Auteur Topic: [KANDIDAAT] Ellie Lust  (gelezen 60566 keer)

Offline xbianca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • <3
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2016, 19:45:20 »
Ik denk niet dat zij de mol is. Waarom zou een mol haar best doen om etherdiscipline te houden, het komt alleen maar beter uit dat het daar chaotisch is zonder er iets voor te hoeven doen?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2016, 19:47:31 »
Vertrouwen van de groep krijgen... Ook handig dat ze dit pas uitlegt na de opdracht  ::tandpastasmiley::
#teamamaimiljaarde

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2016, 14:50:58 »
Ik denk niet dat ze de mol is,maar ik sluit het ook niet uit. In Boulevard zei ze zoiets van het is al een eer om mee te doen. Vroeg me af waarom dat woordje al hiertussen? Is ze er snel uit gegaan of juist niet?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2016, 16:24:54 »
Ik denk niet dat ze de mol is,maar ik sluit het ook niet uit. In Boulevard zei ze zoiets van het is al een eer om mee te doen. Vroeg me af waarom dat woordje al hiertussen? Is ze er snel uit gegaan of juist niet?

Woordvoerders kiezen woorden natuurlijk zorgvuldig om een bepaalde (verkeerde?) kant op te sturen ;D Maar wel opvallend ja. 

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2016, 18:24:40 »
Ik denk niet dat ze de mol is,maar ik sluit het ook niet uit. In Boulevard zei ze zoiets van het is al een eer om mee te doen. Vroeg me af waarom dat woordje al hiertussen? Is ze er snel uit gegaan of juist niet?


"Het is al een eer om mee te mogen doen.... maar nog groter eer om de mol te mogen zijn"

 :D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2016, 19:13:11 »
Nu in een ander topic al de vraag naar voren kwam of ze wel al laatste instapte, zet ik met potlood een dikke streep door Ellie. Ze had dus toch meer tijd dan wij dachten voor haar opdracht en toch mislukte die. Zij bracht daardoor geld in de pot, terwijl ik toch dacht dat er genoeg hoofddeksels in de metro waren.


Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2016, 23:13:29 »
Wat is dat kettinkje dat Ellie aanhad deze aflevering?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2016, 23:37:18 »
Wat is dat kettinkje dat Ellie aanhad deze aflevering?

Dat is een kruisje. Dat heeft ze altijd om (ook in haar werk bij de politie).

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2016, 23:49:51 »
Dat is een kruisje. Dat heeft ze altijd om (ook in haar werk bij de politie).
Maar het heeft ook een soort cirkeltje aan de bovenkant? Of is dat ook een vorm van kruisje (sorry weet ik niet zoveel van)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2016, 23:54:22 »
Maar het heeft ook een soort cirkeltje aan de bovenkant? Of is dat ook een vorm van kruisje (sorry weet ik niet zoveel van)
Ankh symbool ( uit het oude Egypte).

*Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Ankh*
Omnia vincit amor

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2016, 23:57:17 »
Ankh symbool ( uit het oude Egypte).

*Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Ankh*

Ah dankjewel! Ik hou het in de gaten, misschien betekent het iets  ::vergroot::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2016, 12:39:33 »
Opvallend stukje bij de opdracht in de metro.

Als Ellie al een tijdje in de metro is, vraagt ze op een gegeven moment aan iemand "do you speak English". Daarna zie je een meisje met smartphone die totaal geen aandacht heeft.

Mijn vermoeden is dat montage hier probeert te suggereren dat Ellie die vraag aan dat meisje stelde, wat natuurlijk niet zo handig zou zijn. Probeert montage Ellie verdacht te maken? Zo ja, dan maakt dat de kans dat zij de mol is, vind ik, kleiner.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2016, 14:19:28 »
Gaat Ellie echt 'portofoon-les' geven in de volgende aflevering???
Vind ik heel leuk!  ::ok::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2016, 14:44:03 »
- ze was wel heel happig op het penningmeesterschap. Toen ze doorkreeg dat dat niet ging lukken wilde ze dat het absoluut niet naar Tim zou gaan. Bij het invullen van de test verdacht ze Tim niet als mol maar Rop (dacht ik), dus waarom wil zedan perse niet dat Tim penningmeester zou worden ;-)
Als ik kandidaat was (en geen mol) en direct na de metro-opdracht probeer ik het geld te verzamelen, en 7 van de 9 anderen geven hun briefje netjes af en 2 niet, dan zou ik denken: jullie twee vind ik veel te recalcitrant, aan jullie ga ik dat geld niet toevertrouwen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #34 Gepost op: 5-01-2016, 22:02:08 »
In mijn ogen echt VEEL aanwijzingen die rechtstreeks wijzen op Ellie Lust.

- De Briefing: Art die de Mol brieft zoals in een politieserie;
- 'Ellie Lust, ja, wat kan ik zeggen, lijkt me duidelijk': wat moet je anders tegen de mol over de mol zeggen.
- De Rug: jawel, de hint 'Het spelt speelt zich niet voor je ogen af, maar achter je rug'. Ellie staat op het briefje van 1000. Ofwel: op de rug!
- de getallen: dit jaar zijn de getallen belangrijk, wanneer je MOL zou 'schrijven'  op je calculator zou je dat met een 3 0 7 kunnen doen = 10. Ellie kreeg de opdracht om 10 mensen met een pet te zoeken? Vergezocht nog, maar wie weet.

Vooral: ze was me te gespannen. Zij is als woordvoerder minder gewend aan 'acteren'  en ik vond haar echt bloednerveus. Ik denk toch echt: Ellie de mol.
C'est le Fruit!

Offline numb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #35 Gepost op: 6-01-2016, 10:04:47 »
Ellie gaat in de metro op zoek naar hoofddeksels, mensen met petten. Een informant/mol bij de politie wordt in het criminele circuit ook wel een Pet genoemd. Grappig dus dat uitgerekend politiewoordvoerder Ellie zich al in de eerste opdracht met 'petten' bezighoudt.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2016, 09:20:32 »
Als ik kandidaat was (en geen mol) en direct na de metro-opdracht probeer ik het geld te verzamelen, en 7 van de 9 anderen geven hun briefje netjes af en 2 niet, dan zou ik denken: jullie twee vind ik veel te recalcitrant, aan jullie ga ik dat geld niet toevertrouwen.
Exact. Ik zou Tim ook niet vertrouwen als penningmeester. Als je hem als hem als presentator in z'n programma's ziet en hem volgt op social media, lijkt het me echt iemand die weleens 'per ongeluk' een deel van de pot kwijt kan raken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2016, 10:39:41 »
Ondanks dat we nog geen grote molacties van haar hebben gezien, denk ik toch dat Ellie zo maar eens de mol zou kunnen zijn. Haar karakter komt heel 'extreem' over: rechtlijnig, beetje wereldvreemd, en fanatiek zonder een greintje humor binnen het spel. Het zou me niet verbazen als dit een bewust gespeelde uitvergroting van haar karakter is, met als doel dat de kandidaten haar niet meer serieus nemen, zoals bij Dennis in 2008 gebeurde.

Eerst maar eens kijken of die etherdiscipline de chaos oplost, of juist zorgt voor meer chaos... Als ze niet de mol is: wát een heerlijk vreemd mens!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2016, 13:53:29 »
Exact. Ik zou Tim ook niet vertrouwen als penningmeester. Als je hem als hem als presentator in z'n programma's ziet en hem volgt op social media, lijkt het me echt iemand die weleens 'per ongeluk' een deel van de pot kwijt kan raken.
Precies daarom stemt Taeke op Tim. De reden die hij opgeeft is opmerkelijk: wie vertrouwt op dag 2 nou al iemand voor 100% (en deelt dat openlijk met de groep)?!
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Ellie Lust
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2016, 15:34:13 »
Iets om wellicht op te letten in de komende weken?
Afl 1: dossiers met Art, waarin iedereen besproken wordt.
Afl 2: Kandidaten moeten een reconstructie maken van hoe iedereen stond op het plein + de etherdiscipline.

Zitten er in elke aflevering subtiele verwijzingen naar het beroep van Ellie?

Niet dat ik per se denk dat ze de mol is, maar gewoon iets wat ik me bedacht.