Auteur Topic: Overzicht (mogelijke) molacties moppermol Margriet (+ hints)  (gelezen 32141 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Overzicht (mogelijke) molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Gepost op: 23-02-2015, 21:41:01 »
Mogelijke molacties Margriet

1.1: station



Margriet en Viktor brengen net als alle andere duo's 0 euro in de pot. Margriet lijkt de leiding te nemen. Aan het begin van de opdracht holt Viktor achter Margriet aan die de foto's en envelop bij zich heeft. Margriet: "Hier moet je op letten. (..)  Op een envelop!" (Die hebben de personen natuurlijk niet zichtbaar bij zich.) Allebei met foto's in de hand zoeken ze het perron af. Margriet: "Dit is het niet. (..) Kom op!" (Loopt weg, Viktor volgt.) (..) Op het gegeven moment zijn Margriet en Viktor apart van elkaar. (Heeft Margriet hier gebruik van kunnen maken door de envelop te pakken en weg te gooien?) Margriet haalt Viktor een trein uit, moppert en maakt hem verdacht in een biecht.

1.2: beeldschermen



De groep beslist dat Margriet in de controlekamer begint. Margriet: "Ik begin hier in de kamer met Pieter." Uiteindelijk blijft Margriet als enige van de kandidaten de hele opdracht in de controlekamer. Van de kandidaten in de controlekamer zien we Pieter de meeste zinvolle bijdragen leveren aan het goed in beeld brengen van de stukken lijn. (..) Op het moment dat er verschillende beeldschermen uitvallen is Margriet in de controlekamer en zien we haar aan een kabel trekken. Uiteindelijk worden er twee lijndelen niet gevonden en is minstens één wel gevonden lijndeel niet goed in beeld. Er wordt 0 euro verdiend. Achteraf merkt Margriet op dat er niet goed overlegd is met de personen in de controlekamer. Ze spreekt de groep streng toe. (Maar waarom neemt ze zelf geen verantwoordelijkheid? Waarom greep ze zelf niet in tijdens het spel?)

2.1: museum



De kandidaten verzamelen om over de onduidelijkheid te praten wat wiens wand is. (..) Chris: "Ok, dus ik wil graag nog een keer terug." Carolina: "Ja, ik ook." (..) Margriet: "Wie en wie? Want alles kost geld." (..) Margriet hakt de knoop door: Chris en Marlijn gaan. -200 euro. (..) Viktor: "Margriet, als wij nou met zijn tweeën eens even naar onze muur gaan kijken." Margriet lijkt het een goed idee te vinden (-200 euro) maar Rik grijpt in. Rik: "Waarom met zijn tweeën?" Viktor gaat alleen kijken. (..) Margriet gaat kijken: -100 euro. Ze zegt "zie je wel!" alsof ze weet hoe de schilderijen moeten hangen, maar uiteindelijk hangt dit gedeelte fout. (Verkeerde volgorde.) Door het vele kijken wordt er slechts 100 euro verdiend.

2.2: roadmovie



Margriet en Rik (met telefoon) staan in contact met Marlijn. Margriet moppert dat Marlijn teveel informatie geeft. Rik in een biecht: "Hier (aan de telefoon: Marlijn) een schreeuwende dame, en hier (in mijn oor: Margriet) een schreeuwende dame..." Het is Rik die meteen weet waar ze heen moeten en dit tegen de chauffeur zegt als Marlijn "witte eikel" doorgeeft. (..) Margriet merkt laconiek "ook een witte eikel..." op en Rik ziet dat het de juiste is.  Rik: "O. Maar dat is het toch? Dat is van de andere kant gezien!" (..) Rik ziet waar ze moeten zijn. Margriet en Rik stappen uit en lopen naar de bioscoop. Ze komen er als tweede duo op tijd aan. 500 euro in de pot. Het lijkt meer de verdienste van Rik dan van Margriet.



2.3: laden en lossen

Margriet, Carolina en Rik vormen een trio dat een kar trekt. Ze krijgen de kar tot tegenstelling van het andere trio niet makkelijk op gang. De lading wordt meermaals opnieuw verdeeld. Margriet en Carolina blijven steeds achteraan lopen terwijl Rik die steeds alleen vooraan loopt het zwaar lijkt te hebben. We zien vier keer lading van de kar vallen (bij het andere trio maar één keer), steeds wordt deze (met hulp van de locals) weer opgepikt. Uiteindelijk slaagt de opdracht maar al met al verloopt het het stroefst bij Margriet, Carolina en Rik. (Het lossen is al helemaal geen probleem.)



Extra: Margriet is erin geslaagd om penningmeester te worden en jat 200 euro uit de pot in ruil voor jokers.

3.1: lasergamen



Margriet wil niet voor de verdubbeling gaan maar is voor "pakken wat je pakken kan". Zelf pakt ze wel haar eigen envelop alvorens ze wordt afgeschoten door Martine. Weg geld en verdubbeling. Het idee was dat Martine haar rugdekking zou geven. Als iedereen is uitgeschakeld en Viktor als enige een envelop heeft weten te pakken, is Margriet voor doorspelen. (Om nog meer geld te kunnen verdienen of in de hoop dat ook Viktor uitgeschakeld wordt en er niets verdiend wordt?) Chris beslist dat Viktor naar de finish moet. Dit haalt hij en er wordt 100 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2015, 08:14:50 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2015, 21:41:43 »
3.2: watervliegtuig



Margriet, Ajouad en Marlijn kopen een hele grote lap knalgele stof en verf. De gele stof blijkt goed zichtbaar maar de gele verf is onbruikbaar op het strand. Viktor loopt met de verf het strand op. Margriet grapt/moppert: "Hee Vik, ik ben wel superblij met die verf..." Nadat Margriet zich met de gele stof heeft bezig gehouden loopt ze rond en kijkt ze of anderen aan het werk zijn. Zelf lijkt ze dan weinig meer te doen.

4.1: foto's maken



Margriet, Chris en Martine gaan samen op pad.  Ze maken een verkeerde foto bij een verkeerd gebouw met een VOC wapen en een verkeerde foto bij het Historisch Huis. Hier leest Margriet het kaartje maar merkt ze niet op dat "Spruitje, Muis en Kukelpapa" op de foto moeten. Pas als Chris opmerkt dat hij "Kukelpapa" is zegt Margriet dat zij "Spruitje" is. (Kon ze dat echt zo snel lezen van die afstand of wist ze dit als Mol al lang maar kan ze het nu niet meer verzwijgen?) (..) Margriet zegt het Parool te lezen maar blijkt uiteindelijk niet op de foto te horen. Ze gaat er ook niet op omdat ze op weg gaat naar het Moon Bastion om op de foto te gaan met kandidaten die New York als favoriete stad hebben. (Niet per se onmols: als Chris op de Parool-foto was gegaan, wat hij ook doet, zou deze toch al mislukt zijn. Een Mol met voorkennis weet dit. Dat Chris ook een foto laat maken zonder hem is dan pech voor de Mol.) Op de New-York foto staat uiteindelijk één persoon teveel. Viktor? Of misschien Margriet? (..) Margriet zegt krakeling als favoriete koekje te hebben en moet met Viktor helemaal naar de andere kant. Ze komen niet op tijd bij de vuurtoren aan. Uiteindelijk levert maar één foto met Margriet erop 250 euro op: de foto bij het Historisch Huis die in eerste instantie fout was.

4.2: bakje kiezen



Margriet pakt de zwarte vrijstelling en geen geld voor de pot. (De zwarte vrijstelling vind ik niet mols, maar dat ie in het spel komt is misschien wel iets wat de makers willen.)

4.3: namen onthouden



Margriet pleit fel voor het goede antwoord 50-75 namen. Voor veel mensen een reden om haar niet (meer) als Mol te zien, maar het zou ook een mooie enigszins risicovolle zet van de Mol geweest kunnen zijn. Margriet wordt namelijk door bijna alle kandidaten verdacht. Door fel voor het goede antwoord te pleiten duwt ze degenen die haar verdenken juist richting het foute, én zorgt ze ervoor dat ze nadien misschien minder verdacht wordt. De meerderheid kiest voor de categorie 30-50 en er wordt 0 euro verdiend. (Alleen Ajouad en Chris die op dat moment waarschijnlijk Marlijn verdenken kiezen ook voor 50-75.)

5.1: rondleiding



Tijdens de rondleiding loopt Margriet soms achteraan en lijkt ze de groep van de bakjes weg te leiden. Laat ze vervolgens expres Marlijn ontsnappen zodat zij ongezien jokers kan pakken? (..) Margriet geeft als eerste het goede antwoord op de (makkelijke) eerste vraag hoe hoog de Boeddha is (40 meter), maar ze is ook de eerste die voor het afpakken van de joker zegt te willen gaan in plaats van 300 euro voor de pot. Halverwege denken Rik en Chris aan het spelen voor geld, maar Margriet en Martine blijven resoluut voor het wegspelen van de jokers kiezen. Martine: "Ik zeg joker spelen." Margriet: "Ja, wegstrepen!" Ze moppert erbij op Carolina en Marlijn die voor zichzelf kozen.

5.2: liegen of de waarheid spreken



Niemand graaft geld op. Dat Margriet in de test op zichzelf gestemd lijkt te hebben is wel zo merkwaardig dat ik het hier ook nog maar eens vermeld, ook al heeft dat met het verdienen van geld niets te maken. Margriet lachend in een biecht: "Spreiden, spreiden. Het is altijd goed om te spreiden." Spreiden: één leugen en één waarheid of spreiden: op jezelf als Mol stemmen?

5.3: pakketjes bezorgen



Margriet en Rik zitten samen in een bootje. We zien ze geen pakket in Geldrop afleveren. Omdat we Carolina en Viktor twee keer en Marlijn en Martine één keer een pakket naar Geldrop zien brengen en er in totaal 1500 euro van de 2000 euro verdiend wordt, lijkt het erop dat Margriet en Rik geen geld in de pot gebracht hebben. (..) De groep praat na. Rik: "Wij zijn toch ook in Geldrop geweest?" Margriet: "Wij hebben er ook één afgeleverd." (Als Chris alles goed onthouden heeft zou hij kunnen weten of Margriet liegt. Maar voor hem is Margriet misschien al de held omdat zij op het laatste moment nog een waardeloos pakje binnen de tijd afleverde.)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 16:57:23 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2015, 21:42:16 »
6.1: auto's parkeren



Margriet stelt de 9 als tweede cijfer voor. Zo is het te verdienen bedrag hoog, maar ontstaat er ook verwarring over een (geboorte)jaartal. Als 1974 er keurig staat en Marlijn en Rik een komma en streepje willen maken (als in 1974,-) grijpt Margriet druk gebarend in en overtuigt ze de anderen om in plaats hiervan een E te maken die een euroteken zou moeten voorstellen. Carolina en Chris lezen E1974 en maken er uiteindelijk "Edo Brunner" van. Opdracht mislukt.

6.2: kokers verzamelen



Margriet is als enige kandidaat op geen enkele positieve actie (goed opmerken welke nummers wel of niet genoemd zijn door Art, goede koker pakken) te betrappen. De enige koker die zij inlevert is zo te zien nummer 34 die voor 250 euro uit de pot zorgt.

7.1: trein



Margriet pakt als eerste een koffer (laatste station). Ze is gedurende de opdracht bijna onzichtbaar. (We zien haar geen foute of goede beslissingen nemen aangaande de verschillende vragen/opdrachten.) Het cruciale onderdeel is echter het vinden van het geld en voor de mogelijke verdwijning daarvan kan Margriet net zo goed verantwoordelijk zijn als Chris, Marlijn of Rik.

7.2: verkiezing



Margriet heeft een duidelijke (maar niet winnende) strategie: het hypnotiseren van de Tamils. "You remember my face and vote for me. Thank you." Margriet speecht als vierde. "Dames en heren. Geloof alstublieft niet wat zij zeiden. Voor u staat een slecht mens. En dat durf ik best te zeggen op deze heilige plek. Uw plek. Ik zal uitleggen waarom." (..) "Vorige week waren we in een tempel. Het was de bedoeling dat we geld zouden verdienen voor de groep. Maar ik stond erop dat een aantal van ons hun spullen aan mij zou geven. En dat deden ze. Neem nou de dame die zo mooi heeft gezongen voor u. Ze raakte alles kwijt. En daarnaast verloren we nog eens 500.000 roepie. Kijk dus goed naar mijn gezicht. U zult het de rest van uw leven niet meer vergeten, dat beloof ik u. Stem dus op mij. Soms is het goed om iets slechts te doen."

8.1: geld plukken



Margriet "pakt wat ze pakken kan" wat een grote onoverzichtelijke berg met hele lage bedragen oplevert. Ondertussen moppert ze tegen Marlijn dat zij allemaal briefjes heeft laten hangen. Doordat Margriet en Marlijn getallen blijven noemen raakt Chris in de war en de tel kwijt. Margriet lacht met hem mee en moppert: "Kom op, Chris!"

8.2: logo's spotten



Margriet en Marlijn gaan samen op pad. Tot verbazing van Marlijn spot Margriet een logo en later samen met Marlijn nog één. (De letters A en D. Dit zijn niet de letters waardoor de locatie ontdekt wordt. Dat zijn de letters P en V die door het andere groepje gespot worden.) Margriet zoekt nummer 68 als huisnummer. Marlijn lacht erom. Margriet: "Ja, kom op! Dat is toch niet zo gek?" Marlijn vertrouwt haar Mol duidelijk niet, hoe goed Margriet ook haar best doet. Als Martine de locatie spot is Margriet die er dan ook voor staat er als de kippen bij om ook te reageren en als eerste het bureautje binnen te lopen om het geld te vragen.

8.3: fototoestellenparcours



Voor het eerst deze serie zorgt Margriet voor geld in de pot. Een poging om de kandidaten (die Margriet allemaal als Mol zien) in de war te brengen? De verbaasde gezichten zijn mooi om te zien, net als het enthousiasme waarmee Margriet al "high fivend" eindelijk eens een echte winstervaring kan delen met de anderen.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2015, 21:55:00 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2015, 21:43:06 »
9.1: ronde tafel



Margriet pakt twee jokers en geen geld voor de pot.

9.2: markt



Met nog maar vijf seconden op de klok zegt Margriet dat ze nog maar drie zinnen heeft. Dit zijn er duidelijk te weinig. Onduidelijk is wat de goede verhaaltjes moeten zijn en dus ook wat Margriet wel en niet goed doorgeeft. Geen van de brieven is uiteindelijk goed: 0 euro verdiend.

TOEVOEGING: Overzicht mogelijke hints. Zie een aantal posts lager. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 20:30:15 door Heinz »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2015, 21:50:44 »
Wat een prachtig overzicht!  ::bravo::


klein foutje bij de logo-opdracht, Martine moet Margriet zijn. 

Als Martine de locatie spot is Martine die er dan ook voor staat er als de kippen bij om ook te reageren en als eerste het bureautje binnen te lopen om het geld te vragen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2015, 21:56:45 »
@Mollenmania: Bedankt! (En foutje verbeterd.)

(Ik wilde nog de opmerking van Rat toevoegen dat Margriet in het museum mogelijk langer dan 10 seconden kijkt omdat we bij haar geen klokje in beeld zien, maar ik zat over het maximum aantal tekens voor dat bericht heen.)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2015, 22:00:50 »
Mooi overzicht :D

Citaat
Margriet pakt de zwarte vrijstelling en geen geld voor de pot. (De zwarte vrijstelling vind ik niet mols, maar dat ie in het spel komt is misschien wel iets wat de makers willen.)
Zie het ook niet als mols, maar de tekst die ze gebruikt met inzetten dat het te heet wordt onder haar voeten vind ik dan weer wel redelijk mols klinken.

Maken we er ook nog een sub stuk bij met alle mogelijke hints??

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2015, 22:25:38 »
Als ze effectief al deze acties heeft uitgevoerd zal ze hoog komen te staan in mijn beste mollijstje desondanks dat ze toch (vermoedelijk) veel verdacht wordt.
#teamamaimiljaarde

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #8 Gepost op: 23-02-2015, 23:13:28 »
Nu neig ik toch meer naar Margriet, door dit overzicht
Als iemand nu een overzicht gaat maken van Rik word ik gek  ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #9 Gepost op: 24-02-2015, 00:06:18 »
Als iemand nu een overzicht gaat maken van Rik word ik gek  ::rofl::

Careful what you wish for  ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #10 Gepost op: 24-02-2015, 08:01:46 »
Mijn complimenten Heinz! Ik blijf wel bij Chris maar dit is een helder betoog.Aflevering 10 met Chris als mol lijkt mij toch wat spectaculairder te worden... ;)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 08:04:45 door Lonneke14 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #11 Gepost op: 24-02-2015, 09:59:57 »
Afleveringtitels

‘lezen en schrijven’
Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken.

'scheepsrecht'
Driemaal is scheepsrecht.  Margriet is de derde kandidaat die deze aflevering een briefje van de Mol leest.

'verraden'
Margriet wordt door bondgenootje Martine afgeschoten.

'M acht'
Margriet is de enige M-naam met acht letters en als achtste in de leader te zien.

'schaalvergroting'
Margriet zegt dat ze stemde op "de Mol pakt schaal 12" terwijl we zien dat ze op "de Mol pakt schaal 11" stemde. (NB: Schaal 11 pakte ze zelf.)

'kantelen'
De E naar een M van Mol (of Margriet) kantelen. De E (als euroteken) was een idee van Margriet.

'spoorloos'
De Mol heeft het geld in de trein spoorloos doen verdwijnen. (Of: Margriet heeft het over "vliegen" door de trein.)

'onderaan'
Als Martine zegt dat zij bovenaan in het theeveld hoge bedragen plukte, beweegt de camera naar beneden en zien we Margriet onderaan (lage bedragen) plukken. (En/of: Helemaal rechts onderaan het bord met logo's is een bloem (-> margriet) te zien.)

'zinloos'
Op de markt komt Margriet zinnen tekort.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 20:32:49 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #12 Gepost op: 24-02-2015, 10:34:15 »
Overige mogelijke hints in de serie

- De Mol legt steeds een bloem bij de brieven die hij achterlaat om hulpmollen in te schakelen. Bloem -> margriet.
- In de controlekamer van de aller eerste opdracht staat op monitor één het Mol-logo en een pijl met  "Je bent hier". Margriet is als enige de hele tijd in de controlekamer geweest.
- Tijdens de test van aflevering 1 is er een Boeddha te zien die het nulgebaar van Art lijkt te maken, samen in een shot met Margriet. Je zou dit als hint naar Margriet kunnen opvatten omdat de Mol natuurlijk degene is die nul euro verdienen als een van zijn taken heeft.



- (Zit er nog een onontdekte hint in de familiefoto van de Mol?)
- Bij de opdracht "liegen of de waarheid spreken" wordt gesuggereerd dat Margriet bij de test van aflevering 4 bij de vraag "Voor welk schaaltje koos de Mol uiteindelijk bij de Dagoba?" op het antwoord "11" klikte. Het was Margriet zelf die uit dit elfde schaaltje de zwarte vrijstelling pakte. Alleen de Mol zou bij de test op zichzelf stemmen. Vervolgens zegt of liegt Margriet dat ze "12" antwoordde. Titel "schaalvergroting" -> van schaal 11 schaal 12 maken? In een biecht lacht Margriet: "Spreiden, spreiden. Het is altijd goed om te spreiden." Is dit een molbiecht waarin ze verklaart waarom ze op zichzelf als Mol stemde?



-  Met de nummers van de kokers die geld opleverden kun je het woord "ONSCHULDIG" vormen volgens A = 1, B = 2. Volgens diverse bloemensites is "onschuld" een symbolische betekenis van de margriet.
- Op het molgeld staan dit jaar alle mollen sinds WIDM met bekende Nederlanders gespeeld wordt. (Alleen Yvon is nog niet gespot.) Staat de Mol van dit jaar op het min geld? Met wat fantasie is de V-hals van het rode shirt van Margriet te herkennen.



- "Ik wens je veel wijsheid. De Mol." Zo eindigt de Mol zijn bedankbriefje aan Rik. (En in afl. 2 aan Viktor: "Ik wens je veel wijsheid in het spel.") In deze nieuwjaarsboodschap aan de molkijkers wenst Margriet ons ook "heel veel wijsheid". Een verwijzing naar de molbriefjes?
- Molbericht in de laatste opdracht aan Margriet: "Margriet, We hadden vanaf het begin af aan een stilzwijgend verbond." -> Het grote geheim dat Margriet bij zich draagt: zij is de enige echte Mol.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 20:17:24 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #13 Gepost op: 24-02-2015, 10:35:39 »
Tweets

- Na elke aflevering tweet de Mol iets over het (niet verdienen van) geld. Verwijzing naar het min geld waar Margriet mogelijk in te zien is? Neem van alle tweets over het geld steeds een letter verder (tweet 1: eerste letter, tweet 2: tweede) en je leest na aflevering 8 "ONSCHULD". Een symbolische betekenis van de margriet. (Door Starlight) NB: "ONSCHULDI" na aflevering 9.

Op het station van Colombo kwam er geen geld in de pot. #widm
In de National Gallery zag ik de winst verdampen. #widm
Als Mol zie je maar wat graag een envelop met inhoud over het hoofd. #widm
Inschatten is niet het sterkste punt van deze groep, nul euro in de pot. #widm
Huichelen in een tempel. Je moet het maar durven. Resultaat: de pot blijft laag. #widm
De pecunia vliegt de pot uit. #widm
De Tamils hebben hun Mol gekozen. Is dat goed of slecht voor de pot? #widm
Theevelden, een winkelstraat en een verlaten fabriek. Ondanks een beetje winst een historisch lage pot. #widm
Nog 1 week in spanning. Wie ben ik? Volgende week LIVE de ontknoping. #widm (NB: Geen geldtweet.)

- En is de theorie van missmolly waardoor er uit alle tweets MARGRIET VAN DER LINDEN te halen is van de baan of toch nog een optie?



Dagboeken

Volgens diverse sites over bloemen staat de margriet symbool voor liefde, onschuld, bescherming en waarheid. In de dagboeken van de Mol zijn verwijzingen te vinden naar al deze begrippen:

Dagboek 1: Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen. (Onschuld.)
(En "En Pieter? Ik ga je missen!" -> liefde.)
Dagboek 2: En wat een hartverwarmende mensen in Pettah, de handelswijk van Colombo. (Liefde.)
Dagboek 3: Aan de ene kant is iedere extra kandidaat een mogelijke dekmantel of bliksemafleider. (Bescherming.)
Dagboek 4: Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek. (Bescherming.)
(En "Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund." -> liefde.)
Dagboek 5: Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen. (Waarheid.)
Dagboek 6: Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. (Waarheid.)
Dagboek 7: De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje. (Onschuld.)
Dagboek 8: "We zullen zien of het een kwartet blijft of toch een driehoeksverhouding wordt." (Liefde.)
Dagboek 9: "Liefst tot het einde toe. Liegen en bedriegen wordt voor iedereen een tweede natuur." (En "delen met vrienden", "mijzelf bekend maken".) (Liefde en waarheid.)

« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 07:59:30 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #14 Gepost op: 24-02-2015, 10:40:58 »
Haha ik zie nu de overeenkomst pas, Heinz ::rofl::

Grumpy Heinz de kat meets moppermol Margriet ::bravo::

Vandaar dat je al zo lang op Margriet zit ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #15 Gepost op: 24-02-2015, 10:43:37 »
Dat zou best eens kunnen Lo. ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet
« Reactie #16 Gepost op: 24-02-2015, 10:54:31 »
8.2: logo's spotten

Margriet en Marlijn gaan samen op pad. Tot verbazing van Marlijn spot Margriet een logo en later samen met Marlijn nog één. (De letters A en D. Dit zijn niet de letters waardoor de locatie ontdekt wordt. Dat zijn de letters P en V die door het andere groepje gespot worden.) Margriet zoekt nummer 68 als huisnummer. Marlijn lacht erom. Margriet: "Ja, kom op! Dat is toch niet zo gek?" Marlijn vertrouwt haar Mol duidelijk niet, hoe goed Margriet ook haar best doet
Je kunt hier wel aan toevoegen dat ze achteraf aan Rik opbiecht dat Margriet overal ellenlang over deed. Dat strookt perfect met jouw verhaaltje hierboven. Ze is inderdaad helemaal van Chris af nu en zit vol op Margriet... brrrr... gelukkig zijn het nog maar 2 daagjes en dan weten we of het terecht is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #17 Gepost op: 24-02-2015, 11:08:23 »
Als mensen nu nog steeds niet op Margriet zitten, weet ik het ook niet meer...  ::jaja::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #18 Gepost op: 24-02-2015, 11:20:01 »
Kan er ook nog wel bij dat in het dagboek van de mol wordt begonnen met Beste molfans en in de extra beelden hoor je Margriet ook voor de molfans zeggen.

Niet alleen legt de mol bloemen bij de briefjes maar in elke aflevering komt wel een bloem voor, als in lotusbloemen, een roos enz.

Zal straks nog eens een rondje maken door mijn aantekeningen want had volgens mij nog wat van dat soort hints staan

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht mogelijke molacties moppermol Margriet (+ hints)
« Reactie #19 Gepost op: 24-02-2015, 11:36:51 »
perfect overzicht!
Het is in ieder geval overduidelijk voor mij.