Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796139 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1200 Gepost op: 8-11-2015, 21:15:21 »
Ik moet eerlijk toegeven dat het me eerst niet zoveel uitmaakte dat het lang duurde met die namen, maar ik ben nu echt opeens op een punt beland dat het TE lang heeft geduurd en dat het voor mij niet meer zo nodig hoeft allemaal. De voorpret is in ieder geval wel weg. Weet ook niet precies waar dat aan ligt, want stel we zouden het rond de 23e allemaal weten, is er nog tijd zat t/m de eerste aflevering, maar toch...

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: WIDM 2016
« Reactie #1201 Gepost op: 8-11-2015, 21:37:16 »
Dankje JPMol1999!
Niets is wat het lijkt...

Offline Bendemolniet

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1202 Gepost op: 8-11-2015, 21:46:19 »
Ik vind het ook lang duren. Het zou wel leuk zijn, als ze ons wat hints zouden geven.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1203 Gepost op: 8-11-2015, 22:23:32 »
Misschien dat het al zou helpen als er enig teken van leven kwam met een soort van uitleg waarom het allemaal zo lang duurt voor er kandidaten bekend gemaakt worden.

Of zitten we allemaal te slapen en zijn er stiekem al wat hints voorbij gekomen en hebben we die grwoon gemist  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1204 Gepost op: 8-11-2015, 22:34:54 »
Kort gezegd: kinderen die vragen, worden overgeslagen. Eerder heb ik al aangegeven er helemaal geen moeite mee te hebben dat er nog niets officieel bekend is gemaakt. En ook dat ik het geen probleem vind als er wel iets voortijdig bekend wordt.

Het is mijns inziens een beetje "back to basic". Iedereen tast in het duister, en grijpt desondanks terug op een methode die eerder zeer effectief bleek te zijn. Maar het mag dacht ik toch duidelijk zijn dat daaruit nu juist niets te halen valt? Dus waarom wordt Twitter  nog steeds in de gaten gehouden, ik vermoed dat we slechts kunnen wachten op het molboekje dan wel een tweet van het echte mol-account.

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1205 Gepost op: 8-11-2015, 22:41:16 »
Ik zat net even terug te lezen en zag die analyse van NPO1 en NPO3 en zag dat hij daar over het 3e seizoen van Smeris spreekt. Maar dat 3e seizoen komt pas op zn vroegst najaar 2017. (vanaf begin volgend jaar gaat Jeroen van Koningsbrugge een half jaar naar Amerika voor een soort van sabbatical).
De jacht is geopend

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1206 Gepost op: 8-11-2015, 23:04:44 »
Kort gezegd: kinderen die vragen, worden overgeslagen. Eerder heb ik al aangegeven er helemaal geen moeite mee te hebben dat er nog niets officieel bekend is gemaakt. En ook dat ik het geen probleem vind als er wel iets voortijdig bekend wordt.

Het is mijns inziens een beetje "back to basic". Iedereen tast in het duister, en grijpt desondanks terug op een methode die eerder zeer effectief bleek te zijn. Maar het mag dacht ik toch duidelijk zijn dat daaruit nu juist niets te halen valt? Dus waarom wordt Twitter  nog steeds in de gaten gehouden, ik vermoed dat we slechts kunnen wachten op het molboekje dan wel een tweet van het echte mol-account.

Het is ook niet zozeer dat ik erom vraag of wil vragen, maar ik merk gewoon ineens een gevoel van desinteresse. In september riep ik nog tegen een vriendin: oh ik heb zoveel zin in widm!
Dat gevoel is eigenlijk wel een beetje weg nu. En ik vroeg me af waar dat door kwam, en ik denk dat het dus aan een gebrek aan voorpret ligt ;)

Maar misschien ben ik de enige hoor. Dan ligt het gewoon aan mijzelf  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1207 Gepost op: 8-11-2015, 23:07:04 »
Ik denk trouwens bijna zeker te weten dat het Cuba wordt als 2e land. Het ligt echt heel dicht bij DR en de omslagfoto van Diana (verhaal heb ik hier al verteld) is uit Cuba en aangezien zij eind redacteur is en zeker in januari ergens daar is geweest voor research reis en toen haar omslag veranderde naar een mooi zelfgemaakt shot uit Cuba denk ik het zeker te weten
Dat ging om een reactie op die omslagfoto toch? Iemand reageerde daarop met "Cuba, maar waar?"
Dit lijkt me dus niet meer dan een gok aangezien de foto Cubaans aandoet. De Dominicaanse Republiek zal echter vergelijkbare gebouwen hebben, waardoor je je makkelijk vergist.

By the way, ik hoop eigenlijk dat WIDM naar Sander Dekker heeft geluisterd. Ik volg nu een vak over eilanden en ben me daarom aan het verdiepen in het verschil tussen Haïti en de Dominicaanse Republiek, die op het zelfde eiland liggen. Het is heel interessant hoe die landen zich tot elkaar verhouden. (Haïti is bijvoorbeeld armer dan de DR, waardoor veel Haïtianen werk zoeken in de DR. Er schijnt nu veel discriminatie te zijn richting de Haïtianen die daar wonen.) Ik zou het heel goed vinden als er in WIDM meer ruimte komt om dit soort inhoudelijke dingen over het gastland te vertellen. ::jaja::
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM 2016
« Reactie #1208 Gepost op: 8-11-2015, 23:11:27 »
hmmmm pac.

Weet je dat greenpeace programma nog? Waar ze allemaal op een boot zaten?  Dat waren allemaal WIDM opdrachten en vervolgens kwam er dan nog wat greenpeace info. Ik vond dat vooral storend eerlijk gezegd. Begrijpelijk hoor, zat gewoon in het format, maar haalde de vaart uit het programma.

Dus wat mij betreft luistert WIDM niet(en de rest van Nederland ook niet, want in onderwijsland doet hij ook niks zinnigs) naar Sander Dekker
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1209 Gepost op: 8-11-2015, 23:24:59 »
hmmmm pac.

Weet je dat greenpeace programma nog? Waar ze allemaal op een boot zaten?  Dat waren allemaal WIDM opdrachten en vervolgens kwam er dan nog wat greenpeace info. Ik vond dat vooral storend eerlijk gezegd. Begrijpelijk hoor, zat gewoon in het format, maar haalde de vaart uit het programma.
Ben ik met je eens. Een opdracht leent zich natuurlijk niet goed voor serieuze zaken, maar toch. Wie is de Mol heeft een groot publiek, daar moet je iets mee doen als NPO zou ik denken. Ik snap dat je geen ellenlange uitleg wil geven, maar ik heb wel het idee dat er tijdens de uitleg van opdrachten en vooral met biechts tussendoor nét iets meer aandacht besteed kan worden aan de geschiedenis of cultuur van een land, in plaats van alleen een 'toeristische' sfeerimpressie te geven. Bij een tempel met 10.000 boeddha's gewoon net twee zinnen extra over het boeddhisme of de betekenis van de beelden doet wonderen denk ik. Dat vorig seizoen bijvoorbeeld helemaal geen aandacht besteed is aan de Tamiltijgers of de tsunami van 2004, vind ik spijtig.
...óf niet!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM 2016
« Reactie #1210 Gepost op: 9-11-2015, 00:07:03 »
Nog maar een naam dan?

Is Fabian Jansen al eens genoemd?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1211 Gepost op: 9-11-2015, 02:23:25 »
Dat ging om een reactie op die omslagfoto toch? Iemand reageerde daarop met "Cuba, maar waar?"
Dit lijkt me dus niet meer dan een gok aangezien de foto Cubaans aandoet.

Volgens mij was het meer een reactie van een kenner, CUBA! Maar waar.. afijn, zou beide kunnen. De DR heeft prachtige natuur maar Cuba heeft iets heel midden amerikaans, kleurrijks en excentrieks. Zou perfect zijn om af te wisselen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1212 Gepost op: 9-11-2015, 09:29:46 »
Ik vond die informatie over vissen juist heel interessant bij dat Greenpeace programma, een reden voor mij om nooit meer vis te eten in ieder geval (ik vond het toch al niet lekker).

Maar het WIDM format leent zich daar niet zo goed voor denk ik, om er ook nog zo'n serieuze insteek bij te doen.

Offline julianbruijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1213 Gepost op: 9-11-2015, 13:11:35 »
Misschien vergezocht maar Ranomi kromowidjodjo tweette een hele tijd geleden een tweet ( antwoord) aan domien verschuren. Domien zei: iedereen kent mij en toen reageerde Ranomi: sinds expeditie robinson twijfel ik daarover. Maar ze doen beide niet mee een ER. Misschien wel aan WIDM?

Offline bmol

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1214 Gepost op: 9-11-2015, 13:49:07 »
Misschien vergezocht maar Ranomi kromowidjodjo tweette een hele tijd geleden een tweet ( antwoord) aan domien verschuren. Domien zei: iedereen kent mij en toen reageerde Ranomi: sinds expeditie robinson twijfel ik daarover. Maar ze doen beide niet mee een ER. Misschien wel aan WIDM?

Topsporters doen sowieso niet mee en domien had gewoon uitzending!
Maar er zijn vast nog meer tweets te vinden ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1215 Gepost op: 9-11-2015, 14:12:36 »
Topsporters doen sowieso niet mee

Waar staat dat?

Offline molly88

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1216 Gepost op: 9-11-2015, 14:28:46 »
Je gaat natuurlijk niet twee maanden voor een WK drie weken aan een tv-programma meedoen

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WIDM 2016
« Reactie #1217 Gepost op: 9-11-2015, 14:50:11 »
Jongelui, even voor de rekenaars onder ons:

Wanneer precies is Marjolein Keuning NIET te zien geweest in GTST??
Dat is vast op te zoeken... trek daar eens ongeveer 5 weken van af?

Volgens mij wordt namelijk een aflevering van GTST ongeveer 5 weken voor uitzending opgenomen...
Ofwel: als iemand kan vertellen in welke weken ze niet op de buis te zien was dan kunnen we ongeveer uitrekenen wanneer ze niet met GTST-opnames bezig was...

 ::oink::


Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2016
« Reactie #1218 Gepost op: 9-11-2015, 14:59:19 »
De mollenboekjes van afgelopen 2 jaar, kwamen die voor of na de persconferentie uit?

Op de dag van volgens mij  ::jaja::

Ps Jan Peter Pellemans heeft de omslagfoto van Diana ook geliked  :D

Ps 2 Marjolein Keuning heeft ook een stilte tussen 24 april - 9 mei, daar zóu een opnameperiode krap tussen passen.

Citaat
24 april- Morgen zoek ik de rust op! Even geen laincha even geen marjolein even geen glamour of tv of premières... Niks. Nada. Dolce far niente: het zalige nietsdoen.. Tot gauw! (Kijken of t me gaat lukken niks te posten)

Citaat
Marjolein Keuning ‏@Laincha  · 9 mei 
@tescreations veel gedaan, ook beetje uitgerust, zin om weer ad slag te gaan. Nw foto's klaar! Komen eraan....

 
« Laatst bewerkt op: 9-11-2015, 15:15:46 door JPMOL1999 »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1219 Gepost op: 9-11-2015, 16:44:50 »
Ps Jan Peter Pellemans heeft de omslagfoto van Diana ook geliked  :D

Hmm, Jan Peter werkt natuurlijk nu niet meer voor WIDM, dus weet niet hoeveel dat zegt over evt meer informatie voor komend seizoen.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !