Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796587 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WIDM 2016
« Reactie #1240 Gepost op: 11-11-2015, 01:58:25 »
DROOMLIJSTJE ::love::

op de 4e bovenste rij na. Ben ff z'n naam kwijt, hij is heel irritant
Diederik Jekel... als hij net zo lang in WIDM zit als zijn vriendin in ER (Coosje Smid) dan hoef jij je nauwelijks te irriteren  ::rofl::

anoniem 17618

  • Gast
Re: WIDM 2016
« Reactie #1241 Gepost op: 11-11-2015, 06:10:39 »
Ben ik met je eens. Een opdracht leent zich natuurlijk niet goed voor serieuze zaken, maar toch. Wie is de Mol heeft een groot publiek, daar moet je iets mee doen als NPO zou ik denken. Ik snap dat je geen ellenlange uitleg wil geven, maar ik heb wel het idee dat er tijdens de uitleg van opdrachten en vooral met biechts tussendoor nét iets meer aandacht besteed kan worden aan de geschiedenis of cultuur van een land, in plaats van alleen een 'toeristische' sfeerimpressie te geven. Bij een tempel met 10.000 boeddha's gewoon net twee zinnen extra over het boeddhisme of de betekenis van de beelden doet wonderen denk ik. Dat vorig seizoen bijvoorbeeld helemaal geen aandacht besteed is aan de Tamiltijgers of de tsunami van 2004, vind ik spijtig.

Lekker tijdige reactie van mij...

Toen DeDominee nog een klein jochie was las deze graag avonturenverhalen. Bijvoorbeeld Jules Verne's Reis om de wereld in tachtig dagen. In zo'n boek wordt je, wanneer je mee wordt genomen op reis, altijd vrij snel vertrouwd gemaakt met de belangrijkste personen van het verhaal. Daar waar de reizigers een voor het verhaal belangrijke gebeurtenis meemaken krijg je ook wat meer informatie over wat er in de omgeving van die gebeurtenis zoal is. In avonturen worden bekende situatie en plekken afgewisseld met zaken waarvan je dan nog niet zo goed weet wat het precies is.

Het knappe van WIDM is dat het kijkt zoals je een spannend avonturenverhaal zou lezen. Onze helden gaan op reis naar een plek waar wij zelf veelal nog niet geweest zijn. We kennen wel wat verhalen over het land / de streek / de regio, maar onze ogen hebben het zelf nog niet waargenomen. In het beeldverhaal van WIDM zien we daarom niet alleen onze helden, we zien ook heel erg veel van de omgeving van waar onze helden zijn. En die omgeving is soms heel erg vertrouwd (een luchthaven, treinstation, hotel) omdat zich daar altijd dezelfde zaken afspelen. Soms die omgeving al wel min of meer bekend omdat iedereen wel eens gehoord heeft van de Eifeltoren, de Golden Gate bridge, de piramides. Die bekende en vertrouwde omgevingen worden in WIDM op een natuurlijke wijze afgewisseld met omgevingen die je nog niet kent. En daar mag je zelf je eigen gedachtes over hebben, over hoe dat is. Maar echt verdwalen doe je niet in het verhaal. Alleen de identiteit van de mol kan je op een verkeerd spoor zetten...

Dat programma met die boot en zo, dat was wellicht Sander-Dekker-proof. Maar het beeldverhaal was heel onnatuurlijk. Bij bepaalde onderdelen mocht niet zelf bepalen wat 'goed' was. Er hing een hoog moralistisch sausje overheen wat heel beklemmend werkte. De (illusie van) echte vrijheid van een avontuur dat werkelijk alle kanten op zou kunnen gaan was er niet.

Wanneer bepaalde zaken nog meer benadrukt zouden worden in WIDM dan dat ze nu al gedaan worden, zou dat denk ik ten koste gaan van die (illusie van) echte vrijheid van het avontuur. En dat is nou juist wat ik zo leuk vind.

En hoe dat komend seizoen uitpakt? Nog 7 weken, en dan begint weer een nieuw avontuur!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1242 Gepost op: 11-11-2015, 09:04:53 »
De opstelling van 2016...


Ik wil de pret niet drukken, maar dit is geen officieel plaatje of bekendmaking. De kandidaten zijn nog NIET bekend.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1243 Gepost op: 11-11-2015, 09:17:48 »
Volgens mijn zoon was tune vanmorgen te horen bij Giel3FM. Ik heb het zelf niet gehoord trouwens. Maar het was toen Dennis Weening en Lieke van Lexmond kwamen praten over het programma Blind naar de top. Dennis kan niet, maar misschien is Lieke kandidaat dit jaar? Of het was een geintje van Giel en het sloeg op Dennis-de-mol. Zucht, ik ben zo ongeduldig!
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WIDM 2016
« Reactie #1244 Gepost op: 11-11-2015, 09:26:38 »
Ik wil de pret niet drukken, maar dit is geen officieel plaatje of bekendmaking. De kandidaten zijn nog NIET bekend.
Het is ook geen officieel plaatje want heb het zelf in elkaar geknutseld  ::tandpastasmiley::

Wilde gewoon eens een knuppel in het hoenderhok gooien en de reacties afwachten...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1245 Gepost op: 11-11-2015, 09:51:29 »
Het is ook geen officieel plaatje want heb het zelf in elkaar geknutseld  ::tandpastasmiley::

Wilde gewoon eens een knuppel in het hoenderhok gooien en de reacties afwachten...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Dan is het goed ;). Mooi gedaan trouwens. Wat betreft je kandidaten: van een paar zou ik heel blij worden (Annemieke, Thomas en Esmee), terwijl ik van een aantal anderen echt enorm hoop dat ze er niet in zitten (Diederik vond ik bij De Slimste mens echt mega-irritant en ook Martijn vind ik niet echt leuk). Ik ben benieuwd!


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #1246 Gepost op: 11-11-2015, 09:58:15 »
Diederik zit er denk sowieso niet in, was actief in de mogelijke opnameperiode.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #1247 Gepost op: 11-11-2015, 11:13:10 »
Waarom vind iedereen Diederik zo irritant? Ik zou het echt super leuk vinden als hij mee zou doen. Net als Robert Dijkgraaf kan hij ook zo fascinerend over de ruimte vertellen enzo... Leuk ;D
« Laatst bewerkt op: 11-11-2015, 11:15:57 door Koembie »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WIDM 2016
« Reactie #1248 Gepost op: 11-11-2015, 11:29:34 »
Diederik zit er denk sowieso niet in, was actief in de mogelijke opnameperiode.
Misschien, maar vind Diederik wel dusdanig slim dat hij iedereen op het verkeerde been kan zetten...  ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #1249 Gepost op: 11-11-2015, 11:34:11 »
Misschien, maar vind Diederik wel dusdanig slim dat hij iedereen op het verkeerde been kan zetten...  ::jaja::
Ik hoop het, ik vind hem in ieder geval niet irritant ofzo :P

Diederik Jekel ‏@DiederikJekel  11 jun.
RT @Roel_vdHeijden: Tada, de vernieuwde #KIJK! En @DiederikJekel krijgt het eerste exemplaar. @KIJKredactie

Dit zou dan in scene gezet zijn :P
« Laatst bewerkt op: 11-11-2015, 11:36:55 door Mollenvanger-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #1250 Gepost op: 11-11-2015, 11:41:31 »
Even een nieuwe naam aan de mogelijke lijst van namen die ik nog niet voorbij zag komen:

Ronald Goedemondt (cabaretier) Veel retweets met filmpjes van zichzelf in de mogelijke opnameperiode. Weet nog dat ik aan de hand van ieders suggestie (en mijn eigen ideeën)  een lijstje had gemaakt, maar heb nu even geen zin terug te zoeken ;D

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #1251 Gepost op: 11-11-2015, 12:03:18 »
Waarom vind iedereen Diederik zo irritant? Ik zou het echt super leuk vinden als hij mee zou doen. Net als Robert Dijkgraaf kan hij ook zo fascinerend over de ruimte vertellen enzo... Leuk ;D

Bij de slimste mens probeerde hij constant grapjes te maken, waar hij zelf het hardste om moest lachen. Ook probeerde hij de jury en Philip telkens te slim af te zijn. Na een tijdje dacht ik, nu weet ik het wel. Ik was hier ook heel erg verbaasd over. Bij DWDD vind ik hem altijd erg leuk en interessant overkomen, terwijl ik me bij de slimste mens vooral aan hem zat te ergeren. Wellicht dat hij zich in die setting niet helemaal op zijn gemak voelde ofzo?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WIDM 2016
« Reactie #1252 Gepost op: 11-11-2015, 12:26:48 »
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel ik er van mijn "opstelling" goed heb...

Als ik ze alle tien goed OF alle tien fout heb... dan eet ik mijn schoen op!
En dat is geen pretje, aangezien ik vroeger als ik mijn schoen zette alleen maar geurvreters in mijn schoen vond...

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #1253 Gepost op: 11-11-2015, 12:27:42 »
Bij de slimste mens probeerde hij constant grapjes te maken, waar hij zelf het hardste om moest lachen. Ook probeerde hij de jury en Philip telkens te slim af te zijn. Na een tijdje dacht ik, nu weet ik het wel. Ik was hier ook heel erg verbaasd over. Bij DWDD vind ik hem altijd erg leuk en interessant overkomen, terwijl ik me bij de slimste mens vooral aan hem zat te ergeren. Wellicht dat hij zich in die setting niet helemaal op zijn gemak voelde ofzo?

Jaa, daar moet ik je gelijk in geven idd. Ik herinner me ook nog dat hij toen allemaal van die scheve grappen maakten... Maar goed, ben wel benieuwd zijn hoe hij een spel als widm zou aanpakken.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1254 Gepost op: 11-11-2015, 13:00:04 »
Mij lijkt Rick Nieman ook wel een mogelijke kandidaat voor 2016.
Heeft tijdens de opnames niks gedaan op twitter: http://prntscr.com/91inug

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM 2016
« Reactie #1255 Gepost op: 11-11-2015, 13:32:32 »
Mocht KingLennart met zijn rijtje aardig goed zitten, dan denk ik wel dat dit seizoen de hoogste gemiddelde leeftijd heeft sinds de start van De Mol. :P

Offline MJK1988

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1256 Gepost op: 11-11-2015, 13:42:49 »
Marjolein Keuning op Twitter:
"heb nou maar gewoon geduld. speculatie heeft geen enkele zin ...
zennnnnnnn"
https://twitter.com/Laincha/status/664420676124712960

Aan een tweet van gisteren te zien komt er vandaag nieuws naar buiten...

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1257 Gepost op: 11-11-2015, 13:50:20 »
Marjolein Keuning op Twitter:
"heb nou maar gewoon geduld. speculatie heeft geen enkele zin ...
zennnnnnnn"
https://twitter.com/Laincha/status/664420676124712960

Aan een tweet van gisteren te zien komt er vandaag nieuws naar buiten...

Ze tweet 5 uur geleden dat we de media morgen in de gaten moeten houden ::hyper::

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: WIDM 2016
« Reactie #1258 Gepost op: 11-11-2015, 14:17:09 »
...dit lijkt me wel duidelijk toch? Zijn er nog meer twitteraars die zoiets hebben gepost vandaag?
...if one only remembers to turn on the light.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1259 Gepost op: 11-11-2015, 14:51:56 »
Ah yes!!! Marjolein zit er 99% zeker in dan toch?! Kan haast niet anders. Tenzij er ineens iets heel flauws bekend wordt wat in GTST gaat gebeuren en morgen bekend wordt gemaakt ;D