

+

Marlijn voelde zich verraden door Rik om na die lasergameopdracht zo aan een kruisverhoor onderworpen te worden. Rik moest samen met Chris van ver raden welk woord ze op het strand uitbeelden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vettel

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2015, 01:58:37 »
...Rik moest samen met Chris van ver raden welk woord ze op het strand uitbeelden.

Dit dus!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2015, 09:23:09 »
Misschien leuk als we alle titels naar één persoon proberen uit te leggen?

Ik begin met Margriet:

1. 'lezen en schrijven' -> Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken.
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht.  Margriet is de derde kandidaat die deze aflevering een briefje van de Mol leest.
3. 'verraden' -> Margriet wordt door bondgenootje Martine afgeschoten.

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2015, 09:46:06 »
Ik volg met Rik

1. 'lezen en schrijven' -> Rik leest bij een andere kandidaat in het mol boekje en vervolgens schrijft hij iets in zijn eigen boekje
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht. Rik lukt het pas bij de derde poging  om de kar op te tillen.
3. 'verraden' ->  Rik verraadt Marlijn met het verbond!! .  Rik raadde wat ze gingen doen (voorkennis laser gamen ?).  Rik moest ver raden in het vliegtuig

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2015, 15:23:13 »
Ik volg met Rik

1. 'lezen en schrijven' -> Rik leest bij een andere kandidaat in het mol boekje en vervolgens schrijft hij iets in zijn eigen boekje
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht. Rik lukt het pas bij de derde poging  om de kar op te tillen.
3. 'verraden' ->  Rik verraadt Marlijn met het verbond!! .  Rik raadde wat ze gingen doen (voorkennis laser gamen ?).  Rik moest ver raden in het vliegtuig

Toevoeging bij 3: hij zei dat hij hoogtevrees had, maar daar was echt niks van te merken in het vliegtuig. Heeft hij ons als kijker verraden?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #57 Gepost op: 17-01-2015, 13:46:06 »
Leuk is dat de titel ambigu is. De mol kan verraden zijn, maar ook aan het verraden zijn ::regenboog::

Marlijn verraden door Rik
Carolina verraden door Viktor
Margriet verraden door Martine
Chris raad van ver?
En Ajaoud? Is die (aan het) verraden?
...óf niet!

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2015, 14:20:35 »
Ik weet het niet hoor, maar moest de laatste aflevering wel erg aan de afleveringstitels denken.

Lezen en schrijven, op het strand en vanuit het watervliegtuig.
3x scheepsrecht, de 3e vrijstelling op een rij die Ajouad kreeg.

Weet überhaupt niet wat ik er mee moet, maar koppelde voor mezelf de titels aan deze situaties.
Verraden weet ik niet...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2015, 00:47:34 »
Nu ik mijn nieuwe tunnel heb gekozen, ook maar even de links tussen de afleveringstitels en Martine:

1. 'lezen en schrijven' -> Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken. (Bedankt Heinz, die hoef ik niet meer te typen.)

2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht. Martine in een biecht over de tuk-tuk opdracht: "...En ik zie 'n gebouw verschijnen: Lake House. En het beeld stopt." (...) "en ik wist, dat hele filmpje wordt vier keer herhaald en dit is dus het eind van het filmpje." Als Martine voor de derde keer het Lake House voorbij ziet komen in het filmpje en het filmpje dus drie keer volledig heeft bekeken, geeft ze de naam van dat gebouw door als aanwijzing aan Chris en Rik. Was dat haar eerste concrete aanwijzing?

3. 'verraden' -> Martine schiet haar bondgenootje Margriet af.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 00:50:15 door Rat »