Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796542 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #1800 Gepost op: 16-11-2015, 19:21:31 »
Zeg, maar willen diegenen die dit jaar de credits krijgen ze even ophalen bij mij?

Heb de hele garage volstaan ermee.

Zelf houd ik ze niet want Joris en Lex doen niet mee.

Ik geloof dat Marjolein was genoemd, en Klaas. Dus aan wie deel ik ze uit?
Ik wil het eigenlijk niet nog een keer zeggen (had het bij de bekendmaking al gedaan), maar ik had Airen getipt ::bloos:: :P 

Verder klinkt Airen als het lieve meisje wel als een leuke potentiële mol. Klaas lijkt me een interessante kandidaat  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-11-2015, 19:23:37 door Mollenvanger-MV »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1801 Gepost op: 16-11-2015, 19:23:25 »
Er was toch een filmpje met Margriet, op oudjaarsdag? Of heb ik me dat verbeeld?

Ah, je bedoelt haar nieuwjaarswens "ik wens jullie veel wijsheid" in combinatie met de molbriefjes. Voor zover ik weet is dat nooit als hint bevestigd, maar misschien dus wel aan jou op de MFD?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1802 Gepost op: 16-11-2015, 19:26:35 »
@Heinz, ik heb het me niet echt verbeeld: ik heb het inderdaad  over de ''heel veel wijsheid-hint''.  Viktor kreeg later een berichtje met eenzelfde zin erop. Daarmee ''hadden we het kunnen weten''.


Vreemd, ik dacht toch echt dat er in de ontknoping op is teruggekomen.


« Laatst bewerkt op: 16-11-2015, 19:28:14 door Bodejos »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1803 Gepost op: 16-11-2015, 19:31:31 »
@Heinz, ik heb het me niet echt verbeeld: ik heb het inderdaad  over de ''heel veel wijsheid-hint''.  Viktor kreeg later een berichtje met eenzelfde zin erop. Daarmee ''hadden we het kunnen weten''.


Vreemd, ik dacht toch echt dat er in de ontknoping op is teruggekomen.


Joeri is er in zijn vodcast op teruggekomen. Dat verklaart wellicht de verwarring.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1804 Gepost op: 16-11-2015, 19:33:51 »
We kunnen het hem momenteel niet vragen, volgens mij zit ie in China. Maar dat zou heeeeeel erg goed kunnen, wat je nu zegt.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1805 Gepost op: 16-11-2015, 20:47:31 »
Yaaaaay, het spannende spel en het speuren (of eigenlijk; meelezen met speuren van andere forummers) is weer begonnen! En wat een leuke kandidaten weer, al ken ik er maar weinig van - maar dat vind ik echt helemaal niet erg, zo leuk om nieuwe bn'ers te 'ontdekken' via widm -.

Nog géén idee wie Mol potentie heeft, maar ik verdenk Taeke en Klaas op het moment het minst. Klaas door het filmpje, hij klinkt echt als een speler, en Taeke gewoonweg omdat hij een sporter is, ik weet niet zo goed waarom. Ik denk dat je als sporter zijnde gewoon graag wilt winnen en dat kan niet als Mol (al vraag ik me soms af wie nou de échte winnaar is; die met het geld of DE mol met geniale streken.. ::rofl::)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1806 Gepost op: 16-11-2015, 23:10:40 »
Valt het jullie ook op dat Airen haar hele verhaal een hele grote glimlach heeft? Ze geeft zelf ook aan dat ze vooral lief zal lachen. Als kandidaat en als mol...
(Wat we hieruit moeten concluderen, weet ik niet.)
...óf niet!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1807 Gepost op: 16-11-2015, 23:32:30 »
mijn gevoel zegt dat Airen niet de mol is..
er was eens......

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1808 Gepost op: 16-11-2015, 23:39:55 »
Airen lijkt me heeeel lief, ik heb nu al een zwak voor haar.  :P ;) En ze lijkt me ook nog wel eens een mogelijke Mol...(maar dit gevoel had ik vorig jaar precies hetzelfde bij Carolina)

En verder: Jaaaa, eindelijk, Klaas! Hopen dat 'ie er lang in blijft zitten. (maar dat hoopte ik vorig jaar ook bij Pieter)

Ik ben benieuwd naar Cécile en Remy. Op het filmpje op haar website krijg ik niet de indruk dat Cécile er vrij snel uitvloog, maar ja: niets is wat het lijkt!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1809 Gepost op: 17-11-2015, 01:53:01 »
@Lo bij mij!!!!!!!!! ::rofl:: geintje ik ga nooit meer credits opeisen.

Even over de voorstelrondes. Deze zijn gemaakt op dag 1, dat kun je zien aan de kleding en ik twijfel heel erg of die HUGE smile van Airen er eentje van een mol is die mega mega mega veel zin heeft om te beginnen of iemand die juist kandidaat is en heel erg wilt overkomen als een Mol. eigenlijk vond ik alles 'kandidaat' schreeuwen en denk ik sowieso niet dat ze de mol is.

Dit klinkt heel gek maar ik heb gewoon zo'n gevoel bij Marjolein.
Ze krijgt dan betaald als mol, iets waar al over gepraat is. Het kan zijn dat ze overstag is gegaan om gewoon kandidaat te zijn maar als je kijkt naar de foto's (groepsfoto's) is zij echt Prominent aanwezig. De groepsfoto op de dam met haar lange jas waar ze eigenlijk als een soort koningin in het midden staat met de kandidaten om haar heen.
Misschien komt het omdat ze verreweg het bekendst is, het oudst, en gewoon door haar bitchy rol in GTST al Mol schreeuwt maar ik denk dat Marjolein echt iemand is die de programmamakers er lang in willen hebben. Om al die factoren, en ik heb echt nog nooit vantevoren zo'n heftig mol gevoel bij een 'kandidaat' gehad nog vóór de eerste aflevering. En normaal zit ik er bijna altijd naast, dus misschien zegt dit wat. Omg ik kan niet NU al in een tunnelvisie belandden hoor.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1810 Gepost op: 17-11-2015, 09:11:26 »
Ik begin trouwens wel langzaam benieuwd te worden naar Tim Hofman in widm. Er komen allemaal van die vage tweets voorbij in dat twitterblokje.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1811 Gepost op: 17-11-2015, 13:00:53 »
Vreemd, ik dacht toch echt dat er in de ontknoping op is teruggekomen.
Volgens mij in Moltalk, toen de 3 finalisten apart werden genomen op die rommelige buitenplaats. Dus niet de uitzending zelf.

Verder de roodhint is super, alle credits daarvoor! Wel jammer dat we nu niet meer hoeven kijken om de mol te vinden. Ach ja, plaatjes kijken is toch ook leuk, WIDM heeft altijd zulke mooie beelden, en nu Dominica.... ::jaja:: ;D :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: WIDM 2016
« Reactie #1812 Gepost op: 17-11-2015, 14:06:43 »
Ik zie dat best wel al wat verdenkingen op voorhand naar Marjolein gaan. Ik denk juis dat zij het niet is. Omdat de vorige twee mollen ook al de oudste (of in ieder geval oudere) dames van die seizoenen waren. Dan geloof ik niet dat ze de mol weer uit die hoek laten komen...

Maar wie weet? Niets is wat t lijkt!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: WIDM 2016
« Reactie #1813 Gepost op: 17-11-2015, 14:43:14 »
Om een of andere manier heb ik het gevoel dat de mol dit jaar een man is. Dit gevoel heb ik ook mede omdat de laatste mol Kees was (in 2013). Het is natuurlijk makkelijk te denken, maar ik schat de kans best groot, dat we dit jaar een mannelijke mol hebben.

En als ik dan ga kijken naar een gevoelsmol op dit moment, twijfel ik tussen Tim of Klaas. Maar ik zou op dit moment gaan voor Klaas.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WIDM 2016
« Reactie #1814 Gepost op: 17-11-2015, 16:23:28 »
Verder de roodhint is super, alle credits daarvoor!

Die is inderdaad goed gevonden... maar ik zou juist denken dat Cecile dan de Mol is vanwege dat groen?

Ik blijf er bij dat de rol van Ellie belangrijk gaat zijn. Of ze nu de Mol is of niet.
Ben vooral benieuwd naar "haar lesje portofoongebruik". Mocht ze De Mol zijn dan kan ze DAAR in ieder geval niks doen... ze weet dat heel wetsdienend Nederland haar zal volgen, en daarmee dus ook veel mensen die kennis hebben van een portofoon-protocol.

Denk dat het De Mol er alles aan gelegen is om haar zo snel mogelijk van het toneel te spelen. Want 9 tegenspelers hebben waarvan er eentje een doorgewinterde rechercheur is... dat wil je niet.

Tenzij... Ellie zelf De Mol is. Met dat portofoonlesje kweekt ze vertrouwen. Denk dat als zij De Mol is dat ze het vertrouwen wil winnen van de rest. En: als er iemand weet hoe je in het geheim moet opereren dan is zij het. Ze weet met de kennis vooraf heel goed waar ze het makkelijkste kan Mollen.

Maar ja... deze theorie ligt ook weel te veel voor de hand...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
 
« Laatst bewerkt op: 17-11-2015, 16:26:06 door KingLennart »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1815 Gepost op: 17-11-2015, 16:47:15 »
Dat de (bediening van de) portofoons in de gaten gehouden wordt, vooral als Ellie ze bedient, dat ligt voor de hand.

Maar ook hier schuilt weer een addertje onder het gras (in dit geval een molletje, natuurlijk). Het zou immers goed kunnen dat ook de makers van WIDM hieraan hebben gedacht, en op die manier kunnen ze ons als kijker zand in de ogen strooien.


Ik zie het al helemaal voor me in de ontknoping: Ellie die volhoudt dat die portofoon het ECHT niet deed.......we zullen het nooit te weten komen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1816 Gepost op: 17-11-2015, 23:58:46 »
Om een of andere manier heb ik het gevoel dat de mol dit jaar een man is. Dit gevoel heb ik ook mede omdat de laatste mol Kees was (in 2013). Het is natuurlijk makkelijk te denken, maar ik schat de kans best groot, dat we dit jaar een mannelijke mol hebben.

En als ik dan ga kijken naar een gevoelsmol op dit moment, twijfel ik tussen Tim of Klaas. Maar ik zou op dit moment gaan voor Klaas.
Dat gevoel heb ik eigenlijk ook al meteen vanaf de bekendmaking, maar kan nog niet mijn vinger er op leggen hoe of wat en wie dan de mol moet zijn.

Afgelopen dagen niet veel online geweest dus komend weekend eens gebruiken om alvast weer wat filmpjes enz. te bekijken

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WIDM 2016
« Reactie #1817 Gepost op: 19-11-2015, 12:38:21 »
Dat gevoel heb ik eigenlijk ook al meteen vanaf de bekendmaking, maar kan nog niet mijn vinger er op leggen hoe of wat en wie dan de mol moet zijn.

Ik heb besloten om niet meer op mijn gevoel af te gaan. Afgelopen editie heb ik iedereen wel een keer verdacht... op Margriet na  ::rofl::

Heb ik nou goed begrepen dat één van de huidige deelnemers nu in De Mol zit na veel aandringen via dit forum?
Kan dat bericht niet zo snel meer vinden...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1818 Gepost op: 19-11-2015, 13:06:52 »
Aandringen is een te groot woord. Klaas van Kruistum werd wel al vele jaren genoemd als wens-kandidaat, voor zover dat woord enige betekenis kan hebben. Of hij de deelnemer is die KingLennart bedoelt, weet ik niet.


Maar je kunt iemand nog zo graag als kandidaat willen zien, de persoon in kwestie moet het zef wel ook willen. Een voorbeeld daarvan is Gerard Ekdom.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2015, 13:08:42 door Bodejos »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WIDM 2016
« Reactie #1819 Gepost op: 19-11-2015, 14:15:14 »
Maar je kunt iemand nog zo graag als kandidaat willen zien, de persoon in kwestie moet het zef wel ook willen. Een voorbeeld daarvan is Gerard Ekdom.

Of Koningin Maxima. :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.