Auteur Topic: Beste Molpositie  (gelezen 12561 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Beste Molpositie
« Gepost op: 9-01-2015, 17:48:53 »
Update 25-1:
In voorgaande jaren probeerden we altijd de mol te halen uit de beste positie waarin die zich probeerde te nestelen.

Nu denk ik zelf alvast hierdoor de mol te hebben gevonden ;). In elk geval het dik gedrukte gedeelte vind ik wel heel bepalend.

1.1: station
De kandidaten splitsen zich op in 5 duo's: Ajouad en Chris zitten op een perron zonder geld. Carolina en Marlijn, Evelien en Rik, Margriet en Viktor, Martine en Pieter niet.

1.2: beeldschermen
Op het moment dat er verschillende beeldschermen uitvallen zijn Ajouad, Chris, Carolina en Viktor niet in de controlekamer.

XXX:
Op de kamer van Carolina heeft de mol volgens het briefje dat Marlijn en Viktor in hun kamer vinden twee jokers verstopt. De mol zit bij voorkeur bij de 5 zonder briefje, en bij voorkeur op een kamer die direct toegang geeft tot jokers en dus hulpmollen oplevert. Koud kunstje voor Carolina om de deur open te laten staan. Viktor opent een complete Jokergate als hij eerst geen jokers vindt (Marlijn mag ze hebben?!) en daarna zijn op tijd aflopende joker niet eens inzet.

2.1: museum:
De mol wil (laten) 'kijken'. Rik, Ajouad en Martine hebben niet gekeken. De anderen wel, sommigen 2x maar Viktor en Margriet zijn extra verdacht gezien de theorie dat 1 van hen de tijdslimiet heeft overschreden en dus ook subtiel dubbel telt. Chris gaat 2 keer, 1x met Carolina samen. Marlijn gaat 2 keer. Dus zijn niet extra verdacht (of de theorie 3x=scheepsrecht geldt hier?!).

2.2: bioscoop:
De mol wil centraal zitten; Martine, Carolina en Marlijn. De tuktuk die wordt gedirigeerd door Carolina komt het laatst aan.

2.3: laden en lossen:
De mol wil zoveel mogelijk luiwammesen dus trekt een kar. Carolina, Rik en Margriet kwamen met de meeste tijdvertraging aan; Viktor ziet er ook niet uitgewoond uit en de dames roepen girlpower, dus dat zij het varkentje van die kar hebben gewassen.

XXX:
Kiezen van de penningmeester. Dit is een belangrijk moment.

De mol wil graag 2 hulpmollen dus wil Margriet als mol. Een aantal kandidaten hebben duidelijk totaal niet in de gaten wat er speelt en zijn dus niet de mol: zeker Ajouad en Rik. Als Margriet dreigt te winnen sputtert Marlijn tegen, en Evelien nomineert vervolgens pontificaal Rik (voor mij de definitieve streep door haar als mol). Chris heeft wat staan kijken en wijst ook meteen naar Rik, ondersteund door Marlijn.

Viktor was wel erg obvious met het direct aanwijzen van Margriet als penningmeester... koos wel goed dus is erg verdacht hier. Carolina stemt subtiel op Margriet.

Weer een update gedaan.

3.1: lasergamen
Via de held=mol theorie is Viktor wel het allermeest verdacht ondanks dat iedereen zich verder liet afschieten.

3.2: watervliegtuig
De mol wil in het vliegtuig. Viktor weet de verdeling naar zich toe te slepen en wijst er vast 5 aan die niet het vliegtuig ingaan terwijl Chris dat al voor zichzelf heeft zeker gesteld. Het lukt Viktor niet de 6e te worden maar hij (moet?!) Rik aanwijzen.

Deze aflevering was wat lastig omdat alles en groupe gebeurde of heel anders zoals in 4.1, toch een poging:
4.1: foto's maken
Viktor maakt een foto van Marlijn want het zou niet uitmaken wie er op de foto staat; Chris helpt ze uit die droom. Viktor wil de kerkfoto niet nemen. Hij moet bij New York niet op de foto maar gaat er dan wel opstaan. Viktor gaat dan naar het Utrecht Bastion maar haalt het niet op tijd. Dit is wel een erg grote score voor Viktor die in verschillende groepjes zit en in elke wel wat uithaalt; in 4 van de 4 molt hij, waarvan 1 wordt gecorrigeerd door Chris.

4.2: bakje kiezen
Viktor gaat voor de bom en vertelt daarna maar al te graag hoe je die moet omzeilen.

4.3: namen onthouden
Viktor wil per se 30-50 afdwingen en krijgt zijn zin; 0 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2015, 14:28:21 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste Molpositie
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2015, 17:56:45 »
2.1 -> Rik, Ajouad en Martine hebben niet gekeken volgens de 8 bekende. Kijkmoment 9 kan ik niks over zeggen.

Carolina is een vaakgenoemde naam...
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2015, 15:55:05 »
Carolina is een vaakgenoemde naam...
Ja ik kleed dat altijd wat gekleurd aan ::regenboog::

Zij zit inderdaad ultiem altijd in de beste Molpositie.

Wil niet altijd betekenen dat de mol dat ook wenst te doen. Anders loopt ie wellicht te veel in de gaten.

Maar het klopt wel wat ik zeg over de Molposities he? Ja of we maken er weer een poll over aan zoals vorig jaar. Dan kun je zelf kiezen welke positie jij het beste vindt. Dat vond ik alleen nu zo'n gehassel.... je vindt de mol denk ik niet als die telkens je beste positie heeft... too obvious.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Beste Molpositie
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2015, 16:03:55 »
We weten niet hoe de mensen met geld verdeeld waren over de verschillende perrons, maar bij opdracht 1.1 zou ik zeggen dat Chris en Ajouad een minder goede molpositie hebben dan de rest: immers wil een Mol op een perron staan met geld, zodat hij invloed heeft op het wel of anders gezegd liever niet vinden hiervan. Chris en Ajouad gaan naar het perron met de vrijstellingen, iets wat de Mol liever niet wilt, lijkt me. Ik neem aan dat de Mol weet vanaf welke perrons de personen met geld en de vrijstellingen vertrekken.

Verder zou ik in opdracht 2.3 zeggen dat de plek van Chris, Ajouad en Martine een minder goede molplek is. Ze hadden de vrachtwagen ruim op tijd uitgeladen en daarna was het maar afwachten geblazen of de twee teams op tijd en volledig bepakt aan zouden komen of niet.

Hoewel Martine mijn Mol is op 't moment. :P

EDIT: Het is wel oppassen geblazen met deze theorie, de Mol kan immers niet altijd op de beste molpositie zitten..
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 16:06:55 door Conejo »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Beste Molpositie
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2015, 16:18:13 »
2.3 molpositie: zo'n kar trekken, lekker schudden met die handel. achteraan wordt je iig op de vingers gekeken. Viktor was dan wel alleen, maar toen gebeurde er eigenlijk niks met de lading. Rik liep flink te schudden, er viel steeds wat af...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2015, 19:33:50 »
Ja jullie hebben gelijk. Chris en Ajouad hebben een minder goede molpositie zonder perron met geld.

2.3 molpositie: zo'n kar trekken, lekker schudden met die handel. achteraan wordt je iig op de vingers gekeken. Viktor was dan wel alleen, maar toen gebeurde er eigenlijk niks met de lading. Rik liep flink te schudden, er viel steeds wat af...
Ja en als er maar iets zou blijven liggen was het meteen 0 in de pot....

Dus de plek van Chris, Ajouad en Martine is een minder goede molplek.


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2015, 02:52:59 »
Niet dat ik denk dat Ajouad de mol is, maar: Het vinden van die Srilankanen lijkt mij persoonlijk best moeilijk. Twee vrijstellingen in afl. 1 zijn heel veel waard -> De mol zou kunnen aannemen dat er geen of nauwelijks geld gevonden zou worden, dus dan maar zeker ervoor zorgen dat die vrijstellingen het spel niet inkomen -> ga naar het perron waar die liggen.

Al is het inderdaad handiger voor de mol om vaak van perrons te wisselen met geld en iedereen af te leiden van de locals.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2015, 11:46:31 »
Twee vrijstellingen in afl. 1 zijn heel veel waard -> De mol zou kunnen aannemen dat er geen of nauwelijks geld gevonden zou worden, dus dan maar zeker ervoor zorgen dat die vrijstellingen het spel niet inkomen -> ga naar het perron waar die liggen
Je zegt hier 3 dingen in 3 zinnen waar ik het niet mee eens ben ;)

1- vrijstellingen zijn voor de mol niets waard
2- waarom zou de mol aannemen dat er geen of nauwelijks geld gevonden zou worden, dan is de opdracht gewoon niet goed in elkaar gezet door de productie... waar de mol onderdeel van uitmaakt. De mol zal dus altijd pal staan voor de opdracht en altijd proberen geld uit de pot te spelen.
3- de mol zal er altijd voor zorgen dat vrijstellingen, jokers etc. het spel inkomen en dus niet naar het perron gaan waar die liggen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2015, 15:29:18 »
de plek van Chris, Ajouad en Martine is een minder goede molplek
Ik bedacht me ook dat oud-mollen altijd zeggen "laat die kandi's maar zweten, ik voer niks uit". Door de jaren heen toch wel een mooi, vast, gegeven. En dat gaat op de plek van Chris, Ajouad en Martine niet.

Inderdaad opvallend dat het Rik niet leek te lukken de kar te liften. En die halve vent Margriet niks deed, zoals Rik zelf zei. Carolina en Viktor leken nu ook al niet al te erg te helpen. Alleen de Dames leken weer fanatiek (Marlijn & Evelien). Dus dan moeten we de 'luie mol' zoeken bij Margriet, Rik, Carolina en Viktor.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2015, 17:22:59 »
Ik bedacht me ook dat oud-mollen altijd zeggen "laat die kandi's maar zweten, ik voer niks uit". Door de jaren heen toch wel een mooi, vast, gegeven. En dat gaat op de plek van Chris, Ajouad en Martine niet.

Inderdaad opvallend dat het Rik niet leek te lukken de kar te liften. En die halve vent Margriet niks deed, zoals Rik zelf zei. Carolina en Viktor leken nu ook al niet al te erg te helpen. Alleen de Dames leken weer fanatiek (Marlijn & Evelien). Dus dan moeten we de 'luie mol' zoeken bij Margriet, Rik, Carolina en Viktor.

Nou, Martine heeft niet zoveel gezweet bij die opdracht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2015, 18:45:27 »
Martine heeft niet zoveel gezweet bij die opdracht
Dat had ik ook bedacht, maar omdat zij in het groepje zat waar je de mol niet verwacht.... en er bovendien iemand op de vrachtwagen moet staan wat dus een vrouw wordt........ had ik haar niet genoemd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Beste Molpositie
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2015, 20:47:17 »
Ik vind wel dat Martine en met name Margriet zelf een vermelding verdienen voor het uit de pot halen van 200€ omdat Margriet penningmeester is geworden.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2015, 12:04:45 »
met name Margriet zelf een vermelding verdienen voor het uit de pot halen van 200€
Ik denk het zelf niet nog. We moeten zien hoe ze het brengen straks maar als jij de mol bent dan lees je toch dat er 2000 uit de pot moet voor de jokers, en geen 200? Ze heeft een smoes met Martine als getuige!

Ik heb wel 2.1: museum aangepast gezien de laatste theorie wat haar verdacht maakt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste Molpositie
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2015, 14:17:10 »
Nou, Martine heeft niet zoveel gezweet bij die opdracht.

Alleen is dit niet de beste molpositie tijdens dit spel. Als mol wil jij graag bij een groep met een kar zitten, want als er maar één ding van die kar achter gebleven was leverde dit geen geld op voor de pot.
Dit maakt Martine, Ajouad en Chris voor mij al minder verdacht.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste Molpositie
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2015, 14:51:36 »
Vooral Chris, aangezien die een aantal maanden eerder daar al is geweest voor 3 op reis.
Die weet hoe behulpzaam de mensen zijn dus wellicht heeft hij gedacht van onmogelijke opdracht. Ik help wel uitladen :D

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste Molpositie
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2015, 15:27:05 »
Eens dat een van de karren de beste molpositie is. Aangezien er 2 keer niets van de kar is gevallen (terwijl dat in al die commotie toch best mogelijk moest zijn) kun je je ook afvragen of de mol dan wel bij een kar was betrokken. Misschien had deze geen zin om in de hitte te moeten ploeteren met die karren. Ik zie zowel Ajouad, Martine als Chris er toe in staat om zo te denken ;)

Klopt, alleen vraag ik me af of dat goede eigenschappen voor een mol zijn :-\\. Als mol wil je iedere mogelijkheid toch aangrijpen om geen geld in de pot te krijgen. Het lijkt me dan een beetje "laf" als we achteraf te zien krijgen dat de mol geen zin had om de hitte te moeten ploeteren. Daarnaast denk ik dat het toch best moeilijk voor de mol geweest was om iets van de kar te laten vallen. Het lokale volk was namelijk behoorlijk behulpzaam en oplettend.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste Molpositie
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2015, 18:27:30 »
Als je het op deze manier bekijkt, ben ik het eens met je redenatie ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste Molpositie
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2015, 22:00:11 »
Bij de tweede opdracht zit de mol sowieso in het vliegtuig. Laat ik die twee nou net verdenken  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2015, 22:22:07 »
Bij de tweede opdracht zit de mol sowieso in het vliegtuig. Laat ik die twee nou net verdenken  :P

Precies wat ik dacht.

En Chris wachtte heel even af en zei toen "ik wil wel op die andere positie"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2015, 13:12:56 »
Chris wachtte heel even af en zei toen "ik wil wel op die andere positie
Ja dat was zeker verdacht. Weer een update gedaan.

3.1: lasergamen
Via de held=mol theorie is Viktor wel het allermeest verdacht ondanks dat iedereen zich verder liet afschieten.

3.2: watervliegtuig
De mol wil in het vliegtuig. Viktor weet de verdeling naar zich toe te slepen en wijst er vast 5 aan die niet het vliegtuig ingaan terwijl Chris dat al voor zichzelf heeft zeker gesteld. Het lukt Viktor niet de 6e te worden maar hij (moet?!) Rik aanwijzen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)