Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796129 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #2080 Gepost op: 18-12-2015, 20:38:04 »
@Mollenmania

Ik weet dat je zegt dat het ook speculatie is maar ik denk dat je inschatting van persoonlijkheden niet zo goed als Susan Visser volgens jou een sterkere persoonlijkheid heeft dan een AnneMarie Jung..
AnneMarie jung had denk ik de sterkste persoonlijkheid van haar seizoen. Ze is mega sociaal, ze is echt een persoon. Ze staat ergens voor, heeft een duidelijke mening, en laat zich niet zomaar omver bonjouren. Alleen was ze in haar seizoen wat teruggetrokken omdat juist iedereen haar verdacht om haar persoonlijkheid (dat hebben later Marit, Liesbeth en Hadewych allemaal bekent) Ze wilde niet mee in die bontjes, omdat mensen haar dan sneller zouden doorhebben, waardoor ze zich wat teruggetrokken hield. Dat was haar kandidatentactiek. Susan Visser en Dennis Weening lijken in die zin op elkaar dat ze beide lieve naieve mensen zijn (overkomen iig) en zich snel laten overhalen. Of in het geval van vrijstellingen.. andere kandidaten verdenken hun niet en denken ah joh, Susan of Dennis gaat me toch niet overhalen, en als ze het wel lukt mogen ze die vrijstlelling hebben wat ze kunnen toch nooit de mol zijn. Kandidaten als Regina,Joris (topitios afgegeven), en Freek (vrijstelling afgegeven soort van, of iig aan Susan gegeven bij topito opdracht) hebben zo gedacht..

AnneMarie en Kim kwamen misschien in het seizoen niet heel dominant over. Maar het zijn beide persoonlijkheden, zeker AnneMarie.

Verder als ik ga kijken naar je lijstje van alle seizoenen heb je gelijk over dat de mollen vaak persoonlijkheden waren die vaak dingen konden doordukken en als hun dit niet lukte dat ze gingen miepen (denk aan Milouska of Inge)
Echter ben ik van mening dat er in elk seizoen meerdere grotere persooonlijkheden zaten die uiteindelijk niet de mol bleken

S5 Marc Marie, Victoria, Gijs, Jim, Isabelle waren allle 5 grotere persoonlijkheden individueel dan Yvon.
S6 Met Toine, Richard, Peggy, Roderick heb je 4 namen die zeker een grote persoonlijkheid hebben. In het spel kwamen ze zo beter over dan Milouska die uiteindelijk natuurlijk iedereen om de tuin leidde.
S7 Renate, Eva, Dick zitten wel in de categorie die de confrontatie met Inge aangingen en dus getuigd van persoonlijkheid en durf.
En zo zijn er van elk seizoen wel mensen te noemen, al worden ze steeds Liever. als je gaan kijken naar s5 waren het bijna allemaal ego's en grote persoonlijkheden. Nu de laatste paar jaren valt het steeds meer mee, is het een mix met 1 of 2 grotere persoonlijkheden mensen met een duidelijke mening.


Oh, en even iets over aankomend seizoen nog.
Zojuist dat filmpje van perspresentatie gezien. Hopelijk worden er nog filmpjes gemonteerd van alle kandiaten achter elkaar met stellingen, bijv: wat vonden de kandidaten van elkaar? Of wat vonden de kandidaten van het strijdtoneel. Zodat je ze wat meer achter elkaar hoort dan allemaal los.
Dat al 3 kandidaten aangeven 'het sleutelwoord is chaos' baart me alweer zorgen.

Vorig jaar natuurlijk uitgebreid over gediscussieerd, teveel chaos is niet leuk. Zo'n opdracht met die camera's in aflevering 1. met 10 mensen is er sowieso chaos, al is er geen opdracht. Dus zijn molacties ook niet leuk. (' ja ik trok een beetje aan de camera' ) zo'n oprdacht is leuker als er bijv 7 of 8 nog over zijn. 10 is teveel. Doe dan een opdracht waar je de kandidaten goed leert kennen en hun elkaar in een iets rustigere setting. Dat kijkt ook fijner weg dan 60 minuten chaos. Zeker als er blijkt dat er in aflevering 1 niemand weggaat.

« Laatst bewerkt op: 18-12-2015, 22:23:20 door Rämon »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2081 Gepost op: 19-12-2015, 10:50:19 »
Jongens, het is bondjes, met een 'd'

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2082 Gepost op: 19-12-2015, 11:18:44 »
@Mollenmania

Ik weet dat je zegt dat het ook speculatie is maar ik denk dat je inschatting van persoonlijkheden niet zo goed als Susan Visser volgens jou een sterkere persoonlijkheid heeft dan een AnneMarie Jung..
AnneMarie jung had denk ik de sterkste persoonlijkheid van haar seizoen. Ze is mega sociaal, ze is echt een persoon. Ze staat ergens voor, heeft een duidelijke mening, en laat zich niet zomaar omver bonjouren. Alleen was ze in haar seizoen wat teruggetrokken omdat juist iedereen haar verdacht om haar persoonlijkheid (dat hebben later Marit, Liesbeth en Hadewych allemaal bekent)

AnneMarie en Kim kwamen misschien in het seizoen niet heel dominant over. Maar het zijn beide persoonlijkheden, zeker AnneMarie.

Natuurlijk is Anne-Marie een grote persoonlijkheid, maar ze had geen overtuigingskracht. Ik heb van Hade begrepen dat ze Anne-Marie al voor de serie kende en haar gelijk opvallend anders vond doen dan in het echt. Susan is het sterkst geweest in het "bij zichzelf blijven", ze kon de kandidaten echt op het hart drukken van: IK BEN LIEF, IK BEN ONSCHULDIG (bij Aaf bijv.) Anne-Marie heeft zo'n tactiek nooit kunnen gebruiken. Daarom vond/vind ik Susan sterker dan Anne-Marie.

Citaat
Susan Visser en Dennis Weening lijken in die zin op elkaar dat ze beide lieve naieve mensen zijn (overkomen iig) en zich snel laten overhalen. Of in het geval van vrijstellingen.. andere kandidaten verdenken hun niet en denken ah joh, Susan of Dennis gaat me toch niet overhalen, en als ze het wel lukt mogen ze die vrijstlelling hebben wat ze kunnen toch nooit de mol zijn. Kandidaten als Regina,Joris (topitios afgegeven), en Freek (vrijstelling afgegeven soort van, of iig aan Susan gegeven bij topito opdracht) hebben zo gedacht..

Juist precies wat je zegt, Susan heeft met succes het beeld van de lieve naieve kandidate bij de anderen neergezet, en zo de anderen zand in de ogen gestrooid, iets wat AM nooit gelukt is.

Citaat
Ze wilde niet mee in die bontjes, omdat mensen haar dan sneller zouden doorhebben, waardoor ze zich wat teruggetrokken hield. Dat was haar kandidatentactiek.

Deze tactiek snijdt m.i. geen hout. Een mol moet vertrouwen kweken en een dekmantel kunnen hebben (Kees met Zarayda, Patrick met Art, Dennis met Edo, enz). Bondjes aangaan is daarvoor ideaal. Je terugtrekken in je schulp en je isoleren maakt je volgens mij alleen maar verdacht. Maargoed dat heeft verder weinig met dit onderwerp te maken.

Citaat
Verder als ik ga kijken naar je lijstje van alle seizoenen heb je gelijk over dat de mollen vaak persoonlijkheden waren die vaak dingen konden doordukken en als hun dit niet lukte dat ze gingen miepen (denk aan Milouska of Inge)
Echter ben ik van mening dat er in elk seizoen meerdere grotere persooonlijkheden zaten die uiteindelijk niet de mol bleken

S5 Marc Marie, Victoria,....]

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. De bedoeling van mijn "onderzoekje" is om kandidaten af te strepen op persoonlijkheid. Dus de sterkere persoonlijkheden blijven over als molkandidaat zeg maar.




« Laatst bewerkt op: 19-12-2015, 11:23:41 door Mollenmania »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #2083 Gepost op: 19-12-2015, 22:09:27 »
Jongens, het is bondjes, met een 'd'

 ::rits::  ::rofl::

Ja, na een lange dag werken gaat dat soms ff te snel, zo'n foutjes.

@Mollenmania Fijn dat we het eens zijn met bijna alles haha! je hebt ook je punt hoor, ik dacht meer dat je ging kijken naar: Is de persoon een grote persoonlijkheid? ja> automatisch mol want je rijtje toonde aan dat het vaak mensen waren met persoonlijkheid of Nee> geen mol of minder kans

Wat betreft AnneMarie. Ik denk dat zij het het moeilijkste heeft gehad van allemaal, je moet ook maar geluk hebben met wie je al kent voor een serie. In haar geval kende ze William, Tim, Hade en Marit al voor de serie. Uit theater of acteren, dus toen ze zich terugtrok op het begin (elke kandidaat probeert maar wat) ging het opvallen. Ik denk eerder dat het raar was geweest als ze op dag 2 opeens heel heftig met iemand was gaan bonden. Want zoals Hade ook zei in aflevering 9' Ze was de enigste die zich terugtrok en niks vroeg, en toen ze na een paar dagen opeens heel overdreven in de bus ging roepen welke schoenmaat mensen hadden, vond Hade dat juist alleen maar meer in het plaatje passen. Soms wordt je gewoon snel verdacht en is het vanuit daar veel moeilijker mollen en schakelen. En daarop gebaseerd vindt ik Anne Marie wel een goeie mol, omdat ze wel lef had om haar tactiek te blijven handhaven ook al had ze door dat ze zwaar verdacht werd. En dat krijtje.. Ik vond die leuker dan bijv. het geld weggooien op de cruise van dennis in s8 maar goed.. wie ben ik he. Dennis is volgens vele de ultieme mol. ::) ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #2084 Gepost op: 19-12-2015, 22:32:54 »
Wat het extra lastig maakte voor Anne-Marie is dat de kandidaten door de kou en het uitstellen van draaidagen in het begin een hele hechte band met elkaar kregen, heb ik vernomen. Waardoor de kandidaten behoorlijk op elkaars lip zaten en het gedrag buiten de opdrachten een nog grotere rol ging spelen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #2085 Gepost op: 20-12-2015, 04:23:50 »
Wat het extra lastig maakte voor Anne-Marie is dat de kandidaten door de kou en het uitstellen van draaidagen in het begin een hele hechte band met elkaar kregen, heb ik vernomen. Waardoor de kandidaten behoorlijk op elkaars lip zaten en het gedrag buiten de opdrachten een nog grotere rol ging spelen.

Eens!!!!!

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2086 Gepost op: 21-12-2015, 14:45:19 »
Natuurlijk is Anne-Marie een grote persoonlijkheid, maar ze had geen overtuigingskracht. Ik heb van Hade begrepen dat ze Anne-Marie al voor de serie kende en haar gelijk opvallend anders vond doen dan in het echt. Susan is het sterkst geweest in het "bij zichzelf blijven", ze kon de kandidaten echt op het hart drukken van: IK BEN LIEF, IK BEN ONSCHULDIG (bij Aaf bijv.) Anne-Marie heeft zo'n tactiek nooit kunnen gebruiken. Daarom vond/vind ik Susan sterker dan Anne-Marie.

Susan was hier zeker sterker in dan Anne Marie maar het sterkst geweest? Bedoel je daarmee alle seizoenen? Want dan ben ik het zeker niet met je eens, dat deden Dennis Kees en Patrick naar mijn mening minstens net zo goed.

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2087 Gepost op: 21-12-2015, 20:02:16 »
Wie hopen jullie eigenlijk dat de Mol is? Of wie zouden jullie heel graag als Mol willen zien? (zijn eigenlijk 2 dezelfde vragen maar goed  ::rofl:)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #2088 Gepost op: 21-12-2015, 20:07:51 »
Wat het extra lastig maakte voor Anne-Marie is dat de kandidaten door de kou en het uitstellen van draaidagen in het begin een hele hechte band met elkaar kregen, heb ik vernomen. Waardoor de kandidaten behoorlijk op elkaars lip zaten en het gedrag buiten de opdrachten een nog grotere rol ging spelen.
En dan is het extra lastig, ook voor een mol, om je mond stijf dicht te houden over de tweede bestemming........

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2089 Gepost op: 23-12-2015, 00:26:14 »
Wat het extra lastig maakte voor Anne-Marie is dat de kandidaten door de kou en het uitstellen van draaidagen in het begin een hele hechte band met elkaar kregen, heb ik vernomen. Waardoor de kandidaten behoorlijk op elkaars lip zaten en het gedrag buiten de opdrachten een nog grotere rol ging spelen.

Ik weet nou niet of dat het per se lastiger maakt voor een mol. Susan bijvoorbeeld genoot juist van die molvrije zones, dan kon ze tenminste zichzelf zijn. Een goede mol zou gebruik kunnen maken van zo'n situatie om krediet op te bouwen.

Susan was hier zeker sterker in dan Anne Marie maar het sterkst geweest? Bedoel je daarmee alle seizoenen? Want dan ben ik het zeker niet met je eens, dat deden Dennis Kees en Patrick naar mijn mening minstens net zo goed.

Ja ik bedoel Susan het sterkst van de 2.

Offline julianbruijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2090 Gepost op: 23-12-2015, 18:00:35 »
Je kan nu de widm app downloaden

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #2091 Gepost op: 23-12-2015, 19:24:36 »
Ik ben mijn wachtwoord kwijt en die wachtwoord vergeten optie van Avro werkt niet...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2092 Gepost op: 24-12-2015, 14:31:03 »
Interessant dat de kandi's tegenwoordig de mol niet meer willen zijn. Wie zou dat dit jaar aandurven? Ellie denk ik niet (zelfde reden als Rik), Taeke wel. Annemieke en Klaas zie ik ook weigeren, Rop niet. Tim is mij veel te uitgesproken als mol, die zou zo uit zijn rol vallen. De wat oudere dames vallen even af voor mij, dus Airen en Remy zal ik nog eens bestuderen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2093 Gepost op: 24-12-2015, 16:38:32 »
Citaat van: Wie is de Mol? Inc. ‏@widminc 2h2 hours ago

Blunder van AVROTROS. #WIDM aflevering 1 stond iets te vroeg online. De aflevering heet "Zwartkijker". #oeps #widm16

...óf niet!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2094 Gepost op: 24-12-2015, 20:00:57 »
#teamamaimiljaarde

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2095 Gepost op: 24-12-2015, 20:17:17 »
 Wat een blunder :o

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2096 Gepost op: 24-12-2015, 23:33:11 »
Heeft iemand hem ook daadwerkelijk kunnen bekijken?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM 2016
« Reactie #2097 Gepost op: 25-12-2015, 13:30:59 »
« Laatst bewerkt op: 25-12-2015, 22:59:24 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline molloot33

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2098 Gepost op: 25-12-2015, 19:29:02 »


Heeft iemand de aflevering kunnen bekijken

Offline Nexum

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2099 Gepost op: 26-12-2015, 12:28:44 »
Zwartkijker zou op Cécile/Annemieke/Remy kunnen slaan, op de foto die in aflevering 1 werd gemaakt (einde van de leader) zijn zij de enige met een zonnebril in hun shirt, die zonnebrillen hebben zwarte glazen --> ze kijken in het zwart.
« Laatst bewerkt op: 26-12-2015, 12:31:43 door Nexum »