Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 86801 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Afleveringtitels
« Reactie #180 Gepost op: 19-02-2015, 19:58:17 »
De Mol in de trein:
"Als ik het gevonden geld nou eens even op het spoor loos..."

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Afleveringtitels
« Reactie #181 Gepost op: 19-02-2015, 20:14:12 »
 
De Mol in de trein:
"Als ik het gevonden geld nou eens even op het spoor loos..."

 ::ok:: ::rofl:: zou ik heel leuk vinden, lekker Mols ook  ::dans::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #182 Gepost op: 19-02-2015, 20:37:41 »
Titel toegevoegd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #183 Gepost op: 19-02-2015, 21:34:18 »
'onderaan' -> Margriet plukt lage bedragen onderaan de theevelden. (Beetje te simpel lijkt me om een "hint" te zijn, maar goed.)

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Afleveringtitels
« Reactie #184 Gepost op: 19-02-2015, 21:44:03 »
'onderaan' -> Margriet plukt lage bedragen onderaan de theevelden. (Beetje te simpel lijkt me om een "hint" te zijn, maar goed.)

Onderaan stond chris te tellen... mol positie?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #185 Gepost op: 19-02-2015, 21:46:34 »
En Chris stond ook als eerste onderaan te plukken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #186 Gepost op: 19-02-2015, 21:46:45 »
Onderaan stond chris te tellen... mol positie?

Dat kan ook. Maar toen Martine vertelde dat bovenaan mooie hoge bedragen lagen bewoog de camera in een beweging naar beneden waar Margriet (lage bedragen) aan het plukken was.

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Afleveringtitels
« Reactie #187 Gepost op: 19-02-2015, 21:49:02 »
Dat kan ook. Maar toen Martine vertelde dat bovenaan mooie hoge bedragen lagen bewoog de camera in een beweging naar beneden waar Margriet (lage bedragen) aan het plukken was.

 I love this game.. kan weer op iedereen slaan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #188 Gepost op: 19-02-2015, 21:54:39 »
Dat kan ook. Maar toen Martine vertelde dat bovenaan mooie hoge bedragen lagen bewoog de camera in een beweging naar beneden waar Margriet (lage bedragen) aan het plukken was.
Ja, dat shot. Ik koppelde het ook meteen aan de afleveringstitel. Gezien het lage aantal verdenkingen dat kijkers naar Margriet hadden, heb ik niet zo 'n moeite met deze uitleg. Mag best een keertje obvious.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #189 Gepost op: 19-02-2015, 22:15:45 »
Op 06:25 staat Rik helemaal onderaan de heuvel
Hij word ook terug geroepen want hij zegt :"Moet ik weer terug naar boven"?


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #190 Gepost op: 19-02-2015, 22:20:03 »
Wat me ook opviel is dat Margriet zei dat de lastige camera onder hen stond en niet boven hen.

edit: ik was eerder dan nina bij moltalk :(

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #191 Gepost op: 20-02-2015, 09:41:56 »
Margriet

1. 'lezen en schrijven' -> Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken.
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht.  Margriet is de derde kandidaat die deze aflevering een briefje van de Mol leest.
3. 'verraden' -> Margriet wordt door bondgenootje Martine afgeschoten.
4. 'M acht' -> Margriet is de enige M-naam met acht letters en als achtste in de leader te zien.
5. 'schaalvergroting' -> Margriet zegt dat ze stemde op "de Mol pakt schaal 12" terwijl we zien dat ze op "de Mol pakt schaal 11" stemde. (NB: Schaal 11 pakte ze zelf.)
6. 'kantelen' -> De E naar een M van Mol (of Margriet) kantelen. De E (als euroteken) was een idee van Margriet.
7. 'spoorloos' -> De Mol heeft het geld in de trein spoorloos doen verdwijnen. (Of: Margriet heeft het over "vliegen" door de trein.)
8. 'onderaan' -> Als Martine zegt dat zij bovenaan in het theeveld hoge bedragen plukte, beweegt de camera naar beneden en zien we Margriet onderaan (lage bedragen) plukken.

Offline joymol

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #192 Gepost op: 21-02-2015, 08:22:50 »
Margriet

1. 'lezen en schrijven' -> Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken.
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht.  Margriet is de derde kandidaat die deze aflevering een briefje van de Mol leest.
3. 'verraden' -> Margriet wordt door bondgenootje Martine afgeschoten.
4. 'M acht' -> Margriet is de enige M-naam met acht letters en als achtste in de leader te zien.
5. 'schaalvergroting' -> Margriet zegt dat ze stemde op "de Mol pakt schaal 12" terwijl we zien dat ze op "de Mol pakt schaal 11" stemde. (NB: Schaal 11 pakte ze zelf.)
6. 'kantelen' -> De E naar een M van Mol (of Margriet) kantelen. De E (als euroteken) was een idee van Margriet.
7. 'spoorloos' -> De Mol heeft het geld in de trein spoorloos doen verdwijnen. (Of: Margriet heeft het over "vliegen" door de trein.)
8. 'onderaan' -> Als Martine zegt dat zij bovenaan in het theeveld hoge bedragen plukte, beweegt de camera naar beneden en zien we Margriet onderaan (lage bedragen) plukken.
Goed rijtje! Ik had juist dit topic opgezocht om te kijken of het iemand al gelukt was om alle titels aan 1 mol te linken.
Heeft iemand ook al alle titels aan Chris, Rick of Marlijn kunnen linken?
Chris is mijn mol, maar ik loop bij de eerste titel al vast

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #193 Gepost op: 21-02-2015, 09:40:12 »
Lees het topic even door, er staan rijtjes voor meerdere kandidaten

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #194 Gepost op: 23-02-2015, 21:05:13 »
Nog een verklaring voor onderaan kan zijn dat bij de tweede opdracht (Straattaal) een bloem op de onderste rij, dus onderaan het bord, te zien is. Niet heel sterk, omdat de hint indirect is... en omdat ook "CH" te lezen is in het logo links onder.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #195 Gepost op: 23-02-2015, 23:57:05 »
En bij de derde opdracht staat Margriet 'onderaan' wat betreft Molacties  :) Die afleveringstitel zou dan in het verlengde liggen van Susans 'schijnbeweging' vorig jaar.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #196 Gepost op: 24-02-2015, 12:14:29 »
Ik weet niet zo goed wat ik van de afleveringtitels moet vinden. Eerst was het wel leuk, maar het begint nu een beetje standaard te worden dat het naar de mol wijst en dat er voor de rest niks mee aan de hand is. Het is nu al drie jaar achter elkaar dat ze naar de mol wijzen en ik vind het wel erg simpel.

Misschien kunnen ze er iets leuks mee doen? Geen idee wat, maar misschien wat anders.  :-\\


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #197 Gepost op: 24-02-2015, 12:26:56 »
Het leuke (of eigenlijk saaie, vind ik dan) is dat de titels altijd naar meerdere kandidaten wijzen. Je kunt er niets mee.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #198 Gepost op: 24-02-2015, 12:31:49 »
Het leuke (of eigenlijk saaie, vind ik dan) is dat de titels altijd naar meerdere kandidaten wijzen. Je kunt er niets mee.

Precies! Dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze de afleveringtitels zo gebruiken. Ze kunnen altijd minimaal voor drie mensen uitgelegd worden en daar schiet je niks mee op. Als ze een duidelijke hint doen à la tweede letter van elke titel dan krijg je de naam, is het misschien te snel te duidelijk. Omdat het dan maar naar één persoon uitgelegd kan worden.

Toch lijkt het me leuk als er zo'n puzzelhint in gedaan word. Niet per se in de titels, in de afleveringen is ook goed. Net zoals in de derde Vlaamse mol, met de letters die later verdwijnen enzo.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Afleveringtitels
« Reactie #199 Gepost op: 24-02-2015, 12:33:10 »
Het leuke (of eigenlijk saaie, vind ik dan) is dat de titels altijd naar meerdere kandidaten wijzen. Je kunt er niets mee.

Hetzelfde zou je kunnen zeggen voor de muzikale hints in de Roodshow. Snap dat je het 'saai' vindt, maar het moet de molspeurder natuurlijk ook niet te makkelijk gemaakt worden hè. Wat dat betreft vind ik dat ze het dit jaar erg goed gedaan hebben. Ben er zelf inmiddels 99% van overtuigd dat Margriet de Mol is, maar dat is eigenlijk voor een groot deel op het conto van de hints (afleveringstitels, tweets van de mol, 'onschuld'-theorie(ën) te schrijven en niet zozeer op het binnenhalen op geld of het zich bevinden op sleutelposities tijdens opdrachten, want wat dat aangaat zouden respectievelijk Rik of Chris het ook heel goed kunnen zijn.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'