Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796511 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1940 Gepost op: 30-11-2015, 16:34:02 »
Haha goeie analyse Rämon! Ik denk er nagenoeg hetzelfde over.

In het seizoen met Inge dacht ik ook eerst: nee Inge is het niet, want die speelt al zo'n slecht type in GTST, die verdenkt iedereen meteen. En toch was ze het wel.
Marjolein staat bij mij ook heel hoog, al vind ik haar enthousiasme in het filmpje en bij de bekendmaking op de Dam wel overtuigend, maar dat kan zowel mol, als kandidaat-enthousiasme zijn.
En aangezien het deze keer wel een erg onbekende groep is lijken de enige die het programma er in wil houden voor de kijkcijfers Marjolein en Tim te zijn. Tim verdenk ik niet, ik zie in hem echt totaal geen mol.

Rop en Klaas staan bij mij ook hoog, maar die wil ik eerst even in de aflevering zien.

« Laatst bewerkt op: 30-11-2015, 16:40:03 door Mollenmania »

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1941 Gepost op: 30-11-2015, 16:43:56 »
Mijn top 3 verdachten op dit moment:

1. Rop Verheijen
2. Marjolein Keuning
3. Tim Hofman

Straks zit ik er helemaal naast en is het opeens Airen, die ik totaal niet als Mol zie  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1942 Gepost op: 30-11-2015, 16:50:40 »
Mollen kiezen voor de kijkcijfers geloof ik niet in. Gouden regel in de Mol is dat de kandidaten meedoen omdat ze enthousiast zijn, en mollen de mol zijn omdat ze dat als beste kunnen. Bovendien: bekendheid is relatief. Ik kende Marjolein alleen van gezicht, en met mij denk ik bijna iedereen die geen GTST kijkt.
En als jullie goed opletten zie je dat Marjolein heel vaak wegkijkt als ze verteld over zowel haar tactiek als kandidaat en als Mol. Wegkijken betekent altijd dat mensen aan het liegen zijn, of nerveus zijn en dingen achter houden.
Tim kijkt nog veel meer weg dan Marjolein. Marjolein kijkt vooral weg bij het zoeken naar woorden. Kan me ook voorstellen dat het wennen is om recht in de camera te moeten kijken.
Aangezien iedereen de vraag negeert stel ik hem nog 1 keer. IEMAND enig idee wanneer de persdag is?????????  :-X
Ik dacht eigenlijk dat de bekendmaking dit jaar de perspresentatie verving. Ook omdat ze tegenwoordig geen beelden van de uitzending meer mogen gebruiken in promo's.
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2016
« Reactie #1943 Gepost op: 30-11-2015, 16:59:18 »
Mijn vind-ik-leuk-lijstje:

 ::bravo:: Topkandidaten: Rop, Annemieke, Marjolein, Ellie, Tim
 ::ok:: Leuke kandidaten: Taeke, Remy
 :-\\ Mwaaah, weet niet echt: Airen (lijkt me eigenlijk toch een beetje Carolina-achtig), Cécile (komt doodsaai over), Klaas (ZAPP-presentator. Net zoals ik Ewout, Evelien en Maurice niet leuk vond. Alleen Ajouad was leuk)

Mijn mollen:
1. Tim
2. Taeke
3. Annemieke

Voorspel/hoop exit:
0: Toprak
1: Airen
2: Klaas
3: Cécile (toch denk ik ergens dat ze nog wel mee gaat vallen)
4. Remy
5. Marjolein
6. Taeke
7. Rop
8 (verliezer). Ellie
9 (winnaar). Annemieke
10 (mol). Tim

Tim is echt zo'n typische kandidaat zoals Sofie denk ik. Ik denk dat het leuk zou zijn om zo'n stereotype-kandidaat de mol te laten zijn.
Geen mol: Ellie, Airen, Marjolein, Klaas.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2015, 17:03:52 door JPMOL1999 »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1944 Gepost op: 30-11-2015, 17:04:24 »
Mollen kiezen voor de kijkcijfers geloof ik niet in. Gouden regel in de Mol is dat de kandidaten meedoen omdat ze enthousiast zijn, en mollen de mol zijn omdat ze dat als beste kunnen. Bovendien: bekendheid is relatief. Ik kende Marjolein alleen van gezicht, en met mij denk ik bijna iedereen die geen GTST kijkt.

Niet perse Mollen kiezen voor kijkcijfers maar als je een prominent iemand ( een Kees, Susan of Margriet. Zijn alle 3 personality's) in het programma hebt is het misschien voor de makers wel dat laatste schaapje over de brug bij het kiezen van een mol. Dan weten ze zeker dat er een prominent, bekender iemand sowieso in aflevering 10 zit.

Verder hoop ik echt niet dat de perspresentatie geschrapt is door de bekendmaking op de dam. Er waren daar misschien 2 cameraploegen. Eentje van RTL, en eentje van SBS. Vorig jaar stonden er echt mega veel verschillende pers, en zijn er ook 1 op 1 interviews met kandidaten. + op een persdag worden toch ook altijd de filmpjes gemaakt die ze tijdens het seizoen laten zien (het gepraat over de verschillende afleveringen) De dingen die je ziet als je klikt op'Hoe hebben de kandidaten het land ervaart?' of 'hoe hebben de kandidaten hun tactiek bepaald' + afvallers interviewtjes in de terugblik filmpjes op de avrotros site. Die worden opgenomen altijd op een officiele persdag. Ik denk dat hij er nog gewoon gaat komen hoor. Extra media aandacht kan sowieso geen kwaad lijkt me.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1945 Gepost op: 30-11-2015, 17:10:48 »
Wie is de Mol volgens Pac?

Niet:
Remy
Tim
Waarschijnlijk niet:
Cécile
Klaas
Ellie
Hopelijk niet:
Marjolein
Rop
Mogelijk:
Annemieke
Hopelijk wel:
Taeke
Wel:
Airen

Oftewel met een beetje wensdenken komt de top 3 uit op:
1. Airen
2. Taeke
3. Marjolein of Rop
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1946 Gepost op: 30-11-2015, 17:20:07 »
Airen als Mol?  ::oink:: Ik laat me verassen hoor, maar ik denk van niet.

1. Rop
2. Marjolein
3. Cecile/Klaas

ik vond Cecile in het filmpje wat lauw overkomen, ben heel benieuwd hoe zij is in de afleveringen.

Ik heb eventjes opgezocht naar data van persdagen.

2012: 28 nov 2011
2013: 12 dec 2012
2014: 25 nov 2013
2015: 24 nov 2014
2016: Ergens binnen nu en 2 weken?

Offline xbianca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • <3
Re: WIDM 2016
« Reactie #1947 Gepost op: 30-11-2015, 17:20:35 »
Om even op JPmol's lijstje in te gaan, ook mijn lijst:

Mijn mollen:
1. Tim
2. Rop
3. Taeke

Voorspellende exit:
1: Cecile
2: Airen
3: Remy
4: Taeke
5: Klaas
6: Annemieke
7: Ellie
verliezend finalist: Rop
Winnaar: Marjolein
Mol: Tim


Wie is de mol niet denk ik: Cecile, Ellie, Remy, Airen, Marjolein
wie blijft er dan nog over: Annemieke, Tim, Klaas, Rop, Taeke

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1948 Gepost op: 30-11-2015, 17:40:07 »
Airen als Mol?  ::oink::
Precies hierom ::tandpastasmiley:: Ze is zich in elk geval bewust van haal onschuldige imago en zou volgens mij prima een stille mol kunnen zijn, die je eigenlijk niet eens opmerkt als mogelijke mol. Ze heeft er zin in en weet wat ze zegt.
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2016
« Reactie #1949 Gepost op: 30-11-2015, 18:05:31 »
De bekendste worden vaak heel erg verdacht in bijvoorbeeld polls. Dit zijn Marjolein (GTST, heeeel veel mensen hebben dat toch wel eens gezien), en Klaas van Checkpoint, ben je iemand van 8-17 dan is de kans denk ik wel 90% dat je hem kent. Ik denk dat ze toch voor de iets gemiddeld bekende mol gaan omdat ze de mol altijd een beetje op de achtergrond/in de middenmoot hebben. Het lijkt alsof Klaas en Marjolein zo voor de hand liggen.

Rop zou trouwens echt een hele goeie mol zijn, dat weet ik zeker, maar is misschien te Obvious; zoals Anton ooit zei: 'kijkers moeten geen patronen gaan ontdekken'. Met Rop als mol zou dat wel een beetje zo zijn. Beetje te Kees-Tol/Jon-van-Eerd-achtig.  Tim-Taeke-Annemieke als mol zou heel verfrissend zijn daarentegen. 

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #1950 Gepost op: 30-11-2015, 19:12:17 »
Oeh leuk filmpje weer :D Ik vind tot nu toe het meest verdacht: Tim, Airen, Marjolijn en een beetje Ellie. Ik denk dat ik voor Tim ga als schot voor de boeg mol. Ik denk dat hij een hele goede mol kan zijn na aanleiding van dit filmpje plus hij is jong en dat is ook lang geleden dat we zo'n soort mol gehad hebben (volgens mij was Elise de laatste toen 23?). Ik kijk uit naar het nieuwe seizoen :D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1951 Gepost op: 30-11-2015, 19:15:04 »
Net het filmpje van Marjolein en Tim bekeken. Zie beide als fanatieke kandidaten wel ver komen, maar of ze ook de mol zijn? Ellie als politiemol lijkt me een leuke knipoog naar de realiteit, maar juist net als ze bij Rik als presentator liever geen deuk in zijn imago willen geven door hem de mol te laten zijn, zo zal Ellie vast ook niet de mol zijn. Want dan is ze niet meer te vertrouwen als woordvoerder van de politie bij Opsporing Verzocht. Genoeg die zo denken, zelf vind ik het kul want kan prima WIDM los zien van iemands zijn/haar baan buiten het spel.

Rop zie ik als een Jon typetje zo maar de mol zijn, ook wel makkelijk als acteur denk ik. Cécile meer ala Loretta en andere oudere vrouwen, ja Inge was ook al een keertje wel gewoon de mol. Maar ik zie haar de taak niet op zich nemen. Taeke en Klaas zijn wel potentieel mollen, beide hebben wel een beetje voor mij het Dennis/Kees type in zich. Lolbroek uithangen en tegelijkertijd de boel verstieren. Annemieke/Remy zie ik meer als een Hade/Liesbeth en William/Pepijn type, zullen wel gekke fratsen uithalen maar toch de mol niet blijken te zijn. En Airen oogt zo onschuldig en lief, maarja dat deed Susan ook... Maar ondertussen, toch wel een outsider wat mij betreft.

Neig dus als schot voor de boeg naar Rop, Airen, Taeke of Klaas. Wensmol: Marjolein, Ellie, Taeke.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM 2016
« Reactie #1952 Gepost op: 30-11-2015, 21:14:03 »
Ik heb bewust gewacht tot alle voorstelfilmpjes er waren en heb ze nu allemaal direct na elkaar bekeken om leuk te kunnen vergelijken. Heb bij alle kandidaten op basis van die ene minuut een eerdere kandidaat gekozen waarmee ik diegene zou vergelijken.

Airen: Vind ik dan weer op Carolina lijken. Ben nog niet enthousiast maar hopelijk verandert dat nog.
Annemieke: Een Tania Kross-je? Lijkt me wel een leuk iemand, die wel met een plan het spel in stapt.
Cécile: Lijkt me net zoiemand als Karin de Groot? Rustig, nadenkend, geen durfal, maar kan wel eens heel slim zijn.
Ellie: Ik denk grappig genoeg aan Maarten. Ze heeft volgens mij een hele heldere strategie en heeft alles uitgedacht. Zou wel eens heel ver kunnen komen, maar ik weet niet of ze gaat passen in de groep.
Klaas: Doet mij denken aan Jan-Willem, qua uitstraling. Een beetje de "verteller".
Marjolein: Doet mij aan Anna Drijver denken. Vrolijk, focus op de opdrachten. Lijkt me gezellige speler.
Remy: Beetje Tim Kamps. Ik vind hem nu al interessant, want ik hou van een beetje onhandige mensen. Die doen leuke verdachte dingen waar je over kunt twisten. Kom maar op :)
Rop: Beetje à la Patrick Stoof? Een mensenmens, gok ik. Ben benieuwd, ik zou niet opkijken als hij gekke streken gaat uithalen.
Taeke: Ik denk toch aan Ajouad. Beetje impulsief, niet te veel nadenken, maar lijkt me wel een gezelligaard. Ben erg benieuwd naar hoe hij het gaat doen.
Tim: Heb ik een William gevoel bij. Enthousiast maar op een nadenkende manier. Ben benieuwd naar hoe hij het gaat doen.

Meest benieuwd naar: Taeke, Remy, Ellie
Hoge verwachtingen: Ellie, Cécile, Rop
Zou ik op basis van 1 minuut het liefst er 10 afleveringen in zien: Remy.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1953 Gepost op: 30-11-2015, 21:55:52 »
Ik ga voor het eerst in m'n leven volledig af op mijn intuïtie/mensenkennis bij het bepalen van mijn mol :o En ik heb het idee dat het me best wel goed af gaat. Waarom zien jullie in Airen absoluut geen Mol? (Ik zeg niet dat ze het is, maar ze is zeker kanshebber.)

Ik heb een compilatie gemaakt van alle molkandidaten los van elkaar ::tandpastasmiley::


By the way de spelfout kanidaten is geen hint ;D
« Laatst bewerkt op: 30-11-2015, 23:10:00 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1954 Gepost op: 30-11-2015, 22:08:35 »
Mooi filmpje Pac! Handig zo achter elkaar.

He jongens... we hebben nu 100% naar de mol gekeken ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1955 Gepost op: 30-11-2015, 22:10:59 »
Ik heb bij Marjolein hetzelfde gevoel als ik destijds bij Inge Ipenburg. Een slechterik uit een soap, iemand die zeker mensen om de tuin kan leiden ... en dat is natuurlijk véél te obvious om die als mol te nemen, en die is het dus natuurlijk niet.

Maar goed, we weten allemaal hoe dat is afgelopen. ;)  

Ik ga weer proberen er onbevooroordeeld in te gaan. Nog maar 33 dagen. :D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1956 Gepost op: 30-11-2015, 22:15:26 »
Mooi gedaan zo achter elkaar, helpt goed met vergelijken.

Nu ik dit filmpje heb gezien neig ik opeens naar Remy; zijn onhandigheid kan wel eens een hele mooie dekmantel zijn.

En ik snap wel wat je in Airen ziet. "Waar is iedereen nou eigenlijk mee bezig" Een kandidaat die observeert? Of een typische mol die geniet van het gestuntel van de kandidaten?  :P
Maar voor mij is ze vooralsnog een vroege afvaller, op de Dam vond ik dat het leek alsof ze geen band had met de groep. Maar ja dat is ook wel mol-eigen... haha de mind-fuck is weer begonnen!  ;D :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM 2016
« Reactie #1957 Gepost op: 30-11-2015, 22:17:49 »
Superhandig filmpje, heb 'm meteen bewaard :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1958 Gepost op: 30-11-2015, 23:49:23 »
Super dat je het zo achter elkaar hebt gezet.

Ik heb nog geen fut gehad om achter de pc te hangen en filmpjes te bekijken en wilde ook wachten tot ze allemaal online stonden.

Dus ga mijn agenda eens inruimen voor wat voorstelfilmpjes te kijken en kijken of ik op voorhand al een mol weet aan te wijzen :D
Meestal niet  ::rofl:: en is mijn eerste poging vaak ook iemand die er heel snel uitvliegt :D

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: WIDM 2016
« Reactie #1959 Gepost op: 1-12-2015, 08:59:10 »
Ik ga voor het eerst in m'n leven volledig af op mijn intuïtie/mensenkennis bij het bepalen van mijn mol :o En ik heb het idee dat het me best wel goed af gaat. Waarom zien jullie in Airen absoluut geen Mol? (Ik zeg niet dat ze het is, maar ze is zeker kanshebber.)

Ik heb een compilatie gemaakt van alle molkandidaten los van elkaar ::tandpastasmiley::

By the way de spelfout kanidaten is geen hint ;D

Ik zie in Airen ook wel een potentiële mol naar aanleiding van het filmpje maar ik durf nog niet op haar te gokken als schot voor de boeg omdat ik ook vond dat ze een beetje buiten de groep viel tijdens de bekendmaking. Daarom wil ik even eerst afl 1 afwachten om te kijken wat daar gebeurd. Ik vond haar iig een hoog Carolina gehalte hebben. En er waren veel mensen die haar vorig jaar verdachten dus misschien dat de productie heeft gedacht dat ze dit jaar eens een onopvallende mol willen hebben.

« Laatst bewerkt op: 1-12-2015, 09:48:43 door Koemba »