Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen  (gelezen 44297 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #40 Gepost op: 12-02-2015, 23:00:26 »
 ::rofl::

Had het al een keer eerder opgezocht, aangezien er zoveel honden waren te zien :D 

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #41 Gepost op: 12-02-2015, 23:00:36 »
Waarom is Rik niet met de 'Bentota envelop' als verhaal gekomen? Als je je echt wil opwerpen als de Mol gebruik je toch die ene scene waar je op 1 meter van een geldbedrag van 1500 euro staat?

Ik moet het morgen allemaal terug bekijken, maar eerste gevoel zegt dat Rik wel enorm zuinig is geweest met het verraden van Molacties en eigenlijk maar wat B-materiaal gaf.

Klopt, daarom gaf ik het overkoepelende afleveringstopic al aan dat deze aflevering mij meer verwarring heeft gebracht. Want wat Chris deed met Ben Tota, dat had Rik net zo goed kunnen doen. Maar hij hield zich duidelijk in met voorbeelden geven (hij had kunnen zeggen: ik strooi met jokers dat het mij een hartenlust is) De verkiezing winnen indien Chris de mol is geeft ook een fijne -2000 en de laagste stand ooit  :-X Dus ik dacht eindelijk dat moment gevonden te hebben wat een verschil toont tussen kandidaat of mollengedrag vanuit voorkennis (die speech is er zo'n eentje) Kan ik er als nog niks mee want multi-interpretabel  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #42 Gepost op: 12-02-2015, 23:00:52 »
Waarom is Rik niet met de 'Bentota envelop' als verhaal gekomen? Als je je echt wil opwerpen als de Mol gebruik je toch die ene scene waar je op 1 meter van een geldbedrag van 1500 euro staat?

Uit het moldagboek:

"Zeker als je de Mol bent. Hoe ver moet ik gaan in de bewijsvoering om dat geld uit de pot te houden? Ga ik mijn geheimen verraden en inzicht geven in mijn speltactiek of houd ik het oppervlakkig en zet ik alleen mijn charme in. Het is in ieder geval interessant om te kijken welke Molacties de anderen claimen. Wie dragen er allemaal bij aan mijn succes? De verkiezing leverde een winnaar op. Of ik dat ben, blijft nog even geheim".

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #43 Gepost op: 12-02-2015, 23:32:08 »

Opvallend dat Margriet steeds naar haar gezicht verwijst. Ze heeft daar een 'mole'.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #44 Gepost op: 12-02-2015, 23:33:52 »

Opvallend dat Margriet steeds naar haar gezicht verwijst. Ze heeft daar een 'mole'.
::vergroot::
Omnia vincit amor

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2015, 00:30:34 »
Wat mij enorm opviel was dat Rik de enige is die bij het stemmen winnen (buiten) constant zegt: Vote for me, i am thé mole.

martine: stem op Martina
Marlijn: zingt heel de tijd
Margiet: maakt alleen maar mensen bang.
chris: hahahaha (geen idee wat hij er allemaal uit gooide verder) hahahaha.
Rick: Stem op mij, ik ben de mol

In de biechten gebeurde dit idem dito.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #46 Gepost op: 13-02-2015, 04:42:57 »
Leuk natuurlijk, alle kandidaten laten zeggen dat ze de Mol zijn, maar het was veel slimmer geweest als ze gezamenlijk één iemand hadden uitgekozen die de inwoners als Mol moesten aanwijzen. Martine bijvoorbeeld, die duidelijk geen Mol is. Kan de echte Mol weinig doen :P
The British are not impressed.

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #47 Gepost op: 13-02-2015, 08:41:22 »
Ik denk iet dat Magriet de mol is. Als mol is het idd niet erg handig om mensen bang te maken. ::rofl::
Moffel van Piertje

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #48 Gepost op: 13-02-2015, 09:38:12 »
Het is maar goed dat Jan-Willem niet dit jaar meedoet met al die honden  ;)


Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #49 Gepost op: 13-02-2015, 09:59:06 »
Klopt, daarom gaf ik het overkoepelende afleveringstopic al aan dat deze aflevering mij meer verwarring heeft gebracht. Want wat Chris deed met Ben Tota (..)

Dat was een grapje hè, die kerel Ben Tota... :P

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #50 Gepost op: 13-02-2015, 12:33:22 »
Wie heeft hier een master in psychologie en kan ons vertellen wat de beste manier is om mensen te overtuigen? De mol heeft voorkennis en zal misschien dergelijke manipulatietechnieken gebruiken, zoals Margriet die strak in de ogen van de mensen keek.

Geen master voor nodig hoor; ik denk de manier van Chris..  >:D


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2015, 12:50:26 »
Uit het moldagboek:

"Zeker als je de Mol bent. Hoe ver moet ik gaan in de bewijsvoering om dat geld uit de pot te houden? Ga ik mijn geheimen verraden en inzicht geven in mijn speltactiek of houd ik het oppervlakkig en zet ik alleen mijn charme in. Het is in ieder geval interessant om te kijken welke Molacties de anderen claimen. Wie dragen er allemaal bij aan mijn succes? De verkiezing leverde een winnaar op. Of ik dat ben, blijft nog even geheim".

Nou, dan kunnen we Margriet in ieder geval definitief afstrepen, want die heeft de charme van een koekast!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #52 Gepost op: 13-02-2015, 12:52:34 »
Wat een fantastisch leuke opdracht was dit! Ik heb nog niet zo gelachen deze WIDM-serie, bij al die leuke beelden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #53 Gepost op: 13-02-2015, 13:40:08 »
Marlijn hoorde we 3 liedjes zingen.

Één daarvan was Guilty van Randy Newman...


Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #54 Gepost op: 13-02-2015, 13:40:47 »
Citaat
Waarschijnlijk gaan we pas in de allerlaatste aflevering zien of er 2000 euro in de pot is gekomen. Mocht Chris de Mol zijn en die tweeduizend euro komt er dan bij, zou het misschien eventueel kunnen dat Chris als winnaar uit de bus is gekomen met lichte hulp van de regie?
dat zou betekenen dat Chris niet af mag vallen. ik denk dat hij toevallig een vrijstelling in de hand gedrukt krijgt van de regie.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #55 Gepost op: 13-02-2015, 13:50:35 »
dat zou betekenen dat Chris niet af mag vallen. ik denk dat hij toevallig een vrijstelling in de hand gedrukt krijgt van de regie.
Of hij is gewoon de mol en valt automatisch niet af... Of hij zit daadwerkelijk op de juiste mol en gaat het spel winnen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #56 Gepost op: 13-02-2015, 14:22:55 »
Nou, dan kunnen we Margriet in ieder geval definitief afstrepen, want die heeft de charme van een koekast!   ::rofl::




Ha,ha,ha......

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #57 Gepost op: 13-02-2015, 14:48:12 »
Ik moest bij Margriets methode enorm hieraan denken:

(excuses voor de extreem slechte kwaliteit!)

Blijf er wel bij dat echt niemand van Chris had kunnen winnen.
No Milk today???

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #58 Gepost op: 13-02-2015, 14:52:49 »
Ik vond Margriet de meest gelikte campagne voeren, met name haar speech. Dat kwam bijna als professioneel over. Dus ik neig te denken dat ze er van te voren echt wel goed over nagedacht heeft.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #59 Gepost op: 13-02-2015, 14:58:09 »
Voor Margriet is een speech niet vreemd. Zij heeft al als vertegenwoordigster der vrouwen de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties toegesproken.
Ze is goed van de tongriem gesneden.
'Ook een fijne dag verder...’