Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796641 keer)

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #480 Gepost op: 14-06-2015, 08:44:00 »
weet iemand hoe het zit met tijden bij tweets?

bij de tweet van annemiek (ziek) staat dat die om 10:45 AM gestuurd is.

in mijn tijd lijn staat dat hij 13 uur geleden gestuurd is

het is nu 8:30

8.30 - 13uur is ong 19:30u en niet 10:45u dus een tijdverschil van 9 a 10 uur.

ik zie dit soort verschillen vaker ook bij niet verdachten die in NL zijn.
ik hoop dat iemand weet of dat wordt veroorzakt door tijdverschil op telefoon of dat dergelijk mails voorgeprorammeerd staan via een server in californie o.i.d.

ik kijk via twitter.com.


sorry even een beetje off topic maar wel nutige info voor onze speurtocht hier.


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #481 Gepost op: 14-06-2015, 15:00:31 »
Annemieke heeft getweet dus. hmm wel verdacht dat het steeds gebeurd als wij een kandidaat denken gevonden te hebben. uitgerekend DIE dag tweet die persoon. ze heeft vanaf mei niet meer getweet en 2 weken later op de dag dat wij bijna zeker denken te weten, ze doet mee.. dit ::rofl::

Als ze echt keelontsteking heeft is het natuurlijk heel vervelend voor d'r, ik weet hoe klote het is.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #482 Gepost op: 14-06-2015, 16:52:12 »
Overzichtje weer (mijn analyse aangevuld met alle info van anderen, samen komen we uiteindelijk vast tot een mooie voorlopige lijst.  ::ok:: En er zullen misschien ook niet Twitteraars meedoen, wat te denken van Wilfried de Bruijn bijvoorbeeld?). Er zijn overigens ook wat namen die we kunnen afstrepen waaronder Dominique v.d Heyde, Bracha, Ron, Nikki, Kysia,

Kan een deelnemer zijn
- Joris Marseille (veel retweets, weet iemand of hij nog heeft gepresenteerd de laatste dagen? Update: heeft een tweet over de NBA finals, maar ja kun je ook vast volgen als je met widm mee bent).
- Noortje Herlaar (zou het dan…? Zij heeft op 3 juni iets retweet, verder veel stiltes laatste tweet daarvoor 24 april. Misschien retweet om deelname te camoufleren?)
- Lennette van Dongen (enkele retweets, tussen 2 en 5 juni geen echte eigen tweets, bovendien een bekende van de AVROTROS door Meastro toch?)
- Kantinka Polderman, sinds 2 juni niet meer getweet. (Plaatst 2 hele vage tweets, een vliegtuig tweet fasten seatbelts en dag later een foto van een boek op het strand. Dit is misschien wel interessant.. ::vergroot:: ) Update: heeft op 10 juni, 2 retweets geplaatst. Zij zou zomaar eens in widm 2016 kunnen zitten...
- Nienke de la Rive Box (presentatrice Klokhuis), stilte van 28 mei tot 4 juni, alle tweets daarna vooral retweets.
- Peter Pannenkoek, opvolger van Pieter Derks bij DWDD heeft 1 retweet geplaatst op 10 juni na een stilte vanaf 30 mei.
- Annemiek Schollaardt (vakantie, keelontsteking, ineens tweeten...  ::vergroot::)

Twijfelachtig
- Froukje de Both, heeft waarschijnlijk gewoon opnames in Nederland deze maand, maar je weet nooit…
- Lisa Loïs, heeft ook ooit aangegeven graag mee te willen doen. Heeft een stilte vanaf eind mei. Ook in de gaten houden..? Had wel iets met een concert. Dus deelname lijkt niet logisch.

Sowieso niet
- Sierd de Vos (onlangs nog commentaar bij een wedstrijd)
- Ruud Feltkamp (was bij de première van nieuwe Jurasic film)
- Jelka van Houten (had opnames begin juni)
- Jochem van Gelder (was bij iets van een goed doel op 6 juni), groot fan van het programma, doet waarschijnlijk dit jaar niet mee…
- Pim Muda (op 1 juni nog bij Jinek), regelmatig voorbij zien komen als mogelijke kandidaat.
- Kysia Hekster, volgens Witte Raaf voice over gedaan bij journaal
- Ron Boszhard (opnames Zappsport)
- Nikki Plessen (gespot bij Boulevard)
- Bracha van Doesburg, (Zwanger)
- Dione Stax (op tv gezien)
- Dominique v.d Heyde (Twitterstilte tussen 28 mei en 8 juni, maar op 9 juni zat ze in Nieuwsuur...)
- Pearl Jozefzoon (zwanger)
- Guido Spek (gespot op een premiere)
- Najib Amhali, opnames voor Bluf 2

Mogelijke nieuwe naam op de radar:
- Airen Mylene (wat retweets, is ze nog op tv te zien geweest?  ???)
- Sasha de Boer. Paar retweets van projecten die voor de opnameperiode zijn afgerond..
- Remko Vrijdag (bekende van Martine, tweet sinds 24 mei niks meer)
- Lisa Wade (tweet sinds 18 mei niks meer, 1 retweet)
- Sandra van Nieuwland (2 juni, FB), ook op twitter nauwelijks actief
Citaat
In deze ogenschijnlijk rustige tijd wil ik jullie nogmaals laten weten dat er al hard wordt geschreven en gewerkt aan nieuwe muziek! Niet alleen dat…we gaan ook weer met een compleet nieuwe show de theaters in! Hierover binnenkort meer! Tot die tijd is het schrijven, schrijven, schrijven en opnemen. Maar tussendoor is er af en toe nog tijd voor een bijzonder optreden. En deze wil je echt niet missen. (dit gaat over een optreden op 28 juni).

Waarom benadrukt ze zo van binnenkort meer en rustige tijd?  ??? Heeft ze tijd om mee te doen aan widm?
« Laatst bewerkt op: 16-06-2015, 00:19:51 door Mollenvanger-MV »

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #483 Gepost op: 14-06-2015, 21:08:28 »
diverse namen die ik los van lijstje mollenvanger in diverse tweets van diverse mensen gelezen heb die twitter gaten hebben:
(dus geen credit voor mij straks als er hier veel van kloppen)

fleur wallenburg? (goed ingeprogrammeerde reis naar USA, of echt)
Froukje de both (twee foto's zonder zij zelf van opnames RTL erg jalours+?))
goedele liekens
Annemieke Schollaardt (vorige week vrijgezellen weekend deze week ziek volgende week weer op de radio?)
Rosa da Silva (heb ik niet gevonden op twitter)
josje K3
Lisa Loïs (zelfde vage tweet live bij een concert zie ook jeroen pauw )
stacy rookhuizen (vage tweet over live beelden zia lisa lois en jeroen)
Elvira Out (kan ik niet vinden)
Celine Purcell (zeer inactief op twitter april 2012)
Fabienne de Vries(in omschrijving staat dat ze ook presentatoren coacht, misschien ook wel als medewerker mee?)

thomas van luyn (cabaretier)
Wytse Q music
ruben nikolai
Joep Onderdelinden


zal wel niet:
jeroen pauw, (vage tweet in loosdrecht maar is dat zo?)
heeft de vage tweets over live TV beelden verwijderd en een tweet gepost over drs P.
Martijn Koning (tweet o.a. over voetbal wedstrijd)
« Laatst bewerkt op: 14-06-2015, 21:29:14 door witte raaf »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #484 Gepost op: 15-06-2015, 02:06:16 »
is Remko Vrijdag al genoemd? twittert voor het laatst 24 mei
Twan Huys: laatst 28 mei
Lisa Wade: niets sinds 18 mei maar een retweet op 5 juni.
« Laatst bewerkt op: 15-06-2015, 02:23:05 door Rämon »

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #485 Gepost op: 15-06-2015, 08:44:26 »
Guido Spek doet niet mee of is iig vroeg afgevallen. Ik zag hem vorige week maandag (8 juni) op de premiere van Kiss of the Spider Woman.

En Pearl Jozefzoon maakte begin februari bekend dat ze zwanger is en aangezien we nu toch weer 4 maanden verder zijn, lijkt het me niet dat ze meedoet  ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #486 Gepost op: 15-06-2015, 08:56:54 »
Guido Spek doet niet mee of is iig vroeg afgevallen. Ik zag hem vorige week maandag (8 juni) op de premiere van Kiss of the Spider Woman.

En Pearl Jozefzoon maakte begin februari bekend dat ze zwanger is en aangezien we nu toch weer 4 maanden verder zijn, lijkt het me niet dat ze meedoet  ;)
::ok:: mooie aanvullingen, die gaan van de lijst :)

is Remko Vrijdag al genoemd? twittert voor het laatst 24 mei
Twan Huys: laatst 28 mei
Lisa Wade: niets sinds 18 mei maar een retweet op 5 juni.
Twan Huys heeft volgens mij Nieuwsuur nog gepresenteerd. Remko Vrijdag is niet zo gekke gedachte, aangezien hij goede bekende is van Martine.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #487 Gepost op: 15-06-2015, 18:12:29 »
Er zitten namen tussen die meer voor Expeditie Robinson in aanmerking komen zoals Stacey Rookhuizen en Sandra van Nieuwland. Lijkt me niet logisch dat dat namen voor Wie is de Mol zijn. (De ene heeft al meegedaan aan Atlas en 71 Graden Noord en laten de kandidaten van Wie is de mol 99 van de 100 keer nog niet aan soortgelijke programma's hebben meegedaan) en Sandra van Nieuwland heeft Expeditie Robinson als 1 van haar favoriete programma's op facebook en de Mol niet.

Lisa Wade,Thomas van Luyn en Annemieke Schollaard zijn wel geloofwaardig als mogelijke Mol kandidaat Smiley
When life knocks you down, fight back!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #488 Gepost op: 15-06-2015, 21:51:11 »
Najib Amhali, helaas helaas :( (en tegelijkertijd Cynthia Abma) kunnen van de lijst. Najib is in Spanje voor opnames van 2e seizoen Bluf...

Wie stijgt op mn lijstje: Sasha de Boer. Paar retweets van projecten die voor de opnameperiode zijn afgerond... In de gaten houden  ::vergroot::

En in het kader van SBS gezichten (Viktor, Marlijn): Airen Mylene, wat retweets en een bericht over een reportage voor Grazia met Dennis Weening. Geen idee wanneer dat is geweest, maar als dat artikel tussen 1 en 10 juni is gemaakt kunnen we haar afschrijven, ook als ze op tv is geweest. Iemand haar toevallig nog gezien bij Shownieuws? Ik kijk t niet namelijk ;D
« Laatst bewerkt op: 15-06-2015, 23:16:20 door Mollenvanger-MV »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM 2016
« Reactie #489 Gepost op: 15-06-2015, 22:49:12 »
Wie stijgt op mn lijstje: Sasha de Boer. Paar retweets van projecten die voor de opnameperiode zijn afgerond... In de gaten houden  ::vergroot::
Misschien wel Sacha de Boer EN Rick Nieman samen in WIDM :P Voor het eerst in de historie een echtpaar als kandidaten
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #490 Gepost op: 15-06-2015, 23:43:14 »
Citaat
En in het kader van SBS gezichten (Viktor, Marlijn): Airen Mylene, wat retweets en een bericht over een reportage voor Grazia met Dennis Weening. Geen idee wanneer dat is geweest, maar als dat artikel tussen 1 en 10 juni is gemaakt kunnen we haar afschrijven, ook als ze op tv is geweest. Iemand haar toevallig nog gezien bij Shownieuws? Ik kijk t niet namelijk Grin
Kijk ik ook niet maar als ze dat stuk samen met Dennis heeft gemaakt dan is het sowieso voor 1 juni aangezien Dennis toen al bezig was met opnames van expeditie Robinson 😉

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #491 Gepost op: 16-06-2015, 00:14:26 »
Kijk ik ook niet maar als ze dat stuk samen met Dennis heeft gemaakt dan is het sowieso voor 1 juni aangezien Dennis toen al bezig was met opnames van expeditie Robinson.
Kijk aan das waar ook  ::ok:: Die gaan we ook in de gaten houden, met een slag om de arm dat ze misschien op tv was in de afgelopen periode.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #492 Gepost op: 16-06-2015, 01:37:25 »
froukje mag er nu ook echt af, opname EHET met foto waar ze opstaat.


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #493 Gepost op: 16-06-2015, 09:30:59 »
Kijk ik ook niet maar als ze dat stuk samen met Dennis heeft gemaakt dan is het sowieso voor 1 juni aangezien Dennis toen al bezig was met opnames van expeditie Robinson 😉

Volgens mij heb ik haar inderdaad live langs zien komen op tv, maar dat weet ik niet zeker. Ze zou wel een leuke kandidate zijn!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #494 Gepost op: 16-06-2015, 16:35:37 »
Is er wellicht een mogelijkheid dat ze iemand van Q Music zouden kiezen???
Marieke is twee weken weg maar wietze tot augustus zie:

https://mobile.twitter.com/QmusicNL/status/608592449540399104

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #495 Gepost op: 17-06-2015, 13:35:46 »
Ervan uitgaande dat de maand juli te laat is voor WIDM, zal de opnametijd ergens tussen 29 mei en 2 juli liggen. Op 28 mei is Art aanwezig bij een biermasterclass (zie eerder in dit topic) en op 3 juli is hij dagvoorzitter bij de GasTerra Energizer Award. Het ligt in de lijn der verwachting dat Art net als vorig seizoen een paar dagen eerder met de crew vertrekt. De kandidaten zullen dan niet eerder dan begin juni vertrekken. Al met al zullen ze ergens tussen 1 en 10 juni vertrokken moeten zijn, lijkt me. Update, 27-06: Art plaatst foto's van Concert at Sea op 27 juni. Als hij bij dit concert aanwezig is geweest, kan de window voor het vertrek van de kandidaten worden teruggebracht naar 1-5 juni.

Echt superhandig dat hier een overzicht wordt bijgehouden van mogelijke kandidaten  ::ok:: Naar mijn idee zijn een paar genoemde namen wel wat twijfelachtig.
•   Noortje Herlaar speelt mee in de film Knielen op een bed violen. De opnamen daarvan duren tot in de maand juli.
•   Remko Vrijdag heeft een rolletje in de film Rokjesdag. Omdat het geen hoofdrol is, kan hij misschien toch nog een paar weken ertussenuit. Het nieuwtje kwam echter pas op 12 juni naar voren, terwijl de opnamen toen al even bezig waren.
•   Een WIDM-deelname van Katinka Polderman vind ik dubieus. Op 15 juni laat ze via Facebook een mailtje zien waarin 4 juni als datum vermeld staat. Het screenshot is van een Mac, niet van een mobiel. Ik kan me niet voorstellen dat je als WIDM’er eventjes een Mac mag gebruiken of lenen. Mocht ze het een en ander toch in scène hebben gezet, dan heeft ze er veel werk van gemaakt, haha.
•   Op 3 juni meldt Lenette van Dongen op Twitter dat ze op vakantie is in Thailand. Ze reageert daarmee op een opmerking dat ze zo vroeg aan het twitteren is. (In Thailand is het vijf uur later, aldus Lenette.) Niets is wat het lijkt, maar zou een WIDM-deelnemer zich onnodig in de kaarten laten kijken?
•   Joep Onderdelinden zit volgens een Facebookbericht op 7 juni in Italië. Hij gaat op de foto met een hond. Kan natuurlijk best een afleidingsmanoeuvre zijn, ware het niet dat hij zegt: ‘beste vrienden zien’. Dat vind ik riskant om te zeggen als je niet in Italië vertoeft.

Radio-dj Wietze de Jager zou goed kunnen, maar ik heb misschien een andere potentiële deelnemer gevonden die bekend is van de radio: Ruud de Wild. Is sinds begin mei niet meer op de radio en tweette op 3 juni voor het laatst (‘Ik heb een plan. Een vet plan. Een heel vet plan. Omdat ik het zo mis. #i'llbeback #rdw.nl’). Dan zouden de kandidaten wat later dan 1 juni zijn vertrokken, maar dat is volgens mij in theorie mogelijk.

Is op de Molfandag trouwens nog verteld wie de opvolger is van Eva Keune?
« Laatst bewerkt op: 27-06-2015, 22:20:36 door Molzkovicz »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #496 Gepost op: 18-06-2015, 01:30:21 »
Leuke overdenking en qua periode klopt het wel.

Art is er zelfs zo van geschrokken dat hij niets meer twittert  ::rofl::

Maar weet niet wie de opvolger is voor Eva maart ben ook niet bij de molfandag geweest

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #497 Gepost op: 18-06-2015, 13:07:56 »
HOE leuk ik het zoeken en vinden van kandidaten ook vindt, ik vind het zooooooooooooooooohooooooooooo leuk dat we dit jaar van nog 0 personen zeker zijn. Er is hier en daar wat speculatie maar vorig jaar wisten we een paar dingen bijna zeker. Als veel kandidaten elkaar gaan volgen, en ook allemaal twitterstiltes hebben. We hadden er zo al 6/7/8 te pakken op Chris na die ook niet te vinden was ivm twitter.

Dit jaar hebben we nog niemand en de weet dat ze wel aan het opnemen zijn maakt het zo tof. Allemaal in het geheim, en wij weten van niets. Tenzij we nog iets vinden, denk ik dat de bekendmaking van de namen dit jaar ook wel leuker zal zijn voor ons. Super spannend! Hoop echt op een topteam.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2016
« Reactie #498 Gepost op: 18-06-2015, 18:19:24 »
Een topteam zal het zeker worden  ::ok:: Vorig jaar werd iedere naam genoemd op het forum. Carolina omdat ze voor 3 weken uitgeroosterd stond bij een musical, en Chris omdat Evelien veel mol-kandidaten achter elkaar ging volgen, waar Chris tussen stond terwijl hij nooit tweette  ::hypocriet::

Ik hoop op; Annemieke, Katinka, Noortje en Thomas!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #499 Gepost op: 18-06-2015, 19:51:15 »
Ik denk dat ze er kandidaten ook op gewezen hebben niet elkaar massaal te gaan volgen op twitter. Na ja, dat kan altijd nog als iedereen terug is (opnames zullen wel bijna klaar zijn gok ik).