Auteur Topic: Aflevering 3 - Verraden  (gelezen 41666 keer)

Offline Ritchey

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2015, 14:37:16 »
Dat shot met die adelaar en jezus heb ik ook al tig keer teruggekeken. Het enige wat ik kon bedenken met Jezus is dat Carolina in Sister Act heeft gespeeld en dat ook in de intro van haar duidelijk naar voren kwam. Moet alleen nog even wat meer onderzoek doen naar de link met "2009""roos" en "adelaar"  ???

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2015, 14:42:55 »
Dat shot met die adelaar en jezus heb ik ook al tig keer teruggekeken. Het enige wat ik kon bedenken met Jezus is dat Carolina in Sister Act heeft gespeeld en dat ook in de intro van haar duidelijk naar voren kwam. Moet alleen nog even wat meer onderzoek doen naar de link met "2009""roos" en "adelaar"  ???

Christiaan is een Nederlandse jongensnaam.
De betekenis van de naam is `aangewezene, volger van Christus`.
Hij heeft ook een zoon die Eden heet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Garden_of_Eden

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2015, 16:08:50 »
Extra beelden:



Opnieuw zegt Chris wat hij zo fijn vindt aan WIDM: je weet van te voren niks, je duikt het onbekende avontuur in. Natuurlijk kan Chris liegen, maar ik geloof hem. Hij heeft vast niet eens een mollicitatie overwogen. ;D
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 16:12:06 door Heinz »

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2015, 17:19:47 »
Extra beelden:



Opnieuw zegt Chris wat hij zo fijn vindt aan WIDM: je weet van te voren niks, je duikt het onbekende avontuur in. Natuurlijk kan Chris liegen, maar ik geloof hem. Hij heeft vast niet eens een mollicitatie overwogen. ;D

Leuke beelden! Ik zat in de Christunnel, maar ben er voorzichtig aan het uitkruipen.. hij oogt soms iets té kandidaats.
Moet je vooral op de reactie van Rik letten als Viktor zegt dat ze naakt de kamer binnen komen lopen, haha  ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2015, 17:36:06 »

Opnieuw zegt Chris wat hij zo fijn vindt aan WIDM: je weet van te voren niks, je duikt het onbekende avontuur in.

Mmm, niet om vervelend te doen, maar ik hoor hem dit nergens zeggen...hij zegt : "het leukste is dat je geen idee hebt, van tevoren, wat er gaat gebeuren".
Dit kan natuurlijk best een mol zijn die vooral de lol ziet in : gaat wat ik van plan ben slagen of niet, wat gaan de anderen doen bij wat er komen gaat.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2015, 17:37:06 »
Hahahaahhaha die reactie van Rik op het einde  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #46 Gepost op: 18-01-2015, 17:39:44 »
Mmm, niet om vervelend te doen, maar ik hoor hem dit nergens zeggen...hij zegt : "het leukste is dat je geen idee hebt, van tevoren, wat er gaat gebeuren".
Dit kan natuurlijk best een mol zijn die vooral de lol ziet in : gaat wat ik van plan ben slagen of niet, wat gaan de anderen doen bij wat er komen gaat.

Ik parafraseerde. In aflevering 1 zei hij bij zijn introductie ook zoiets. En inderdaad is het geen goed argument tegen hem als Mol, maar een gevoel van mij dat ik geloof dat hij een onbevangen kandidaat is. :)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2015, 11:28:30 »
3 afleveringen verder moet het volgende mij toch van het hart...

Al jaren roept mijn (ietwat minder mollotige) vriendin; "Joh, jullie kunnen speuren op dat forum wat jullie willen, je krijgt toch te zien wat de makers willen dat je ziet! Niets meer niets minder!".

Als fanatiek molloot heb ik die kritiek altijd weggewuifd, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ook ik wel eens de hand van de productie niet kon ontkennen...

Maar desalniettemin zorgde de vodcast, de poules maar zeker het forum hier, voor een enthousiasme en overtuiging waarmee ik weer aan het speuren sloeg.

Bovendien las ik hier jaar in jaar uit theorieën, mogelijke hints en opmerkingen waarvan ik een volleerd "alu-hoedjes gekkie" zou kunnen worden...hints waarvan ik echt dacht dat je de mol daarmee kon opspeuren...

Echter dit jaar lijkt het zoveel minder allemaal. De afleveringen lijken dermate gemonteerd en zo extreem chaotisch dat je als molloot weinig kanten op kan...

Dit lijkt ook zijn weerslag te hebben op het forum; ik zie een lager aantal posts, minder steekhoudende hints en theorieën.

Kortom, mijn gevoel tot nu is, dat de hand van de productie de overhand heeft en we een beetje om de tuin worden geleid (op de verkeerde manier haha)...

Ben ik te negatief? Ervaren jullie dit ook zo?

Ben benieuwd  ::vergroot::...


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2015, 11:46:14 »
Ervaren jullie dit ook zo?

Ik heb ook het idee dat het rustig is hier BurningHorizons. Heb even een steekproef genomen: dit jaar zitten we op 272 posts over aflevering 3, vorig jaar waren dat er 540. Een factor 2 verschil dus!

Toch heb ik niet het idee dat dat komt omdat deze serie te gemonteerd of te chaotisch zou zijn. Maar hoe het wel komt?
Iets wat me in ieder geval opvalt is dat een aantal vaste posters dit jaar niet of nauwelijks aanwezig is. Heb nog niets vernomen van Lautjuh dit jaar en waar is Jayne gebleven? (er zo zijn er veel meer namen die ik mis) Misschien dat de oude garde een beetje uitgekeken raakt op forummen (of gewoon te druk is ...) en er niet genoeg nieuwe aanwas is om dat te compenseren?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2015, 12:06:03 »
Even voor de geruststelling van G-root: Lautjuh leeft nog wel. Wij als grote groep molloten zijn al weer druk aant discussieren waar dit jaar de samenkijkavond te houden. En 1 van de opties is bij Lautjuh thuis. Ze leeft nog steeds dus ;)
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2015, 13:21:05 »
Ben ik te negatief? Ervaren jullie dit ook zo?
.

Ik herken dat gevoel.

Het blijft een leuk programma om naar te kijken, maar de betrokkenheid die ik voorheen voelde is grotendeels weg. Dat komt hoofdzakelijk door een soort van machteloosheid: is het eigenlijk wel mogelijk om de mol te vinden? Kan je het als kijker weten?

Vroeger had ik op deze vragen volmondig 'ja' geantwoord: afleveringen herbekijken, kijken naar negatieve én positieve acties, wie zat op een gunstige mol-positie, wie verdenkt wie, eventueel zoeken naar verborgen aanwijzingen...
Ik had het gevoel dat je door al deze elementen te bestuderen, te bediscussiëren hier op het forum, kon besluiten wie de mol was en (vooral) wie niet. Dat klopte natuurlijk niet ieder jaar, omdat de mol telkens een andere strategie had en de kandidaten ook (on)bewust fouten maakten. Maar je had van elke kandidaat ten minste een duidelijk beeld: voor de ene een overduidelijke mol, voor de andere dan weer een domme/onhandige kandidaat wat leidde tot interessante, beargumenteerde discussies.


Vandaag denk ik er helemaal anders over, jammer genoeg. Dat komt door de grote teleurstelling van vorig jaar. Zowel op het gebied van mol-acties als verborgen aanwijzingen, was het zo ontgoochelend dat ik me nog steeds afvraag hoe je het als kijker kon weten. Blijkbaar was afgaan op je gevoel of op de fouten in de montage ('de enveloppe-gate', zoals Lo het noemt) de beste optie.
Maar wordt de 'speurtocht' dan eigenlijk geen gokspel? Eentje die de productie bovendien handig weet te sturen in de montage. (Ik was zo blij dat ze bij het lasergame een kaart met de looproutes hadden getoond, maar zelfs daar klopt dus helemaal niets van! En sinds vorig jaar weten we dus dat er ook misleidende retakes van opdrachten in de aflevering worden gemonteerd.)
Als ik dan na een keer of twee terug te kijken uit de chaos een verhaal heb weten te destilleren, moet ik me dus de vraag stellen of het getoonde verhaal wel de werkelijkheid is. En als dat dan zo is, moet je je nog de vraag stellen of de mol zijn rol naar behoren vervult: in vele opdrachten saboteert de mol niet of helpt hij juist voor een leuke opdracht.


Al die vraagtekens zorgen er nu dus voor dat ik zélf geen waarde meer hecht aan alle argumenten die ik vroeger zou gehad hebben om iemand wel of niet te verdenken, laat staan dat ik zou reageren op die van een andere.(Niet dat ik dat voorheen zo vaak deed hoor, maar anderen misschien wel?)
De betrokkenheid is dus grotendeels weg; net datgene wat dit programma uniek maakte.



Hopelijk bewijst de slotaflevering dit jaar het tegendeel, en is die 'aanvallende' mol geen promo-praatje (zoals Ajouads 'grootste mindfuck uit de geschiedenis'-uitspraak, of wordt dit nog opgehelderd?) ! Ik leef in hoop.
  
« Laatst bewerkt op: 21-01-2015, 14:42:54 door belg »

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2015, 13:43:51 »
.

Ik herken dat gevoel.

Het blijft een leuk programma om naar te kijken, maar de betrokkenheid die ik voorheen voelde is grotendeels weg. Dat komt hoofdzakelijk door een soort van machteloosheid: is het eigenlijk wel mogelijk om de mol te vinden? Kan je het als kijker weten?

Vroeger had ik op deze vragen volmondig 'ja' geantwoord: afleveringen herbekijken, kijken naar negatieve én positieve acties, wie zat op een gunstige mol-positie, wie verdenkt wie, eventueel zoeken naar verborgen aanwijzingen konden...
Ik had het gevoel dat je door al deze elementen te bestuderen, te bediscussiëren hier op het forum, kon besluiten wie de mol was en (vooral) wie niet. Dat klopte natuurlijk niet ieder jaar, omdat de mol telkens een andere strategie had en de kandidaten ook (on)bewust fouten maakten. Maar je had van elke kandidaat ten minste een duidelijk beeld: voor de ene een overduidelijke mol, voor de andere dan weer een domme/onhandige kandidaat wat leidde tot interessante, beargumenteerde discussies.


Vandaag denk ik er helemaal anders over, jammer genoeg. Dat komt door de grote teleurstelling van vorig jaar. Zowel op het gebied van mol-acties als verborgen aanwijzingen, was het zo ontgoochelend dat ik me nog steeds afvraag hoe je het als kijker kon weten. Blijkbaar was afgaan op je gevoel of op de foute in de montage ('de enveloppe-gate', zoals Lo het noemt) de beste optie.
Maar wordt de 'speurtocht' dan eigenlijk geen gokspel? Eentje die de productie bovendien handig weet te sturen in de montage. (Ik was zo blij dat ze bij het lasergame een kaart met de looproutes hadden getoond, maar zelfs daar klopt dus helemaal niets van! En sinds vorig jaar weten we dus dat er ook misleidende retakes van opdrachten in de aflevering worden gemonteerd.)
Als ik dan na een keer of twee terug te kijken uit de chaos een verhaal heb weten te destilleren, moet ik me dus de vraag stellen of het getoonde verhaal wel de werkelijkheid is. En als dat dan zo is, moet je je nog de vraag stellen of de mol zijn rol naar behoren vervult: in vele opdrachten saboteert de mol niet of helpt hij juist voor een leuke opdracht.


Al die vraagtekens zorgen er nu dus voor dat ik zélf geen waarde meer hecht aan alle argumenten die ik vroeger zou gehad hebben om iemand wel of niet te verdenken, laat staan dat ik zou reageren op die van een andere.(Niet dat ik dat voorheen zo vaak deed hoor, maar anderen misschien wel?)
De betrokkenheid is dus grotendeels weg; net datgene wat dit programma uniek maakte.



Hopelijk bewijst de slotaflevering dit jaar het tegendeel, en is die 'aanvallende' mol geen promo-praatje (zoals Ajouads 'grootste mindfuck uit de geschiedenis'-uitspraak, of wordt dit nog opgehelderd?) ! Ik leef in hoop.
  

Precies dat :)!

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben dus met dit sentiment!

Ook ik leef in hoop :)!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2015, 13:50:52 »
Eventjes een beetje in perspectief : We zijn nog maar 3 afleveringen ver!!! Er zijn nog 8 kandidaten!
Wat ik me van het verleden herinner is dat er echt een soort strijd tussen wie de mol kan zijn pas loskomt als er nog 5 a 6 kandidaten over zijn. De eerste afleveringen is het toch meestal nog aftasten met de kandidaten.

En verder : ja het is rustig op het forum, maar ik vind dat wel prettig eigenlijk, niet pas om 2 uur 'snachts "er tussen kunnen komen" en nog niet echt geconfronteerd met nietszeggende berichten en onzinnige theorieen en negatieve opmerkingen richting de kandidaten, helaas kreeg ik de laatste jaren wel eens het gevoel daarmee overspoeld te worden. We posten allemaal wel eens iets dat (achteraf of meteen al) grote onzin blijkt te zijn, maar ik vind het wel fijn dat het meeste wat ik dit seizoen hier lees toch wel enigszins onderbouwd en doordacht is.

PS : ik mis wel de stemwijzer...
« Laatst bewerkt op: 21-01-2015, 14:35:07 door tureluurs »

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2015, 15:34:38 »
Ik denk eerlijk gezegd dat de afgenomen reageerders veel meer te maken heeft met technische aspecten. De aanwas is gewoon te laag, omdat de site technisch gezien achterloopt. Het forum draait op software uit 2006. Voor het reageren moet je naar een apart venster toe, in plaats van à la Facebook gewoon direct onder een reactie te kunnen reageren. Ook is de website niet heel smartphone-vriendelijk, geen like-knop, etc. etc.
Ook is voor nieuwe bezoekers het aantal topics gewoon erg overweldigend.

Ik zeg niet dat het een reden is voor mij om deze site niet te bezoeken. Allerminst, het maakt mij weinig uit. Ik bezoek de website al jaren en heb altijd gemerkt dat hier wel de betere mollenvangers zitten (al reageer ik zelf nooit - nou ja, nu dan).

Met het programma zelf heeft het weinig te maken. Bij vrienden is Wie is de Mol nog steeds het gesprek van de dag, dus in dat opzicht is de interesse niet afgenomen. Kan me wel voorstellen dat voor veteraan-kijkers de lol er op een gegeven moment af kan zijn (voor mij niet echt het geval), omdat de magie er wat vanaf begint te raken. Het programma is echter bijna niets veranderd, mijns inziens heeft het daar weinig mee te maken.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2015, 16:07:34 »
Ik zit dan zelf een ruim jaar geloof ik op dit forum en merk wel dat het rustiger is dan vorig seizoen qua reacties.

En volg widm ook nog steeds met veel plezier en puzzel nog net zo hard mee als in het begin. Alleen door inderdaad retakes of net als in de lasergun opdracht dat er daardoor dingen niet kloppen vind ik dan wel jammer want bemoeilijkt het zoeken wel.

Dat de site op oudere software draait maakt me ook niets uit en gelukkig werkt die op mijn Nokia wel goed 😉

Enige waar ik dit jaar wat meer moeite mee heb is het zoeken wie de mol is maar dat komt ook doordat ik steeds vermoeider wordt door mijn ziek zijn en dat ik daardoor wat meer moeite heb met concentratie maar van mij mag dit forum nog jaren blijven bestaan en uiteraard widm ook 😃
« Laatst bewerkt op: 21-01-2015, 17:11:47 door Syllie10 »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2015, 16:17:03 »
Vind dit seizoen de ' volgende week' stukken een heel stuk langer, waardoor het bijna de gehele aflevering weggeeft..  :-\\
' Less is more' is volgens mij een bekende uitdrukking..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2015, 17:09:20 »
Ik denk eerlijk gezegd dat de afgenomen reageerders veel meer te maken heeft met technische aspecten. De aanwas is gewoon te laag, omdat de site technisch gezien achterloopt. Het forum draait op software uit 2006. Voor het reageren moet je naar een apart venster toe, in plaats van à la Facebook gewoon direct onder een reactie te kunnen reageren. Ook is de website niet heel smartphone-vriendelijk, geen like-knop, etc. etc.
Ik denk dat het de gemiddelde bezoeker echt niet uitmaakt op welke software de site werkt... anders waren die bezoekers er vorig jaar ook al niet geweest. Als je direct op de pagina wil kunnen reageren kun je dat overigens gewoon aanzetten: ga naar profiel > lay-out voorkeuren > Gebruik 'Snel reageren' in topicweergave.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2015, 17:13:07 »
Ik denk dat het de gemiddelde bezoeker echt niet uitmaakt op welke software de site werkt...

Heb je ook een truc om te zien tot welke post je een topic al gelezen had? Dat mis ik het meest ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2015, 17:15:16 »
Heb je ook een truc om te zien tot welke post je een topic al gelezen had? Dat mis ik het meest ...
Druk op de knop Nieuw! Naast de topictitel :)
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - Verraden
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2015, 17:19:25 »
Druk op de knop Nieuw! Naast de topictitel :)


SERIEUS. Zit 7 jaar op dit forum en dit wist ik dus niet  :-[  ::ohno::

Dank Pac !
Spelletje ?! - It's a way of life !