Auteur Topic: Aflevering 3 - Verraden  (gelezen 41665 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2015, 22:38:07 »
Heerlijke aflevering, als mijn ventilator van laptop het trekt doe ik het zo nog een x :)
opvallend; (geen tijden er bij...moet eerst wederom bekijken).

*Art weer zwaaien met 3 vingers in de lucht
*Shirt Margriet : "Love Me" ; Beetje als de uitdrukking, "Gotta love me like you hate me"....mbt Molschap.
*MAS en envelop De Mol in TukTuk --->*Martine*
*Klederdracht Marlijn, zo goed als in het zwart... een mol
*Zo geestig: Margriet en Martine samen: "Gagney & Lacey", hahaha, ik heb me bescheurd! Vooral ook de pose van Margriet en vervolgens Martine die haar afschiet (dekking?). hihihi...Moet hier nog een plaatje van posten...:)
*Viktor lijkt te worden gespaard met lasergame..?
*Rik spreekt in 1 zin over "de Mol en Mijzelf"... was een mooie zin...:)
*hoezo zoveel middelen (verf, plu's, stof etc.)?
*gele band vreemd op geel zand (zie opmerking ook in Moltalk).
*Ajouad knipt stof doormidden, minder Mols, streep er door ;)
*Martine graaft zowat de gehele stof onder het zand en draait het ook nog eens tot een smalle band (zal foto's maken)...wel commentaar op Marlijn maar molt zelf als een malle...(zegt zelf ook nog ze smal te maken....?).
*Rik zegt :"Info is macht"...."kennis is macht"...komt steeds terug ;) Edit:@39.07
*Rik zegt in vliegtuig: richting zee: 'daar zijn ze sowieso niet"...
*Wederom zwarte vogels te zien (als Art spreekt tot ons als kijker).
Nu in de herhaling....

Wat een leuke aflevering!  ::hyper::

*veel puzzelplezier!*

edit: typo's




« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 02:32:15 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2015, 22:38:38 »
Titel was 'verraden'. Rik RAADDE wat ze gingen doen (lasergamen) en VERRAADDE daarmee zichzelf als Mol (voorkennis)...
Volgens mij was dat Chris hoor

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2015, 22:39:51 »
Volgens mij was dat Chris hoor
Chris zei het nadat Rik het eerder had geopperd (buiten beeld).
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2015, 22:40:10 »
Verraders:

- Rik verraadt Marlijn met het verbond?
- Chris verraadt Ajouad door de mol te zijn?
- Martine verraad Margriet door haar neer te schieten?
- Iemand (is vast uit te pluizen) verraadt Carolina door haar geen vrijstelling te gunnen?

Er is vast nog (veel) meer.

Snelle observaties:

Waarom zijn er zo onevenredig veel biechten van die, ondertussen erg vervelend wordende, Marlijn?

Rik en Chris, super verdacht met dat vliegtuig natuurlijk.
Victor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2015, 22:40:44 »
Chris zei het nadat Rik het eerder had geopperd (buiten beeld).
Ah, dat heb ik gemist dan. Excuus.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2015, 22:41:33 »
Hmm, heb na deze aflevering mijn vizier gericht op Rik, Chris, Martine en ook nog steeds Margriet.
Maar zou Rik er niet te dik bovenop liggen.
Ajouad doet mi nu echt teveel goed en komt het laagst op mijn lijstje.

Altijd jammer als er niemand uit gaat, dus ook niemand af te strepen...

Rik was inmiddels mijn hoofdverdachte geworden. En vandaag stelde hij niet teleur met vage / verdachte acties en iets wat leek op enigszins zwak toneelspel. Ik vind het wel meevallen met er dik bovenop liggen. De montage lijkt het vooral zo te laaten zien alsof het Chris was die molde bij de watervliegtuigopdracht. Hij zou het voor mij dus nog best kunnen zijn. ... Maar dit geldt zeker ook voor Carolina, en in combinatie met de mogelijke hint met de enveloppen, houd ik haar nadrukkelijk als tweede keus / aspirant-hoofdverdachte in het vizier.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2015, 22:43:03 »
Leuke aflevering deze week, iets minder chaotisch dan vorige week en volgende week komt er een spel a-la 2011 met mandjes in. Dan kunne we nog beter afstrepen wie individueel geld pakt of een joker of iets anders....

Wat ik wel als enige negatieve kwijt wil is dat ik het not done vindt dat Ajouad 3 vrijstellingen heeft. Ik SNAP dat de crew wss had gedacht dat hij de vrijstelling zou delen met CHris of iemand anders, zoals normaal werd gedaan met een verbond. Maar toch, ik vind er best veel vrijstellingen inzitten. Wat heb je hieraan. Doe dan zoiets als vorig jaar, dat sommige wel hun scherm zien sommige niet. Maar nu was er 0 spanning bij de executie.

Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2015, 22:43:44 »
Mooie aflevering! Naar het strand  ;D

Wat me opviel:
- Carolina is 'verraden' en draagt nog steeds haar groen/zwarte nagellak[...]

Niet alleen heeft Carolina nog steeds de nagellak op, maar die klopt ook nog steeds als het om de schermen gaat... deze was wel heel bijzonder te voorspellen, zelfs voor de Mol!

Bij welke kandidaat werd alleen gezegd: Je bent door.
En niets over een vrijstelling.
Dat was bij Rik toch?

Heb me ook verbaasd over de keuze van gele stof en verf, maar toen realiseerde ik me, dat de kandidaten niet wisten dat ze naar het strand gingen... de Mol wel: Marlijn vindt dat geel een heel geschikte kleur, zegt ze!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2015, 22:45:23 »
Leuke aflevering deze week, iets minder chaotisch dan vorige week en volgende week komt er een spel a-la 2011 met mandjes in. Dan kunne we nog beter afstrepen wie individueel geld pakt of een joker of iets anders....

Wat ik wel als enige negatieve kwijt wil is dat ik het not done vindt dat Ajouad 3 vrijstellingen heeft. Ik SNAP dat de crew wss had gedacht dat hij de vrijstelling zou delen met CHris of iemand anders, zoals normaal werd gedaan met een verbond. Maar toch, ik vind er best veel vrijstellingen inzitten. Wat heb je hieraan. Doe dan zoiets als vorig jaar, dat sommige wel hun scherm zien sommige niet. Maar nu was er 0 spanning bij de executie.


Leuke aflevering inderdaad, tot de test. Daarmee liep het inderdaad met een sisser af. Het was zooo obvious dat de kans - zelfs bij eerlijk spel van de productie - al nihil was dat er iemand af ging vallen. En ook enigszins flauw dat we niet te zien krijgen - van niemand - wie hij of zij geholpen heeft.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2015, 22:48:09 »
Dat konden we wel weten, het is dit jaar het jaar van de bondgenootschappen en duo's.Dus je kon er in zekere zin wel vanuit gaan dat iedereen die een duo is elkaar zou helpen. Op Viktor na, die dit ook duidelijk aangaf bij het maken van de test. Dat stoorde me niet zo, maar idd was je zegt. Een sisser. Leuk die groepsreis en dat gevoel, maar ik wil gewoon mensen naar huis zien gaan OF een vrijstelling met een spel daaraan vast.. Dit was een beetje een deceptie. En Ajouad staat nu in aflevering 4 zonder maar 1 x een scherm te hebben gezien. Dat vind ik ook gewoon jammer...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2015, 23:04:35 »


Edit: Zo Loebas, je hebt als een malle meegeschreven of wist je alles nog? :D ::ok:: Hopelijk heb je nog voldoende ijs in huis...
Als een malle!
.... En 3/4 kon ik niet meer lezen...hihi...
Tijd voor de herhaling!

*'k Blaas me suf en ga de EHBO-koelers uit de koelkast halen :)*
Omnia vincit amor

Offline Mirolith

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt!
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2015, 23:14:22 »
Er viel me nog iets op:

redelijk aan het begin, bij het diner, zegt Rik tijdens de biecht:

Ik heb moeite .. met zien.

Een mol is blind  ::vergroot::

Offline Natjuuh12

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2015, 23:19:44 »
Er viel me nog iets op:

redelijk aan het begin, bij het diner, zegt Rik tijdens de biecht:

Ik heb moeite .. met zien.

Een mol is blind  ::vergroot::

Maar dat zei Chris ook.. "Zijn we nou blind of ben ik..." hij werd onderbroken door Rik die niet had gehoord wat Chris zei waardoor Chris vervolgens een alternatief gebruikte.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2015, 00:08:22 »
Inderdaad, en dat deed Carolina, terwijl ze bij moltalk deden alsof het erger was dat Marlijn met haar eigen envelop afviel.

Ik verdenk 'm niet, maar het zou ook nog best kunnen dat Victor wat uit die envelop heeft gehaald, hij was toch als laatste daar, en zat zo op zijn gemak in die tuktuk.
De redenering dat het sneu is dat er zo weinig zit in een envelop die zo ver weg ligt vind ik trouwens een beetje flauwekul want uiteindelijk zul je met elke envelop even ver over de finish moeten komen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2015, 03:08:53 »
Iemand enig idee? Marlijn zei bij de parcour opdracht dat ze een evenlop van de mol had. Ze haalde de finish niet dus officieel had ze daar niks aan, maar msischien zate r een boodschap in en krijgen we dat later nog te zien? Misschien zat er in die evenlop wel helemaal geen geld namelijk..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2015, 03:35:11 »
Apart shot..
2009...(in spiegelbeeld lijkt er Roos te staan..).
@05.14u.

Jezus en een adelaar?
i.i.g. Wederom een vogel :)

*Geen idee, wel een mooi shot...*

Omnia vincit amor

Offline Gumpie14

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2015, 08:56:14 »
Wat mij eigenlijk al de hele tijd op valt is dat op de tuk-tuk's bijna Altijd aaf staat. aaf was redactrise en journalists. Is dit misschien een hint naar margriet. Die ook hoofd redactrise is geweest en ook journalists is ?? ::oink::  ???

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2015, 09:41:19 »
Apart shot..
2009...(in spiegelbeeld lijkt er Roos te staan..).
@05.14u.

Jezus en een adelaar?
i.i.g. Wederom een vogel :)

*Geen idee, wel een mooi shot...*



Dat is 2009 in spiegelbeeld!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2015, 10:43:58 »
Leuke aflevering inderdaad, tot de test. Daarmee liep het inderdaad met een sisser af. Het was zooo obvious dat de kans - zelfs bij eerlijk spel van de productie - al nihil was dat er iemand af ging vallen. En ook enigszins flauw dat we niet te zien krijgen - van niemand - wie hij of zij geholpen heeft.

Ieder jaar zit er toch een aflevering bij dat er niemand naar huis hoeft. Ik vond dit op zich wel een leuke draai er aan geven. Toch de test laten doen en dan toch iedereen door. Wanneer er een groepsvrijstelling verdient kon worden bij een opdracht, was het denk ik vreemder geweest omdat Ajouad de vorige twee afleveringen net twee vrijstellingen achter elkaar in had gezet. Ik denk misschien wel dat ze dit wat later in het spel hadden kunnen doen.

Aangezien de reacties van sommige kandidaten (o.a. Martine) zo duidelijk zijn kun je wel raden wie wie geholpen heeft. Daarnaast zijn er zo overduidelijk duo's gevormd tijdens het spel dat er een grote kans is dat zij elkaar allemaal een vrijstelling gegund hebben.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2015, 15:06:58 »
Jammer, ik kan me er nog steeds niet van weerhouden dat voor de finale-aflevering er afleveringen met minder dan 3 opdrachten zijn. En bij deze executie vond ik die speciale executie ook erg ver te zoeken ::ohno::... Ik verlang stiekem weer terug naar 2011, elke aflevering 3 opdrachten, behalve met die finale-aflevering. Ach ja... Het is niet zo dat ik nu niet meer kijk, maar met zo'n aflevering heb ik het idee dat ik de mol dan minder aan het werk zie. Bovendien kan er minder geld in de pot komen :P... Benieuwd naar volgende week... Hoop op 3 opdrachten. Deze week dacht ik ook dat er 3 opdrachten waren (lasergame, strand/vliegtuig en bootje) maar dat bleek niet zo te zijn.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 15:08:54 door Molloot200 »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92