Poll

Wat was Margriet's beste molactie?

Het verzinnen van de Molbrieven
37 (9.8%)
Het voorbijlopen van een vrouw met geld op het station
7 (1.9%)
Verwarring zaaien en aan kabels trekken in de controlroom
26 (6.9%)
Andere kandidaten stimuleren om te gaan kijken in de National Gallery
11 (2.9%)
Penningmeester worden, geld stelen en daarmee de trend zetten voor de toekomstige penningmeester(s)
46 (12.2%)
Rik geen hulp bieden en extra tegendruk leveren op de achterkant van de kar
18 (4.8%)
Het kopen van verf en het aanmoedigen van een winkelier om meterslange stof op te meten bij Bentota
6 (1.6%)
Tijdrekken bij de Fotokiekjes-opdracht
4 (1.1%)
Pleiten voor jokers wegspelen bij de rondleiding
1 (0.3%)
In het vak met het geld graven op het strand, maar niet te diep, zodat het geld niet gevonden werd
14 (3.7%)
Verkeerde pakketten aan boord nemen en vervolgens het verkeerde pakketje afleveren bij Geldrop
4 (1.1%)
De groep overtuigen een 'E' te maken om zo verwarring te veroorzaken bij Carolina en Chris
75 (19.9%)
Het geld weggooien uit het raam van de trein
98 (26%)
Hoge bedragen laten verdwijnen en zoveel mogelijk lage bedragen pakken op de theeplantage
28 (7.4%)
Zwijgen over het feit dat ze slechts 3 van de 5 zinnen doorgekregen had
2 (0.5%)
Inzetten op 50-75 op het Tapobrane eiland, zodat derest het tegenovergestelde zou doen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?  (gelezen 29668 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
[poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Gepost op: 6-03-2015, 01:19:05 »
Ook dit topic mag dit jaar niet ontbreken!  :)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #1 Gepost op: 6-03-2015, 12:39:23 »
Ik heb gestemd op het geld weggooien uit de trein.
Kijk, zo zie ik een mol graag! Iets doen met kans dat je betrapt wordt..
(Hoewel het 'planten' van de briefjes ook gedurfd is, maar niet direct nadelig is voor de pot. Het is immers dan de keus aan de kandidaat..)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2015, 12:45:22 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2015, 12:42:14 »
Gestemd op theeplantage, daar had ze goed over nagedacht.

Maar trein, penningmeester worden en die vrouw voorbij lopen op het station vond ik ook sterk. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #3 Gepost op: 6-03-2015, 12:44:10 »
Penningmeester gestemd. Vond ik al haar beste actie voor de ontknoping dus hou het daar maar bij.

De trein vond ik eigenlijk de lulligste actie. Geld wat toch niet gevonden was uit het raam gooien... hm  :-\\

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #4 Gepost op: 6-03-2015, 12:44:16 »
De groep overtuigen een 'E' te maken om zo verwarring te veroorzaken bij Carolina en Chris
Het geld weggooien uit het raam van de trein
Hoge bedragen laten verdwijnen en zoveel mogelijk lage bedragen pakken op de theeplantage    

Deze drie :) Die "laten we het €-teken maken!" en dat bruusk doorzetten zonder tegengesproken te worden en er dan een E van maken was meesterlijk. Weggooien van het geld is hoe ik het ook graag zie, dat moet je eigenhandig doen als mol en die briefjes rondsturen blijf ik minder vinden, de hulpmollerij dit seizoen was too much. Ja, het brengt een leuk psychologisch effect met zich mee en ja het is niet 100% gegarandeerd (zie Viktor) maar toch.. Tot slot hoge bedragen wegfoefelen en Marlijn nog net niet laten bezwijken onder de massa 0,13 en 0,18 briefjes terwijl de 50/100/150 euro briefjes in je broekzat zitten is ook hoe ik het graag mag zien :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #5 Gepost op: 6-03-2015, 12:49:38 »
Maar trein, penningmeester worden en die vrouw voorbij lopen op het station vond ik ook sterk. :)

Volgens mij loopt ze helemaal geen vrouw voorbij en wordt dat alleen maar gesuggereerd in die ::art::-compilatie waarna het ook op de website zo omschreven is. In de aflevering spreken Margriet en Viktor de vrouw die Marlijn aanwijst gewoon aan. (Margriet zal de vrouw met geld op haar perron wel voorbij zijn gelopen, maar niet nadat Marlijn haar aan zou hebben gewezen.)

Ik heb gestemd op de molbrieven, penningmeester en de "E". Drie stevige en bepalende molacties die Margriets stijl typeren.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2015, 12:51:54 door Heinz »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #6 Gepost op: 6-03-2015, 12:52:04 »
Voor mij is het penningmeester worden en gelijk jatten. Ze start daarmee het spel echt ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #7 Gepost op: 6-03-2015, 13:26:34 »
Volgens mij loopt ze helemaal geen vrouw voorbij en wordt dat alleen maar gesuggereerd in die ::art::-compilatie waarna het ook op de website zo omschreven is.

Oh echt? Raar dat ze denken dat te moeten suggereren dan. Ik vond het juist zo'n gedurfde actie. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #8 Gepost op: 6-03-2015, 13:34:23 »
Ja, ik las het net. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #9 Gepost op: 6-03-2015, 14:23:14 »
Als ik de lijst met molacties zo bekijk kan ik niet anders dan concluderen dat ze ontzettend goed gemold heeft ::bravo::

Van de molbrieven was ik in de eerste instantie niet zo'n fan omdat ik er van uitging dat dit gewoon door de productie was bedacht en verzonnen. Maar vanuit de gedachte van Margriet dat er verwarring moest zijn in de groep vind ik het stiekem toch wel een hele leuke actie!

Maar ik kan geen keuze maken welke nou de beste was ::ok::
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #10 Gepost op: 6-03-2015, 19:50:36 »
Ik heb het niet zo met die molbrieven. Ik vind dat toch een beetje zelf-regels-bedenken. Kandidaten kunnen ook geen geld verdienen buiten opdrachten om, dus waarom kan de mol wel geld weghalen buiten opdrachten om. Daarnaast had zij productie nodig om de jokers te leveren die de brieven beloven, dus ze heeft daar materiële hulp gehad van productie. Hoe riskant het allemaal ook is - ik vind het valsspelen.

Het euroteken wat dan een E wordt er doordrukken, Riks kar tegenwerken in Pettah en met enorme stapels waardeloze briefjes komen aanzetten in de 1851-opdracht. Dat vind ik leuke acties (dus dat zijn ook mijn stemmen).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #11 Gepost op: 6-03-2015, 20:03:40 »
Citaat
Het verzinnen van de Molbrieven
Ik denk dat de productie die gewoon verzonnen heeft, maar dat ze het Margriet wel uit lieten voeren. En dan uitzenden als 'Margriet verzon heb. Dit zie ik dus niet als mollenstreek.

Citaat
Het voorbijlopen van een vrouw met geld op het station
Was het echt die vrouw die gezocht werd? Volgens mij is dat nooit gezegd. Ik denk zelf nog steeds dat het niet de juiste persoon was. Al lijken al die mensen zo op elkaar dat Margriet het risico niet wilde nemen dat het toch klopte, dus liep ze weg. Je bedoelt hier toch die persoon voorbij lopen die vanaf een ander perron aangewezen werd?

Citaat
Verwarring zaaien en aan kabels trekken in de controlroom
De groep overtuigen een 'E' te maken om zo verwarring te veroorzaken bij Carolina en Chris

Dit zijn na lang denken de twee beste mollenacties. En ik vind die nog steeds niet echt goed... Dit is echt zo'n lijst waarvan niets echt aanspreekt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #12 Gepost op: 6-03-2015, 21:26:25 »
Ik denk dat de productie die gewoon verzonnen heeft, maar dat ze het Margriet wel uit lieten voeren. En dan uitzenden als 'Margriet verzon heb. Dit zie ik dus niet als mollenstreek.


Dit is in de Chat met Art toch echt bevestigd als een idee van Margriet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #13 Gepost op: 6-03-2015, 23:17:00 »
Sowieso de actie in de trein.
Maar ook het zichzelf benoemen tot penningmeester  ::rofl:: en dan jokers kopen onderom het mom 'als er één schaap over de dam is, volgen er meer' wat ook gebeurde (ook al ben ik geen fan van die hulpmolbriefjes).
En eigenlijk elke opdracht waarbij ze haar zin doordrukte en mensen commandeerde.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #14 Gepost op: 6-03-2015, 23:45:03 »
Ik heb het fragment net ook even teruggekeken en ze heeft het biljet inderdaad nog in haar hand. Maar waarom steekt ze haar arm dan wel het raam uit?  ??? Dat valt meer op dan wanneer je het geld meteen in je zak stopt en dan maak je de kans groter dat Chris je betrapt.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 01:21:57 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline M0LF

  • Forumlid
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2015, 04:21:04 »
Ze heeft het biljet wel degelijk weggegooid. Het lijkt alsof ze iets in haar hand heeft nadat ze haar hand terugtrekt.. Dat heeft met bewegingssnelheid te maken en de camera die haar hand niet helemaal goed in focus heeft.

Je kan zien dat aan de linker kant van haar hand een waasje (maar wel doorzichtig is) ontstaat door de snelheid van haar hand.. waardoor het lijkt dat ze iets vast heeft als het beeld beweegt..

Zou ook vreemd zijn als ze zo'n leugen zelf in beeld gaan brengen naar mensen toe die alles uitpluizen.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2015, 04:40:16 door M0LF »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #16 Gepost op: 7-03-2015, 08:27:04 »
Penningmeester, de E en het geld uit het raam gooien gestemd.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2015, 09:13:27 »
gestemd op de molbrieven, penningmeester en de "E"
Ik had ook eerst Het verzinnen van de Molbrieven maar daarna kwam Penningmeester worden, geld stelen en daarmee de trend zetten voor de toekomstige penningmeester(s) en dat vind ik wel een beetje in dezelfde lijn zitten. Het was 1 en hetzelfde Grote Plan. Geweldig plan overigens!

Dus ik wil het door Heinz aangedragen 50-75 nomineren. Vol gaan op het goede antwoord, wetende dat iedereen al denkt dat jij de mol bent dus daarin nooit zal meegaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #18 Gepost op: 7-03-2015, 09:49:02 »
Dus ik wil het door Heinz aangedragen 50-75 nomineren. Vol gaan op het goede antwoord, wetende dat iedereen al denkt dat jij de mol bent dus daarin nooit zal meegaan.

Ik hoop dat het zo gegaan is. Benieuwd wat Margriet er op de MFD over zal zeggen. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wat was Margriet's beste molactie?
« Reactie #19 Gepost op: 7-03-2015, 12:06:38 »
Als ik de lijst met molacties zo bekijk kan ik niet anders dan concluderen dat ze ontzettend goed gemold heeft ::bravo::

Ik vind dit  nog wel meevallen als je kijkt wat echt effectieve molacties zijn. Onder effectieve acties versta ik acties waar door direct toedoenen van de mol geld uit de pot gehouden wordt. (dus geen opdrachten die toch al fout gaan, of waar anderen de fout maken. Als ik dan het rijtje pak

- Molbrieven >dit is anderen fouten laten maken
- Vrouw op station voorbijlope > vind ik niet direct verantwoording van de mol, niemand vond geld
- Control room: deze opdracht was sowieso mislukt want niet alles werd gevonden
- Aanzetten tot kijken > anderen de fout laten maken
- Volkswijk Pettah> de opdracht slaagt
- Kopen van verf > Leuk, maar niet effectief. Bentota werd herkend
- Te weinig zinnen opschrijven > niet direct haar schuld, Rik gaf ze niet allemaal aan haar door.
Hou ik als effectieve acties waarvoor de mol direct verantwoordelijk is over:
- 1 keer kijken in de gallerie (misschien 2?)
- 2 jokers kopen voor 200 euro
- Te laat komen bij de foto’s
- Pleiten voor jokers bij rondleiding (ze was 2x de 3e en doorslaggevende stem
- Niet diep genoeg graven (wel een gelukje trouwens, ze was de laatste die een vak koos)
- E maken > je kunt zeggen dat Chris en Carolina de fout maken, maar dan zou je ook de pinata-actie van Dennis in seizoen 8 geen effectieve molactie mogen noemen
-Negatieve koker inleveren
- Geld weggooien in de trein
- Hoge beragen verbergen in theeplantage en heel veel lage bedragen indienen

Het lijkt een behoorlijk rijtje, maar het aantal echt effectieve acties (die ook niet allemaal even spectaculair zijn) stel ik volgens mijn persoonlijke maatstaven op 9: Ter vergelijking: volgens mijn persoonlijke teller van effectieve molacties in een seizoen: Kees: 14, Elise 11, George: 10, Dennis, Milouska, Patrick: 9, Susan, Ann-Marie, John: 8, Kim: 4, Inge 2.   

Het aantal molacties van Margriet is zeker degelijk, want het doet niet onder voor bijvoorbeeld Dennis en Milouska.  Alleen waren dat imo een stuk beter mollen omdat zij procentueel een groter aandeel hadden in het geld wat buiten de pot bleef en minder verdacht werden door medekandidaten.




En om  op de poll terug te komen: De E vind ik toch de sterkste molactie, omdat dit enigszins vergelijkbaar is met de pinata actie van Dennis. Met sterke overtuiging een idee doordrukken alsof je het heel logisch vind en daarmee de rest op en dwaalspoor zetten. Gevolgd door de theeplantage waar ze een vrachtlading lage bedragen op tafel gooit