Auteur Topic: Beste Molpositie  (gelezen 12560 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Beste Molpositie
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2015, 14:13:41 »
@Lo mooie uitleg naar Viktor...neemt niet weg dat ieder ander die envelop gewoon gezien had. Vraag blijft, 2 mensen die dat ding niet zien?

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Beste Molpositie
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2015, 14:31:23 »
Aan de ene kant vind ik 'beste molpositie' een goede manier van kijken.
ik vrag mij echter af wanneer, en in hoeverre, de wal het schip gaat keren. Na een keer of 15 mag toch wel duidelijk zijn dt ook hier op gelet gaat worden. Dus zet de productie de mol niet altijd op de beste molpositie, want dan zou het opvallen.

Los daarvan was het in de vliegtuigopdracht wel een heel erg groot verschil. Aan de andere kant zaten twee heren in het vliegtuig, terwijl drie dames in het theater aan het coordineren waren.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste Molpositie
« Reactie #22 Gepost op: 24-01-2015, 14:24:04 »
Nu ik zelf nog maar 3 molverdachten heb (Carolina, Martine en Rik). Heb ik deze eens vergeleken qua molposities:
1.1: Station: een perron zonder vrijstelling: Rik, Martine, Carolina
1.2: Camera’s: overal: Rik, Martine, Carolina
2.1: Gallerij: Rik en Carolina kunnen 2 keer gekeken hebben
2.2: Bioscoop: In het theater: Carolina en Martine
2.3: Laden en lossen: Bij de kar: Rik en Carolina
3.1: Lasergame: Bij de eerste lopers: Rik en Carolina
3.2: Vliegtuig: In het vliegtuig: Rik
4.1: Foto’s: Carolina:  (Martine en Rik staan beiden op een goede foto). Het is mogelijk dat Carolina op geen enkele foto hoort. (ook al gaat de aandacht bij New York naar Viktor)
4.2 Tempel: Als eerste. Martine  (pakt direct jokers en heeft geen info om te delen. Ze stuurt ook Ajouad vanaf 1 naar rechts. Die zou echt wel de  5 jokers of zwarte vrijstelling pakken voor hij geld tegen komt). Carolina ook opvallend. Pakt 2 jokers. Doorlopen is of geld of een bom.
4.3: Bij de 30-50 stemmers: Rik, Carolina en Martine

Beste molpostie na 10 opdrachten:
- Carolina 8/10
- Rik 7/10
- Martine 5/10

Je kunt overigens betwisten of in het vliegtuig echt de beste molpositie is. Als Chris de envelop gewoon ziet, kun je als mol Rik er niks tegen in brengen. (of andersom).  Je kunt ook stellen dat het strand een betere molpositie is omdat je hier het seinen kan verstoren (zand op de letters leggen bijvoorbeeld wat Martine deed)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #23 Gepost op: 25-01-2015, 14:26:44 »
Interessant hoe je er anders tegenaan kunt kijken. Ik kom op een heel ander rijtje. Even de laatste update van afgelopen keer:

4.1: foto's maken
Viktor maakt een foto van Marlijn want het zou niet uitmaken wie er op de foto staat; Chris helpt ze uit die droom. Viktor wil de kerkfoto niet nemen. Hij moet bij New York niet op de foto maar gaat er dan wel opstaan. Viktor gaat dan naar het Utrecht Bastion maar haalt het niet op tijd. Dit is wel een erg grote score voor Viktor die in verschillende groepjes zit en in elke wel wat uithaalt; in 4 van de 4 molt hij, waarvan 1 wordt gecorrigeerd door Chris.

4.2: bakje kiezen 
Viktor gaat voor de bom en vertelt daarna maar al te graag hoe je die moet omzeilen.

4.3: namen onthouden 
Viktor wil per se 30-50 afdwingen en krijgt zijn zin; 0 euro verdiend.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Beste Molpositie
« Reactie #24 Gepost op: 25-01-2015, 14:28:41 »
(@Lo: In de namen van de opdrachten herken ik een lezer van mijn overzichten. ::trots::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #25 Gepost op: 25-01-2015, 15:14:39 »
(@Lo: In de namen van de opdrachten herken ik een lezer van mijn overzichten. ::trots::)
Ja klopt, je bent een echte mollenspeurder Heinz... ik ben hier de mol ::schaam:: ::zwaai::

Viktor wil trouwens de kerkfoto niet nemen maar stuurt the lot wel daarheen. Dubbel fout dus ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste Molpositie
« Reactie #26 Gepost op: 25-01-2015, 22:33:06 »
Interessant hoe je er anders tegenaan kunt kijken. Ik kom op een heel ander rijtje. Even de laatste update van afgelopen keer:


Ook wel leuk om een keer haaks op jouw opvattingen te staan. Wij hebben meermaals in de beginfase van het spel op dezelfde verkeerde mol gezeten (Arjen, Pepijn, Marit, Tim K.)

Dan vind ik het wel grappig dat we nu op een totaal ander spoor zitten

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #27 Gepost op: 25-01-2015, 22:48:04 »
Arjen, Pepijn, Marit, Tim K.
Ja klopt. Maar die 4 zijn wel allemaal figuren met dezelfde karakters. Ik stink daar iedere keer weer in. Dus ik heb me voorgenomen me puur op mijn kale methode te focussen. Want eigenlijk zie ik ook niks in het karakter Viktor. Maar hij is het wel gewoon... staat op mijn lijstjes  ::rofl:: ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)