Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen  (gelezen 44438 keer)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2015, 22:28:03 »
Tuurlijk gaan we dat pas zien in de laatste afl. Maar als Chris de mol is gaat er juist geld UIT de pot en niet erin zoals jij aangeeft.
Oeps, dat bedoel ik inderdaad.. Foutje door alle gedachten door deze aflevering  ;D.

Maar zou het alsnog kunnen? Of zou het antwoord wel echt 'legaal' zijn?

--

Wéér! Wéér een hond! En please correct me if I'm wrong, maar het leek mij alsof hij voor Marlijn stil stond deze keer. Wat is er toch met die honden?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2015, 22:31:49 »
Oeps, dat bedoel ik inderdaad.. Foutje door alle gedachten door deze aflevering  ;D.

Maar zou het alsnog kunnen? Of zou het antwoord wel echt 'legaal' zijn?

--

Wéér! Wéér een hond! En please correct me if I'm wrong, maar het leek mij alsof hij voor Marlijn stil stond deze keer. Wat is er toch met die honden?

Maar zou het alsnog kunnen ... die theorie moet je nog ff verhelderen denk want ik was je kwijt toen je over chris begon en zei dat er dan geld in de pot kwam.. Wat bedoel je?

En de honden... Waarom zou dat een aanwijzing zijn? Of heb ik iets legendarisch gemist hier op het forum .. zou kunnen hoor  ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #22 Gepost op: 12-02-2015, 22:34:14 »
Ach dit jaar zijn het honden, vorig jaar fotoklikjes, ander jaar vogelgeluiden. Soms zitten die dingen er gewoon in omdat het gewoon zo uitkomt als je aan het filmen bent. Idem met die MOL-vrachtcontainerschip. Alsof de crew zo'n ding afhuurt en speciaal voor dat moment daar laat varen zodat de crew het kan filmen. Soms zijn dingen gewoon volledig niets is wat het lijkt, maar das lastig te bevatten als je gegrepen bent door de molkoorts voor sommigen  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2015, 22:35:30 »
Maar zou het alsnog kunnen ... die theorie moet je nog ff verhelderen denk want ik was je kwijt toen je over chris begon en zei dat er dan geld in de pot kwam.. Wat bedoel je?

En de honden... Waarom zou dat een aanwijzing zijn? Of heb ik iets legendarisch gemist hier op het forum .. zou kunnen hoor  ;)

Ik heb op dit forum voorbij zien komen dat zowel 2015 als 1970 ( het geboortejaar van Martine ) het jaar van de hond is, persoonlijk vind ik dit een hele sterke!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2015, 22:39:48 »
Ik heb op dit forum voorbij zien komen dat zowel 2015 als 1970 ( het geboortejaar van Martine ) het jaar van de hond is, persoonlijk vind ik dit een hele sterke!

Ah dat heb ik dan echt gemist... tja... Zelfs een hond (waar ik echt van hou hoor) kan mij niet uit de Margriettunnel trekken.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2015, 22:40:54 »
Ah dat heb ik dan echt gemist... tja... Zelfs een hond (waar ik echt van hou hoor) kan mij niet uit de Margriettunnel trekken.

Margriet is ook geboren in 1970. ;) Omdat 'ie op Margriet én Martine kan slaan vind ik 'm al niet meer zo sterk. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2015, 22:42:10 »


En de honden... Waarom zou dat een aanwijzing zijn? Of heb ik iets legendarisch gemist hier op het forum .. zou kunnen hoor  ;)
kan een hint in zitten hoor, maar er zijn heel erg veel zwerfhonden in Sri Lanka. Denk dat het bijna onmogelijk is een shoot te doen zonder een hondje in beeld.

*Arme drommels*
Omnia vincit amor

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2015, 22:43:46 »
Misschien heeft de mol zijn/haar best niet gedaan tijdens deze opdracht omdat de mol het niet erg vindt dat een kandidaat zich in deze opdracht verdacht maakt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #28 Gepost op: 12-02-2015, 22:45:49 »
Als je als Mol niet verdacht wil zijn, speel je volgens mij open kaart over enkele acties, maar verzwijg je de grootste acties.

Ik denk dat je hier dus meer moet kijken wat er niet gezegd is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #29 Gepost op: 12-02-2015, 22:46:46 »
maar er zijn heel erg veel zwerfhonden in Sri Lanka. Denk dat het bijna onmogelijk is een shoot te doen zonder een hondje in beeld.

*Arme drommels*

Echt verschrikkelijk die beesjes daar. Wil niet al teveel off topic gaan maar was daar ook ooit. Daar lag een dode moederhond onder een boom met 6 puppy's eromheen. Bloedheet. Niemand doet wat want het is daar normaal. Die puppy's gaan dus dood.. Meest verschrikkelijke vakantie ever voor mij.

Maar goed ....

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2015, 22:48:00 »
Maar zou het alsnog kunnen ... die theorie moet je nog ff verhelderen denk want ik was je kwijt toen je over chris begon en zei dat er dan geld in de pot kwam.. Wat bedoel je?
[...]

Ik weet niet of het überhaupt iets is, maar stel:

Chris is de mol:
 - Optie 1: Bevolking stemt het meest op Chris = goed gedaan door Chris als Mol (2000 euro eruit)
 - Optie 2: Uitslag stemronde is (al dan niet lichtelijk) beïnvloed door de regie, zodat de Mol zijn werk wél goed heeft gedaan en er geld uit de pot gaat (zoals het doel bijna lijkt na het aanbod van Art deze executie) ondanks of hij wel of niet de meerderheid van de stemmen had.

Chris is niet de mol:
 - Optie 1: Bevolking stemt het meest op Chris = slecht voor de Mol, want: 2000 euro in de pot
 - Optie 2: De regie heeft ook hier invloed kunnen hebben om juist wél geld in de pot te brengen (?).

Het lijkt mij onwaarschijnlijk, en kan ook heel makkelijk opzij geschoven worden, maar zal de regie iets met de uitslag gerommeld kunnen hebben? Met als doel dat Chris óf verdacht wordt door het publiek, óf dat de Mol er in de laatst aflevering als 'aanvallende Mol' voor zorgt dat er op de laatste nipper nog geld uit gehaald werd?

ja.. niets is wat het lijkt. De regie is niet te vertrouwen xd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2015, 22:48:50 »
Ik denk dat je hier dus meer moet kijken wat er niet gezegd is.

Precies. Maar dan kom ik niet veel verder.

Chris: ik liep die enveloppe bij Bentota voorbij en ik liet mijn koffer met geld achter in rijtuig numero 4.
Rik: ik heb als enige 0 euro in de pot gestopt.

Wat ze verzwegen...

Chris: ik heb van die E1974 wat gewoon een geldbedrag was, Edo 1974 gemaakt en kaching: ::art:: in de pot
Rik: ik heb 1500 euro uit de pot gesnoept voor 2 jokers en een groepsvrijstelling al had ik beide niet nodig.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #32 Gepost op: 12-02-2015, 22:49:36 »
dat van die groepsvrijstelling wist hij nog niet hè.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2015, 22:51:00 »
dat van die groepsvrijstelling wist hij nog niet hè.

Als mol weet je wat er komen gaat. Net wat Kim en Dennis aangaven: wat nu als Rik weet dat ie de volgende aflevering wèèr een aanbod krijgt en wèèr geld uit de pot kan graaien? Dus als mol moet je dan je mate van voorkennis verzwijgen en past het prima om iets op te biechten. Dat was dus het psychologische spelletje hier.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #34 Gepost op: 12-02-2015, 22:51:29 »
MCmarthy
Zou idd kunnen. Je kan niks uitsluiten. Ik hoop zelf niet dat de regie op die manier rommelt. Helaas rommelen ze ook al met frames en tijdsopnames. Snap ik ook.... Dus uitsluiten kunnen we het niet nee.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #35 Gepost op: 12-02-2015, 22:52:42 »
Ik heb op dit forum voorbij zien komen dat zowel 2015 als 1970 ( het geboortejaar van Martine ) het jaar van de hond is, persoonlijk vind ik dit een hele sterke!

Van Martine klopt maar 2015 is niet het jaar van de hond, het is om de 12 jaar dus pas in 2018 weer.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2015, 22:53:30 »
Wie deed er als tweede de speech? Want ik heb het idee dat marlijn op zichzelf stemde in de test.

Goed gezien! Ze lijkt inderdaad op zichzelf ("tweede") te stemmen. Zou Margriet dus niet meer de enige zijn die dat lijkt te doen. (Bakje 11.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #37 Gepost op: 12-02-2015, 22:55:30 »
Precies. Maar dan kom ik niet veel verder.

Chris: ik liep die enveloppe bij Bentota voorbij en ik liet mijn koffer met geld achter in rijtuig numero 4.
Rik: ik heb als enige 0 euro in de pot gestopt.

Wat ze verzwegen...

Chris: ik heb van die E1974 wat gewoon een geldbedrag was, Edo 1974 gemaakt en kaching: ::art:: in de pot
Rik: ik heb 1500 euro uit de pot gesnoept voor 2 jokers en een groepsvrijstelling al had ik beide niet nodig.

Waarom is Rik niet met de 'Bentota envelop' als verhaal gekomen? Als je je echt wil opwerpen als de Mol gebruik je toch die ene scene waar je op 1 meter van een geldbedrag van 1500 euro staat?

Ik moet het morgen allemaal terug bekijken, maar eerste gevoel zegt dat Rik wel enorm zuinig is geweest met het verraden van Molacties en eigenlijk maar wat B-materiaal gaf.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #38 Gepost op: 12-02-2015, 22:56:08 »
Margriet is ook geboren in 1970. ;) Omdat 'ie op Margriet én Martine kan slaan vind ik 'm al niet meer zo sterk. :P
De hond kan alleen op Martine slaan want Margriet is in januari jarig en dat is nog het jaar van de Haan.
De jaarwisseling loopt daar op 18 februari (even uit mijn hoofd) dus Martine zit wel in het jaar van de hond

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #39 Gepost op: 12-02-2015, 22:58:17 »
De hond kan alleen op Martine slaan want Margriet is in januari jarig en dat is nog het jaar van de Haan.
De jaarwisseling loopt daar op 18 februari (even uit mijn hoofd) dus Martine zit wel in het jaar van de hond

Oeps.  ::schaam::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48