Auteur Topic: Hulpmolschap  (gelezen 3656 keer)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Hulpmolschap
« Gepost op: 9-01-2015, 11:18:44 »
Een belangrijk onderdeel van deze serie lijkt het hulpmolschap te zijn. Bepaalde kandidaten krijgen de jokers / vrijstellingen als ze daarna de mol helpen met molacties. Graag wil ik in dit topic een overzicht maken van kandidaten die benaderd worden door de mol en welke acties ze uitvoeren. Misschien kunnen we gezamenlijk een logica ontdekken in welke mensen benaderd worden, waarom die wel en anderen niet? Ook kunnen we misschien een verschil proberen te maken tussen molacties en hulpmolacties (al is de scheidslijn dun, want de mol zal zich zeker een keer voor willen doen als hulpmol). Ook ben ik erg benieuwd wat jullie van dit nieuwe spelaspect vinden.

Aflevering 1:
Victor en Marlijn worden benaderd / Jokers pakken in de kamer van Carolina en Evelien / Marlijn zet joker in (gevolg in aflevering 2)
Martine en Margriet worden benaderd / Penningsmeester worden voor jokers (gevolg in aflevering 2)
Speculatief: Ajouad krijgt tip over vrijstellingen / Molt daarna overduidelijk in de tweede opdracht

Aflevering 2:
Marlijn moet 100 euro uit de pot kijken / Ze kijkt veel vaker geld uit de pot
Victor hoeft geen tegenprestatie te leveren
Margriet manoeuvreert zich in de penningmeesterpositie / Ontvangt jokers in ruil voor 200 euro
Martine ontvangt 1 joker dankzij Margriet
Verder: Carolina, Martine en Marlijn ontvangen een joker in de bioscoop / Tegenprestatie niet duidelijk

Vul vooral aan!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hulpmolschap
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2015, 11:32:38 »
Ja, best een aparte twist aan het hele principe van het spel. De Mol hoeft blijkbaar minder zelf te doen, dus vraagt ie het gewoon maar aan de andere kandidaten.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hulpmolschap
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2015, 12:14:51 »
Ja, best een aparte twist aan het hele principe van het spel. De Mol hoeft blijkbaar minder zelf te doen, dus vraagt ie het gewoon maar aan de andere kandidaten.



Het is niets nieuws, in het seizoen met Yvon Jaspers werden er ook volop hulpmollen ingeschakeld, waarbij de mol zich ook als hulpmol kon manifesteren.
Misschien dachten ze : dat is alweer 10 jaar geleden, een hoop nieuwe kijkers kennen deze twist nog niet.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hulpmolschap
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2015, 12:36:30 »
Het is inderdaad niet nieuw en elk jaar heb je kandidaten die gaan lopen mollen om zo te proberen langer in het spel te blijven, dus waarom daar geen gebruik van maken.

Alleen moet het niet te overdreven gebeuren zodat de mol zelf eigenlijk niets meer hoeft te doen en het moet niet om hele hoge bedragen gaan want daar hoort de mol zelf voor te zorgen.

Offline Tarara Boom DA

  • Forumlid
Re: Hulpmolschap
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2015, 13:31:20 »
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als een kandidaat zijn tegenprestatie niet uitvoerd.

Straf van de Mol?

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hulpmolschap
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2015, 14:10:59 »
Het is niets nieuws, in het seizoen met Yvon Jaspers werden er ook volop hulpmollen ingeschakeld, waarbij de mol zich ook als hulpmol kon manifesteren.
Misschien dachten ze : dat is alweer 10 jaar geleden, een hoop nieuwe kijkers kennen deze twist nog niet.

Het hulpmolschap is zeker niet nieuw (al vond ik het in seizoen 5 ook al weinig succesvol), maar wel de schaal waarop dit wordt gebruikt. In de afleveringen lijkt het hulpmolschap bijna belangrijker dan de echte molacties; dit verandert het spel op een voor mij vrij essentieel punt. Ook heeft niet iedereen evenveel kansen: zowel Evelien als Pieter hebben beiden geen kans gehad op jokers of vrijstellingen, terwijl Marlijn en Margriet redelijk ruim bedeeld zijn door de mol. Dus ik ben er vooralsnog niet echt van gecharmeerd.

Waarom zijn juist deze spelers benaderd door de mol / de productie (want dit is overduidelijk voorbereid door de productie)?

Offline Tarara Boom DA

  • Forumlid
Re: Hulpmolschap
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2015, 14:35:58 »
De berichten van de Mol lagen al op de kamers bij binnenkomst. Het lijkt of de productie het aan het toeval overlaat of een kandidaat een molopdracht met kans op joker krijgt.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Hulpmolschap
« Reactie #7 Gepost op: 8-02-2015, 13:20:02 »
De bedoeling van het spel is om die ene persoon die de boel saboteert eruit te pikken. Door die hulpmollen vertroebel je het beeld en geef je de kandidaten dus geen eerlijke kans. Ga gewoon weer terug naar het uitgangspunt zonder al die poespas en laat de mol gewoon doen waar hij voor is aangenomen, saboteren.