Auteur Topic: Molgeld (verschijningsvorm)  (gelezen 98286 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #60 Gepost op: 2-02-2015, 23:46:45 »
(Misschien ook niet.)
Je bent net op tijd ;)

Die symbolen zijn verschillend omdat ze willen dat molgeld op geld lijkt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #61 Gepost op: 3-02-2015, 06:55:09 »
Je bent net op tijd ;)

Die symbolen zijn verschillend omdat ze willen dat molgeld op geld lijkt.

Met zo'n houding ontdek je nooit een hint.  ;)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #62 Gepost op: 3-02-2015, 09:45:03 »
Molfan1985 heeft een hele mooie theorie er over: Chris draagt een gekleurd polsbandje, voorgaande mollen staan op dat geld, die ook weer allerlei kleuren hebben.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #63 Gepost op: 3-02-2015, 11:05:49 »
Molfan1985 heeft een hele mooie theorie er over: Chris draagt een gekleurd polsbandje, voorgaande mollen staan op dat geld, die ook weer allerlei kleuren hebben.

Zou kunnen. Maar omdat het geld altijd al allerlei kleuren heeft vind ik het niet zo'n sterke uitleg. Brengt me meteen op het punt van de symbooltjes: ook daar hecht ik inmiddels een stuk minder waarde aan. Ik dacht namelijk dat die nieuw waren voor dit jaar, maar dat is niet zo. In 2013 had het geld ook al variaties van vier symbooltjes. (Voor 2013 nooit en in 2014 dan weer in versimpelde vorm.)



We zullen de hint dus waarschijnlijk ergens anders moeten zoeken dan in de symbooltjes. Waarom ik denk dat er een hint in zit zal ik nog wel even duidelijk uitleggen.

Twitterpatroon @IkBenDeMol

- In 2010 verwezen veel tweets naar de hint met het kettinkje van Kim. Een greep uit die tweets: "Dag Arjen, in aflevering tien kruisen onze wegen zich weer." "Over tien minuten, de zevende aflevering van de Mol X." "Vanavond in RTL Boulevard: twee kandidaten plus de Mol." "Nog tien dagen..." "Ontdek de overeenstemming tussen een dagboek en een strand. Donderdag: aflevering IX."
- In 2011 stuurde de Mol steeds een tweet als de uitzending begon. Als je van alle tweets de eerste letter neemt kun je daar de naam van de Mol mee maken: Patrick Stoof.
- (In 2012 geen hints uitgelegd achteraf. Wel lijken er diverse tweets naar de "I AM" hint te wijzen: "@khogeboom Vertel! Ik ben benieuwd! Wie ben ik?", "Wat maak ik? Een Dali? Een Picasso? Of een kunstkennersgroepje? Kortom: wie ben ik?", "Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer?")
- In 2013 tweet de Mol volgens het patroon van Kees' dansje "enkel, enkel, dubbel, dubbel" waarbij je op de eerste letters moet letten.
- In 2014 stuurt de Mol tijdens de test steeds een tweet die met de test te maken heeft. Hussel de laatste woorden van de tweets die tijdens de test door de Mol verstuurd werden en je leest: "In 2014 speelt deze Mol de rol van haar leven." Daarnaast: "Wat een prachtige omgeving voor een keiharde test." -> Lotusbloemen -> de naam Susan komt hier vandaan.

2015: Elke laatste tweet van de Mol per aflevering gaat over het (niet verdienen van) geld. (Zie dit bericht.) Dit kan meerdere dingen betekenen. Een mogelijkheid is: er zit een hint in het molgeld.

Extra beelden "Hoe ziet het Molgeld eruit?"



In de extra beelden zien we hoe graag Margriet het geld bij zich wil houden en zegt ze bovendien achteraf in de interviews dat ze denkt "dat haar dat een voorsprong gaf". Nogal cryptisch als je het mij vraagt. Als kandidaat weet je toch of je er wat aan gehad hebt of niet? (Een vraag in de test bijvoorbeeld, waar ze het zelf over heeft.) Het ruikt voor mij naar Mol en hint. ;)

Tot slot zien we Margriet ook in de aflevering zelf meteen na het lasergamen het geld goed bestuderen (terwijl ze bij het museum ook al zo'n briefje van 100 uit Arts handen griste). Worden we zo richting de hint gewezen?
« Laatst bewerkt op: 3-02-2015, 11:38:36 door Heinz »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #64 Gepost op: 3-02-2015, 11:24:05 »
@heinz, true, dat dat geld altijd al allerlei kleuren had, maar dit jaar staan er verschillende oudmollen op.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #65 Gepost op: 3-02-2015, 11:26:44 »
@heinz, true, dat dat geld altijd al allerlei kleuren had, maar dit jaar staan er verschillende oudmollen op.

Snap ik wel. "Oude mollen hebben allerlei kleuren, nieuwe Mol heeft allerlei kleuren (armbandje)." Ik zou het zelf een slap hintje vinden, maar dat zegt niks.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #66 Gepost op: 3-02-2015, 11:33:15 »
Zit er wellicht iets in het watermerk van het geld??


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #67 Gepost op: 3-02-2015, 12:37:55 »
Zit er wellicht iets in het watermerk van het geld??



Op het eerste zicht enkel de foto van de oud-Mol die in het groot op het briefje staat. Sowieso wordt het heel moeilijk voor de kijker thuis om een hint te ontdekken in het watermerk. Die soortgelijke hint in seizoen 12 was ook eerder voor de kandidaten bedoeld denk ik.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #68 Gepost op: 4-02-2015, 00:14:59 »
Ik had deze "slappe hint" 2 weken terug ook gepost.



Precies Theoreticus! Moet zeggen dat het vinden van de juiste Mol lastig is dit jaar.
Deze hint is zeer welkom. :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #69 Gepost op: 4-02-2015, 00:20:51 »
@Theoreticus, tsja...sorry, kga niet alles zitten lezen, dus soms komen dingen helaas dubbel :). blijf je bezig zeg. Blijf ook een beetje weg van aflevering-topics, zo een enkele keer koekeloer ik er in. Je moet op 1 forum alleen al 6 kandidaten pagina's volgen, dan een stuk of 20 opdracht en aflevering pagina's, en dan nog eens tig extra topics over dingen die er uitspringen. en iedereen reageert zoveel en zo vaak, dat ondanks de verordening dat we niet te veel off-topic moeten gaan, toch best veel is om bij te houden. dus ja ;).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #70 Gepost op: 5-02-2015, 21:40:30 »
Ik ben erg benieuwd naar het min-geld, met een duister silhouette. Hopelijk hebben we snel een mooi screenshot.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2015, 21:51:51 »
Ik ben erg benieuwd naar het min-geld, met een duister silhouette. Hopelijk hebben we snel een mooi screenshot.
Dat hoop ik ook. Mogelijk is het een silhouet van de huidige mol.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #72 Gepost op: 6-02-2015, 00:21:43 »
Silhouet haalt iedereen de eigen mol uit  ::rofl::
Ben meer benieuwd of er een goede foto te vinden is waarop het watermerkdeel goed zichtbaar is en of er een handtekening staat.

Briefje wat nu in het topic van de aflevering staat heeft Art net zijn hand er op

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #73 Gepost op: 6-02-2015, 00:36:16 »
Silhouet haalt iedereen de eigen mol uit  ::rofl::
Ben meer benieuwd of er een goede foto te vinden is waarop het watermerkdeel goed zichtbaar is en of er een handtekening staat.

Briefje wat nu in het topic van de aflevering staat heeft Art net zijn hand er op
Volgens mij zit bij alle close-up shots de vinger van Art over de hoek waar de handtekening hoort te staan.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #74 Gepost op: 6-02-2015, 00:41:04 »
Dat is jammer dat Art dat doet  ::rofl::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #75 Gepost op: 6-02-2015, 08:34:13 »
Ik zie er echt rik met zn petje in

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #76 Gepost op: 6-02-2015, 13:19:34 »
Heeft iemand een duidelijk screenshot van zo'n rood molbriefje?

Als het klopt  dat op het negatieve molgeld  de afbeelding van de huidige mol in silhouet staat, dan komen we nog niet veel verder.


Iedereen redeneert namelijk vanuit zijn of haar eigen mol, en ziet er zijn of haar silhouet in..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #77 Gepost op: 6-02-2015, 23:35:48 »
Heeft iemand een duidelijk screenshot van zo'n rood molbriefje?

Als het klopt  dat op het negatieve molgeld  de afbeelding van de huidige mol in silhouet staat, dan komen we nog niet veel verder.


Iedereen redeneert namelijk vanuit zijn of haar eigen mol, en ziet er zijn of haar silhouet in..
Dit is het beste screenshot die ik er van kan schieten.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #78 Gepost op: 6-02-2015, 23:47:25 »
1 ding is zeker. Het is de mol.

Maar denk dat we er niet echt een stap verder mee komen. Art heeft zijn vinger te goed voor de handtekening staan.

Voor mij komt er uiteraard Margriet uit, maar iemand die op Rik zit haalt er Rik uit enz.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #79 Gepost op: 6-02-2015, 23:50:16 »
1 ding is zeker. Het is de mol.

Maar denk dat we er niet echt een stap verder mee komen. Art heeft zijn vinger te goed voor de handtekening staan.

Voor mij komt er uiteraard Margriet uit, maar iemand die op Rik zit haalt er Rik uit enz.
Er staat in elk geval geen volledige voor en achternaam op.