Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796531 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1840 Gepost op: 20-11-2015, 13:51:51 »
Misschien heeft ie stiekem wel een hele andere moltactiek. ::vergroot::
Dat kan, maar ik vond hem oprecht overkomen. Nou is het natuurlijk tricky om mensen af te strepen 'omdat ze zo oprecht zijn', maar volgens mij halen Mollen hun oprechtheid vooral uit het feit dat ze oprecht zijn en het niet spelen. Ze zijn dus vooral oprecht in hun houding en doen en laten, buiten het spel om. Maar oprecht zijn in het spelen dat je een kandidaat bent die oprecht het leuk zou vinden om de mol te zijn, dat gaat me weer een beetje te ver ::)

(dat is een boel oprecht in één bericht, ja.)
« Laatst bewerkt op: 20-11-2015, 13:53:43 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1841 Gepost op: 20-11-2015, 14:23:39 »
Dat kan, maar ik vond hem oprecht overkomen. Nou is het natuurlijk tricky om mensen af te strepen 'omdat ze zo oprecht zijn', maar volgens mij halen Mollen hun oprechtheid vooral uit het feit dat ze oprecht zijn en het niet spelen. Ze zijn dus vooral oprecht in hun houding en doen en laten, buiten het spel om. Maar oprecht zijn in het spelen dat je een kandidaat bent die oprecht het leuk zou vinden om de mol te zijn, dat gaat me weer een beetje te ver ::)

(dat is een boel oprecht in één bericht, ja.)

Ik heb je bericht een keer of drie gelezen maar ik raak er steeds oprecht van in de war. (Misschien zit ik te onderuitgezakt en helpt het als ik oprecht rechtop ga zitten.)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1842 Gepost op: 20-11-2015, 14:43:44 »
Leuk, MolTalk op tv!!  ::bravo::

Vivienne MOET het weer gaan presenteren. Haar Fanatisme is echt (hoé leuk ik Arjen ook vindt) echt aanstekelijker dan wie dan ook denk ik.
Ze is eigenlijk gewoon een molloot,  ::jaja:: En hoewel je wel aan de oud kandidaten ziet soms hoe ver het gaat, dat ze er niks meer van snappen. Ik vind dat zó bij de mol passen en hoop dus dat zij het weer gaat doen dit jaar. Met Patrick vond ik haar een leuke combi.

Oh, en even over dat filmpje van Annemieke/Remy. Je ziet zo goed dat deze filmpjes zijn opgenomen op dag 1. Iedereen is nerveus/over excited, dat is ook echt heel goed te zien.
Remy is denk ik geen mol. Ik heb dan een beetje de uitspraak van Angela groothuizen in s10 in mijn hoofd wat ze zei over Arjen. 'zo'n onbekende mol, hmm ik weet het niet' na die befaamde lunch. Annemieke acteert hier heel erg de kandidaat, maar ik vind haar tot nu toe wel het meeste mollig over komen van alle 4 die zich hebben voorgesteld.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1843 Gepost op: 20-11-2015, 14:49:38 »
Ik heb een Freek gevoel bij Remy heeft nog iemand dit?
Bij Annemieke heb ik een beetje het Suzan gevoel en die was die mol...  ::jaja::
#teamamaimiljaarde

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1844 Gepost op: 20-11-2015, 14:57:48 »
Leuk, MolTalk op tv!!  ::bravo::

Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet. Ik denk niet dat WIDM zich leent voor een echte live op televisie uitgezonden talkshow (hoe leuk ik als molloot dat ook zou vinden). Met een uitzending op tv zit je vast aan een bepaald format en tijdslot, terwijl de interneteditie de ene keer langer duurde dan de korte keer (naar gelang de gasten veel of weinig te zeggen hadden) en er naar believen kon worden afgeweken van een script. De leukste Moltalk-momenten waren die dat Vivienne zich totaal verloor in haar bijzondere theorieën en Patrick kandidaten opeens een microfoon onder hun neus duwde terwijl ze daar niet op rekenden. Ik ben echt bang dat dit gaat verdwijnen bij een televisieshow, die immers genoeg kijkers moet trekken om rendabel te blijven. Met televisie richten de makers zich veel meer op het grote publiek, terwijl wij als molloten juist ons hart op konden bij de internetversie. NPO1 kan het gewoon niet hebben als iedereen wegzapt (buiten de die-hard molloten natuurlijk ;)), terwijl dit voor de internetversie veel minder uitmaakte. Zeker het tijdslot van half 10 op zaterdagavond is erg gewild en dus duur, dus het moet zeker rendabel blijven. Ik vrees dat dit ten koste gaat van het mollotengehalte van Moltalk. Dus of ik er blij mee ben? Dat kan ik pas zeggen als de eerste paar afleveringen gezien heb.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1845 Gepost op: 20-11-2015, 15:04:49 »
Ja, daar heb je wel een goed punt jolmolletje. Eerst maar eens afwachten hoe MolTalk er op tv uit komt te zien. Heel anders dan hoe het er nu uitziet verwacht ik eigenlijk niet, eerder dat het een stuk korter wordt. (Een minuut of twintig en dan is wellicht meer op internet te zien?) Drie kwartier MolTalk is niet voor iedereen interessant. Maar ik vind het wel positief dat ze het aandurven om het op tv te brengen! Kunnen ze altijd nog terug naar internet als de kijkcijfers tegenvallen.

Offline MJK1988

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1846 Gepost op: 20-11-2015, 15:22:42 »
Als er op de BBC een napraat programma voor The Great British Bake-off (Heel Holland Bakt) kan zijn, dan moet Moltalk hier op tv toch ook wel werken? Ik ben in ieder geval blij dat er geen gedoe meer is met haperende livestreams.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1847 Gepost op: 20-11-2015, 15:23:08 »
Ik heb je bericht een keer of drie gelezen maar ik raak er steeds oprecht van in de war. (Misschien zit ik te onderuitgezakt en helpt het als ik oprecht rechtop ga zitten.)
Ik ga het proberen uit te leggen (al is het vooral gevoelsmatig).

Remy is niet de Mol in 7 stappen:
1. Remy komt oprecht over.
2. Mollen komen (soms) ook oprecht over.
3. De oprechtheid van Mollen zit hem echter in dingen buiten het spel om; Hun persoonlijkheid en spontaniteit, niet per se wanneer het over het spel gaat dus.
4. Dat mollen oprecht over komen, is dus omdat ze gewoon zichzelf zijn, en niet omdat ze goed zouden kunnen doen alsof.
5. Remy's molverhaal komt oprecht over, alsof hij kandidaat is.
6. Als hij Mol was geweest had hij het mijns inziens niet zo oprecht kunnen vertellen. Terwijl mollen in mijn optiek wél oprecht zijn.
7. Ergo, Remy is niet de mol.
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1848 Gepost op: 20-11-2015, 15:27:01 »
@jolmolletje

Je hebt een goed punt ergens, maar zoveel verschilden de moltalk afleveringen niet qua duur iig. Ze zitten allemaal tussen de 46 en 48 minuten, op 2 afleveringen na. Maar zoveel verschil zit daar zelfs niet in. Ik verwacht dat ze gewoon precies 50 minuten gaan doen. Er valt immers genoeg te bespreken. En met de widm naar de zaterdagavond blijf je dan toch hangen als familie denk ik. Tenzij er om half 10 grote shows op andere zenders komen. Maar meeste begint prime time half 9, je gaat dan niet om half 10 op een andere zender ergens middenin vallen. Bovendien denk ik ook dat veel mensen Moltalk nog nooit hebben gezien, omdat ze dachten. moet ik helemaal naar internet, en dan op zo'n streampje. Wie is de mol is wel een programma wat vaak door groepen mensen samen wordt bekeken om te discussieren dus ik denk dat dit eigenlijk perfect aansluit, mits er een goede presentator/presentatrice is, zoals hierboven genoemd Vivienne. Ze heeft iets qua fanatisme, enthiousiasme wat zeker kijkers moet gaan trekken.

Ik denk dat ze gewoon vrij spel krijgen hoor, er werd nu in principe ook gewoon aan de scripts gehouden op een momentje hier en daar na. Ze gaan gewoon de opdrachten behandelen en daar kan op gereageerd worden door zowel kijkers als gasten. Ik denk niet dat het heel veel gaat veranderen. Bovendien is het ook niet echt een talkshow, maar meer een nabeschouwing. Er is niet echt iets vergelijkbaars op tv waar we het mee kunnen vergelijken. Nabeschouwen bij voetbalwedstrijden is niet te vergelijken aangezien daar vaak geen publiek bij zit, maar gewoon met een paar mensen in een studio. Het publiek wordt iig niet betrokken, zoals bij Moltalk wel het geval is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1849 Gepost op: 20-11-2015, 15:38:33 »
Remy is niet de Mol in 7 stappen:

Dus mollen komen volgens jou "oprecht" over omdat ze doorgaans "zichzelf zijn" en dus niet als ze doen of ze kandidaat zijn? (En Remy is in dat laatste wel "oprecht".) Ik ben nog niet overtuigd. ::tandpastasmiley::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1850 Gepost op: 20-11-2015, 15:49:02 »
Ik ga het proberen uit te leggen (al is het vooral gevoelsmatig).

Remy is niet de Mol in 7 stappen:
1. Remy komt oprecht over.
2. Mollen komen (soms) ook oprecht over.
3. De oprechtheid van Mollen zit hem echter in dingen buiten het spel om; Hun persoonlijkheid en spontaniteit, niet per se wanneer het over het spel gaat dus.
4. Dat mollen oprecht over komen, is dus omdat ze gewoon zichzelf zijn, en niet omdat ze goed zouden kunnen doen alsof.
5. Remy's molverhaal komt oprecht over, alsof hij kandidaat is.
6. Als hij Mol was geweest had hij het mijns inziens niet zo oprecht kunnen vertellen. Terwijl mollen in mijn optiek wél oprecht zijn.
7. Ergo, Remy is niet de mol.

 ::rofl:: Even goed gelezen en ik denk dat ik je snap. Samengevat: De mol kan volgens jou nooit zo oprecht zijn moltactiek vertellen als dat Remy dat gedaan heeft, toch? (En daarbuiten kunnen mollen, van mens tot mens, wél oprecht zijn).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1851 Gepost op: 20-11-2015, 16:12:51 »
Mijn grootste bezwaar tegen MolTalk op tv zou zijn dat je minder gauw het internet opgaat na de aflevering. Het forum en de chat zullen wat minder gauw op gang komen.

Ook verliest WIDM stukje bij beetje zijn mysterieuze sfeer. Vroegâh had WIDM weinig extra's voor het grote publiek. Wie extra filmpjes wilde zien, moest geabonneerd zijn op de Molmail. (Om backstagebeelden te kunnen zien moest je zelf op het juiste moment in een filmpje op een glas klikken!) Die mysterieusheid heeft plaats gemaakt voor de 'massa-sociale media'. Er wordt het liefst zoveel mogelijk reclame gemaakt. Enkel wat vage tweets van de Mol zijn niet meer voldoende.
Zo ook met Moltalk. De stream vanaf een 'geheime locatie' gaf het echt een molwaardig sfeertje. Met de VondelCS-talkshow wordt de Mol meer voor het grote publiek gemaakt. Ook de Molfandag wordt nu een groter evenement. Op zich begrijpelijk, want met meer dan 3 miljoen kijkers is het niet vol te houden om dit soort dingen slechts voor de die-hards te maken. Maar aan de andere kant verliest het wel de typische Mol-sfeer rondom het programma. :-\\
Dus mollen komen volgens jou "oprecht" over omdat ze doorgaans "zichzelf zijn" en dus niet als ze doen of ze kandidaat zijn? (En Remy is in dat laatste wel "oprecht".) Ik ben nog niet overtuigd. ::tandpastasmiley::
::rofl:: Even goed gelezen en ik denk dat ik je snap. Samengevat: De mol kan volgens jou nooit zo oprecht zijn moltactiek vertellen als dat Remy dat gedaan heeft, toch? (En daarbuiten kunnen mollen, van mens tot mens, wél oprecht zijn).
Beter had ik het niet kunnen verwoorden ::ok::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1852 Gepost op: 20-11-2015, 16:24:01 »
Mijn grootste bezwaar tegen MolTalk op tv zou zijn dat je minder gauw het internet opgaat na de aflevering. Het forum en de chat zullen wat minder gauw op gang komen.

Ook verliest WIDM stukje bij beetje zijn mysterieuze sfeer. Vroegâh had WIDM weinig extra's voor het grote publiek. Wie extra filmpjes wilde zien, moest geabonneerd zijn op de Molmail. (Om backstagebeelden te kunnen zien moest je zelf op het juiste moment in een filmpje op een glas klikken!) Die mysterieusheid heeft plaats gemaakt voor de 'massa-sociale media'. Er wordt het liefst zoveel mogelijk reclame gemaakt. Enkel wat vage tweets van de Mol zijn niet meer voldoende.
Zo ook met Moltalk. De stream vanaf een 'geheime locatie' gaf het echt een molwaardig sfeertje. Met de VondelCS-talkshow wordt de Mol meer voor het grote publiek gemaakt. Ook de Molfandag wordt nu een groter evenement. Op zich begrijpelijk, want met meer dan 3 miljoen kijkers is het niet vol te houden om dit soort dingen slechts voor de die-hards te maken. Maar aan de andere kant verliest het wel de typische Mol-sfeer rondom het programma. :-\\

Ik heb ook nog steeds de warmste herinneringen aan de eerste seizoenen WIDM die ik zag (2 en 3) en als ik die terugkijk roepen die voor mij de "echte" mysterieuze molsfeer op. Maar dat zal iedereen hebben met het moment waarop ie instapte. En het programma heeft al zoveel veranderingen doorstaan (BN'ers, diverse presentatoren, extra's in het spel en buiten het spel) zonder dat het de basis van het spelletje aantastte, dat de aankomende veranderingen (MolTalk op tv, steeds meer grotere evenementen) ook wel los zullen lopen, al zullen het niet per se verbeteringen zijn voor iedereen. (Doe mij maar een fatsoenlijke laatste aflevering zonder poespas.)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1853 Gepost op: 20-11-2015, 16:44:37 »
Ik ben het met Heinz eens, hoewel ik de kans klein acht hoop ik wel echt op een goede slotaflevering dit seizoen. Fatsoenlijke molacties en gewoon langer ingaan op dingen.
ik vind de ontknopingen hoe het eerder gedaan werd echt veel leuker dan de afgelopen paar jaar.

Hebben jullie al een kandidaat waarvan jullie denken dat hij of zij het spel gaat maken? een Sofie bijvoorbeeld. een lekker ratterig iemand, ik heb nog geen idee. Cecile?

Ik zat de voorstelfimpjes van 2014 terug te kijken om te vergelijken, jammer dat die van dit jaar wat korter zijn. Ik weet nog dat ik heel bij was met Susan als kandidaat, en haar toen in het voorstelfilmpje zag en dacht: Dit kan NOOIT een mol zijn. Ze is zo zenuwachtig en komt niet uit haar woorden. En ze bleek de mol. Dat stemt mij ook in de gedachte dat we daar ook weer niet zóveel uit kunnen halen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1854 Gepost op: 20-11-2015, 16:45:11 »
Persoonlijk denk ik dat, met Mol Talk op TV na de uitzending, kijkers die nu af en toe een uitzending missen fanatieker gaan worden in het niet willen missen van WIDM. Veel niet-mollotige kijkers haken af als ze een paar afleveringen missen en aan het eind klagen ze over allerlei hints die zouden zijn gegeven maar die ze niet hebben gezien. In Moltalk zullen mogelijke aanwijzingen naar de mol uitgebreid aan bod komen, kijkers gaan denken : o verrek, zo had ik nog niet naar die situatie gekeken, met als gevolg dat zij als vanzelf fanatieker gaan kijken vanwege meer het gevoel te krijgen echt mee te kunnen speuren dan nu het geval is. Iets wat wij al sinds jaar en dag op het forum doen, maar wat de "gewone" kijker niet echt meekreeg.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1855 Gepost op: 20-11-2015, 17:05:52 »
Ik zat de voorstelfimpjes van 2014 terug te kijken om te vergelijken, jammer dat die van dit jaar wat korter zijn. Ik weet nog dat ik heel bij was met Susan als kandidaat, en haar toen in het voorstelfilmpje zag en dacht: Dit kan NOOIT een mol zijn. Ze is zo zenuwachtig en komt niet uit haar woorden. En ze bleek de mol. Dat stemt mij ook in de gedachte dat we daar ook weer niet zóveel uit kunnen halen.
Ik haalde daar juist de conclusie uit de ze het wel was ;D Dus wie weet is Remy juist weer wel ::regenboog::

Persoonlijk denk ik dat, met Mol Talk op TV na de uitzending, kijkers die nu af en toe een uitzending missen fanatieker gaan worden in het niet willen missen van WIDM. Veel niet-mollotige kijkers haken af als ze een paar afleveringen missen en aan het eind klagen ze over allerlei hints die zouden zijn gegeven maar die ze niet hebben gezien. In Moltalk zullen mogelijke aanwijzingen naar de mol uitgebreid aan bod komen, kijkers gaan denken : o verrek, zo had ik nog niet naar die situatie gekeken, met als gevolg dat zij als vanzelf fanatieker gaan kijken vanwege meer het gevoel te krijgen echt mee te kunnen speuren dan nu het geval is. Iets wat wij al sinds jaar en dag op het forum doen, maar wat de "gewone" kijker niet echt meekreeg.
Vind ik een goeie. Hoe meer fanatieke kijkers, hoe beter ::ok::
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1856 Gepost op: 20-11-2015, 17:17:08 »
Hebben jullie al een kandidaat waarvan jullie denken dat hij of zij het spel gaat maken? een Sofie bijvoorbeeld. een lekker ratterig iemand, ik heb nog geen idee. Cecile?


Ik denk dat Airen ons nog enorm kan verrassen. Ik heb nog nooit zo'n fanatieke kandidaat gezien als zij in Fort Boyard. Ze gaat echt voor het spel en is super fanatiek. Wat dat betreft zou ze zomaar eens ver kunnen komen, een beetje als Sofie dus. De rest ken ik niet goed genoeg om er iets zinnigs over te vertellen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1857 Gepost op: 20-11-2015, 19:32:01 »
Hmm interessant. Wie weet. Alsnog denk ik dat niemand het spel nog zo ratterig als Sofie gaat spelen. wat heb ik van háár genoten haha.

Ben heel benieuwd naar wat jullie denken over de programmering op zaterdag. Ik lees Extreem veel slechte reacties. Nu denk ik sowieso dat Nederland een land is waar ze altijd zeuren wat er ook gebeurd, maar ik denk alsnog dat het een heel groot risico is. Ze zaten zo vast op die donderdagavond. Er zijn heel veel reacties dat mensen nu niet meer gaan kijken, omdat ze op zaterdag dingen als verjaardagen, bruiloften, etc etc hebben en als je 1 of 2 afleveringen gemist heb dat je sneller afhaakt midden in een seizoen. Ook al je al op internet ziet wie eruit liggen. Ik dacht ergens: "de Echte fans gaat dit sowieso toch bekijken, maar ik denk dat Wie is de mol het de afgelopen jaren vooral moest hebben van een opkomende groep en niet alleen die hard fans (zo'n 1 miljoen) Maar juist die 1,5-2 miljoen extra die het hem deed. Mede daardoor krijgen ze nu ook prime tijd tijd met Moltalk. Ik ben heel benieuwd of de kijkcijfers zo blijven dit seizoen.  Ik denk dat ze gaan dalen, en eerlijk is eerlijk. Kijkcijfers zijn wel bepalend voor het bestellen van seizoenen. Nu is er al soort van bevestigd dat er een seizoen 17 komt maar ik wil ook een seizoen 18,19,20,21,21,22,23,24,25,26...99,100  ::rofl::  (Ik besef me dat ik totaal egoïstisch ben, dat vinden jullie vast niet erg toch?  ::rofl:: ;D )
« Laatst bewerkt op: 20-11-2015, 19:33:34 door Rämon »

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: WIDM 2016
« Reactie #1858 Gepost op: 20-11-2015, 21:10:52 »
@ramon ik vind het niet erg dat je egoïstisch bent. Ik ben het wel met je eens
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1859 Gepost op: 20-11-2015, 21:35:27 »
Ben heel benieuwd naar wat jullie denken over de programmering op zaterdag. Ik lees Extreem veel slechte reacties. Nu denk ik sowieso dat Nederland een land is waar ze altijd zeuren wat er ook gebeurd, maar ik denk alsnog dat het een heel groot risico is. Ze zaten zo vast op die donderdagavond. Er zijn heel veel reacties dat mensen nu niet meer gaan kijken, omdat ze op zaterdag dingen als verjaardagen, bruiloften, etc etc hebben en als je 1 of 2 afleveringen gemist heb dat je sneller afhaakt midden in een seizoen.
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee :D Maar ja, het is waar je prioriteiten liggen. ::)
Ik heb zelf niet minder kijkplezier wanneer er minder mensen kijken, al moet het programma wel succesvol genoeg blijven. Maar volgens mij zit heus wel snor, zelfs al zouden er dit seizoen een miljoen mensen afhaken. Bovendien het terugkijken is voor de netflixgeneratie geen probleem denk ik. Sowieso denk ik dat veel mensen eerder spoilers zullen mijden dan dat ze afhaken. WIDM barst een beetje uit z'n voegen van z'n succes, dus een jaar geen stijging van de kijkcijfers kan ik nog wel hebben :)
...óf niet!