Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796514 keer)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1960 Gepost op: 1-12-2015, 12:17:03 »
Wat fijn al die voorstelfilmpjes achter elkaar!
Ik ga voorlopig voor:

1: Rop (volgens mij is hij ook de enige in de filmpjes die het niet over zijn moltactieken heeft, al hoeft dat natuurlijk niets te betekenen)
2: Airen
3: Tim

Ben zo benieuwd naar de eerste aflevering :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1961 Gepost op: 1-12-2015, 13:40:06 »
Fijn dat je alle voorstelfilmpjes achter elkaar hebt gezet! Ik kan er zelf nog niet zoveel chocola van maken, vooral omdat ik de kandidaten nog niet goed genoeg ken. Ik zou Airen niet onderschatten: of ze de mol is of niet, ze is super fanatiek én slim (altijd een leuke combinatie in dit spel). Oh ja en Remy is echt zo'n daredevil als hij vertelt (hoewel ik hem nog nooit heb ontmoet, heb ik heel wat verhalen over hem gehoord via via).

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1962 Gepost op: 1-12-2015, 14:34:03 »
Op basis van de introducties vind ik Taeke redelijk verdacht, en wel om twee redenen.
  • Ik ga ervan uit dat de filmpjes bij het begin van de serie zijn opgenomen. Wanneer Taeke ingaat op de vraag hoe hij als Mol zou zijn, zegt hij: 'Ik zal dus overal vooraan lopen, maar hopelijk links en rechts wat steekjes laten vallen.' Het woord 'hopelijk' vind ik hier opmerkelijk. Ik denk dat een aankomende Mol dat eerder zou zeggen dan een aankomende kandidaat. De anderen gebruiken als (pseudo-)Mol niet 'hopelijk' of woorden van die strekking.
  • In het nieuwe Molboekje onthult Art wat de laatste tekst is die hij bij de finale zegt:
    Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
    In de video's gaan Annemieke en Marjolein als kandidaat in op de inhoud van de pot, maar de enige die zogenaamd of echt in de hoedanigheid van de Mol aangeeft dat er zo min mogelijk geld in de pot moet komen, is Taeke.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #1963 Gepost op: 1-12-2015, 15:33:43 »
Op basis van de introducties vind ik Taeke redelijk verdacht, en wel om twee redenen.
  • Ik ga ervan uit dat de filmpjes bij het begin van de serie zijn opgenomen. Wanneer Taeke ingaat op de vraag hoe hij als Mol zou zijn, zegt hij: 'Ik zal dus overal vooraan lopen, maar hopelijk links en rechts wat steekjes laten vallen.' Het woord 'hopelijk' vind ik hier opmerkelijk. Ik denk dat een aankomende Mol dat eerder zou zeggen dan een aankomende kandidaat. De anderen gebruiken als (pseudo-)Mol niet 'hopelijk' of woorden van die strekking.
  • In het nieuwe Molboekje onthult Art wat de laatste tekst is die hij bij de finale zegt:
    Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
    In de video's gaan Annemieke en Marjolein als kandidaat in op de inhoud van de pot, maar de enige die zogenaamd of echt in de hoedanigheid van de Mol aangeeft dat er zo min mogelijk geld in de pot moet komen, is Taeke.


Ahhhh, dit klinkt wel weer heel logisch. Taeke stijgt op mijn verdachtenlijstje.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1964 Gepost op: 1-12-2015, 16:07:26 »
Handig al die filmpjes achter elkaar  ::ok::

een paar opvallende zaken :
Alle kandidaten zeggen letterlijk : "als ik de mol ben", behalve Remy, Rop en Tim. Die laatste zegt "...de mol zou zijn", wat wel het meest logische is om te zeggen als je het niet bent, maar ja niets is wat het lijkt.
Marjolein omschrijft zichzelf als mol hetzelfde als kandidaat.
Het filmpje van Rop is wel heel erg kort en weinigzeggend in vergelijking met de anderen. Of lijkt dat maar zo?

Schot voor de boeg mol nu : Rop.
« Laatst bewerkt op: 1-12-2015, 16:10:30 door tureluurs »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1965 Gepost op: 1-12-2015, 18:52:30 »
Wat mij net als Tureluurs opvalt is dat Marjolein haar moltactiek en haar kandidatentactiek echt identiek zijn. Dit is echt iets wat de mol zou doen zodat we eigenlijk geen idee hebben als we naar de serie kijken wat voor rol ze nou precies speelt...

Wat betreft Taeke. Ik zie in hem echt iets heel fanatieks, maar op een kandidaten manier. Volgens mij zegt hij ook nergens dat hii de pot zo laag mogelijk zou willen hebben toch? Als mol? hij zegt hopelijk hier en daar wat steekjes te laten vallen, wat best een saaie tactiek zou zijn ( als het zijn échte tactiek als Mol is natuurlijk) Een mol moet actief mollen en niet hier en daar een steekje laten vallen dus wat betreft isdie zin nog het meest verdacht. Verder zie ik echt een kandidaat.

Onderschat Cecile niet. Staat hoog in mijn molleenlijstje. Ze komt stoicijns over.....

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1966 Gepost op: 2-12-2015, 15:54:22 »
Cecile verdenk ik niet met een reden die in het spoilertopic thuis hoort.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1967 Gepost op: 2-12-2015, 16:48:30 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
verdenk ik niet met een reden die in het spoilertopic thuis hoort.
Kan op zich nog wat subtieler ::) Bijvoorbeeld zo, of
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
heeft twitterberichten geplaatst tussen... of weet ik het wat.

Zelf ben ik een ontzettende spoilerfetisjist, in de zin dat ik ze zoveel mogelijk in spoilertags wil dus ;) Geen idee hoe anderen daarover denken.
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM 2016
« Reactie #1968 Gepost op: 2-12-2015, 17:00:11 »
ik denk erover dat mensen gewoon hun mond moeten houden met dit soort spoilers en dat gewoon in het nieuwe board moeten zetten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xbianca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • <3
Re: WIDM 2016
« Reactie #1969 Gepost op: 2-12-2015, 17:07:29 »
Ik zat net even op de widm-site te kijken of er ergens een nieuw filmpje was opgedoken, maar dat was niet het geval. Wel vond ik iets opmerkelijks:

Tekst bij het filmpje van Klaas en Airen:
WIDM-kandidaten Klaas van Kruistrum en Airen Mylène stellen zich voor. Hoe gaan ze het spel spelen?

Tekst bij het filmpje van Annemieke en Remy:
WIDM-kandidaten Annemieke Schollaardt en Remy van Kesteren stellen zich voor. Wat is hun strategie?

Tekst bij het filmpje van Cecile en Rop:
WIDM-kandidaten Cécile Narinx en Rop Verheijen stellen zich voor.  In welk opzicht vinden ze zichzelf een goede kandidaat? Waar zit hun kracht?

Tekst bij het filmpje van Ellie en Taeke:
WIDM-kandidaten Ellie Lust en Taeke Taekema stellen zich voor. Hoe gaan ze het spel spelen? Waar zijn ze goed en minder goed in?

Tekst bij het filmpje van Marjolein en Tim:
WIDM-kandidaten Marjolein Keuning en Tim Hofman stellen zich voor. Waar zijn ze goed in en hoe gaan ze het spel spelen als kandidaat/mol?

Zou dat betekenen dat Marjolein of Tim het is? Het is wel heel goedkoop, maar dat was "Heel veel wijsheid" ook wel een beetje.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1970 Gepost op: 2-12-2015, 21:37:27 »
Dat is dan wel een hele goedkope hint, ik denk uiteindelijk dat het geen hint is, alhoewel het wel opvalt.

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1971 Gepost op: 6-12-2015, 09:54:55 »
Ik heb het Molboekje binnen! Het is echt fantastisch, ik ben pas sinds seizoen 15 (vorig jaar dus) een Molloot geworden en dit boekje is echt een pré voor mij, ik ga hier zoveel aantekeningen in maken  ::bravo::

Oh ja: Aanwijzing naar Cecile als Mol: De naam Cecile betekent blind, een Mol is blind.... --> Cécile is de Mol?
Moest gelijk ook denken aan die opmerking van Evelien vorig seizoen 'Ik ben nachtblind', toen verdachte ik haar gelijk maar ze bleek het niet te zijn. Maar misschien is dit wel een aanwijzing naar Cecile? Wie weet :O

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1972 Gepost op: 6-12-2015, 10:02:43 »
Citaat
De naam Cecile betekent blind, een Mol is blind.... --> Cécile is de Mol?

Vergeet dit maar heel snel. Dit is een val waar je dus niet in moet trappen.

Ze KAN de mol zijn, maar dat is ze niet omdát haar naam met '''blind'' kan worden geassocieerd.

Anders gezegd: kandidaten (al of niet als mol) worden niet op hun naam geselecteerd, maar wel op gechiktheid en beschikbaarheid om mee te doen.

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1973 Gepost op: 6-12-2015, 10:33:32 »
Vorig seizoen was onschuld ook een hint richting Margriet, ook al ging het om de naam van de bloem.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1974 Gepost op: 6-12-2015, 11:01:40 »
Ik zeg ook niet dat het niet KAN, maar ik zeg: kandidaten worden niet op grond van hun naam geselecteerd.

Meer specifiek: er wordt eerst gekeken naar de kandidaat, en is die eenmaal geselecteerd en beschikbaar, daarna wordt pas gekeken naar wat er eventueel mogelijk is met die naam.

De associatie ''onschuld'' is pas gemaakt, nadat Margriet deelneemster bleek te zijn. De bloemetjes bij de mol-berichten die in beeld kwamen, ik weet het fijne er niet van, maar ik denk dat dat pas in Sri Lanka bedacht is.

Als je het omdraait, zou je namelijk kunnen redeneren: ''we hebben een hint met bloemetjes, nu zoeken we er iemand bij met een naam die aan onschuld gerelateerd kan worden''.

Zo werkt het dus niet. Eerst de kandidaat, dan de hint.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #1975 Gepost op: 6-12-2015, 12:41:38 »


Oh ja: Aanwijzing naar Cecile als Mol: De naam Cecile betekent blind, een Mol is blind.... --> Cécile is de Mol?
Moest gelijk ook denken aan die opmerking van Evelien vorig seizoen 'Ik ben nachtblind', toen verdachte ik haar gelijk maar ze bleek het niet te zijn. Maar misschien is dit wel een aanwijzing naar Cecile? Wie weet :O

Ik zeg ook niet dat het niet KAN, maar ik zeg: kandidaten worden niet op grond van hun naam geselecteerd.

Meer specifiek: er wordt eerst gekeken naar de kandidaat, en is die eenmaal geselecteerd en beschikbaar, daarna wordt pas gekeken naar wat er eventueel mogelijk is met die naam.

De associatie ''onschuld'' is pas gemaakt, nadat Margriet deelneemster bleek te zijn. De bloemetjes bij de mol-berichten die in beeld kwamen, ik weet het fijne er niet van, maar ik denk dat dat pas in Sri Lanka bedacht is.

Als je het omdraait, zou je namelijk kunnen redeneren: ''we hebben een hint met bloemetjes, nu zoeken we er iemand bij met een naam die aan onschuld gerelateerd kan worden''.

Zo werkt het dus niet. Eerst de kandidaat, dan de hint.

Hij zegt toch nergens dat Cecile als kandidaat is geselecteerd om haar naam en de betekenis Jos?

Kandidaten worden geselecteerd om wie ze zijn, of ze het spel leuk vinden, of ze geschikt zijn etc etc en pas op die gesprekken wordt gekeken mol/kandidaat.. En vanuit daar dus hints. Dus stel Cecile is aangewezen om Mol te zijn, zou dát dus een hint kunnen wórden/zijn.  :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1976 Gepost op: 6-12-2015, 12:50:27 »
Wanneer Céciles naam als hint wordt uitgelegd puur omdat ze haar toevallig als Mol hebben uitgekozen, hebben we daar natuurlijk niets aan. Dan kun je alleen achteraf zeggen dat het een hint was, die dat net zo goed niet had kunnen zijn.
Wél zou het kunnen dat er dit jaar extra veel verwijzingen worden gemaakt naar 'De Mol is blind'. In dat geval kan dat dus een dubbelzinnige uitspraak richting Cécile zijn ::vergroot::
...óf niet!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #1977 Gepost op: 6-12-2015, 19:19:25 »
Dat haar naam "blind" betekent wordt pas een hint als er naar verwezen wordt in de serie. Zoals bij  Margriet en onschuld dit jaar dus
#teamamaimiljaarde

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #1978 Gepost op: 6-12-2015, 20:21:26 »
Hij zegt toch nergens dat Cecile als kandidaat is geselecteerd om haar naam en de betekenis Jos?

Kandidaten worden geselecteerd om wie ze zijn, of ze het spel leuk vinden, of ze geschikt zijn etc etc en pas op die gesprekken wordt gekeken mol/kandidaat.. En vanuit daar dus hints. Dus stel Cecile is aangewezen om Mol te zijn, zou dát dus een hint kunnen wórden/zijn.  :)
Maar dat laatste zeg ik toch ook allemaal? Geschiktheid en beschikbaarheid, zo vatte ik dat samen.

Maar Nexum geeft wel aan (antwoord 1980) dat het wel gebeurde met ''Margriet''. Ik gaf dus de correcte ''volgorde'' aan: eerst kijken naar wie ze in huis halen, en pas daarna kijken of er eventueel een hint op die persoon kan worden losgelaten.

Molbelg geeft eveneens aan wat ik bedoelde: hints worden aan personen gekoppeld, en niet andersom.

Offline Bendemolniet

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #1979 Gepost op: 6-12-2015, 23:09:36 »


Annemieke graaft in een molshoop  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 6-12-2015, 23:11:31 door Lukie4 »