Auteur Topic: Overzicht (mogelijke) molacties moppermol Margriet (+ hints)  (gelezen 32142 keer)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #20 Gepost op: 24-02-2015, 12:08:10 »
Ik heb nog hint gepost richting margriet onder de 1851 opdracht :)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #21 Gepost op: 24-02-2015, 12:55:58 »
Goed overzicht!  ::ok::

(Nog een hint. Ik verdacht Margriet al voordat het begon, maar had haar toch niet ingevuld in de pool... zucht... alweer...)
No Milk today???

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #22 Gepost op: 24-02-2015, 16:26:33 »
Het lijkt waterdicht maar het zijn wel erg veel aanwijzingen die niets met molacties te maken hebben maar alleen met de andere dingen zoals titels, dagboeken, tweets. Dat zou ik jammer vinden als dat zo is. Ik vind die aanwijzingen dan wel ver doorgevoerd, zoals in dat dagboek met die woorden onschuld, waarheid etc. Het lijkt nu wel of al die aanwijzingen de overhand hebben op de daadwerkelijke molacties.  Als je puur naar haar eventuele molacties kijkt valt dat (mij) tegen. En ze is geen aanvallende mol wat mij betreft. Aan de andere kant een historisch lage pot is natuurlijk wel een feit.

Dat neemt niet weg dat ik vind dat je verhaal overzichtelijk en ijzersterk is Heinz. Ik zou het ook knap van Margriet vinden dat ze dan erg goed ook tegelijk de kandidaat heeft uitgehangen want er zijn heel veel momenten waarop ze erg kandidaats overkomt. Dat heeft ze dan erg goed gedaan. Ik vind haar ook wel het type dat de mol wil zijn dus dat kan ik me wel voorstellen.

Margriet heeft bijna nergens een bepaalde positie in een opdracht voor zichzelf opgeëist, koos twee keer voor de grond terwijl zo'n mol toch ook een keer in het vliegtuig moet stappen met een nog betere molpositie en een spectaculaire molactie? Dat is veel leuker ook om te doen. Is het dan toeval dat Rik en Chris op Bentotata de geldenvelop mislopen? Dat is dan veel mazzel voor Margriet want Bentota was makkelijk te lezen op het strand.

Margriet heeft lang met Martine samen op de kamer gezeten, vind ik ook niet mols. Tuurlijk zie ik wel verdachte dingen bij Margriet,maar toch vind ik haar meer een fanatieke kanidaat. Dat ze Marlijn een beetje opjaagt bij die rondleiding is niet direct mols want Marlijn lag al eerder bij bepaalde opdrachten dwars wat o.a.Margriet irriteerde (bijv. met de parasols op het strand), Margriet wil hier misschien gewoon dat ze een beetje opschieten vanwege de tijd.

Dat ze Viktor in afl. 1 de foto's eerst niet laat zien op het perron en nogal bitchy doet vind ik ook gek maar even later heeft ie ze toch dus wat heb je dan aan zo'n actie behalve dat Viktor misschien denkt misschien is Margriet de mol wel. En waarom hem dan erop wijzen dat hij niet in de trein moet zoeken? Kleine moeite om hem daar te laten toch?

De analyse van de laatste opdracht vind ik wel mooi. Dat ze wel twee logo's vindt die er veel minder toedoen. En snel naar binnen rennen als Martine de juiste winkel als eerste ziet. Dat is  typisch mols. Net als alle verdachtmakingen die ze uitspreekt vaak met de nodige humor. Na de laatste opdracht maakt ze Marlijn nog verdacht bij Chris.

Vooral je verklaring voor alle afleveringstitels doen me een beetje huiveren ;). Ik geef het toe. Die kun je niet zo makkelijk allemaal naar Chris toe leiden n.l.

Ik hoop nog altijd dat in het museum dat nog ontbrekende bezoekje aan de andere zaal, dat dat Chris was en dat drie maal is scheepsrecht daar op slaat! Waar om zou Art gezegd hebben dat zien we aan het eind. Dat is dan toch niet dat we dan horen dat Margriet de derde is die een brief van de mol leest?  ???

Ik zie liever de scène dat Chris Rik helemaal om de tuin leidt in dat watervliegtuig en dat Rik die envelop niet ziet, dan dat de mol op de grond gele verf heeft gekocht.

Ik zie liever dat er aan het eind nog 2000 euro uit de pot gaat(al vind ik het sneu voor de winnaar) dan niet, gewoon voor het verrassingseffect.

Op naar aflevering 9 voor nieuwe aanwijzingen!! ::)
 
Dit waren toch wel alle hints richting Margriet hoop ik? ;)




« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 16:28:40 door Lonneke14 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #23 Gepost op: 24-02-2015, 17:00:01 »
Vorig jaar waren er toch ook zoveel aanwijzingen naar Susan?? Of heb ik dat mis.

En die aanvallende mol daar zijn meningen over verdeeld. Wat de een wel aanvallend vindt, vindt een ander weer niet  ::rofl::

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #24 Gepost op: 24-02-2015, 17:21:31 »
Als Margriet de mol is, vind ik haar in ieder geval zeker aanvallend. Veel op de voorgrond en flink dr mening en manieren doorduwen. Ik denk dat ik Margriet een goede mol vond, nu nog hopen dat ze daadwerkelijk de mol is. Maar met deze line-up kan het niet anders...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #25 Gepost op: 24-02-2015, 17:24:34 »
Als Margriet de mol is, vind ik haar in ieder geval zeker aanvallend.

Mee eens, als er iemand aanvallend is door idd haar mening door te drukken, de groep toe te spreken alsof ze hun moeder is..etc dan is het wel Margriet  ::jaja::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #26 Gepost op: 24-02-2015, 17:28:20 »
Je zegt dat je het jammer vindt als er veel aanwijzingen in dagboeken, tweets enz. zitten, maar die zitten er altijd al in. Vandaar dat ik je opmerking daarover niet begreep ;)

En vooraf, zonder alles te weten, bepalen of iemand een goede mol is vind ik persoonlijk lastig. Ik wil altijd eerst zien wat de mol daadwerkelijk gedaan heeft.

Maar afgaand op het praatje van Art over een mol die aanvallend is en ook bovengronds opereert kan ik me Margriet daar dus wel in zien passen.

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #27 Gepost op: 24-02-2015, 17:40:00 »
Ik vind het een leuk mens Margriet absoluut maar het is ondanks dit prachtige overzicht nog niet gezegd dat zij de mol is. Je moet altijd blijven kijken naar de andere kandidaten en de aanwijzingen  die daarvoor zijn. Ik heb Chris als mol, maar zie  best dat Margriet ook een serieuze optie kan zijn. Als dat zo is chapeau voor Margriet (en ook voor Heinz met dit mooie overzicht) en als ze het niet is heb ik iets meer plezier.
 
Heinz zat toen ook goed met Kim dus ik knijp hem wel een beetje..Maar ik blijf in mijn  Christunnel tot het einde ::). Er zijn ook prima hints naar hem toe. ::zwaai::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #28 Gepost op: 24-02-2015, 18:05:10 »
als er iemand aanvallend is door idd haar mening door te drukken, de groep toe te spreken alsof ze hun moeder is..
Ja maar dat brengt mij er juist toe Margriet te strepen. Kijk eens bovenaan Heinz' mooie overzicht: Mama Mia betovert daar Vik helemaal. In 1.1 vooral maar ook in 1.2 is zij helemaal het moedertje. Pas veel later, als Evelien en Ajouad al vertrokken zijn, begint Vik haar wat mee te nemen in de test en is de betovering (hypnose!!!) blijkbaar verbroken. Dat KAN dus niet als je de aanname Margriet=mol hebt ::ohno::. Dan was Vik al in afl. 2 naar huis.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #29 Gepost op: 24-02-2015, 18:16:28 »
Ik vind het een leuk mens Margriet absoluut maar het is ondanks dit prachtige overzicht nog niet gezegd dat zij de mol is.

Ik heb juist precies het tegenovergestelde. Ik vind haar helemaal geen leuke deelnemer (ik hoop al vanaf het begin dat ze er eigenlijk uit vliegt, iets wat ik wel vaker heb met de mol...) en ik ga er wel vanuit dat zij de mol is. Dat is haar geen leuke deelnemer vindt, betekent trouwens niet meteen dat ik haar een slechte mol vind. Dat zeg ik er maar even bij, omdat ik het idee hebt dat mensen anders die conclusie gaan trekken.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #30 Gepost op: 24-02-2015, 18:16:46 »
Heinz zat toen ook goed met Kim dus ik knijp hem wel een beetje..

Dat was pa na exit Arjen en vorig jaar zat ik met Freek volledig mis. Misschien stelt het je gerust als ik mijn volledige molvanggeschiedenis opsom (alleen Nederlandse molreeksen):

WIDM 2 t/m 5: Helemaal mis! WIDM 6: Milouska na afl. 1. WIDM 7: Inge pas toen ik de gebarenhint niet meer kon ontkennen. (Ik verdacht Eva.) WIDM 8: Dennis na afl. 2. WIDM 9: Jon na afl. 1 maar voor de finale wissel naar Anniek! WIDM 10: Pas Kim na exit Arjen. WIDM 11: Pas Patrick na exit Pepijn. WIDM 12: Anne-Marie na afl. 3 maar wissel naar Tim na "de pijl", terug bij Anne-Marie na exit Tim. WIDM 13: Kees na ontdekking priesterhint. WIDM 14: Helemaal mis! (Freek) 15: Margriet vanaf afl. 2.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #31 Gepost op: 24-02-2015, 18:18:08 »
Pas veel later, als Evelien en Ajouad al vertrokken zijn, begint Vik haar wat mee te nemen in de test en is de betovering (hypnose!!!) blijkbaar verbroken. Dat KAN dus niet als je de aanname Margriet=mol hebt ::ohno::. Dan was Vik al in afl. 2 naar huis.

Sorry maar ik kan daar niks mee. Ik speur niet naar de mol op basis van wat wij DENKEN wie er op wie uitgaat. Dit ivm jokers, niet wetende wat anderen nou precies hebben ingevuld, de verwarrende en soms misleidende montage, had Vik de vragen wel goed ingevuld? etc etc..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2015, 18:27:35 »
Overige mogelijke hints in de serie
Ik denk dat je de kansrijke hints te pakken hebt. Andere opties zijn nog:

- 'een soort ghandi brilletje' met  ::art:: ::art::, maar Marlijn gebruikt dat gebaar nog veel vaker.
- 'Don't believe a word of what they were saying,' nadat iedereen bij zijn verkiezingsbetoog zegt de mol te zijn, in zowel de vooruitblik als terugblik waarbij Margriet als laatste aan bod komt, terwijl dat tijdens de opdracht niet zo is. (Ja, loopt montagetechnisch ook lekkerder, maar heeft zeker wel potentie)
- Haar "MELLOW ROSE: LOVE ME"-shirt waar met wat gehussel toch wel erg vaak het woord MOL(E) uit te halen is.

Wat betreft de foto van de mol. Tot nu toe ben ik met de foto van waarvan we denken dat het om gaat niet verder gekomen dan dat Carolina niet de mol is, vanwege een blanke hand die vermoedelijk van de mol is. Als dat de hand van de mol is, lijkt de foto ook te oud om de hand van MArlijn er op te hebben. Ik heb best veel gezocht naar de locatie van die foto en heb niets concreets kunnen achterhalen. Waar we misschien wel nog wat mee kunnen is de naam van de opdracht "meet & greet". Die foto van de mol zou in plaats van een uitreiking ook een meet & greet kunnen zijn. Anyway in die naam zitten flink wat letters van Margriets naam: Meet & Greet. :-\\

Verder had ik 2,5 afleveringen geleden het gevoel dat er nog meer aan die wijsheid te koppelen is. Margriet wijst heel veel (hoewel niet als enige), steekt haar wijsvinger op, of zit ermee bij haar mond. Verder is bij het stembureau ook een wijzend handje afgebeeld. Ik zou alleen niet weten wat we er mee moeten zonder het in het terrein van vergezochtheid te belanden.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 18:29:44 door Rat »

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #33 Gepost op: 24-02-2015, 18:27:41 »

WIDM 2 t/m 5: Helemaal mis! WIDM 6: Milouska na afl. 1. WIDM 7: Inge pas toen ik de gebarenhint niet meer kon ontkennen. (Ik verdacht Eva.) WIDM 8: Dennis na afl. 2. WIDM 9: Jon na afl. 1 maar voor de finale wissel naar Anniek! WIDM 10: Pas Kim na exit Arjen. WIDM 11: Pas Patrick na exit Pepijn. WIDM 12: Anne-Marie na afl. 3 maar wissel naar Tim na "de pijl", terug bij Anne-Marie na exit Tim. WIDM 13: Kees na ontdekking priesterhint. WIDM 14: Helemaal mis! (Freek) 15: Margriet vanaf afl. 2.

Wat zonde dat je in seizoen 9 geswitcht bent!  :-X Voor de rest wel netjes zeg! Ik doe het lang niet zo goed. Maar bezoek dit forum dan ook pas een paar jaar en ben dit jaar pas begonnen met meeschrijven etc.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2015, 18:30:26 »
ivm jokers
Vik had nooit jokers. Des te erger dus voor deze theorie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #35 Gepost op: 24-02-2015, 18:31:31 »
Vik had nooit jokers. Des te erger dus voor deze theorie.
Ik had het niet over Vik en jokers maar jokers in het algemeen. Als iemand anders een joker heeft gaat diegene misschien wel door op basis daarvan en Vik exit. Maar je mist het punt van de rest van mijn verhaal hierover.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2015, 18:35:51 »
Als iemand anders een joker heeft gaat diegene misschien wel door op basis daarvan en Vik exit
Juist! Dat is dus precies wat ik zeg! Maar dat gebeurde niet. Gek toch? Tenminste, als je denkt dat Margriet de mol is, dan is dat heel gek.

je mist het punt van de rest van mijn verhaal hierover
Ja, je kan daar niks mee. Kan ik dus ook niet op in gaan dan. Dat zijn tegengestelde meningen die nooit bijelkaar komen.

Tja, tenzij ik gedwongen ga worden deze theorie te herzien overmorgen. Ben heel benieuwd.... het is buigen of barsten voor mij ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2015, 18:41:17 »
Juist! Dat is dus precies wat ik zeg! Maar dat gebeurde niet. Gek toch?

Nee is niet gek. Wat ik dus zeg is dat je op basis van een heleboel dingen (wat ik eerder omschreef) je niet kan uitgaan van de test.

Zat hij wel op Margriet? Of is het de montage die ons dat laat geloven? Had hij alle vragen, als hij Margriet had, wel goed ingevuld? Zat er iemand anders die eruit vloog, met jokers misschien, gewoon compleet fout. Dan maakt het niet uit hoeveel jokers je hebt. Dus dat zegt helemaal niks.

Kortom , dat is de reden waarom ik de test niet kan gebruiken als molspeur tactiek.

Jij wel en dat is verder prima  ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2015, 19:15:35 »
Als Margriet inderdaad de Mol is (wat ik denk) wil ik je wel bedanken Heinz! Je hebt me (mede) over de streep getrokken naar Margriet toe. Anders was ik waarschijnlijk nog afleveringen lang bij een wensmol (Martine) blijven hangen tegen den ratio in.
...óf niet!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2015, 19:59:28 »
Ja maar dat brengt mij er juist toe Margriet te strepen. Kijk eens bovenaan Heinz' mooie overzicht: Mama Mia betovert daar Vik helemaal. In 1.1 vooral maar ook in 1.2 is zij helemaal het moedertje. Pas veel later, als Evelien en Ajouad al vertrokken zijn, begint Vik haar wat mee te nemen in de test en is de betovering (hypnose!!!) blijkbaar verbroken. Dat KAN dus niet als je de aanname Margriet=mol hebt ::ohno::. Dan was Vik al in afl. 2 naar huis.
Vorig seizoen lag Maurice er als eerste uit, terwijl hij wel een aantal vragen op Susan had ingevuld. Freek haalde de finale, zonder ooit een vraag (bewust) op Susan in te vullen. Het is vaak ook gewoon een kwestie van geluk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.