Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796612 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1780 Gepost op: 16-11-2015, 15:02:57 »
Voorstelfilmpjes net als in 2014! Allereerst: Airen en Klaas ::ok::

Hm, ik ken ze allebei niet, maar mijn eerste indruk is dat dit niet de meest interessante types zijn. Maar dat komt vast omdat presentatoren er erg goed in zijn om op een mooie manier weinig te zeggen. We zullen ze vast nog beter leren kennen. ;)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1781 Gepost op: 16-11-2015, 15:55:19 »
Hm, ik ken ze allebei niet, maar mijn eerste indruk is dat dit niet de meest interessante types zijn. Maar dat komt vast omdat presentatoren er erg goed in zijn om op een mooie manier weinig te zeggen. We zullen ze vast nog beter leren kennen. ;)

Daarbij heb ik Klaas wel eens bij Checkpoint gezien en daar komt hij op mij altijd heel hysterisch over. Ik denk dat het wel een deel gespeeld is maar ook een beetje in zijn karakter zit. Zelf zou ik dat niet zo'n goede combinatie vinden voor een mol. Heb meer het gevoel dat hij wel eens de finale zou kunnen halen maar dan als kandidaat.

Hoe Airen zichzelf beschrijft doet met dat wel een beetje aan Carolina denken. Ik weet dat vorig seizoen veel mensen op haar zaten omdat ze met kleine fouten weg kon komen door haar lieve karakter. Misschien goed om dit jaar dus wel in de gaten te houden ::vergroot::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1782 Gepost op: 16-11-2015, 16:18:58 »
Ik vind Klaas enthousiaster/oprechter klinken wanneer hij zijn kandidatentactiek vertelt dan wanneer hij zijn moltactiek vertelt. Hoewel alles te spelen is vind ik zijn 'vage' uitleg klinken als iets wat hij voor zichzelf heeft bedacht als tactiek maar nog niet goed heeft verwoord. Aan de andere kant lijkt hij zijn woorden goed te kiezen (ook als hij zegt wat hij doet bijvoorbeeld), dus wie weet is hij gespannen voor zijn eerste molbiecht..? Susan sprak haar eerste biechten ook heel zachtjes in om dat ze bang was dat anderen haat zouden kunnen horen.

Airen lijkt wat spontaner. Haar kandidaat-uitleg klonk mij al als mol-uitleg in de oren, dus wie weet...
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1783 Gepost op: 16-11-2015, 16:24:42 »
Zeg, maar willen diegenen die dit jaar de credits krijgen ze even ophalen bij mij?

Heb de hele garage volstaan ermee.

Zelf houd ik ze niet want Joris en Lex doen niet mee.

Ik geloof dat Marjolein was genoemd, en Klaas. Dus aan wie deel ik ze uit? Kom maar op ::tandpastasmiley:: ::rofl:: ::jaja:: ::regenboog:: ::trots:: ::zwaai:: ::oink:: ::bravo:: ::joehoe:: ::hug:: ::hypocriet:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-11-2015, 16:26:24 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1784 Gepost op: 16-11-2015, 16:30:33 »
Het is gewoon een kwestie van het afgrazen van dit topic. Klaas werd voor seizoen 16 in maart al genoemd. Maar dat komt wellicht ook omdat ie reeds enkele jaren wordt genoemd. Dus wie het allereerste met de naam Klaas naar voren kwam, ik denk dat je daarvoor al in 2011 of zo moet kijken.


Als je maar vaak genoeg een naam (als wens-kandidaat) noemt, krijg je uiteindelijk gelijk. Kan natuurlijk wel vele jaren duren.


Offline Suzanna

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1785 Gepost op: 16-11-2015, 16:36:15 »
Zeg, wat vinden jullie hiervan?
Ik zit al een tijdje het filmpje terug te kijken dat de Avro heeft vrij gegeven met het voorstellen van de kandidaten op de Dam.
Het valt me op dat bij elke kandidaat heel duidelijk iets roods in beeld komt. Een rode tas/jas/blouse/sjaal. Behalve bij Annemieke en Airen. Bij Airen zie je duidelijk in beeld haar rode nagels, dat erop kan duiden dat ze letterlijk met haar eigen handen ervoor heeft gezorgd dat kandidaten rode schermen gaan krijgen. En bij Cecile zie je een groene tas voorbij komen.

00.26 Remy - rode tas
00.33 Annemieke - rode jas (maar niet zo duidelijk in beeld als bij de rest)
00.45 Taeke - rode jas/tas
00.51 Airen - (haar eigen rode nagels)
01.14 Klaas - rode jas/mobiel/sjaal
01.19 Ellie - rode jas
01.27 Tim - rode jas (1.30 rode tas)
01.36 Cécile - rode tas, groene tas
01.45 Rop - rode blouse (1.41 rode sjaal)
01.53 Marjolein - rood broekje (1.55 rode jas)


Zou dit kunnen duiden op Airen = Mol, Cecile = Winnaar, Annemieke = Verliezer?

Wat vinden jullie ervan?
« Laatst bewerkt op: 16-11-2015, 16:40:42 door Suzanna »
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: WIDM 2016
« Reactie #1786 Gepost op: 16-11-2015, 17:02:36 »
Hij is goed gevonden, maar ik vind het persoonlijk een beetje ver gezocht. Maar als het inderdaad een clue zou zijn ::oink::

Maar ik denk het niet eerlijk gezegd.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1787 Gepost op: 16-11-2015, 17:12:12 »
Auw... Dat zou wat zijn als er dadelijk een mega hint op de Dam blijkt te zijn.

Zelf denk ik dat het toeval is, want een groot deel van de kandidaten weet zelf nog niet eens wie de mol is aangezien voor hen ook de ontknoping nog niet is geweest. Dat zou dus betekenen dat ze de opdracht hebben gekregen om iets roods mee te nemen...

Offline Suzanna

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1788 Gepost op: 16-11-2015, 17:18:15 »
Dat zou dus betekenen dat ze de opdracht hebben gekregen om iets roods mee te nemen...


Nee niet zelf mee nemen, je moet het filmpje eens terug kijken en letten op de secondes die ik aan gaf. Het zijn rode dingen die heel duidelijk in beeld komen, maar niet van de kandidaten zijn.
Misschien wat ver gezocht, maar zou het niet gek vinden dat er een hint in het filmpje te vinden is.
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1789 Gepost op: 16-11-2015, 17:23:15 »
Leuk filmpje! Kende ze alle twee al en het lijken me beiden leuke kandidaten!  :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1790 Gepost op: 16-11-2015, 17:24:43 »
Nee niet zelf mee nemen, je moet het filmpje eens terug kijken en letten op de secondes die ik aan gaf. Het zijn rode dingen die heel duidelijk in beeld komen, maar niet van de kandidaten zijn.
Misschien wat ver gezocht, maar zou het niet gek vinden dat er een hint in het filmpje te vinden is.

Als je er op gaat letten klopt het idd. Hmm... misschien interessant om in de gate te houden :). Ook opvallend dat bij Toprak dan weer niks roods of groens in beeld komt...

Offline Suzanna

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1791 Gepost op: 16-11-2015, 17:30:46 »
Als je er op gaat letten klopt het idd. Hmm... misschien interessant om in de gate te houden :). Ook opvallend dat bij Toprak dan weer niks roods of groens in beeld komt...

Ja precies wat ik ook dacht.  :D
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: WIDM 2016
« Reactie #1792 Gepost op: 16-11-2015, 17:36:55 »
Ik denk dat het niet te maken heeft. Maar als we de kleur rood veel terug zullen zien in de serie, zullen we zeker op deze theorie terug komen lijkt mij.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1793 Gepost op: 16-11-2015, 17:45:04 »
In theorie is het natuurlijk mogelijk. Seizoenen lang werd gezegd dat er geen hints BUITEN de afleveringen werden weggegeven. Maar Margriet gaf voorafgaand aan de afgelopen serie weldegelijk een belangrijke hint weg.

Natuurlijk wilden veel mensen die niet als zodanig erkennen. Totdat de bevestiging kwam......

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1794 Gepost op: 16-11-2015, 18:12:35 »
In theorie is het natuurlijk mogelijk. Seizoenen lang werd gezegd dat er geen hints BUITEN de afleveringen werden weggegeven. Maar Margriet gaf voorafgaand aan de afgelopen serie weldegelijk een belangrijke hint weg.

Natuurlijk wilden veel mensen die niet als zodanig erkennen. Totdat de bevestiging kwam......
Wie heeft dat gezegd? Ik dacht dat ze altijd een Niets is wat het lijkt-standpunt innamen. (En dat wij dan aannemen dat ze dat niet doen. En welke hint ???
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1795 Gepost op: 16-11-2015, 18:27:35 »
Ik zeg in feite dat veel mensen tegen beter weten in niet in die hint wilden geloven, totdat die bij de ontknoping werd bevestigd.


Het werd vaak tussen neus en lippen door gezegd, en tegelijk ook weer ontkracht. Onder meer op diverse fandagen. Na de fandag bleven vaak enkele mensen, (waaronder ondergetekende) hangen om de laatste wetenswaardigheden, die niet aan bod kwamen in het vragenvuur, uit JP te ''trekken'' (bijna letterlijk).


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1796 Gepost op: 16-11-2015, 18:32:14 »
Als het om de kleur rood gaat... Maxime (=Marjolein) in GTST heeft altijd rode kleren aan of rode lippenstift op ;)

Offline julianbruijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1797 Gepost op: 16-11-2015, 19:03:11 »
Bij de kandidaten onthulling had rop een groen shirt + zwart jasje aan. Dat zijn de kleuren van de mol. Is misschien wel een duidelijke hint

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1798 Gepost op: 16-11-2015, 19:11:39 »
Ik zeg in feite dat veel mensen tegen beter weten in niet in die hint wilden geloven, totdat die bij de ontknoping werd bevestigd.


Het werd vaak tussen neus en lippen door gezegd, en tegelijk ook weer ontkracht. Onder meer op diverse fandagen. Na de fandag bleven vaak enkele mensen, (waaronder ondergetekende) hangen om de laatste wetenswaardigheden, die niet aan bod kwamen in het vragenvuur, uit JP te ''trekken'' (bijna letterlijk).

Je spreekt in raadsels Jos. Over welke hint heb je het? ::vergroot::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1799 Gepost op: 16-11-2015, 19:20:24 »
Er was toch een filmpje met Margriet, op oudjaarsdag? Of heb ik me dat verbeeld?