Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796574 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #980 Gepost op: 19-10-2015, 16:00:25 »
Uit strategisch oogpunt valt er wel wat voor te zeggen om lang te wachten met het bekendmaken van de eerste kandida(a)t(en). Je voorkomt dan namelijk zo lang mogelijk dat met behulp van die eerste naam of namen wellicht ook andere mogelijke deelnemers getraceerd worden. Toch begint het zo langzamerhand wel tijd te worden voor wat namen, zou je zeggen. Over vijf weken verschijnt het Molboekje. Twee kandidaten per week lijkt me een mooi gemiddelde.

Veel vrouwelijke WIDM-kanshebbers zijn al genoemd; Airen Mylene en Goedele Liekens breng ik ook nog ff in herinnering als potentiële kandidaten. Annemieke Schollaardt gedroeg zich tijdens de verwachte opnameperiode van WIDM vrij verdacht. Tegen haar deelname valt nog wel in te brengen dat ze binnen een dik uur al reageerde (zie haar Twitterpagina) op de definitieve afzegging van de Foo Fighters voor Pinkpop 2015. Kan toeval zijn. Of iemand anders twitterde in haar naam. Annemieke kan heel goed een kandidaat zijn, hoor, maar er zijn wel kanttekeningen bij te plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 19-10-2015, 16:05:36 door Molzkovicz »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #981 Gepost op: 19-10-2015, 16:08:55 »
JP is sinds 1999 nauw betrokken geweest bij het programma en bij de selectie van de kandidaten. Hij heeft inmiddels een heel bestand met kandidaten, wat hij vast en zeker heeft doorgegeven aan de nieuwe coaches. Hun zullen vast samen de selectie procedure gedaan hebben, maar ik denk dat we absoluut niet kunnen uitsluiten dat JP (en of Eva) mee hebben geholpen nog met het overdragen van kandidaten bestanden en helpen met evt selectie procedures.
JP zou de nieuwe kandidatenbegeleider inwerken inderdaad ::jaja::

Is al bekend wanneer de perspresentatie is? Als die op dezelfde dag als het molboekje gehouden wordt, kan ik me voorstellen dat ze op diezelfde dag meteen alle kandidaten bekendmaken. Zo hebben de media mogelijkheid om bij het bericht 'die en die doen mee aan Wie is de Mol?' er gelijk interviews bij te plaatsen. Minder spectaculair, maar ook een mogelijkheid.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #982 Gepost op: 19-10-2015, 16:30:53 »

 Toch begint het zo langzamerhand wel tijd te worden voor wat namen, zou je zeggen. Over vijf weken verschijnt het Molboekje. Twee kandidaten per week lijkt me een mooi gemiddelde.


Waarop wordt dit toch gebaseerd?

Zelf zou ik het ook best leuk vinden om nu al een of meer namen te weten, maar het is voor mij geen vereiste. Het genoemde argument: ''wij als molloten hebben het programma aan de Televierring geholpen'', vind ik eigenlijk ook onzin. In feite bepaalt de uitzendende omroep of ze kandidaten vrijgeeft. En daar mogen wij het als molloten mee doen.

Anders gezegd: alle namen die voortijdig bekend worden, zij gewoon ''meegenomen''.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #983 Gepost op: 19-10-2015, 17:12:46 »
Waarop wordt dit toch gebaseerd?

Eh, omdat het de laatste paar jaren ook zo was? Ik beweer niet dat we er recht op hebben om namen te horen. Ik vind alleen dat het in de lijn der verwachting ligt dat de kandidaten wederom stukje bij beetje bekend worden gemaakt. Dat lijkt me ook een goede zet van de makers, want je hebt zo meermalen media-exposure voor het programma.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #984 Gepost op: 19-10-2015, 17:20:56 »
Dat is een goed motief, zowel voor ons als kijker als voor de maker. Het punt dat ik echter wilde maken is: ''wij als kijker hebben niet automatisch recht op deze informatie''.


Aan de andere kant: het maakt de voorpret natuurlijk wel zoveel leuker.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #985 Gepost op: 19-10-2015, 17:26:00 »
Ik verwacht gewoon dat ze wachten tot 16 november. De perspresentatie was vorig jaar op maandag 17 november 2014, molboekje komt uit op dinsdag 17 november 2015. Dan zou de perspresentatie op 16 november 2015 zijn. Misschien in de week ervoor wat namen bekend? Hoewel, vorig jaar was widm jr. voor de Stuyver genomineerd en dit jaar hebben ze helemaal geen nominaties. Ik denk echt dat we tot de 2e/3e week van november, of in ieder geval die maand moeten wachten omdat er geen reden is eerder iets bekend te maken  ::jaja:: En hoewel ik ook heel benieuwd ben, vind ik het ook wel wat hebben :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #986 Gepost op: 19-10-2015, 17:33:31 »
Als ze het zo zouden doen, zou ik dat een leuke vernieuwing vinden (waarom elk jaar op de zelfde manier doen), maar ik hoop dan stiekem wel dat we van te voren nog een vaag filmpje krijgen met geblurde kandidaten of iets dergelijks ::hyper:: Dat zou wel in de geest van de Mol passen.
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #987 Gepost op: 19-10-2015, 17:50:21 »
Als ze het zo zouden doen, zou ik dat een leuke vernieuwing vinden (waarom elk jaar op de zelfde manier doen), maar ik hoop dan stiekem wel dat we van te voren nog een vaag filmpje krijgen met geblurde kandidaten of iets dergelijks ::hyper:: Dat zou wel in de geest van de Mol passen.
::jaja::  ::ok:: zou leuk zijn ja

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM 2016
« Reactie #988 Gepost op: 19-10-2015, 18:53:51 »
Twee mannen die ik ook nog eens in WIDM wil zien zijn Joep Sertons (55, acteur) en Klaas Drupsteen (48, presentator/journalist). Wat denken jullie? Joep heeft bovendien vanaf begin juni bijna alleen maar geretweet, dus wellicht mogelijk?
« Laatst bewerkt op: 19-10-2015, 18:56:00 door Tweestrijd »

Offline molly88

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #989 Gepost op: 19-10-2015, 19:09:39 »
Hallo, ik volg het topic al een tijdje. Ik zit eigenlijk al sinds juni met een mogelijke kandidaat, maar hij is hier nooit genoemd.
>> Henry Schut

Hij was in die periode een tijdje afwezig bij Studio Sport, dus dat is opvallend. Lijkt me wel iemand die ze zouden kunnen vragen, na Rik vorig jaar dan dus weer iemand van de NOS. Hij heeft overigens geen Twitter.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #990 Gepost op: 19-10-2015, 19:19:25 »
Qua namen heb je nooit veel aan mij omdat ik daarvoor te weinig naar de tv kijk :D

En Bodejos, voor wat betreft het bekendmaken van de deelnemers verwacht ik niets maar hoop op veel. Vooral omdat dat voor mij de voorpret vergroot.
En aangezien ik de meerderheid nooit echt ken is het voor mij wel handig voor het seizoen begint me ietwat in te lezen in de personen die mee doen :D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #991 Gepost op: 19-10-2015, 19:30:19 »
Het hoort ook inmiddels een beetje bij het programma. Ze kennen hun fanbase, dus ik denk dat het eerder is uitgesteld vanwege een andere reden dan dat.

Maar het is ok, we wachten gewoon netjes. Wie weet vinden we in die tussentijd alsnog wat mensen die evt. mee zijn geweest.

Henry Schut vindt ik trouwens totaal geen slechte naam!!! Hij heeft geen twitter, maar als er mensen zijn die gezien hebben dat hij afwezig was bij Studio sport een tijdje rond die periode, why not. het is wel een grote naam bij de NOS

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #992 Gepost op: 19-10-2015, 20:01:30 »
Henry schut zou ik persoonlijk ook een hele leuke kandidaat vinden. Jeroen Stomphorst ook.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #993 Gepost op: 19-10-2015, 20:03:08 »
Het hoort ook inmiddels een beetje bij het programma. Ze kennen hun fanbase, dus ik denk dat het eerder is uitgesteld vanwege een andere reden dan dat.
Meer vanuit gedachtenspinsel deze vraag, wat voor reden zou dat kunnen zijn volgens jou? :) Zou goed kunnen hoor trouwens.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #994 Gepost op: 19-10-2015, 20:52:44 »
In het kader van NOS hoop ik heeeeeel erg dat Herman vd Zandt ooit mee gaat doen ;D

Offline Martinietje

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #995 Gepost op: 19-10-2015, 20:54:36 »
heb de naam al eens geopperd omdat ik dacht dat het de stem in het filmpje van de eerste beelden was. En omdat de mannelijke namen erg moeilijk te vinden zijn. Dus hier nogmaals "Jim Bakkum". Kan iemand op sociale media sporen of hij inactief is geweest? Ik kan daar helemaal niks mee, ik heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat.

Bij voorbaat dank....

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #996 Gepost op: 19-10-2015, 21:00:11 »
Jim Twittert door, maar zou misschien iemand anders kunnen zijn die ze plaatst?

Herman vd Zandt lijkt mij ook tof, evenals Annechien Steenhuizen en Jeroen Tjepkema.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM 2016
« Reactie #997 Gepost op: 19-10-2015, 23:14:04 »
Iemand al eens Eva van de Wijdeven (Celblok H, Dunya en Desie, Penoza, Baantjer etc.) bekeken?

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #998 Gepost op: 19-10-2015, 23:18:20 »
Carly Wijs vond ik overigens ook leuk in De Slimste Mens.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #999 Gepost op: 19-10-2015, 23:36:57 »
Wie weet zit JP er zelf wel in  ::rofl::