Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796606 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM 2016
« Reactie #1860 Gepost op: 20-11-2015, 21:56:22 »
Ben heel benieuwd naar wat jullie denken over de programmering op zaterdag. Ik lees Extreem veel slechte reacties. Nu denk ik sowieso dat Nederland een land is waar ze altijd zeuren wat er ook gebeurd, maar ik denk alsnog dat het een heel groot risico is. Ze zaten zo vast op die donderdagavond. Er zijn heel veel reacties dat mensen nu niet meer gaan kijken, omdat ze op zaterdag dingen als verjaardagen, bruiloften, etc etc hebben en als je 1 of 2 afleveringen gemist heb dat je sneller afhaakt midden in een seizoen.
In 2007 verhuisde WIDM van de vrijdag naar de donderdag en ook toen waren er heel veel negatieve reacties, zoals dat het vrijdag zo'n prettige uitzenddag was omdat dat lekker vlak voor het weekend was. En nu is er veel kritiek omdat het weer naar het weekend verhuist. Men houdt gewoon niet van wennen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1861 Gepost op: 21-11-2015, 01:09:16 »
Veranderingen vormen altijd een bron van klagen klagen klagen.

Grappig wel, ik kan ook niet goed tegen veranderingen maar ik ben juist heel positief over de zaterdagavond. Misschien omdat ik vrijwel nooit feesten of bruiloften heb om 20:30 zaterdagavond  ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1862 Gepost op: 21-11-2015, 11:03:55 »
Persoonlijk denk ik dat, met Mol Talk op TV na de uitzending, kijkers die nu af en toe een uitzending missen fanatieker gaan worden in het niet willen missen van WIDM. Veel niet-mollotige kijkers haken af als ze een paar afleveringen missen en aan het eind klagen ze over allerlei hints die zouden zijn gegeven maar die ze niet hebben gezien. In Moltalk zullen mogelijke aanwijzingen naar de mol uitgebreid aan bod komen, kijkers gaan denken : o verrek, zo had ik nog niet naar die situatie gekeken, met als gevolg dat zij als vanzelf fanatieker gaan kijken vanwege meer het gevoel te krijgen echt mee te kunnen speuren dan nu het geval is. Iets wat wij al sinds jaar en dag op het forum doen, maar wat de "gewone" kijker niet echt meekreeg.

Helemaal niet mee eens. Ik vind mezelf een 'gewone'  kijker. Ik heb niets met alle wilde theorien en 36 pagina's over de uitzending steeds hier op het forum. Ik volg nog geen kwart van het WIDM-forum, denk ik, omdat er teveel wordt bijgehaald. Ik vind dat je de laatste jaren echt teveel overal moet bijhouden om alles mee te krijgen.
'Vroeguh'  (en dan verwijs ik dus naar een iets vroegere tijd dan Pac-Mol, nog voor de Molmail), zat alles in de uitzending en moest je het daarmee doen. Ik hoefde geen Molmail te lezen, geen Roadshow te luisteren, geen Moltalk te kijken, geen officieel WIDM-site te zien, ik zag alles wat er te zien was in dat ene uur op televisie en daar werd hier over nagesproken.Toen werd op het forum niet gesproken over hints en theorien die buiten de uitzending aan bod kwamen.
Naarmate er meer WIDM was overal, ben ik steeds verder afgehaakt. Het is teveel om allemaal te volgen en dus volgde ik als reactie bijna niets meer. Na een aantal uitzendingen las ik hier op het forum wel mee in de topics van mijn molverdachten (en favoriete kandidaten), en als er duidelijk wel goeie theorien waren kreeg ik die ook wel mee, en dat is genoeg.
Ik heb bovendien nog vaak iemand anders hier die meekijkt naar de tv, en die heeft na een uur WIDM ook wel genoeg gezien, die heeft echt geen zin om op zaterdagavond primetime nog eens een poos naar een napraat-show te kijken. Ik verwacht zelf dat het een uitprobeersel is wat in 2017 niet terug zal komen (op de zaterdagavond iig, mogelijk wel een ander tijdstip in de week, iets minder primetime, om de kijkers in de molsfeer te houden).
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1863 Gepost op: 21-11-2015, 11:05:34 »
Veranderingen vormen altijd een bron van klagen klagen klagen.

Grappig wel, ik kan ook niet goed tegen veranderingen maar ik ben juist heel positief over de zaterdagavond. Misschien omdat ik vrijwel nooit feesten of bruiloften heb om 20:30 zaterdagavond  ;)
Zeker de helft van de zaterdagavonden ben ik niet thuis, ivm verjaardagen, gezellige avonden bij vrienden, etc. Voor werkenden is de zaterdagavond de avond waarop je dat doet, denk ik.
Wat ik wel positief vind van de zaterdagavond is dat het meer een gezinsavond is, en dat er dus meer kinderen zullen mogen kijken (voor wie het donderdags te laat werd).
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WIDM 2016
« Reactie #1864 Gepost op: 21-11-2015, 13:16:23 »
Zeker de helft van de zaterdagavonden ben ik niet thuis, ivm verjaardagen, gezellige avonden bij vrienden, etc. Voor werkenden is de zaterdagavond de avond waarop je dat doet, denk ik.
Wat ik wel positief vind van de zaterdagavond is dat het meer een gezinsavond is, en dat er dus meer kinderen zullen mogen kijken (voor wie het donderdags te laat werd).

Eens & eens.



Ik vermoed dat er wel goed is nagedacht over de uitzendingsdagverandering, ook mbt de doelgroepen die ze verwachten te bereiken. Maar dat het niet een onomstreden, en klaarblijkelijk logische, keuze is - zodat het heel interessant gaat worden hoe de kijkcijfers zich gaan gedragen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline deDaan

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1865 Gepost op: 21-11-2015, 20:03:40 »
Annemieke vertelde in haar programma over de mol: http://www.3fm.nl/a/207528
Voortaan dus op zaterdag een preview in haar programma voor de aflevering die avond en op zondag een gesprek met de afvaller. Kan het dus zo maar zijn dat de mol elke zondag de afvaller belt voor nazorg ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-11-2015, 23:17:59 door deDaan »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1866 Gepost op: 21-11-2015, 21:33:00 »
Annemieke vertelde in haar programma over de mol: http://www.3fm.nl/a/207530
Voortaan dus op zaterdag een preview in haar programma voor de aflevering die avond en op zondag een gesprek met de afvaller. Kan het dus zo maar zijn dat de mol elke zondag de afvaller belt voor nazorg ::rofl::

Super leuk!!! Ze heeft zo'n fijne vertrouwde stem. Ik vind eigenlijk de Radio mensen in de mol ook wel leuke kandidaten vaak. Ik heb echt genoten van Sander, maar ook zeker van Paul & Coen. Jan Willem was geen favoriet, maar dat lag dan weer aan andere dingen. Ik ben heel benieuwd naar haar in de Mol.

Ik zag trouwens op de 3fm site bij haar fragment echt leuke 3fm radio vj's voor in de toekomst bij Wie is de mol. Ik ga nu nog geen lijstjes maken, jongens. no worries  ::rofl:: Eerst ff dit seizoen weer afwachten maar er zitten er echt een paar jonge leuke namen bij de radio nu op 3fm. Zeker mogelijke kandidaten voor de toekomst.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1867 Gepost op: 21-11-2015, 23:18:41 »
Ze slaan dus duidelijk een nieuwe weg in dit seizoen. De praatjes worden niet langer op het oude vertrouwde radio 2 gehouden, maar gaan naar jongerenzender 3fm, een symbolische verandering!

Een miliseconde WIDM zit trouwens in dit spotje voor de World Television Day.
http://youtu.be/PXIpPqFtqTk

Offline molloot33

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1868 Gepost op: 22-11-2015, 20:27:51 »
Ze slaan dus duidelijk een nieuwe weg in dit seizoen. De praatjes worden niet langer op het oude vertrouwde radio 2 gehouden, maar gaan naar jongerenzender 3fm, een symbolische verandering!

Een miliseconde WIDM zit trouwens in dit spotje voor de World Television Day.
http://youtu.be/PXIpPqFtqTk

In het spotje komt voor de tv met DE MOL erop tim hofman in beeld misschien kunnen we hier iets mee

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1869 Gepost op: 23-11-2015, 00:52:04 »
In het spotje komt voor de tv met DE MOL erop tim hofman in beeld misschien kunnen we hier iets mee

Het filmpje is gemaakt door Sport marketing TV en niet door de avrotros/idtv/widm dus hier hoef je niks achter te zoeken.

Trouwens, ik keek zojuist de finale terug van afgelopen seizoen en het schoot me opeens te binnen dat we al sinds 2011 geen heterosexuele man meer in de finale heeft gestaan.  ::rofl::

Sorry, ik als homosexueel, moest dit even plaatsen hahahahaha ::tandpastasmiley:: grapje hoor, Maar valt toch op. 2012, 3 vrouwen, 2013, 2 vrouwen 1 homosexuele man, 2014 2 vrouwen, 1 homosexuele man, 2015 2 vrouwen 1 homosexuele man.

Wilde gok voor dit jaar: Marjolein, Cecile, Rop! Finale.


Ohja, kwam vandaag niet het molboekje uit? 23 november....
« Laatst bewerkt op: 23-11-2015, 13:59:18 door Rämon »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1870 Gepost op: 23-11-2015, 14:17:45 »
Cecile en Rop stellen zich voor!!!!

Cecile  ::love::

Rop staat tot nu toe met STIPT bovenaan als het gaat om schot voor de boeg.

Acteur, rond de 40, gay, komt in het voorstel filmpje heel relaxed maar slinks over, een beetje een type a La Jon. Maar toch anders. Verfrissender.

Niet de bekendste, maar ook niet de onbekendste van het stel, denk wel dat de programma makers hem zouden aanwijzen.
Hem samen met Marjolein zijn de aannemelijkste keuzes, maar aangezien Marjolein altijd al de bitch rollen speelt, denk ik dat ze nu juist gaan voor een andere mol. Hoewel ze denk ik een Mol a la Inge zou zijn. Slinks, liegen voor het leven, en zich opstellen als een hardwerkende kandidaat. En vooral genieten van de molrol.

Ik zie iemand als Airen niet als mol, omdat ze niet zou kunnen genieten van de rol maar alleen aan het stressen zou zijn.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2015, 14:33:20 door Rämon »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2016
« Reactie #1871 Gepost op: 23-11-2015, 15:14:41 »

Cecile  ::love::


Ze lijkt me best wel boring. Rop lijkt me superleuk! Leuk haar ook

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1872 Gepost op: 23-11-2015, 15:20:23 »
Ze lijkt me best wel boring. Rop lijkt me superleuk! Leuk haar ook

Haha ze komt uit limburg, ze praat een beetje droog en best stillig. Maar ik vind dat juist wel mysterieus ofzo. Sowieso schijnt ze ook grappig te zijn, en dat we er iemand uit de Mode wereld in hebben vind ik persoonlijk heel leuk en verfrissend. Ik denk ook dat ze best ratterig kan zijn. Mysterieus

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1873 Gepost op: 23-11-2015, 16:33:16 »
Cecile en Rop stellen zich voor!!!!

Cecile  ::love::

Rop staat tot nu toe met STIPT bovenaan als het gaat om schot voor de boeg.

Acteur, rond de 40, gay, komt in het voorstel filmpje heel relaxed maar slinks over, een beetje een type a La Jon. Maar toch anders. Verfrissender.

Niet de bekendste, maar ook niet de onbekendste van het stel, denk wel dat de programma makers hem zouden aanwijzen.
Hem samen met Marjolein zijn de aannemelijkste keuzes, maar aangezien Marjolein altijd al de bitch rollen speelt, denk ik dat ze nu juist gaan voor een andere mol. Hoewel ze denk ik een Mol a la Inge zou zijn. Slinks, liegen voor het leven, en zich opstellen als een hardwerkende kandidaat. En vooral genieten van de molrol.

Ik zie iemand als Airen niet als mol, omdat ze niet zou kunnen genieten van de rol maar alleen aan het stressen zou zijn.

Wat toevallig! Ik ben het 10000 % met je eens als het gaat om Rop als Mol, ik verdenk hem al sinds ik weet dat hij meedoet, omdat hij me echt qua karakter een goede Mol lijkt.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1874 Gepost op: 23-11-2015, 17:13:32 »
Ik ga mijn schot voor de boeg mol pas doen als ik alle filmpjes gezien heb, al neig ik wel deze keer er naar dat de mol een man is

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1875 Gepost op: 23-11-2015, 21:43:01 »
Op tim's instagram zie je dat alle kandidaten nu samen zijn en iets 'kijken'.
Weet iemand wat dit is? toch geen persviewing van de eerste aflevering. Ik zie geen pers hahaha ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1876 Gepost op: 23-11-2015, 23:30:15 »
Pacs oordeel: moeilijk te beoordelen deze twee.

Cécile is (ook) nog wat stijfjes, waardoor je haar karakter/spelen niet goed kan peilen. Maar om toch iets te zeggen: ze is heel open over dat ze niet van rennen houdt. Zou de mol zo erg zijn zwakten benadrukken? Dat kan je beter laten blijken dan vertellen vind ik (en oké dit is een biecht, maar ik neem aan dat wie een rol speelt in een spel automatisch dezelde rol speelt in een biecht).

Rop is opener. Hij spreekt al over zich anders voordoen en vertrouwen winnen. Maar stiekem wil ik er gewoon niet aan dat hij de mol is. Ook omdat ik hem nog totaal niet kende, dan heb je toch wat minder met een persoon. Maar ook omdat ik op een vernieuwende mol hoop: acteurs zijn zo afgezaagd.
...óf niet!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1877 Gepost op: 24-11-2015, 09:00:23 »
Op tim's instagram zie je dat alle kandidaten nu samen zijn en iets 'kijken'.
Weet iemand wat dit is? toch geen persviewing van de eerste aflevering. Ik zie geen pers hahaha ::rofl::

Dit is volgens mij gewoon de eerste viewing met alleen de kandidaten en crew. Ze bekijken de aflevering volgens mij in het IDTV gebouw. De officiele persviewing is altijd overdag met inderdaad veel meer pers.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: WIDM 2016
« Reactie #1878 Gepost op: 24-11-2015, 15:01:19 »
We kunnen een Molboekje winnen op de officiële website!
Je moet de vraag beantwoorden in hoeveel landen WIDM zich t/m seizoen 15 heeft afgespeeld.
Maarja... horen Schotland en Noord-Ierland tot hetzelfde land, nl. Verenigd Koninkrijk? Of zien ze dat als twee aparte landen...  :-\\

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: WIDM 2016
« Reactie #1879 Gepost op: 24-11-2015, 15:14:24 »
@putyourhansup ik denk dat ze het zien als 2 aparte landen. Leuk dat we een molboekje kunnen winnen
deelnemer WIDMO 18 :)