Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 91256 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #140 Gepost op: 6-03-2015, 15:20:22 »
Margriet kwam niet als eerste het hotel binnen en stond ook niet vooraan toen de kandidaten de sleutels pakten. Ze griste uiteindelijk wel een sleutel weg maar als het echt de bedoeling was om in de kamer met een molbrief terecht te komen dan had ze geluk dat de sleutel van deze kamer nog vrij was.

Ik heb hiervan altijd de mogelijkheid overwogen dat ze al in bezit was van de juiste sleutel (zodat niemand deze ook kon pakken) en dat de sleutel die ze pakte gewoon van een extra kamer was en dat ze deze simpel omgewisseld heeft.

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #141 Gepost op: 6-03-2015, 15:33:35 »
Ik had toch weer een beetje een anti climax gevoel bij de ontknoping.  Waarom lieten ze niet meer zien van de mol acties? Te veel geklets Enzo.  Ga dan niet live maar monteer het zo goed mogelijk dat we ook alles te zien krijgen.

Dat live gebeuren hoeft volgend seizoen niet meer voor mij.

Voor mij ook nooit meer deze live onzin. Ik krijg hier toch weer het gevoel van dat Aart zichzelf nogal graag profileert, en het echte doel, de molacties, bijna geheel uit het oog verliest. Jammer dat hij zoveel invloed heeft op het mol-gebeuren. Met te veel inmenging van presentatoren die graag zelf mol willen spelen ben ik nu wel klaar. En dat gedoe met die massa's voor de kijker onzinnige jokers en makkelijk-geld-pik-briefjes mag echt wel weer even achterwege blijven. Dan kunnen er zoals in de goede-widm-tijd weer fatsoenlijk 3 volwaardige opdrachten uitgezonden worden en elke aflevering gewoon een executie, of max 1. Maar die live uitzending hoef echt niet meer. Sneu voor al die figuren die buiten stonden. Mochten alleen even dienen als juichvee voor de verheerlijking van de kandidaten en mol. Gewoon mol bekend maken, en 50 minuten molacties en gerichte vragen mbt de op fora gevonden hints en theorieen. De actieve forummers met hun fantastische theorieen en gevonden hints staan toch nog te veel buiten spel vind ik.

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #142 Gepost op: 6-03-2015, 15:35:21 »
Onbegrijpelijk inderdaad dat ze de finale aflevering niet langer laten zijn. 3,3 miljoen kijkers die je nog minstens een uur allemaal laat kijken! Ik snap ook niet dat moltalk altijd via het internet gaat, aangezien ik zeker weet dat als je het gewoon na de aflevering op tv laat zien, je zeker nog een dik miljoen kijkers over houdt.

Molacties zijn prima en wat mij betreft niet heel erg goed, maar ook niet heel erg slecht. Wat ik alleen niet snap is dat Margriet bij de foto opdracht niet molt. Dit was zo makkelijk geweest en had zo'n leuke beelden opgeleverd voor aflevering 10. Je bent alleen en kunt doen en laten wat je wil. Ik zou als productie zowieso wat meer opdrachten er in doen, waar de mol individueel lekker zijn gang kan gaan!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #143 Gepost op: 6-03-2015, 15:37:35 »
Bij die laatste opdracht wist ze toch al dat iedereen op haar zat, dus dan maar gewoon flink mollen en bij elk toestel wat er staat met een gekke bek op de foto gaan of zo  ::rofl:: en 1 foto laten maken waarop het er uit ziet alsof je je best deed die te ontwijken.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #144 Gepost op: 6-03-2015, 15:55:44 »
In dit (verder niet zo interessante) filmpje dat nog niet op YT staat zijn Patrick en Viviënne (vooral zij) hilarisch. ::rofl::

Eens, vooral als ze alle prijzen in haar handen probeert te houden en zelf ook nog in de camera probeert te verschijnen  ::hug::  En zo lekker droog: dit wil je hebben toch? [lauwe reactie publiek] ::rofl:: Patrick meteen verder: ja, wie niet, iig is dit pakket voor [prijswinnaar]  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #145 Gepost op: 6-03-2015, 16:36:25 »
Woohoo, Margriet is de mol!! ::ok::

Persoonlijk vond ik Margriet de beste mol sinds Dennis! Het enige wat ik wel jammer vind is dat er in aflevering 10 zo weinig molacties zijn getoond. Margriet heeft echt heel veel goede en gedurfde acties uitgehaald en dat is jammer dat er slechts 6/7 maar van in de uitzending zijn gekomen! Wat hier de juiste oplossing voor is, is moeilijk te zeggen inderdaad. Misschien weer een aflevering 10 zoals seizoen 6 en 8?

Maar het was een geweldig seizoen: leuke opdrachten, prachtig land, leuke kandidaten en een fantastische mol! ::bravo::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #146 Gepost op: 6-03-2015, 16:37:12 »
Woohoo, Margriet is de mol!! ::ok::

Persoonlijk vond ik Margriet de beste mol sinds Dennis! Het enige wat ik wel jammer vind is dat er in aflevering 10 zo weinig molacties zijn getoond. Margriet heeft echt heel veel goede en gedurfde acties uitgehaald en dat is jammer dat er slechts 6/7 maar van in de uitzending zijn gekomen! Wat hier de juiste oplossing voor is, is moeilijk te zeggen inderdaad. Misschien weer een aflevering 10 zoals seizoen 6 en 8?

Maar het was een geweldig seizoen: leuke opdrachten, prachtig land, leuke kandidaten en een fantastische mol! ::bravo::

+1

Offline arrie33

  • Forumlid
Hoe kan Margriet de mol zijn?
« Reactie #147 Gepost op: 6-03-2015, 16:54:35 »
Ik weet dat Margriet de mol is maar hoe kan dit want Chris en Martine gingen eruit toen ze vol op Margriet gingen?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Hoe kan Margriet de mol zijn?
« Reactie #148 Gepost op: 6-03-2015, 16:55:40 »
Iedereen zat op dat moment al op Margriet, dus dan ligt degene eruit met de meeste foute antwoorden in de Test.  ;)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #149 Gepost op: 6-03-2015, 17:10:21 »
Voor mij ook nooit meer deze live onzin. Ik krijg hier toch weer het gevoel van dat Aart zichzelf nogal graag profileert, en het echte doel, de molacties, bijna geheel uit het oog verliest. Jammer dat hij zoveel invloed heeft op het mol-gebeuren. Met te veel inmenging van presentatoren die graag zelf mol willen spelen ben ik nu wel klaar. En dat gedoe met die massa's voor de kijker onzinnige jokers en makkelijk-geld-pik-briefjes mag echt wel weer even achterwege blijven. Dan kunnen er zoals in de goede-widm-tijd weer fatsoenlijk 3 volwaardige opdrachten uitgezonden worden en elke aflevering gewoon een executie, of max 1. Maar die live uitzending hoef echt niet meer. Sneu voor al die figuren die buiten stonden. Mochten alleen even dienen als juichvee voor de verheerlijking van de kandidaten en mol. Gewoon mol bekend maken, en 50 minuten molacties en gerichte vragen mbt de op fora gevonden hints en theorieen. De actieve forummers met hun fantastische theorieen en gevonden hints staan toch nog te veel buiten spel vind ik.
+2
Hiermee haal je al veel uit mijn mond, want wat een deceptie is deze live finale aflevering geweest. Na een ruim halfuur koetjes en kalfjes geouwehoer en eindeloos herhaalde, zeker voor de kijker, niet grappige inside jokes komen er slechts enkele eventuele molacties voorbij. Molacties welke Moedermol hierboven al goed beschrijft, de productie heeft zelf een van de grootste molacties gedaan door het geld in een elektriciteitskast te stoppen...
Dat beloofde antwoorden niet aan bod komen, zoals de schilderijopdracht zijn vind ik zeer kwalijk. Wanneer we als kijker uitleg beloofd krijgen dan ga ik daar ook van uit, zeker bij een programma als dit. Erg jammer want er kijken zeer zeker geen 3+ miljoen mensen naar het widm fandagmateriaal waar enige uitleg hopelijk wel aan bod komt.
Verder had ik bijvoorbeeld graag van de Mol willen weten wat het gevolg geweest zou zijn wanneer Marlijn geen 100,- uit de pot had gekeken, haar beweegredenen waren om de Zwarte Vrijstelling te pakken, haar tactiek bij Taprobane eiland, enz. Een finale met zoveel open vragen voelt zich erg rommelig en afgeraffeld aan.
Voor wat betreft het klapvee ben ik het ook met je eens, ik hoop dat die figuren het een beetje warm gehad hebben.  
« Laatst bewerkt op: 6-03-2015, 17:17:38 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline arrie33

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #150 Gepost op: 6-03-2015, 17:22:14 »
Nee hoor, Rik en marlijn zaten in afl. 9 op elkaar

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #151 Gepost op: 6-03-2015, 17:24:36 »
Nee hoor, Rik en marlijn zaten in afl. 9 op elkaar


De laatste vier kandidaten zaten volop op Margriet. Als Marlijn en Rik op elkaar zaten, had één van de twee afgevallen en had Chris er nog ingezeten.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #152 Gepost op: 6-03-2015, 17:31:37 »
Wat een hoop negativiteit ineens ::niet-ok::. Beetje sneu om mensen die daar heen zijn gegaan af te zeiken, vind je niet? Ieder zijn mening maar kijk dan volgend seizoen niet als je er alleen maar over loopt te klagen! Als er iets nieuws wordt geprobeerd is dat toch leuk? En als het de meeste mensen niet bevalt doen ze volgend jaar misschien weer wat anders..

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #153 Gepost op: 6-03-2015, 17:53:14 »
Wat een hoop negativiteit ineens ::niet-ok::. Beetje sneu om mensen die daar heen zijn gegaan af te zeiken, vind je niet? Ieder zijn mening maar kijk dan volgend seizoen niet als je er alleen maar over loopt te klagen! Als er iets nieuws wordt geprobeerd is dat toch leuk? En als het de meeste mensen niet bevalt doen ze volgend jaar misschien weer wat anders..

Je hebt een punt dat sommige mensen wat negatief zijn, maar het is ieder zijn ding. Ik vind het leuk om te horen wat anderen ervan vonden, als ze het maar onderbouwen. Er zijn namelijk ook mensen die zeggen dat ze Margriet erg slecht vonden. Leg dan wel eventjes uit waarom. En mensen mogen best wel met een kritische blik kijken en commentaar leveren. Daar leren de makers ook weer wat van en kunnen ze wat mee.

Sommige mensen zijn wel puur negatief, er mogen best wel wat positieve dingen genoemd worden.

Ik heb enorm genoten van dit seizoen. Naar mijn mening een van de leukste kandidaten groepen met erg leuke mensen, een prachtige locatie, leuke opdrachten , de rol die de Sri Lankaase bevolking speelde was enorm leuk, Art is een goede presentator en er was een goede 'duivelse' mol. De molbriefjes was ik niet zo'n fan van, maar de gedachte erachter vond ik goed en erg gedurfd dat Margriet ze zelf bezorgde!

Dat er nog velen seizoenen mogen volgen.  ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #154 Gepost op: 6-03-2015, 18:06:11 »
Voor wat betreft het klapvee ben ik het ook met je eens, ik hoop dat die figuren het een beetje warm gehad hebben.  

Viel goed mee, maar bedankt voor je hartverwarmende bezorgdheid. ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #155 Gepost op: 6-03-2015, 18:07:17 »
Wij hadden het niet koud hoor.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #156 Gepost op: 6-03-2015, 18:26:16 »
En er komen nog extra beelden op de website van Viviënne en Patrick gisteren. :)



http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/POMS_AT_806162/video

Mooiste fragment is deze :) Waarin Margriet opbiecht zelf voor de 9e keer gekeken te hebben in totaal, samen met Rik kriskras door Nederland is gevaren maar nooit in Geldrop zijn geweest. Dat Rik Marlijn getrakteerd heeft op een duur etentje bij een sterrenrestaurant en dat nog vaker zal herhalen, want vriendschap voor het leven erbij. Dat zijn beelden die je live mee wil krijgen, dus volgende keer Moltalk live op tv achter de aflevering aan. En anders laten ze die maar om 21:00 uur instarten waarbij zij de presentatie op zich nemen zodat Art ook wat vragen kan beantwoorden. Loopt het hoogstens een half uurtje uit
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #157 Gepost op: 6-03-2015, 18:33:11 »
 ::ok:: ::ok:: ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #158 Gepost op: 6-03-2015, 18:34:26 »
ja die is leuk ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #159 Gepost op: 6-03-2015, 18:39:57 »
Misschien is het een goed idee om wanneer alle extra fragmenten er zijn die nog in één topic bij elkaar te zetten? (Kan ook heel goed dit topic zijn.) Want je mist echt een hoop molacties en andere leuke dingen als je ze niet ziet. Prachtige extra's. ::ok::