Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796630 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #580 Gepost op: 30-06-2015, 21:06:29 »
Ik zit even wat forums van oude seizoenen te kijken (gewoon random, ik verveelde me) Ik zit s11 terug te kijken en was benieuwd wie toen wie verdacht, ook op het forum. 2012 was het eerste jaar dat ik hier actief mee ging speuren.

Nu kom ik een topic tegen: Wat mis je? en wat is verbeterd? Het gaat over de switch van 2010/2011 qua montage, geluiden, leader, lettertype etc.
Ik las veel dingen als. De executie is nu (op dat moment) minder spannend, door de geluiden. of mensen wisten al wie eruit gingen. of dachten dat te weten aan de hand van de geluiden.

Ik ben heel erg benieuwd wat de kijk van jullie daar nu op is, zo 4/5 jaar later. Wie is de mol is zelfs in die jaren al weer wat vernieuwd, in 2013 was de leader bijv weer anders als in 2011/2012 en in 2015 is ie weer gedeeltelijk anders, ook het nieuwe lettertype.

Ik ben zelf van mening, als ik de oudere seizoenen met de seizoenen vanaf 2011 vergelijk, en dan heb ik het eventjes over executie muziek en obouwende spanning naar een scherm, dat ik het sinds 2011 VEEL spannender vindt. Natuurlijk is dat een mening, en iedereen mag zelf vinden wat hij of zij wil maar als je kijkt naar oudere seizoenen. Hoe snel Angela/karel/PJ (tot 2011) op enter duwde. Met of geen muziek of een soort geluidje heel kort. Nu wordt de spanning zwaar opgebouwd. Ik moet zeggen dat aflevering 1 van 2011 dat inderdaad niet had, dat was een aflevering waarin PJ snel op enter duwde en er verder niks qua spanning opgebouwd werd, maar in dat seizoen werd het rond aflevering 3/4 veel spannender en eindigde het echt met soms wel een halve minuut excutie muziek totdat er een scherm te zien was. HOE spannend.
Die trend is ook doorgezet naar afgelopen jaren en ik was, dat lezend, dus nu heel benieuwd hoe de meeste van jullie daar nu op terugkijken.

Zijn jullie inmiddels ook van mening dat het nu toch veel spannender wordt gemaakt en zo niet, wát vonden jullie dan spannend aan de executie opbouw van 'vroeger'. Niets is beter of slechter, maar nogmaals ben benieuwd naar jullie mening.

 ;D Alvast dank

Verder vond ik de switch van lettertype heel goed, en ben ik met de allerlaatste switch persoonlijk juist minder blij. Maar daar zullen sommige het ook vast mee oneens zijn. De leader vond ik goed, omdat je aan oude leaders soms kon zien hoelang iemand erin bleef. De montage is veel mooier en spannender en eigenlijk kan ik niks vinden wat ik niet goed vond aan die switch. De muziek na de executie misschien, dat is denk ik ook een beetje gemis, omdat al die molseizoenen ervoor zoooo verschrikkelijk mooi waren. En het doet ook niets af aan de eerdere seizoenen, ik vind sommige zelfs beter dan recente maar als ik het heb over montage/geluid/spanning met muziek/lettertype vind ik alles echt beter na die grote switch.

Ik las ook een comment van @Lautje waar ik het helemaal mee eens ben. Over de filmpjes, en ik benoem het nu omdat het eigenlijk nog steeds zo is. Er wordt sinds een paar jaar zo extreem veel social media bijgestuurd, molmail filmpjes, interviews met heel veel feiten, ondervindingen, en natuurlijk hoort dat gedeeltelijk bij promotie voor een seizoen maar ik vond het vroeger spannender. Nu weet je door heel veel filmpjes, zoals extra beeldmateriaal, of interviews al veel meer en is het minder spannend als je op donderdag de tv aanzet. Maar ik snap het wel, aangezien wie is de mol zo sociaal is op allerlei platformen, ze moeten mee met de tijd en daar hoort ook heel veel interactieve media bij. Maar jammer is het qua spanning wel een beetje, vind ik soms.
« Laatst bewerkt op: 30-06-2015, 21:13:13 door Rämon »

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #581 Gepost op: 1-07-2015, 11:53:49 »
Verder vond ik de switch van lettertype heel goed, en ben ik met de allerlaatste switch persoonlijk juist minder blij. Maar daar zullen sommige het ook vast mee oneens zijn. De leader vond ik goed, omdat je aan oude leaders soms kon zien hoelang iemand erin bleef.

Gelukkig is dat verbetert, haalt ook een hoop plezier weg bij het kijken van oude seizoenen.

 Nu weet je door heel veel filmpjes, zoals extra beeldmateriaal, of interviews al veel meer en is het minder spannend als je op donderdag de tv aanzet. Maar ik snap het wel, aangezien wie is de mol zo sociaal is op allerlei platformen, ze moeten mee met de tijd en daar hoort ook heel veel interactieve media bij. Maar jammer is het qua spanning wel een beetje, vind ik soms.

Dat vind ik ook jammer. Helaas weet ik nu al van te voren wat de opdrachten zullen zijn en hoe ze een beetje lopen (wel of geen geld binnen gehaald) en daar zit je later naar te kijken..., waardoor je minder verrast bent.
« Laatst bewerkt op: 5-07-2015, 15:45:27 door Bakkertje, Reden: quote werkend gemaakt »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #582 Gepost op: 1-07-2015, 18:52:40 »
Ik vond de serie van Zuid-afrika in alle opzichten goed gedaan. Wat ik wel nooit meer terug wil zien is de live-finale. Wat je wil weten wordt gewoon niet behandeld en al die schreeuwende mensen halen de.spanning weg.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #583 Gepost op: 1-07-2015, 22:10:53 »
Ik was met enkele andere RN-ers bij die finale. Ik spreek even voor mezelf, maar ik vond de finale juist heel leuk met al die mensen die in het Vondelpark naar die megaschermen stonden te kijken. Mij ging het ook om de sfeer vooraf.

Ruim een week later werden in Amersfoort veel vragen beantwoord. Of die live finale terugkomt? Niet te zeggeh.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: WIDM 2016
« Reactie #584 Gepost op: 1-07-2015, 23:38:28 »
Ik was met enkele andere RN-ers bij die finale. Ik spreek even voor mezelf, maar ik vond de finale juist heel leuk met al die mensen die in het Vondelpark naar die megaschermen stonden te kijken. Mij ging het ook om de sfeer vooraf.

Ruim een week later werden in Amersfoort veel vragen beantwoord. Of die live finale terugkomt? Niet te zeggeh.

Was het echt zo leuk? Zie je het niet beter vanuit je stoel?

Toen ik het zag, viel het me tegen dat die kandidaten aankwamen, even zwaaiden en dan binnen zaten voor de rest van de uitzending terwijl het buiten nog vrij koud was.
2024: wie is de Mol?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #585 Gepost op: 2-07-2015, 00:19:19 »
Vanuit huis had de live finale niet echt een toegevoegde waarde omdat er mijn inziens te weinig gedaan werd met het publiek wat buiten stond te vernikkelen.
Dus vanaf de bank gezien was het leuk maar niet meer dan dat.

Ik vind wel dat er een aantal dingen in de loop der jaren verbeterd zijn maar ook zeker dingen zoals de hoeveelheid jokers, vrijstellingen enz. zeker er niet beter op zijn geworden.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #586 Gepost op: 2-07-2015, 00:42:59 »
Dankjewel voor jullie reacties, en het is ook interessant om te weten wat jullie van de live finale enzo vonden maar ik bedoelde eigenlijk meer de spanningsopbouw qua executies, leaders, etc.

Mede omdat ik dat oude forum las, was ik benieuwd hoe jullie nu daarop terugkijken. Misschien was het toen nog allemaal wat 'nieuw' maar hoe zien jullie dat nu?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #587 Gepost op: 2-07-2015, 00:50:00 »
Mede omdat ik dat oude forum las, was ik benieuwd hoe jullie nu daarop terugkijken. Misschien was het toen nog allemaal wat 'nieuw' maar hoe zien jullie dat nu?
De nieuwe stijl is zeker een vooruitgang, al zijn bepaalde klassiekers, zoals de groene leader, de old school testmuziek en het oude tekstinkomrateltje, nog steeds wel onovertroffen. Ook waren er vroeger minder biechts, wat het ook een andere sfeer maakte.
Of die live finale terugkomt? Niet te zeggeh.
Daar waren wel plannen voor, ze wilden het zelf uitbreiden...
...óf niet!

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #588 Gepost op: 5-07-2015, 13:42:59 »
Zou kunnen, hopelijk is het geen leugen, al reken ik daar wel op... "Lilly" is ook nergens terug te vinden, haar benaderen heeft geen zin, helaas.Ik reken er wel op dat ze die richting op gaan, maar zul je zien: weer een jaar Azië.

Lilly heeft wel contactgegevens achtergelaten ;-). Mocht je haar willen benaderen, stuur me dan even een PM.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #589 Gepost op: 6-07-2015, 05:04:47 »
misschien kan lilly ons vertellen op welke dag art gespot is en in welke stad?!

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: WIDM 2016
« Reactie #590 Gepost op: 8-07-2015, 16:24:01 »
Dat zal dan wel Santo Domingo zijn, de hoofdstad van de DR. Is een mooie stad hoor! Ik vind dat ze weer een mooie bestemming gekozen hebben.
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2016
« Reactie #591 Gepost op: 8-07-2015, 18:12:25 »
Ik vind het een cliché-verhaal en geloof het niet to be honest. Gewoon omdat het zo'n onnauwkeurig verhaal is zonder details zoals plaats, datum (en 'niemand' herkent behalve dan weer Art).
Maar het zou kunnen, en de DK, ik heb er niets op tegen  ::hypocriet::

Offline xbianca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • <3
Re: WIDM 2016
« Reactie #592 Gepost op: 8-07-2015, 18:15:45 »
misschien kan lilly ons vertellen op welke dag art gespot is en in welke stad?!

Nog meer wat we van Lilly willen weten? Dan stuur ik alles in één keer in een email naar haar.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #593 Gepost op: 8-07-2015, 23:04:23 »
Daar waren wel plannen voor, ze wilden het zelf uitbreiden...

Als die uitbereiding ervoor zorgt dat er meer interactie is met het publiek, en er meer goede informatie aan de orde komt ben ik voor! ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #594 Gepost op: 8-07-2015, 23:07:32 »
Als die uitbereiding ervoor zorgt dat er meer interactie is met het publiek, en er meer goede informatie aan de orde komt ben ik voor! ::ok::
Voor zover het plan lag zou het een soort Molfandag-idee worden op de dag van de ontknoping, met als afsluiter in de avond dan de liveshow vanuit een studio.
...óf niet!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #595 Gepost op: 9-07-2015, 09:11:44 »
Voor zover het plan lag zou het een soort Molfandag-idee worden op de dag van de ontknoping, met als afsluiter in de avond dan de liveshow vanuit een studio.

Hmm, niet echt een verbetering te noemen.. De MolFanDag is gewoon een dag om het seizoen af te sluiten en dat tijdens het vragenvuur de mol nog wat laatste feitjes onthuld. Stel het zou op dezelfde dag plaatsvinden als de ontknoping, dan is het gewoon een hele andere sfeer. Zowel voor de crew en kandidaten.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #596 Gepost op: 9-07-2015, 10:33:27 »
Voor zover het plan lag zou het een soort Molfandag-idee worden op de dag van de ontknoping, met als afsluiter in de avond dan de liveshow vanuit een studio.

Niet eens zo'n slecht idee. Kandidaten kunnen gerust handtekeningen uitdelen bijvoorbeeld, maar ze gaan nog geen antwoorden geven op vragen en misschien mag het publiek ook iets vragen gedurende de live-uitzending.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #597 Gepost op: 9-07-2015, 10:55:35 »
Dat zouden ze er geen live show van moeten maken maar de show eerder opnemen zodat er daarna nog tijd is voor vragenvuur enzo. Maar dat is dan natuurlijk weer lastig met spoilers :P

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #598 Gepost op: 9-07-2015, 12:19:02 »
Of het vragenvuur in Moltalk. ;)

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #599 Gepost op: 9-07-2015, 17:45:18 »
Nog meer wat we van Lilly willen weten? Dan stuur ik alles in één keer in een email naar haar.

plaats, land leuk om te horen,
een of twee deelnemers ook leuk,
een exacte datum, een redelijke complete lijst deelnemers of aantal deelnemers bij executie wil ik niet lezen,
ik ben bang dat we dan conclusies kunnen trekken, over het wel of niet afvallen van mensen in bijvoorbeeld de eerste aflevering.

niet net als bij Tygo.