Auteur Topic: Hadden we het van tevoren kunnen weten?  (gelezen 9646 keer)

Offline Bruun

  • Forumlid
Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Gepost op: 2-03-2015, 13:49:24 »
Voordat het seizoen begon, werd al (o.a. door Art) gesuggereerd  dat de volgorde van bekendmaking van de kandidaten dit jaar van belang is. Dat doet vermoeden dat we van tevoren al hadden kunnen weten wie winnaar, verliezer en Mol zijn.

Hierbij mijn visie hierop: (ten overvloede: e.e.a. is geredeneerd vanuit mijn volle overtuiging dat Margriet de Mol is...)

Rik werd als eerste bekend gemaakt: #1 (winnaar)
Marlijn werd als tweede bekend gemaakt: #2 (verliezend finalist)
Margriet werd als laatste bekend gemaakt: #10 (enige niet-kandidaat = de Mol)

Dit beeld wordt versterkt door het (opvallende!) feit dat Rik en Marlijn samen ten tonele verschenen bij het Televizier Gala (winnaar en verliezer hand in hand); een vooropgezet plan om winnaar en verliezer van tevoren bekend te maken?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #1 Gepost op: 2-03-2015, 14:35:35 »
Voordat het seizoen begon, werd al (o.a. door Art) gesuggereerd  dat de volgorde van bekendmaking van de kandidaten dit jaar van belang is.

Waar en wanneer en hoe precies? Volgens mij was dit een interpretatie van een journalist op de persdag, meer niet.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #2 Gepost op: 2-03-2015, 14:42:33 »
Ik zeg ook ja maar dan geredeneerd vanuit de Rik tunnel ;D En dan wijzend op Rik de Mol.

Fair enough dat jij er een draai uit geeft vanuit jouw tunnel. ;)

Alleen geven jouw hints, hoe sterk ook, slechts uitsluitsel over de Mol, terwijl ik er stellig van overtuigd ben dat de volledige finale uitslag, dus inclusief de rol van elke finale kandidaat (winnaar, verliezer, Mol), vooraf te herleiden zijn geweest.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #3 Gepost op: 2-03-2015, 14:51:28 »
Mijn probleem hierbij is dat dit bericht in de wereld is gebracht door een journalist die aanwezig was bij de perspresentatie.
Toen de kandidaten binnenkwamen na het intro van Art werd door Art gezegd dat de kandidaten binnenkwamen in volgorde van bekendmaken.
De journalist heeft daar een eigen interpretatie aangegeven.

Ik  vraag me af waarom er een hint wordt gegeven aan een select groepje aanwezigen bij een perspresentatie ???

SomeOne_01 heeft uit die volgorde van namen overigens een mooie hint naar Rik gevonden als die klopt......
een selectgroepje is overigens wel de pers...als die wat beter op hadden gelet. maarja, het is idd waar, het is de wereld ingeholpen door maar 1 journalist. maarja...die volgorde die, na afvallen van carolina kantelde, klopte dus tot Chris (even vooropgenomen dat de afvaller/verliezer klopt volgens die theorie, klopt die ook weer met het interview in het molboekje: verbaast dat je mij niet tot winnaar uitriep) . en als je Rik is de mol kunt spellen met die volgorde...en rik zit nog in het spel...in die volgorde wijst bijna alles naar Rik.

die 1 = rik winnaar, is ook een intepretatie. als 10 de verliezer is, kan het nog steeds, rik mol, marlijn winnaar.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #4 Gepost op: 2-03-2015, 15:52:08 »
Waar en wanneer en hoe precies? Volgens mij was dit een interpretatie van een journalist op de persdag, meer niet.

Wellicht dat dit inderdaad een uit de hand gelopen persoonlijke interpretatie is, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat er wel degelijk een hint in de volgorde van de bekendmaking kan zitten. Het feit dat uitgerekend #1, #2 en #10 nog in het spel zijn is mij iets te toevallig.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #5 Gepost op: 2-03-2015, 15:55:31 »
Wellicht dat dit inderdaad een uit de hand gelopen persoonlijke interpretatie is, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat er wel degelijk een hint in de volgorde van de bekendmaking kan zitten. Het feit dat uitgerekend #1, #2 en #10 nog in het spel zijn is mij iets te toevallig.

Ik vind het een goeie vondst! ::ok::
En ik denk ook zoals jij zei dat het dan #1 winnaar, #2 verliezer en #10 mol is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2015, 18:48:00 »
Marlijn werd als tweede bekend gemaakt: #2 (verliezend finalist)



Volgens mij werden er in de 1e aflevering 9 kandidaten en de  ::vergroot::MOL voorgesteld.
Marlijn was de laatste van de rij.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2015, 19:21:58 door Bakkertje, Reden: quote gefixed »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2015, 19:00:25 »

Volgens mij werden er in de 1e aflevering 9 kandidaten en de  ::vergroot::MOL voorgesteld.
Marlijn was de laatste van de rij.

Welke rij? De introductiefilmpjes? Met die theorie is Rik de Mol, want hij was de laatste die zich aan ons voorstelde.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2015, 19:05:18 »
Denk dat ze wil zeggen in de leader.

Daar komt als 1e rik. Als 8e Margriet en als 10e Marlijn

OF Winnaar en verliezer op begin en einde met de mol tussen hun in :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #9 Gepost op: 2-03-2015, 19:09:37 »
Denk dat ze wil zeggen in de leader.

Daar komt als 1e rik. Als 8e Margriet en als 10e Marlijn

OF Winnaar en verliezer op begin en einde met de mol tussen hun in :P

Ik was in de war met dat ze zei 'eerste aflevering'. Daarom dacht ik dat ze de introductiefilmpjes bedoelde. ;)

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #10 Gepost op: 2-03-2015, 19:15:56 »
Zou anders ook niet weten welk ander introductiefilmpje het moet zijn  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #11 Gepost op: 3-03-2015, 01:08:25 »
Denk dat ze wil zeggen in de leader.

Daar komt als 1e rik. Als 8e Margriet en als 10e Marlijn

OF Winnaar en verliezer op begin en einde met de mol tussen hun in :P

YeP, eerst 9 kandidaten en dan een MOL.
Ik bedoelde het begin van de 1e aflevering, het voorstellen van de kandidaten. ::zwaai::

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #12 Gepost op: 3-03-2015, 18:53:15 »
 ::oink:: wat ik ook "toevallig" vind is dat de extra beelden van aflevering 9 in 3en komen.
Dus eerst marlijn, toen gister Margriet en vandaag Rik.. Vandaag is het 3-3-2015 ..  Al die 3 en die steeds maar terugkomen overal...

Kunnen we daar iets mee?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #13 Gepost op: 3-03-2015, 19:55:08 »
Ja ik dacht meteen aan verliezer, winnaar, mol ;)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #14 Gepost op: 3-03-2015, 20:01:53 »
::oink:: wat ik ook "toevallig" vind is dat de extra beelden van aflevering 9 in 3en komen.
Dus eerst marlijn, toen gister Margriet en vandaag Rik.. Vandaag is het 3-3-2015 ..  Al die 3 en die steeds maar terugkomen overal...

Kunnen we daar iets mee?
datum is toeval denk ik...maarre drie... drie letters....Rik.

Offline TotalPowned

  • Forumlid
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #15 Gepost op: 4-03-2015, 00:38:22 »
Een zeer goede analyse van de social media van de Wie is de Mol kandidaten voor de uitzendingen.
http://www.buzzcapture.com/2015/01/kan-social-media-ook-dit-jaar-afvaller-wie-de-mol-voorspellen/

In een interview voorspelt hij zelfs Margriet als Mol!
http://www.3fm.nl/a/170206

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Hadden we het van tevoren kunnen weten?
« Reactie #16 Gepost op: 4-03-2015, 00:40:35 »
datum is toeval denk ik...maarre drie... drie letters....Rik.

Inderdaad ja! Goed gevonden!  ::vergroot:: ::ok::