Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 91266 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #160 Gepost op: 6-03-2015, 18:52:00 »
aangemaakt ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #161 Gepost op: 6-03-2015, 19:04:22 »
Wat een hoop negativiteit ineens ::niet-ok::. Beetje sneu om mensen die daar heen zijn gegaan af te zeiken, vind je niet?
Euh, ik lees echt helemaal niemand die de fans afzeikt. Dus zou je willen citeren waar je dat leest?

De negativiteit gaat erover dat productie het gekomen publiek haast niet betrekt bij de aflevering. Wat was de toevoeging van het live-event hier? Ik denk dat hier veel te winnen valt. Ik denk dan aan een soort discussie/praatprogramma waarin fans ook een kans krijgen iets te zeggen. (Ligt totaal niet in de lijn die ik graag zie bij WIDM, maar 't zijn wel dingen die ineens mogelijk worden als je iets met live tv gaat doen).

Citaat
Ieder zijn mening maar kijk dan volgend seizoen niet als je er alleen maar over loopt te klagen!
Da's een dooddoener.

Ik vind het goed dat mensen kritisch zijn. Mocht iemand van productie meelezen, dan kan die daar alleen maar van leren. Ik weet zeker dat ieder crewlid dat hier dingen leest, blij is dat we zo open en eerlijk zijn. Aan gedachteloos gejaknik heeft niemand iets. Ze proberen iets nieuws, en wij geven onze ongezouten mening. Heerlijk toch, dat dat gewoon kan in 2015? Ik vind het prachtig.

Daarnaast is er (voor zover ik kan zien) helemaal niemand die alleen maar klaagt. Ja, er zijn mensen die heel negatief zijn over deze ene aflevering, maar ik denk dat bijna iedereen hier tien weken heeft genoten.

Verder vind ik het vooral heel raar om mensen die kritisch zijn aan te raden niet te kijken. Sommige mensen zijn gewoon kritisch. En ook mensen die kritisch en negatief zijn, mogen kijken en hun mening hier bespreken.

Tot slot is klagen om het klagen evengoed klagen als klagen om het programma ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #162 Gepost op: 6-03-2015, 19:30:04 »
Ik vond het wel wat hebben een ontknoping met op de achtergrond geluid van allemaal fans. Ik heb me ook wel vermaakt met het shot van de fans nadat Margriet bekend gemaakt werd als mol. Toch wel de nodige verbijsterde gezichtjes.

Ik denk dat het onmogelijk is om een ontknoping te maken waar wij als molloten tevreden over zijn. Ze zijn nou eenmaal gebonden aan een beperkte zendtijd. Ze kunnen niet even de introductie overslaan, kort gesprek met de afvallers of reactie van de winnaar. Iedereen hoopt antwoord te horen op zijn of haar vragen die voor iedereen verschillen. Als de ene blij is, mist iemand anders weer wat. Het is ook gewoon nodig om nog even terug te blikken en wat opdrachten langs te laten komen... van de 3,3 miljoen kijkers heeft op zijn minst een derde domweg niet alles gezien, dus die moeten gewoon nog even bijgepraat worden.

Heb ik alles in de aflevering gezien waarover ik nog iets wou weten? Nee. Vind ik dat er een alle molacties zijn langsgekomen die wat mij betreft aandacht hadden verdient? Nee. Maar daar hebben ze bij WIDM een mooie oplossing voor, namelijk extra materiaal op internet. Daar kunnen we nog een paar dagen van genieten en over na praten. Als alles langs was gekomen in de aflevering was 'het zwarte gat' er nu al geweest. Nu kunnen we nog een paar dagen rekken. ::feest::

Dit is niet een blinde poging als fanboy van het programma de boel goed te praten, maar de realiteit waar we elk jaar weer mee te maken hebben. Wij zijn gewoon maar een klein percentage van de totale groep kijkers. Het is allang mooi dat ze hier meelezen en zich daardoor laten inspireren, maar ze moeten ook rekening houden met de rest van de massa, de 'casual' kijkers.

Als je na alle online content nog vragen hebt, heb je op de fandag nog kans (of als je zelf niet kan, kan je het op het forum vragen). Ik kijk verder amper tv, dus kan het lastig vergelijken, maar volgens mij zijn er weinig programmamakers die zo benaderbaar zijn als de crew van WIDM. Mijn ervaring is dat je voor echt prangende vragen, die ook bij het vragenvuur niet worden behandeld, iemand van de redactie/productie aan zijn mouw kan trekken om  op die manier een antwoord te krijgen. Al blijven voor sommige zaken de lippen natuurlijk stijf op elkaar.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #163 Gepost op: 6-03-2015, 19:32:26 »
Euh, ik lees echt helemaal niemand die de fans afzeikt. Dus zou je willen citeren waar je dat leest?

De negativiteit gaat erover dat productie het gekomen publiek haast niet betrekt bij de aflevering. Wat was de toevoeging van het live-event hier? Ik denk dat hier veel te winnen valt. Ik denk dan aan een soort discussie/praatprogramma waarin fans ook een kans krijgen iets te zeggen. (Ligt totaal niet in de lijn die ik graag zie bij WIDM, maar 't zijn wel dingen die ineens mogelijk worden als je iets met live tv gaat doen).
Da's een dooddoener.

Ik vind het goed dat mensen kritisch zijn. Mocht iemand van productie meelezen, dan kan die daar alleen maar van leren. Ik weet zeker dat ieder crewlid dat hier dingen leest, blij is dat we zo open en eerlijk zijn. Aan gedachteloos gejaknik heeft niemand iets. Ze proberen iets nieuws, en wij geven onze ongezouten mening. Heerlijk toch, dat dat gewoon kan in 2015? Ik vind het prachtig.

Daarnaast is er (voor zover ik kan zien) helemaal niemand die alleen maar klaagt. Ja, er zijn mensen die heel negatief zijn over deze ene aflevering, maar ik denk dat bijna iedereen hier tien weken heeft genoten.

Verder vind ik het vooral heel raar om mensen die kritisch zijn aan te raden niet te kijken. Sommige mensen zijn gewoon kritisch. En ook mensen die kritisch en negatief zijn, mogen kijken en hun mening hier bespreken.

Tot slot is klagen om het klagen evengoed klagen als klagen om het programma ;)

 ::ok:: + 1000
Woosie down?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #164 Gepost op: 6-03-2015, 20:08:21 »
+2
Hiermee haal je al veel uit mijn mond, want wat een deceptie is deze live finale aflevering geweest. Na een ruim halfuur koetjes en kalfjes geouwehoer en eindeloos herhaalde, zeker voor de kijker, niet grappige inside jokes komen er slechts enkele eventuele molacties voorbij. Molacties welke Moedermol hierboven al goed beschrijft, de productie heeft zelf een van de grootste molacties gedaan door het geld in een elektriciteitskast te stoppen...
Dat beloofde antwoorden niet aan bod komen, zoals de schilderijopdracht zijn vind ik zeer kwalijk. Wanneer we als kijker uitleg beloofd krijgen dan ga ik daar ook van uit, zeker bij een programma als dit. Erg jammer want er kijken zeer zeker geen 3+ miljoen mensen naar het widm fandagmateriaal waar enige uitleg hopelijk wel aan bod komt.


Deze reactie van Pharos:

Verder had ik bijvoorbeeld graag van de Mol willen weten wat het gevolg geweest zou zijn wanneer Marlijn geen 100,- uit de pot had gekeken, haar beweegredenen waren om de Zwarte Vrijstelling te pakken, haar tactiek bij Taprobane eiland, enz. Een finale met zoveel open vragen voelt zich erg rommelig en afgeraffeld aan.
Voor wat betreft het klapvee ben ik het ook met je eens, ik hoop dat die figuren het een beetje warm gehad hebben



Erik Leppen ik bedoelde dit. Vind ik negatief, klapvee en die figuren..Ik ben zelf niet eens geweest maar ik vond het onnodig onaardig. Kritiek op de organisatie of wat dan ook vind ik prima hoor. En natuurlijk mag iedereen kijken zelfs mensen die alleen maar willen klagen dat flapte ik eruit in the heat of the moment. Ben tegen welke censuur :-X dan ook. Kan me niet voorstellen dat je je alleen maar hebt zitten ergeren aan de uitzending maar dat mag iedereen zelf bepalen.

Ik nam het even op voor alle molloten die het daar gisteravond heel leuk hebben gehad. That's all.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2015, 20:26:46 door Lonneke14 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #165 Gepost op: 6-03-2015, 20:31:59 »
Maar 'klapvee' en 'die figuren' zijn niet als kritiek of negatief bedoeld naar de mensen die naar VondelCS zijn gekomen, maar naar het feit dat ze niet (genoeg) bij de live-uitzending betrokken zijn geworden. Dat is kritiek op de organisatie, niet op de molloten die daar stonden.

Verder het helemaal eens met Erik Leppen.  ::ok::

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #166 Gepost op: 6-03-2015, 20:41:16 »
Deze reactie van Pharos:
Citaat
Voor wat betreft het klapvee ben ik het ook met je eens, ik hoop dat die figuren het een beetje warm gehad hebben
Erik Leppen ik bedoelde dit. Vind ik negatief, klapvee en die figuren..
Oké, ik snap nu waar je opmerking vandaan komt.

Citaat
mensen die alleen maar willen klagen dat flapte ik eruit in the heat of the moment.
Prima, overkomt de beste :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #167 Gepost op: 6-03-2015, 20:42:45 »
Maar 'klapvee' en 'die figuren' zijn niet als kritiek of negatief bedoeld naar de mensen die naar VondelCS zijn gekomen, maar naar het feit dat ze niet (genoeg) bij de live-uitzending betrokken zijn geworden. Dat is kritiek op de organisatie, niet op de molloten die daar stonden.

Verder het helemaal eens met Erik Leppen.  ::ok::



Dan heb ik dat verkeerd opgevat, excuses. Maar het is niet eenvoudig om 2500 man nog meer bij de uitzending te betrekken. Dan moet het echt veel langer want zelfs de kandidaten kwamen niet eens allemaal goed aan het woord. Dan kun je nog een reporter in het publiek laten rondlopen die wat vragen aan de molloten stelt (bijv. Viv en Patrick). Ik denk ook niet dat de verwachtingen van het publiek wat dat betreft heel groot waren..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #168 Gepost op: 6-03-2015, 20:46:42 »
Dan heb ik dat verkeerd opgevat, excuses. Maar het is niet eenvoudig om 2500 man nog meer bij de uitzending te betrekken. Dan moet het echt veel langer want zelfs de kandidaten kwamen niet eens allemaal goed aan het woord. Dan kun je nog een reporter in het publiek laten rondlopen die wat vragen aan de molloten stelt (bijv. Viv en Patrick). Ik denk ook niet dat de verwachtingen van het publiek wat dat betreft heel groot waren..

Geen excuses nodig, ik snap jouw punt ook hoor, ben ik het ook mee eens! ::ok:: Het is natuurlijk een experiment, deze live-uitzending, het is een beetje de balans zoeken. Het zou leuk zijn als Viv en Patrick idd door de menigte rondliepen op zoek naar vragen, dat zou een tussenoplossing kunnen zijn.

Ik denk inderdaad dat het publiek geen verwachtingen had.  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #169 Gepost op: 6-03-2015, 21:04:49 »

Deze reactie van Pharos:

Verder had ik bijvoorbeeld graag van de Mol willen weten wat het gevolg geweest zou zijn wanneer Marlijn geen 100,- uit de pot had gekeken, haar beweegredenen waren om de Zwarte Vrijstelling te pakken, haar tactiek bij Taprobane eiland, enz. Een finale met zoveel open vragen voelt zich erg rommelig en afgeraffeld aan.
Voor wat betreft het klapvee ben ik het ook met je eens, ik hoop dat die figuren het een beetje warm gehad hebben



Erik Leppen ik bedoelde dit. Vind ik negatief, klapvee en die figuren..Ik ben zelf niet eens geweest maar ik vond het onnodig onaardig. Kritiek op de organisatie of wat dan ook vind ik prima hoor. En natuurlijk mag iedereen kijken zelfs mensen die alleen maar willen klagen dat flapte ik eruit in the heat of the moment. Ben tegen welke censuur :-X dan ook. Kan me niet voorstellen dat je je alleen maar hebt zitten ergeren aan de uitzending maar dat mag iedereen zelf bepalen.

Ik nam het even op voor alle molloten die het daar gisteravond heel leuk hebben gehad. That's all.

Door deze quote kan ik begrijpen dat je bovenstaande woorden als negatief definieert, echter zal dat niet het geval moeten zijn - ik reageer in dat bericht overigens ook op een quote die deze woorden hanteert...
Laat het duidelijk zijn dat ik alle Molloten welke gisteren aanwezig waren bij Vondel CS bikkels van de bovenste plank vind. Hetgeen ik er mee bedoel is, zoals Erik wellicht duidelijk beargumenteerd heeft, dat het publiek alleen maar buiten stond voor de plaatjes en het gejuich. Enige betrekking met het publiek zou ik zelf prettiger gevonden hebben, zoals Patrick en Vivienne bijvoorbeeld fantastisch doen. Ietwat overdreven, maar in deze opzet had de productie net zo goed een geluidsband met gejuich onder de bekendmaking van de mol kunnen doen met beelden van een juichende menigte. - Maar zelf zie ik liever meer molacties en taktieken uitgelegd worden, in ieder geval de beloofde antwoorden :)!

« Laatst bewerkt op: 6-03-2015, 21:07:09 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #170 Gepost op: 6-03-2015, 21:19:49 »
het idee van die live ontknoping is eigenlijk helemaal niet nieuw.

Ik meen me te kunnen herinneren dat de Avro er in 2009 al mee speelde, en dat zij die toen met de fandag wilden combineren.

Dat zagen de mensen hier dus helemaal niet zitten. Toch heeft het idee van toen goed uitgepakt. Zij het, dat het idee van de koppeling met de fandag achterwege is gebleven.

Wie er gisteren niet bij was, moest het doen met af en toe een shot van de mensen buiten. Ik heb echt geen idee hoeveel het er nou echt zijn geweest. 2000 lijkt me te hoog geschat, iemand een betere schatting?


Over de foto van de mol: we hebben ons een paar weken terug gefocust op die diploma-uitreiking. Daar werd gisteravond even op ingezoomd.

Mogen we dan aannemen dat DAT de foto is, waar Art het over had? Lijkt me toch van wel.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #171 Gepost op: 6-03-2015, 21:50:08 »
Over de foto van de mol: we hebben ons een paar weken terug gefocust op die diploma-uitreiking. Daar werd gisteravond even op ingezoomd.

Mogen we dan aannemen dat DAT de foto is, waar Art het over had? Lijkt me toch van wel.
Ja, de foto waar in de uitzending een beeldje voor stond.
De foto was heel even te zien bij de ontknoping tijdens het terugspoelmoment.

Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #172 Gepost op: 6-03-2015, 22:02:52 »
Wel grappig dat Chris dan ook nog verteld dat hij dichtbij dat tafeltje stond maar dat ze voor 3 op reis daar ook hadden gefilmd en dus ook dat tafeltje hadden gefilmd dus dat het hem nog op had kunnen vallen dat die foto er tussen stond en 3 maanden daarvoor nog niet  ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #173 Gepost op: 6-03-2015, 22:09:55 »
Eens, vooral als ze alle prijzen in haar handen probeert te houden en zelf ook nog in de camera probeert te verschijnen  ::hug::  En zo lekker droog: dit wil je hebben toch? [lauwe reactie publiek] ::rofl:: Patrick meteen verder: ja, wie niet, iig is dit pakket voor [prijswinnaar]  ;D

Hahahaha ja en ze maken ook steeds die iPad hoes belachelijk ::rofl::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #174 Gepost op: 6-03-2015, 22:13:30 »
Viviënne en Patrick zijn zo leuk!  ::bravo:: Ze doen Moltalk echt heel goed. Viv is in al die extra filmpjes van gisteravond echt hilarisch. Patrick trouwens ook.  ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #175 Gepost op: 6-03-2015, 22:14:48 »
Al die extra filmpjes???

Heb er 2 gevonden. Zijn er meer dan  ::oink::

Edit: In ander topic had Heinz een link staan dus gevonden inmiddels :D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2015, 22:41:08 door Syllie10 »

Offline zeeuws

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #176 Gepost op: 6-03-2015, 23:26:38 »
Ik hoop in ieder geval dat moltalk blijft. En dan met patrick en viviene.
Ik vind ze geweldig!

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #177 Gepost op: 7-03-2015, 02:34:14 »
Weer een mooi seizoen, productie bedankt. Heb er van genoten. Geldt denk ik ook voor het gros van de volgers op dit forum, ook al is er ook kritiek. Bedenk dan maar dat kritiek een veel grotere waardering is dan onverschilligheid.

Wat wel leuk is dat elke mol weer zijn/haar eigen identiteit heeft. Margriet (daadkrachtig, autoritair) is bijvoorbeeld de volmaakte tegenpool van Milouska (naïef, onhandig)uit seizoen zes. Dat maakt het zo lastig (en dus boeiend) om typisch molgedrag te herkennen.

Wat de mollen wel gemeen hebben is het totale gebrek aan relativeringsvermogen na afloop. Alles wat er tijdens een opdracht mis ging wordt met terugwerkende kracht toegeschreven aan briljante acties van de mol. Moet ik altijd een beetje om lachen.....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #178 Gepost op: 7-03-2015, 08:11:31 »
Het was een mooi seizoen met een goede mol (ook al had ik haar al afgeschreven om mol te kunnen zijn) met leuke molacties, een leuke groep deelnemers, in een fantastisch mooi land! Ik heb iedere aflevering met volle teugen genoten en zal dan ook de komende weken moeten gaan afkicken.

Maar goed, de slotaflevering vond ik wel degelijk geslaagd. Zo massaal als het was: heerlijk om naar te kijken. En misschien was er wel wat weinig aandacht aan de molacties, maar dat is al ieder jaar zo; dat mag zeker meer, maar dan ga je toch het sociale aspect van de gesprekken met de andere kandidaten missen. De keuze van de molacties die ze lieten zien vond ik wel vreemd, zeker als je leest dat Margriet betere acties heeft gehad. Maar hoe dan ook: de opzet zoals het dit jaar was vond ik leuk!
(en mijn ouders, die voor het eerst het hele seizoen hebben gekeken hebben ook genoten! Eindelijk, na 14 jaar zeuren hebben ze een heel seizoen gekeken! ::bravo:: )

Oh ja, de uitzending mag natuurlijk wel langer volgend jaar, maar hoeft niet. Als je het nog een uur extra zal gaan doen ga je zeker weten kijkers verliezen. En daarnaast komen dan ook op technisch gebied andere programma's in het gedrang... Maar voor de liefhebbers een extra moltalk of iets dergelijks erna is zeker het overwegen waard.
Ich bin ein Bärliner!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #179 Gepost op: 7-03-2015, 09:44:23 »
Ik vond het wel wat hebben een ontknoping met op de achtergrond geluid van allemaal fans. Ik heb me ook wel vermaakt met het shot van de fans nadat Margriet bekend gemaakt werd als mol. Toch wel de nodige verbijsterde gezichtjes.

Ik denk dat het onmogelijk is om een ontknoping te maken waar wij als molloten tevreden over zijn. Ze zijn nou eenmaal gebonden aan een beperkte zendtijd. Ze kunnen niet even de introductie overslaan, kort gesprek met de afvallers of reactie van de winnaar. Iedereen hoopt antwoord te horen op zijn of haar vragen die voor iedereen verschillen. Als de ene blij is, mist iemand anders weer wat. Het is ook gewoon nodig om nog even terug te blikken en wat opdrachten langs te laten komen... van de 3,3 miljoen kijkers heeft op zijn minst een derde domweg niet alles gezien, dus die moeten gewoon nog even bijgepraat worden.

Heb ik alles in de aflevering gezien waarover ik nog iets wou weten? Nee. Vind ik dat er een alle molacties zijn langsgekomen die wat mij betreft aandacht hadden verdient? Nee. Maar daar hebben ze bij WIDM een mooie oplossing voor, namelijk extra materiaal op internet. Daar kunnen we nog een paar dagen van genieten en over na praten. Als alles langs was gekomen in de aflevering was 'het zwarte gat' er nu al geweest. Nu kunnen we nog een paar dagen rekken. ::feest::

Dit is niet een blinde poging als fanboy van het programma de boel goed te praten, maar de realiteit waar we elk jaar weer mee te maken hebben. Wij zijn gewoon maar een klein percentage van de totale groep kijkers. Het is allang mooi dat ze hier meelezen en zich daardoor laten inspireren, maar ze moeten ook rekening houden met de rest van de massa, de 'casual' kijkers.

Als je na alle online content nog vragen hebt, heb je op de fandag nog kans (of als je zelf niet kan, kan je het op het forum vragen). Ik kijk verder amper tv, dus kan het lastig vergelijken, maar volgens mij zijn er weinig programmamakers die zo benaderbaar zijn als de crew van WIDM. Mijn ervaring is dat je voor echt prangende vragen, die ook bij het vragenvuur niet worden behandeld, iemand van de redactie/productie aan zijn mouw kan trekken om  op die manier een antwoord te krijgen. Al blijven voor sommige zaken de lippen natuurlijk stijf op elkaar.
Helemaal mee eens!  ::ok::

Ik vind dat ze het heel goed hebben aangepakt dit jaar, met voer voor zowel de casual als doorgewinterde kijker. Het was ook heerlijk om daar buiten in het park te staan en 'erbij' te zijn samen met al die andere fans. En ik heb nog nooit een jaar gehad waarin ik geen vraag meer had voor de molfandag, maar dit jaar hebben ze al praktisch alle prangende vragen beantwoord!
Tell me what your telescope says