Auteur Topic: Molgeld (verschijningsvorm)  (gelezen 97934 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #20 Gepost op: 29-01-2015, 00:50:47 »
Lijkt mij ook inderdaad het testscherm (het scherm van een testvraag dat je ziet als een kandidaat een de test maakt.).

De vraag is "Wie is de mol?"*
De cursor staat bij "[1] Anne-Marie"
Daaronder staan nog "[2] Frits"

*Het lijkt niet vraag 20 te zijn. Is er in 2012 een test geweest waar vraag 1 "Wie is de Mol?" was??
**Het is een aanname dat de cijfers 1 & 2 in de vierkantjes staan voor de naam van de kandidaten, want daar deden ze toen nog aan. Het plaatje is niet duidelijk genoeg om dat te zien.

Toevoeging: Aangezien Frits direct onder Anne-Marie staat zal het een testscherm zijn uit aflevering 3, 4, 5 of 6.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 01:08:29 door Rat »

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #21 Gepost op: 29-01-2015, 01:39:11 »
Lijkt mij ook inderdaad het testscherm (het scherm van een testvraag dat je ziet als een kandidaat een de test maakt.).

De vraag is "Wie is de mol?"*
De cursor staat bij "[1] Anne-Marie"
Daaronder staan nog "[2] Frits"

*Het lijkt niet vraag 20 te zijn. Is er in 2012 een test geweest waar vraag 1 "Wie is de Mol?" was??
**Het is een aanname dat de cijfers 1 & 2 in de vierkantjes staan voor de naam van de kandidaten, want daar deden ze toen nog aan. Het plaatje is niet duidelijk genoeg om dat te zien.

Toevoeging: Aangezien Frits direct onder Anne-Marie staat zal het een testscherm zijn uit aflevering 3, 4, 5 of 6.


Dank voor de uitleg, maar op het testscherm laten ze toch niet het hele filmpje van Chris zien?
Je ziet duidelijk tijdens de opdracht 2x die cursor. Ook wanneer Chris het briefje recht trekt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #22 Gepost op: 29-01-2015, 15:35:23 »
Lijkt mij ook inderdaad het testscherm (het scherm van een testvraag dat je ziet als een kandidaat een de test maakt.).

De vraag is "Wie is de mol?"*
De cursor staat bij "[1] Anne-Marie"
Daaronder staan nog "[2] Frits"

Toevoeging: Aangezien Frits direct onder Anne-Marie staat zal het een testscherm zijn uit aflevering 3, 4, 5 of 6.


Mooi in beeld gebracht!  ::ok::
Ik dacht ook al meteen dat het een testscherm was, maar kon er verder niks van zien.
Frits kan ik er nog wel in zien, maar Anne-Marie?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2015, 17:04:18 »
Mooi in beeld gebracht!  ::ok::
Ik dacht ook al meteen dat het een testscherm was, maar kon er verder niks van zien.
Frits kan ik er nog wel in zien, maar Anne-Marie?
'Anne-Marie' is deels een aanname. Maar ik denk ook vaag een blokje van ongeveer 4 letters te zien en dan iets van een streepje en de helft van een volgende letter. Ik had het er niet bij gezet, maar de tekst die in mijn vorige post cursief staat zijn aannames.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #24 Gepost op: 29-01-2015, 20:39:45 »
Het was in het seizoen van AM dat er een hint in het molgeld te vinden was. Als we dit nu eens combineren met al die retro van dit seizoen, wellicht staat er dan wel een hint op dat briefje van haar. Kan iemand scherp genoeg zien naar welke naam die cursor wijst? ::vergroot::

Edit: bij nader inzien zou dat voor een kandidaat te duidelijk zichtbaar zijn. Misschien weer in het watermerk, maar dat zien wij dan weer niet ;)
Ik heb nu een een plaatje bijgevoegd waar "Anne" wat duidelijker te lezen valt. Dus ik verwacht dat dat om Anne-Marie gaat.

Het is dat ik Rik nu als afvaller heb staan, maar ik vind de link die wordt gelegd in dit topic met de bijnaam 'muis' wel sterk als hint. Als daarbij ook nog komt dat dat seizoen een molgeld hint had en de muiscursor het vakje van de mol (AM) aanklikt dan wordt het nog weer een paar procent waarschijnlijker dat het echt een hint is.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2015, 16:48:03 »
Ik vraag me af of dit wel een hint kán zijn. Vantevoren konden ze namelijk niet zeker weten dat de bijnaam van Rik bekend zou worden (dus als niemand naar dat Mansion was gelopen).
Of de mol moet dan geinstrueerd zijn om sowieso naar die plek toe te gaan. Maar dat leek Rik niet te gaan doen. Kan wel zijn dat hij erop vertrouwde dat het groepje van Margriet  daar aan zou komen omdat het toch redelijk goed bereikbaar is.
Maar hoe dan ook maakt t de hint imo iets minder sterk.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 16:51:17 door Mollenmania »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2015, 16:57:05 »
Ik vraag me af of dit wel een hint kán zijn. Vantevoren konden ze namelijk niet zeker weten dat de bijnaam van Rik bekend zou worden (dus als niemand naar dat Mansion was gelopen).
Of de mol moet dan geinstrueerd zijn om sowieso naar die plek toe te gaan. Maar dat leek Rik niet te gaan doen. Kan wel zijn dat hij erop vertrouwde dat het groepje van Margriet  daar aan zou komen omdat het toch redelijk goed bereikbaar is.
Maar hoe dan ook maakt t de hint imo iets minder sterk.

Dat bekend worden van een bijnaam hebben ze wel degelijk in de hand.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2015, 18:32:30 »
Dat bekend worden van een bijnaam hebben ze wel degelijk in de hand.

Inderdaad. Als ze het Historisch huis en dus dat kaartje hadden geskipt hadden ze daar shots van kunnen laten zien bij de uitleg of afronding van de opdracht.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #28 Gepost op: 30-01-2015, 18:57:01 »
Dat bekend worden van een bijnaam hebben ze wel degelijk in de hand.


Oh ja?

Inderdaad. Als ze het Historisch huis en dus dat kaartje hadden geskipt hadden ze daar shots van kunnen laten zien bij de uitleg of afronding van de opdracht.

Maar dan weet je nog niet bij wie Muis hoort.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #29 Gepost op: 30-01-2015, 19:26:03 »
Oh ja?

Maar dan weet je nog niet bij wie Muis hoort.
O ja, daar heb je gelijk in. Dat verminderd inderdaad de hint kans.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #30 Gepost op: 30-01-2015, 19:52:40 »
Nou ja, dat had Rik dan kunnen zeggen. Lekker kandidaats toch: ohhh als ik toch had geweten dat Muis daar moest staan was ik er meteen naartoe gesneld. En de hint kan alsnog bestaan.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #31 Gepost op: 30-01-2015, 20:43:14 »
Ook Jon gespot!  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2015, 23:37:38 »
Aangezien alle laatste tweets per aflevering over het (niet verdienen van) geld gaan denk ik dat er echt een hint te vinden is hier. ::vergroot::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #33 Gepost op: 30-01-2015, 23:44:41 »
Aangezien alle laatste tweets per aflevering over het (niet verdienen van) geld gaan denk ik dat er echt een hint te vinden is hier. ::vergroot::
Suggestie:

Op het molgeld is naast de foto van een Mol nog een watermerk te zien van die Mol. Zie bijvoorbeeld:


In de leader zien we nog meer geld, maar raar geld. Waar we nog niet van weten wat de opdracht precies is. Ook hier staat een watermerk op. Van de Mol? Of iets hintachtigs?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 23:46:25 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #34 Gepost op: 30-01-2015, 23:50:05 »

In de leader zien we nog meer geld, maar raar geld. Waar we nog niet van weten wat de opdracht precies is. Ook hier staat een watermerk op. Van de Mol? Of iets hintachtigs?

Het lijken bloemen? Margriet?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #35 Gepost op: 30-01-2015, 23:51:17 »
Ik heb zn vermoeden dat het vreemde molgeld met komma bedragen in de finale aflevering pas terug gaan zien ofzo..

Offline Lesterharmony

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2015, 02:31:35 »
Vraagje:

Was het vandaag voor het eerst dat Art het geld 'Molgeld' noemde?
In de eerste opdracht zei hij namelijk "Je kan uitsluitend jokers of molgeld pakken."  Of iets in die richting.

Helaas heb ik niet de tijd gehad om dit forum nauwlettend in de gaten te houden, maar het viel mij in ieder geval erg op.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2015, 10:27:47 »
Was het vandaag voor het eerst dat Art het geld 'Molgeld' noemde?

Viel mij ook op, vroeg me zelfs even af of molgeld en geld wel hetzelfde zijn, maar al snel bleek van wel.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2015, 11:36:38 »
Op het geld staan de namen van de mollen met de hand geschreven. Misschien is dit als hint door de huidige Mol gedaan? We kunnen handschriften gaan vergelijken met de pagina's uit de mollenboekjes op wieisdemol.nl.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 11:40:01 door Heinz »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #39 Gepost op: 31-01-2015, 12:04:20 »
Daar had ik ook naar zitten kijken omdat de handschriften op de briefjes gelijk lijken te zijn, maar in vergelijking met molboekjes had ik nog niet een duidelijke overeenkomst gevonden