Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur  (gelezen 47007 keer)

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #60 Gepost op: 6-02-2015, 14:55:29 »
wat me opvalt: als carolina en chris vanuit de lucht de E1974 hebben gespot, gaan ze meteen heel ingewikkeld puzzelen. als ik 4 cijfers zou zien zou ik eerder denken dat art beneden staat met een cijferslotje (zoals we vaker hebben gezien bij widm). ik denk dat aan hen uitgelegd is dat de kandidaten een code aan hen doorgeven, waarvan ze de betekenis moeten raden. Daarmee ga je automatisch ingewikkeld denken en zo heeft de spelleiding er eigenlijk al voor gezorgd dat deze opdracht gedoemd was te mislukken. >:(

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #61 Gepost op: 6-02-2015, 14:56:55 »
wat me opvalt: als carolina en chris vanuit de lucht de E1974 hebben gespot, gaan ze meteen heel ingewikkeld puzzelen. als ik 4 cijfers zou zien zou ik eerder denken dat art beneden staat met een cijferslotje (zoals we vaker hebben gezien bij widm). ik denk dat aan hen uitgelegd is dat de kandidaten een code aan hen doorgeven, waarvan ze de betekenis moeten raden. Daarmee ga je automatisch ingewikkeld denken en zo heeft de spelleiding er eigenlijk al voor gezorgd dat deze opdracht gedoemd was te mislukken. >:(

Tenzij ze 1974,-  hadden gevormd.
No Milk today???

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #62 Gepost op: 6-02-2015, 15:36:58 »
Ik blijf ook wel erg nieuwsgierig naar hoe Art die 1974 euro zou hebben uitbetaald,.. of zou er ineens ook molmuntgeld bestaan,......??
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #63 Gepost op: 6-02-2015, 15:40:04 »
Ik blijf ook wel erg nieuwsgierig naar hoe Art die 1974 euro zou hebben uitbetaald,.. of zou er ineens ook molmuntgeld bestaan,......??


Afronden naar boven of onder.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #64 Gepost op: 6-02-2015, 15:44:06 »
Alhoewel het wel erg duidelijk is dat Rik de leiding nam. Hij opppert de 1 de 9 en de 7. En pas als iedereen meegaat met de negen, speelt hij half dat het misschien geen goed idee is.



Heb het nu 3x terug gezien. Rik kwam met 7 en 1. De 9 was echt het idee van Margriet.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #65 Gepost op: 6-02-2015, 16:03:24 »
Heb het nu 3x terug gezien. Rik kwam met 7 en 1. De 9 was echt het idee van Margriet.
Ik vind Margriet ook verdacht hoor, maar die 9 zie ik niet als molactie. Je probeert toch een zo hoog mogelijk bedrag te maken en dus zou ik zelf ook meteen gaan voor 19xx

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #66 Gepost op: 6-02-2015, 16:25:36 »
Ik ben het met jullie eens dat ,- veel en veel duidelijker geweest was dan een E. Maar je doet mee aan WIDM, je doet een opdracht.. Meestal kan je met opdrachten geld verdienen. Ik vind het dan ook zeer vreemd dat ze niet eens de optie E van euro genoemd hebben!

Het idee van Margriet vind ik dus zo slecht nog niet ;).
Verder verdenk ik Chris echt niet dus ik schiet niet echt lekker op. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #67 Gepost op: 6-02-2015, 16:43:08 »
Het idee van Margriet vind ik dus zo slecht nog niet ;).

Mee eens. Maar het gaat erom dat ze het pas zegt nádat er een betere optie al genoemd is (namelijk de ,- achter 1974 plakken). Als zij zelf bedacht had om iets aan die 1974 te plakken om duidelijk te maken dat het om geld gaat (en dan de E te doen) was het al veel kandidaatser geweest. Nu is het m.i. echt mols: de slechtste optie kiezen en doordrammen.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 16:44:51 door Mollenmania »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #68 Gepost op: 6-02-2015, 16:47:44 »
Ik vind Margriet ook verdacht hoor, maar die 9 zie ik niet als molactie. Je probeert toch een zo hoog mogelijk bedrag te maken en dus zou ik zelf ook meteen gaan voor 19xx

De voorwaarde dat elk cijfer maar één keer gebruikt mocht worden maakte het ook lastig, maar door de aan één kant ook wel begrijpelijke keuze om er een bedrag tussen de 1900 en 2000 euro van de maken kon dit bedrag makkelijk (en wederom begrijpelijk) voor een (geboorte)jaar worden aangezien, zodat de opdracht mislukte. Het zou misschien verstandiger zijn geweest om bijvoorbeeld '1750,-' proberen te vormen, zodat de associatie met (oud)kandidaten in elk geval niet voor de hand lag. De Mol had het dus niet erg lastig met deze groep.
Woosie down?

Offline zwft

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #69 Gepost op: 6-02-2015, 16:57:18 »
Waar ik niemand over hoor en wat ik niet snap is dat RIK een VIER maakt.
Rik legt uit hoe ze bij het bedrag kwamen, maar zegt niets over de vier. Hij zegt: 'en zodoende kwamen we op 1974'. Hoezo? Wat is dat voor raar getal? Waarom niet nog een 7 ? Of waarom niet nog 1 auto erbij voor een 9 ??? Bedragen kennen we voornamelijk bij het kopen van artikelen en dan wordt niet afgerond met een VIER. Een vier is een heel raar getal. Het is van geen enkele kant logisch. Het is lager en minder simpel dan een 7 bijvoorbeeld. En, wat ik al zei: 1 auto erbij en je hebt een 9, en dat doet veel sneller aan een bedrag denken. Bovendien kennen veel mensen 1974 als het EK-jaar dat we van Duitsland verloren.

Die VIER is dus totaal onlogisch en niet te verklaren, behalve dan dat RIK de auto's verzorgde en dat het linkt naar een jaartal dat veel mensen kennen.
Ik vind het oervervelend dat RIK steeds verdacht is, maar ik kan dit niet anders uitleggen.

Overigens krijg je bij het kantelen, of de kanteling van de cijfers (zie foto) de letters hlbi (wat je daar mee moet weet ik ook niet). Hooguit kun je met de E erbij heli maken + het mol teken (muziek): b. Wie zat er 2 keer in de heli?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #70 Gepost op: 6-02-2015, 17:00:08 »
Waar ik niemand over hoor en wat ik niet snap is dat RIK een VIER maakt.
Rik legt uit hoe ze bij het bedrag kwamen, maar zegt niets over de vier. Hij zegt: 'en zodoende kwamen we op 1974'. Hoezo? Wat is dat voor raar getal? Waarom niet nog een 7 ? Of waarom niet nog 1 auto erbij voor een 9 ???

Elk cijfer mocht toch maar 1x voorkomen? Een 4 is dan logich te verklaren, want die is makkelijk te maken.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #71 Gepost op: 6-02-2015, 17:00:26 »
Waar ik niemand over hoor en wat ik niet snap is dat RIK een VIER maakt.
Rik legt uit hoe ze bij het bedrag kwamen, maar zegt niets over de vier. Hij zegt: 'en zodoende kwamen we op 1974'. Hoezo? Wat is dat voor raar getal? Waarom niet nog een 7 ? Of waarom niet nog 1 auto erbij voor een 9 ???

Ieder cijfer mocht maar één keer gebruikt worden.

Offline zwft

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #72 Gepost op: 6-02-2015, 17:16:50 »
Goed dat jullie het zeggen. Ik was het vergeten.
Het zou nog een ZES hebben kunnen zijn. Een acht snap ik want dat is teveel werk.
Dan is de opdracht trouwens helemaal suf want een 1 is al logisch, daarna een 9 ook, daarna een 7 ook dus dan kom je al op jaartallen.
Beetje voorgekookt voor de mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #73 Gepost op: 6-02-2015, 17:50:46 »
Goed dat jullie het zeggen. Ik was het vergeten.
Het zou nog een ZES hebben kunnen zijn. Een acht snap ik want dat is teveel werk.
Dan is de opdracht trouwens helemaal suf want een 1 is al logisch, daarna een 9 ook, daarna een 7 ook dus dan kom je al op jaartallen.
Beetje voorgekookt voor de mol.


Zoals Ajouad al zei in aflevering 4 "Don't be greedy". :)

Een slimme kandidaat (zit die er dit seizoen wel bij vraag ik me soms af ;) ) had kunnen voorstellen om voor zekerheid te gaan en 1750 euro binnen te halen. Bedragen die deelbaar zijn door 250 zijn logisch in dit spel en had de link met geld alleen maar duidelijker gemaakt. Voor die 224 euro 'boodschappengeld' hadden ze het niet moeten doen.  ;D

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #74 Gepost op: 6-02-2015, 20:10:20 »
@hulpmol idd. voor 1750 heb je dan ook 14 auto's nodig gehad, en dan nog even een komma en een streepje, en je was er geweest. was het nog duidelijker geweest. die E was echt een molactie...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #75 Gepost op: 6-02-2015, 20:15:04 »
Even een vraagje, want ik ben het even kwijt (gisteren leek het niet zo onlogisch).

Art zocht de slechtste chauffeur(s), maar de 2 beste/snelste mochten in de heli?  ???

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #76 Gepost op: 6-02-2015, 20:27:21 »
De letters: HLBI. Wat kunnen we daar allemaal uithalen, neem aan dat ook husseling van de letters mogelijk is? Misschien: Hier Ben Ik Laatst?

Waarom zou je daar iets van willen maken? Het is niet dat 1 persoon het totale cijfer verzonnen heeft toch?

En de E (van euro) staat niet op het plaatje  ;) Hoort voor het getal

Offline MeisterJaeger

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #77 Gepost op: 6-02-2015, 22:49:53 »
Mogelijk ben ik een beetje paranoïde, maar ik vind het wel erg verdacht dat de enige auto die het niet doet een zwarte auto met groene accenten op voorruit (zie foto) is, de kleuren van WIDM. Was in deze auto nog iets extra's te vinden?

edit; overigens vind ik het ook erg dom om voor een bedrag te gaan dat makkelijk als jaartal geinterpreteerd kan worden. Het wegwuiven van de ,- ten faveure van een slechte E.
1974,- of E1974
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 22:56:29 door MeisterJaeger »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #78 Gepost op: 6-02-2015, 22:57:37 »
Over het eerste cijfer 1 zijn ze het unaniem eens.
Het tweede cijfer 9 word genoemd door Margriet, Rik gaat hierin mee want het zijn wel veel auto's maar wel een hoog bedrag.
Dan zegt er iemand? (wie het is hoor en zie je niet) 8 als derde cijfer want Rik reageert hierop door te zeggen "Maar 8 heeft 7 auto's dat is best pittig". Vervolgens zegt hij in zijn biecht "Laten we dan maar 7 doen dat zijn maar 3 auto's". Ze gaan dus als derde cijfer voor 7.
Het vierde cijfer de 4 word gemaakt door Rik.
Vooral de keuze van 7 en ook van 4 vind ik een beetje dubieus. Dat maakt het toch een raar bedrag en zodoende ook moeilijk te raden door Carolina en Chris. Ga dan voor een (logisch) rond bedrag.
Het "internationale euroteken" van Margriet was op zich een goed idee. Art zei tegen Chris "Wat is het E voor teken normaal? Euro." Lijkt me dus gewoon correct. Maar eerlijk is eerlijk misschien was voor Chris en Carolina een punt en komma beter geweest want jeetje zeg die 2 denken echt véélste ver door.
 

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #79 Gepost op: 6-02-2015, 23:16:47 »
Over het eerste cijfer 1 zijn ze het unaniem eens.
Het tweede cijfer 9 word genoemd door Margriet, Rik gaat hierin mee want het zijn wel veel auto's maar wel een hoog bedrag.
Dan zegt er iemand? (wie het is hoor en zie je niet) 8 als derde cijfer want Rik reageert hierop door te zeggen "Maar 8 heeft 7 auto's dat is best pittig". Vervolgens zegt hij in zijn biecht "Laten we dan maar 7 doen dat zijn maar 3 auto's". Ze gaan dus als derde cijfer voor 7.
Het vierde cijfer de 4 word gemaakt door Rik.
Vooral de keuze van 7 en ook van 4 vind ik een beetje dubieus. Dat maakt het toch een raar bedrag en zodoende ook moeilijk te raden door Carolina en Chris. Ga dan voor een (logisch) rond bedrag.
Het "internationale euroteken" van Margriet was op zich een goed idee. Art zei tegen Chris "Wat is het E voor teken normaal? Euro." Lijkt me dus gewoon correct. Maar eerlijk is eerlijk misschien was voor Chris en Carolina een punt en komma beter geweest want jeetje zeg die 2 denken echt véélste ver door.
 

Een euroteken is geen E maar een €  ;)