Auteur Topic: Columns widm 2015  (gelezen 23662 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Columns widm 2015
« Gepost op: 11-01-2015, 23:04:47 »
"Een kort stukje proza waarin de auteur spits en uitdagend zijn mening ventileert, meestal afgedrukt in een kolom (Probeert anderen aan het denken te zetten)".

Heb jij een sterke mening als het gaat om wie is de mol? Een inspirerende column voor andere molloten? Of vind je het gewoon leuk om een stukje te schrijven?

Ook dit jaar is er weer de mogelijkheid om columns in te sturen. Heb jij een leuke column, stuur hem dan naar mij (of iemand anders van de crew) en dan plaatsen wij hem (bij goedkeuring) op de site :).

Schrijf ze! ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Columns widm 2015
« Reactie #1 Gepost op: 5-02-2015, 01:10:52 »
We hebben een column binnen van Rat die zeker het lezen waard is. De column is hier te lezen: DE hint

Discussie over het column kan ook in dit topic. Rat bedankt voor je bijdrage, misschien stimuleert dit anderen weer om ook zo'n leuke column in te sturen ::bravo::.

« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 19:28:17 door Dolfie »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Columns widm 2015
« Reactie #2 Gepost op: 5-02-2015, 09:20:54 »
Goed stuk! Valt ook mooi samen met je 10-jarig jubileum hier, Rat. ::feest:: Eentje om te onthouden en mogelijke hints langs te leggen. ::ok::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Columns widm 2015
« Reactie #3 Gepost op: 5-02-2015, 10:29:50 »
Goede column Rat  ::ok:: . Ben benieuwd wanneer we de eerste hint vinden die de 11 tests doorstaat !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Columns widm 2015
« Reactie #4 Gepost op: 5-02-2015, 10:59:41 »
Mooi stuk Rat!  ::bravo:: Echte wetenschap in WIDM... maar toch gaan we uiteindelijk allemaal op ons gevoel af.  ;)
(Of dat gevoel nu Margriet of Martine zegt, daar ben ik nog niet uit, maar ik ga het langs de meetlat van je tests leggen).
Tell me what your telescope says

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Columns widm 2015
« Reactie #5 Gepost op: 5-02-2015, 18:48:37 »
Bedankt voor de aardige reacties. ::hug::

Ik hoop eigenlijk dat niemand zich iets aantrek van wat ik geschreven heb, en daardoor terughoudender wordt met het posten van hints en theorieën. Ze zijn altijd de moeite waard om er over te theoretiseren, delen en te lezen. Ik zou alleen zelf nooit mijn mol keuze puur en alleen laten afhangen van hints, behalve misschien als er geen enkel gat in te schieten is.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Columns widm 2015
« Reactie #6 Gepost op: 5-02-2015, 19:06:09 »
Mooi Rat, je zet me weer even met beide benen op de grond. En gefeliciteerd met je jubileum hier  ::bravo::

Ik hoop nog steeds op zo'n jaar als destijds met Dennis. Meerdere keren dezelfde hint die terugkomt (red crystal moon) en I/ego enz.
Geweldig wat een euforisch gevoel dat het destijds opgemerkt werd (ik zat toen op ander forum, m.u.v. ego dat was vlgns mij niet gehoord) en dat ik er ook nog in geloofde en het bleek te kloppen  ;D
Was toch best een ingewikkeld verhaal met die Maya-kalender. Heb het idee dat het sindsdien simpeler is gehouden  ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Columns widm 2015
« Reactie #7 Gepost op: 5-02-2015, 19:09:15 »
Dé hint, dat kost zo veel moeite; ik ga voor de Mol!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Columns widm 2015
« Reactie #8 Gepost op: 5-02-2015, 20:13:43 »
Hele leuke column Rat :D

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Columns widm 2015
« Reactie #9 Gepost op: 5-02-2015, 20:22:14 »
Dat was voor mij juist de aanleiding om WIDM intensief op internet te volgen ::rofl::

Ik had Dennis gezién in een opdracht (met de bordjes waar een zin mee gevormd moest worden) met het bordje I voor en 8 achter. In de reünie uitzending  bleek dat dus een hint te zijn. Ik vond het leuk dat je als kijker ook via verborgen aanwijzingen kon meespeuren.

Jaaa juist!  ::rofl:: Ik heb nog nooit zo'n hartkloppingen gehad als voor die finale. Ik wist het zeker, maar stel je nou voor dat het toch niet zo was. Ge-wel-dig jaar!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Columns widm 2015
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2015, 19:26:14 »
Dat de Kukelpapa tunnel van Lonneke compleet is ingestort kun je HIER lezen in haar column.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Columns widm 2015
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2015, 19:59:04 »
Hele leuke column en welkom in de Margriet tunnel :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Columns widm 2015
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2015, 20:07:46 »
Ik kan me helemaal inleven bij wat je schrijft. Wel gek om dan jouw beleving bij mijn topic te voelen. Hopelijk heeft het je definitieve afscheid van je tunnel uiteindelijk juist een beetje "verzacht". ;D ::hug::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Columns widm 2015
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2015, 20:53:28 »
Je hebt er echt werk van gemaakt, Lonneke. Complimenten!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Columns widm 2015
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2015, 23:03:21 »
Ook Vveerraak heeft zich dit jaar weer eens aan een column gewaagd. Deze kan je lezen HIER.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Columns widm 2015
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2015, 23:08:11 »
goed bezig Dolfie en D*N
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Columns widm 2015
« Reactie #16 Gepost op: 1-03-2015, 00:35:51 »
Twee top columns

Dat de Kukelpapa tunnel van Lonneke compleet is ingestort kun je HIER lezen in haar column.
Komt bekend voor. In het begin van het seizoen leest ik de topics van alle kandidaten, maar richting het einde beperkt het zich vooral tot die van mijn mol. Als ik de andere al bekijk is het een snelle scan. Nu we vlak voor de ontknoping staan en er wat uitgebreidere post in het Wie is de mol (poll) topic verschijnen, moet ik, hoewel ik nog overtuigd ben van mijn keuze, toegeven dat voor de twee andere kandidaten ook goede argumenten zijn. Zo loopt het elk jaar toch wel een beetje.
Ook Vveerraak heeft zich dit jaar weer eens aan een column gewaagd. Deze kan je lezen HIER.
Misschien wel het molseizoen waar ik het meeste lol aan heb gehad was 2009 waarin mol na mol afviel. Op een gegeven moment kreeg ik het weer voor elkaar om elke week de volgende afvaller als mol aan te wijzen. Zelfs in de finale zat ik nog fout. Heerlijk om zo door elkaar geschud te worden.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Columns widm 2015
« Reactie #17 Gepost op: 1-03-2015, 09:40:56 »
goed bezig Dolfie en D*N
Wat een topsnelheid in het plaatsen!  ::ok::


Lonneke, je hebt echt een goede column geschreven! ("Heerlijk helder Heinz" ::rofl::) Ik hoop dat het je bevalt bij ons in de Margriet-tunnel.

Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Columns widm 2015
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2015, 09:55:21 »
Ook Vveerraak heeft zich dit jaar weer eens aan een column gewaagd. Deze kan je lezen HIER.

Leuk stukje. ::ok:: Maar zelfs als je er lol in hebt om snel om de juiste redenen de Mol te ontdekken kan het nog erg prettig zijn om er weer eens volledig naast te zitten. Al hoop ik voor dit jaar met je mee dat het wel degelijk Margriet is. ::tandpastasmiley::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Columns widm 2015
« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2015, 10:04:20 »
Veerraak,

Ook een hele leuke column  ::tandpastasmiley::