Auteur Topic: WIDM Exam topic  (gelezen 210297 keer)

Offline WebMol

  • Forumlid
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #320 Gepost op: 13-05-2017, 22:52:06 »
Interessante tool Koen!
Ondertussen is ook een tool online beschikbaar op www.SpeeldeMol.be.
Dit laat toe cross-besturingssysteem, cross-browser te werken en zelfs om de spelers op hun eigen telefoon te laten meespelen. Mogelijkheden kunnen uiteraard worden aangepast, maar die zijn nu al vrij uitgebreid!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #321 Gepost op: 13-05-2017, 23:19:24 »
Interessante tool Koen!
Ondertussen is ook een tool online beschikbaar op www.SpeeldeMol.be.
Dit laat toe cross-besturingssysteem, cross-browser te werken en zelfs om de spelers op hun eigen telefoon te laten meespelen. Mogelijkheden kunnen uiteraard worden aangepast, maar die zijn nu al vrij uitgebreid!
Interessant concept, waarschijnlijk voor de meesten gemakkelijker op te zetten omdat het online is.
De reden dat ik daar niet voor gekozen heb is dat het destijds nog niet echt mogelijk was (de fullscreen API was bijvoorbeeld nog niet beschikbaar, en je wilt niet dat mensen naar een adresbalk e.d. moeten/kunnen kijken tijdens de test), en dat het niet te beveiligen valt dat iemand "express" de test verlaat. (Er zullen altijd mensen proberen vals te spelen :P ) Echter biedt dit wel een uitkomst voor alle macOS-gebruikers die in de afgelopen jaren me een e-mail hebben gestuurd.

Ik zou 't graag proberen, maar helaas ondersteunt de website (nog) geen HTTPS, en mijn persoonsgegevens gaan niet onversleuteld het internet over ;)
Blijkbaar hoef ik geen email op te geven, dat scheelt. Valt me op dat het maximaal aantal antwoorden 4 is (da's lastig met >5 kandidaten met een vraag als "Wat eet de mol het liefst?")... Ook maximaal 20 vragen is jammer.

Wat me wel opvalt aan de screenshots is dat het op het eerste gezicht niet erg lijkt op de Nederlandse of Belgische mol (radiobuttons met "verder"-knop, groen en rood scherm met naam erin e.d.), maar zo te zien bestaat de website nog niet erg lang, dus dat kan allemaal nog komen. Het doet nu meer aan als een generieke quiz.



Om toch weer enigszins on topic te komen: Ik heb geen plannen voor grote updates voor WIDM Exam. Eigenlijk bevat het alles, wat het zou moeten bevatten (en meer), dus behalve een nieuw thema voor bijvoorbeeld Wer ist der Maulwurf? Die Abenteuershow en een paar bugfixes verwacht ik er niet veel meer aan te doen. Ooit had ik het plan voor een webversie, en hoewel ik dat prima zou kunnen doen, heb ik er simpelweg geen zin in om alles wat nu in WIDM Exam zit opnieuw te maken voor het web. (Plus dat 't ook niet zo aardig zou zijn als ik in direct vaarwater met speeldemol.be zou komen, al is dat bijzaak).
« Laatst bewerkt op: 13-05-2017, 23:45:58 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels