Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur  (gelezen 47058 keer)

Offline froek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #120 Gepost op: 8-02-2015, 21:00:38 »
waar ik nog niemand over gehoord heb is dat de 4 die Rik geklust had net zoveel auto's nodig heeft als een 5.
E1975 zou al een stuk makkelijker te raden zijn dan E1974. Bij 1974 denk ik ook meteen aan het WK en dat terwijl ik in 1974 nog lang niet bestond :)

Rik of Chris is de mol.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #121 Gepost op: 8-02-2015, 21:33:00 »

Kunnen we hier nog iets mee? Waarom die specifieke vrachtwagens, op die specifieke plekken?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #122 Gepost op: 8-02-2015, 22:43:39 »

Kunnen we hier nog iets mee? Waarom die specifieke vrachtwagens, op die specifieke plekken?


Martine haar ongelukswagen moet op plaats 13 komen. Zou die wagen op voorhand al gesaboteerd zijn? ;D

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #123 Gepost op: 8-02-2015, 23:21:50 »
In het kader van de titel van de aflevering: "kantelen"

Kunnen we nog wat met
hlb13

hlbi3

hl613

??? 

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #124 Gepost op: 9-02-2015, 08:33:07 »
Art zegt meervoud chauffeurs. De slechtste mogen/moeten vervolgens met de auto's rijden. Tja, kan.

De discussie gaat veel over de E en de cijfers maar ik vind persoonlijk de helikopter toch echt de beste positie voor de mol. Ja het is wel veel verdachter maar wat geeft dat. De vliegers mogen tenslotte het antwoord geven en je hebt maar 1 iemand om mee te discussiëren ipv 3. Daarbij heb je een extra kans dat het op de grond al misgaat. Zodoende blijft het voor mij verdacht dat Chris laatste wil worden volgens zijn biecht maar gewoon wel als 2e snelste parkeert.

Ik stel niet dat Chris dan per se de mol is omdat hij in de helikopter komt maar het maakt hem voor mij wel extra verdacht. Nogmaals, ik vind het de beste molpositie en om er te komen is manipuleerbaar. Waarbij Art's vraagstelling naar de slechtste chauffeurs, het ogenschijnlijk nog allemaal wat minder verdacht maakt.

Ik betwijfel of de helikopter de beste Molpositie is. Als de kandidaten het bedrag duidelijk genoeg neerleggen, kun je daar in de helikopter gewoon niet meer omheen (omdat je samen bent met een kandidaat) en ben je dus feitelijk monddood gemaakt. Je bent dan alle invloed kwijt en dat wil je niet riskeren als Mol.

Daarom hebben de makers volgens mij als opzet gekozen dat de twee snelsten in de helikopter mochten en de rest aan de grond. Je kunt er middels manipulatie te allen tijde voor zorgen om bij de langzaamsten te horen; bij de snelsten horen heb je nooit volledig in de hand.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #125 Gepost op: 9-02-2015, 09:12:43 »
Ik blijf bij de helikopter maar dat geeft niks, dan verschillen wij gewoon van mening ::ok::

Voor wat betreft de snelheid, dit is te trainen he? Helemaal als je al regelmatig met auto's racet ;)

Niks mis mee om van mening te verschillen, dat maakt het juist leuk, toch?  ::jaja:: Het zou een saaie boel worden als iedereen dezelfde mening heeft...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #126 Gepost op: 9-02-2015, 09:28:59 »
Ook ik vind de helikopter de sleutelplek, doet me steeds denken aan Susan bij die vingerafdrukopdracht.

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #127 Gepost op: 9-02-2015, 11:07:56 »
Misschien is dit al langs gekomen maar dit viel me ineens oplaat je theorien achter ::ok::
Moffel van Piertje

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #128 Gepost op: 9-02-2015, 11:16:24 »
Oh en trouwens de allerslechtste chauffeur is een programma van bnn en chris heeft 3 op reis gepresenteerd wat overigens ook van bnn is
Moffel van Piertje

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #129 Gepost op: 9-02-2015, 11:56:18 »
Misschien is dit al langs gekomen maar dit viel me ineens oplaat je theorien achter ::ok::
Die ander kregen ze niet meer aan de praat. Als jet het hele plaatje bekijkt, zie je die er dan ook op een afstandje bijstaan.
The British are not impressed.

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #130 Gepost op: 9-02-2015, 12:22:38 »
Die ander kregen ze niet meer aan de praat. Als jet het hele plaatje bekijkt, zie je die er dan ook op een afstandje bijstaan.
Oh ja klopt maar ze hadden hem nog kunnen duwen. Dus het kon alsog.
Moffel van Piertje

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #131 Gepost op: 9-02-2015, 13:03:44 »
Rik oppert om de getallen adh van een digitale klok na te maken, toch wijken ze hiervan af en maken ze de cijfers groter. Daardoor zijn er meer vrachtwagens nodig. Hadden ze het gedaan zoals Rik zei, dan waren zelfs een echt euro-teken + het komma en streepje nog mogelijk.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #132 Gepost op: 9-02-2015, 13:53:35 »
Rik oppert om de getallen adh van een digitale klok na te maken, toch wijken ze hiervan af en maken ze de cijfers groter. Daardoor zijn er meer vrachtwagens nodig. Hadden ze het gedaan zoals Rik zei, dan waren zelfs een echt euro-teken + het komma en streepje nog mogelijk.

Ik had al hetzelfde idee toen ik die luchtshots zag van de vrachtwagens. Ik kan me echter wel voorstellen dat men op de grond niet zeker wist of de cijfers dan wel goed zichtbaar zouden zijn. :)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #133 Gepost op: 9-02-2015, 16:05:12 »
ik twijfel ook aan de oprechtheid van de biecht van Chris. Ik zie hem niet treuzelen met inparkeren.
Wél zie ik hem duidelijk als laatste naar de wagens toelopen, wat al duidt op treuzelgedrag. Lopen maakte niet uit, want we horen een toeter die het startsein van de wedstrijd inhoudt.
Maar dat ie uiteindelijk tweede werd zal dan wel zo geweest zijn, maar we zien niet hoe dat komt.

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #134 Gepost op: 12-02-2015, 08:03:45 »
Ik heb de opdracht begrepen dat uiteindelijk de 2 die het snelste parkeerden (qua tijd) in de helikopter mochten en dat het er niet zo mee te maken had wie het eerste klaar was met parkeren, dus ondanks dat Chris als een na laatste begint te rijden, dat toch nog in een snellere tijd gedaan heeft.

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #135 Gepost op: 12-02-2015, 18:14:16 »
Ik heb de opdracht begrepen dat uiteindelijk de 2 die het snelste parkeerden (qua tijd) in de helikopter mochten en dat het er niet zo mee te maken had wie het eerste klaar was met parkeren, dus ondanks dat Chris als een na laatste begint te rijden, dat toch nog in een snellere tijd gedaan heeft.

Dat lijkt me sterk. Er gaat duidelijk een toeter af, dus dat is het moment dat de tijd begint te lopen. Volgens jouw theorie had Martine dan ook nog bij de snelste kunnen zitten.  ::rofl::