Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid  (gelezen 48428 keer)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #140 Gepost op: 4-02-2015, 01:23:50 »
Volgens mij is dit een kwestie van interpretatie. Ik neem aan dat de kaartjes gekoppeld zijn aan de vakken én aan de vragen die aan een bepaald persoon zijn gesteld. Voor Viktor bijvoorbeeld vakken 4 en 5. Hij heeft één vraag goed beantwoord, dus in 4 óf 5 mag worden gegraven. Of vak 4 bij de eerste of de tweede vraag aan Viktor hoort weten we niet. En ik dacht dat Leek dat ook precies zo bedoelde.

Precies  ::ok::

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #141 Gepost op: 4-02-2015, 11:37:13 »
Grappig, maar lijkt me meer toeval (alhoewel het niet zijn vak was, en als hij de mol is..)

Solitaire Mol Chris graaft in zijn eentje.

(Vak1, niemand naast zich, alleen schuin tegenover hem).
'Ook een fijne dag verder...’

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #142 Gepost op: 4-02-2015, 12:49:46 »
Grappig, maar lijkt me meer toeval (alhoewel het niet zijn vak was, en als hij de mol is..)

Solitaire Mol Chris graaft in zijn eentje.

(Vak1, niemand naast zich, alleen schuin tegenover hem).

Hij graaft met zijn rug naar de groep. Vreemd, als je kandidaat bent. Dan wil je toch de rest in de gaten houden?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #143 Gepost op: 4-02-2015, 23:49:08 »
Aanname was dat het antwoord op vraag 20 wel/niet gelogen was al naar gelang de kandidaat dat zelf in de biecht aangaf. Dit heb ik ook nog nagekeken in de test van aflevering 4. Viktor zei dat hij niet gelogen had. En waarom zou hij daarover liegen in de biecht?
De andere vraag was 30-50% en ook dat was goed. Dus heeft hij volgens mij 2 vragen goed beantwoord.
Viktor had vraag 4 en 5 en alleen in vak 4 mocht gegraven worden, dus hij heeft één vraag goed beantwoord.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Janorator

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2015, 01:19:32 »
In het begin van de opdracht zie je de tegels met nummers liggen op de randen van de vakken. Tussen 19.09 en 19.19 op de aflevering op de avrotrossite.
Zo zie je nummer 5 duidelijk op de linkerkant liggen van deze rechthoek met nog minstens 2 vakken erboven. Het lijkt er dus wel degelijk op dat de nummers op voorhand vastlagen. Ook door de originele ligging op het overzichtshot lijken die tegels slechts naar een vak logisch verplaatst te kunnen worden.

Maar ja, niets is wat het lijkt

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2015, 10:48:17 »
Viktor had vraag 4 en 5 en alleen in vak 4 mocht gegraven worden, dus hij heeft één vraag goed beantwoord.

Niet per se als je hetgeen Art zei hoort als: dat zijn NIET toevallig de nummers die corresponderen met de juiste antwoorden.  In de flashback zien we dat het juiste antwoord wordt aangeklikt 30-50.
Je kan wel gelijk hebben wanneer hij zich door het spreiden heeft vergist in degene die hij als mol noemde en waarvan hij in de biecht wel dat het t juiste antwoord was. .  Maar dan worden we door de regie wel heel erg op t verkeerde been gezet en is oplossen van deze puzzel onmogelijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #146 Gepost op: 5-02-2015, 11:18:05 »
Niet per se als je hetgeen Art zei hoort als: dat zijn NIET toevallig de nummers die corresponderen met de juiste antwoorden.  In de flashback zien we dat het juiste antwoord wordt aangeklikt 30-50.
Je kan wel gelijk hebben wanneer hij zich door het spreiden heeft vergist in degene die hij als mol noemde en waarvan hij in de biecht wel dat het t juiste antwoord was. .  Maar dan worden we door de regie wel heel erg op t verkeerde been gezet en is oplossen van deze puzzel onmogelijk.

Ik denk dat dat laatste zo een beetje de bedoeling is van de makers bij deze opdracht. ;D Als alle schermen kloppen, dan is 'kandidaat' Margriet heel slecht bezig met feitjes noteren of 'Mol' Margriet zou gewoon in aflevering 5 al helemaal ontmaskerd zijn.

Ik ga er vanuit dat er in deze opdracht over iedere potentiële Mol iets kan gezegd worden omdat we inderdaad te weinig (en tegenstrijdige) info krijgen.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #147 Gepost op: 5-02-2015, 11:33:12 »
Alleen Martine en Marlijn liegen over de Wie is de Mol vraag.

De Mol liegt uiteraard over haar keuze van de Mol.


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #148 Gepost op: 5-02-2015, 11:34:25 »
Alleen Martine en Marlijn liegen over de Wie is de Mol vraag.
De Mol liegt uiteraard over haar keuze van de Mol.

Leuke   ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #149 Gepost op: 5-02-2015, 11:40:14 »
Alleen Martine en Marlijn liegen over de Wie is de Mol vraag.

De Mol liegt uiteraard over haar keuze van de Mol.



Natuurlijk liegt de mol over wie hij/zij denkt wie de mol is... Maar dat was niet de vraag, de vraag was wat de mol heeft ingevuld bij vraag 20 van de vorige test, als diegene niet zichzelf heeft ingevuld kan diegene gewoon de waarheid hebben gesproken tegen Art
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #150 Gepost op: 5-02-2015, 12:53:41 »
De Mol vult de test altijd 100% correct in...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #151 Gepost op: 5-02-2015, 13:02:44 »
De Mol vult de test altijd 100% correct in...

Nee hoor, Milouska bijvoorbeeld heeft zo'n test nog nooit gemaakt.
De productie zou ook wel gek zijn om zo'n risico te nemen. De mol haar/zijn scherm staat gewoon op auto-groen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #152 Gepost op: 5-02-2015, 13:07:25 »
De Mol vult de test altijd 100% correct in...

Ter aanvulling van Mollenmania zijn post:

In Moltalk van vorige week geeft Inge Ipenburg aan dat de Mol die test zo kandidaats mogelijk probeert in te vullen omdat een deel van de crew niet weet wie de Mol is. (25.40-26.00)

Als dat nu nog zo is (seizoen 7 ligt uiteraard al een tijdje achter ons) dan zou de Mol net als andere kandidaten nooit een vraag invullen op zichzelf uiteraard. Anders val je gelijk door de mand.

Er is gewoon heel veel gegoocheld met schermen en cijfertjes.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #153 Gepost op: 5-02-2015, 13:25:25 »
Milouska maakte de test nooit.
Inge wel.

Wat is nu de waarheid  ::tandpastasmiley::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #154 Gepost op: 5-02-2015, 13:29:44 »
Ter aanvulling van Mollenmania zijn post:

In Moltalk van vorige week geeft Inge Ipenburg aan dat de Mol die test zo kandidaats mogelijk probeert in te vullen omdat een deel van de crew niet weet wie de Mol is. (25.40-26.00)

Als dat nu nog zo is (seizoen 7 ligt uiteraard al een tijdje achter ons) dan zou de Mol net als andere kandidaten nooit een vraag invullen op zichzelf uiteraard. Anders val je gelijk door de mand.

Er is gewoon heel veel gegoocheld met schermen en cijfertjes.

Dit vond ik ook interessant ja! Had ik zelf nooit over nagedacht. Maar er zijn inderdaad maar iets van 5 crewleden die weten wie de mol is, als je de backstagebeelden bekijkt zie je dat er al 3 cameraploegen bij het maken van de test staan, dus meer dan 5 mensen. Ook de mol moet de test dan maken anders valt het teveel op.

Maar op zich kan de mol wel de test op zichzelf invullen lijkt me (hierbij aangenomen dat 1 van de 5 crewleden die weten wie de mol is de test maakt en de antwoorden daarna checkt)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #155 Gepost op: 5-02-2015, 13:33:36 »
Dit vond ik ook interessant ja! Had ik zelf nooit over nagedacht. Maar er zijn inderdaad maar iets van 5 crewleden die weten wie de mol is, als je de backstagebeelden bekijkt zie je dat er al 3 cameraploegen bij het maken van de test staan, dus meer dan 5 mensen. Ook de mol moet de test dan maken anders valt het teveel op.

Maar op zich kan de mol wel de test op zichzelf invullen lijkt me (hierbij aangenomen dat 1 van de 5 crewleden die weten wie de mol is de test maakt en de antwoorden daarna checkt)

Dat is ook een mogelijkheid. Het blijft intrigeren wat de Mol nu juist doet met die test, want Dennis Weening vulde de test iedere week op iemand anders in verklaarde hij achteraf. Dat zou mij als crewlid toch ook opvallen dat iemand elke week iemand anders verdenkt en er in blijft.  ;D

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #156 Gepost op: 5-02-2015, 13:37:38 »
Milouska maakte de test nooit.
Inge wel.

Wat is nu de waarheid  ::tandpastasmiley::

Ik heb ooit gelezen dat kim de test maakte maar een keer op hind, dan op Eric, ...
klaar voor de strijd

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #157 Gepost op: 5-02-2015, 14:18:09 »
Milouska maakte de test nooit.
Inge wel.

Wat is nu de waarheid  ::tandpastasmiley::

Ja maar Inge maakte nooit de test op zichzelf. Dan klopt jouw theorie dat de Mol de test altijd 100% goed invult ook niet meer ;).
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #158 Gepost op: 5-02-2015, 14:30:44 »
Ja maar Inge maakte nooit de test op zichzelf. Dan klopt jouw theorie dat de Mol de test altijd 100% goed invult ook niet meer ;).

Hahaha dat klopt ook!

Ik denk dat er geen vaste regel is voor het invullen van de tests voor de Mol.


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Liegen of waarheid
« Reactie #159 Gepost op: 5-02-2015, 14:39:40 »
Hahaha dat klopt ook!

Ik denk dat er geen vaste regel is voor het invullen van de tests voor de Mol.

Denk ik ook, Kim maakte haar test elke keer op iemand anders voor haar plezier en Dennis wordt ervan verdacht 'm wél elke keer helemaal goed in te vullen.. Zal wel een persoonlijke voorkeur zijn. :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48